Přejít na obsah

zadní brzdy


libor.98

Doporučené příspěvky

ahoj, jsou stejně zadní kotoučové brzdy z octavie tdi 81kw rok 1997 a z roku 1999? mužu koupit za dobry peníze kotouče a desky jety měsíc z 1999 potřebuju to na svojí 1997 jestli to tam půjde podle mě by mělo diky.

Jj v pohodě je to stejný ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Určitě bude levnější ji koupit jako celek , ceny se pohybuji od 2500 až do 4000 Kč podle stavu jedná se o kompletní nápravu s průměrem kotouče 232 mm a pokud by jsi sehnal nápravu z O1 RS průměr kotouče 256 mm s vnitřním chlazenim tak tam bude cena o něco víš . Protože komponenty které budeš muset koupit tě budou stát daleko více :brzdiče asi 2000Kč ,kotouče podle výrobce od800-1200Kč desky asi 600 lanka 380Kč a náboje asi 2000Kč a nápravu by jsi měl svou.Tak že je třeba pohledat vrakoviště nebo tady na foru sekci bazar a další fora jako třeba skoda home nebo dieselpower,tak hodně štěstí.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Dostaly se mi do ruky úplně nové třmeny prý na oktu. Jedná se o průměr válečku ještě 38 mm, já mám již 41 a mám žebrované třmeny, což trochu odpovídám i na původní otázku tohoto tématu, že je více třmenů, tedy tři - RS, 41 mm a 38 mm. Ale mě se jedná o pružinu na páce ruční brzdy. Já jí na autě nemám, ale otvory na montáž tam mám. Nikde jsem jí taky nenašel - Etka, DP a tak se ptám, máte tam tu pružinu nebo nemáte?

 

post-45-1275556626_thumb.jpg post-45-1275556687_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o rok později...

Poradí mi někdo jak tam ty pružiny z OII na OI dát? Kdyby byla fotka, bylo by to super. Jak jsem sem dával tu fotku třmenů o několik příspěvků výše, tak mi tam takhle ty pružiny vůbec nejdou.

 

Edit: Tak jsem hledal a našel jen tohle - http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?...68&start=15 a pak jsem ještě zkoušel sám a mám další variantu post-45-1313580080_thumb.jpg a ta se mi i přesto, že vypadá nejhůře, zdá nejlepší. Pěkně to tam drží. Tak jak to máte tedy vy?

Upraveno uživatelem KaJe
Odkaz ke komentáři

Zdravím, také řeším zadní brzdy... mám nové origo kotouče a zatím staré destičky. Staré proto, že jsem nebyl schopen "zamáčknout" píst a když jsem dal nové desky vznikla škvíra cca 3mm což je málo. zkoušel jsem truhlářskou svěrku ale píst se ani nehnul. Jak tedy s pístem aby zalezl. PS - kolo se dost hřeje - když je tam teď nový kotouč. Jen jedna strana. poradí někdo?

Odkaz ke komentáři
Zdravím, také řeším zadní brzdy... mám nové origo kotouče a zatím staré destičky. Staré proto, že jsem nebyl schopen "zamáčknout" píst a když jsem dal nové desky vznikla škvíra cca 3mm což je málo. zkoušel jsem truhlářskou svěrku ale píst se ani nehnul. Jak tedy s pístem aby zalezl. PS - kolo se dost hřeje - když je tam teď nový kotouč. Jen jedna strana. poradí někdo?

 

 

Co takhle zkusit zamačkávat píst a otáčet, přední se jen zamačkávají, u zadních se pístek zamačkává a otáčí, protože tam je i ruční brzda

Odkaz ke komentáři

nebudu zakládat nové téma... Mám nové brzdiče - kotouče - destičky (předek i zadek) jsou to origo škodovácký. Jde mi o to jestli při výměně a pak následném odvzdušnění mě čeká nějaké úskalý... nebo je to klasika pro dva... jeden našlape a nechá sešláplý a druhej přes odvzdušňovák pustí "bublinky".

díky za rady.

Odkaz ke komentáři

Dělej to pěkně v klidu postupně kolo po kole, je celkem jedno kde začneš, v nádobce na brzdovku musíš neustále udržovat hladinu kapaliny, jinak hrozi, že si zavzdušníš čerpadlo ABS/ESP a pak to nepůjde odvzdušnít, jen přes VAG. Dolévej novou kapalinu, tu starou co vytlačíš tam nevracej. Dodržuj utahovací momenty !

Odkaz ke komentáři

Tak vyměněno... komplet kotouče/desky/brzdiče. Zadní mi teda daly zabrat hlavně díky ruční brzdě ale povedlo se. Odvzdušnění jsem dělal kolo po kole a OK. Teď mám jen "problém" s tím, že při náběhu brzdy pískají. Ne pokaždé a není to moc... je to normální? Musí se zajet, nebo mám hledat problém... znova opakuji kotouče/brzdiče/desky jsou nové a jsou origo Škodovácké!!!

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

nejdem zakladat novu temu... chcel by som menil komplet zadne kotuce a oblozenie... akurat ze uz ked som striekal zadne prasata, nevedel som ich dat dole... na kotuce je vydrata drazka a valceky na prasatach nechu ist dnu... poradte ako to rozobrat... zakrucat valceky?? ako sa k nim dostanem ?? ked su este na kotuci a nijak nejdu dole?? diki

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...

Potřeboval bych poradit.

 

Mám čerstvě po výměně zadní nápravy z bubnů na kotouče.

 

Koupil jsem kotoučovou nápravu, na ní nový kotouče, nový desky i nový krycí plechy. Vše jsem smontoval, přidělal na auto a po první jízdě (cca 3km) jsem zistil, že se mi hrozně zahřejvá pravej kotouč..až se tam objevil modrej pruh, jak to bylo rozpálený (viz.foto) a sáhnout se na něj nedalo..levej byl jen normálně ohřátej.

 

Čím by to mohlo být? Napadla mě jen ručka...tak sem ji povolil až zabírala skoro uplně nahoře...a zdálo se to lepší....ale přecejen sem tu ručku ještě trochu stáhnul, no aby zabírala cca v polovině a problém se vrátil. Dnes jsem ujel 10km a kotouč byl zas rozpálenej...máte někdo podobnou zkušenost? Mohl sem někde udělat chybu? Vše sem vyměňoval doma sám.....poprvé...takže možný to je. Ale nevim kde.

 

Ložiska tam mám z té původní brzdy, ale měl jsem je taky demontovaný...dočetl sem se tady že často dochází při demontaci k poškození...stahoval jsem je stahovákem...ale je možný že by za tohle mohlo poškozený ložisko?

 

Jo a ještě jeden postřeh...mám vyšší spotřebu, takže se zdá že někde něco drhne...ale slyšet nic není...

 

Budu rád za všechny postřehy, jsem amatér :-)

 

post-17418-0-72342000-1344698088_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

riesil som teraz presne nieco podobne, ale neviem,ci ti to pomoze. tiez sa mi zohrieval kotuc, tiez cerstvo po vymene a tiez pravy :D . Pozeral som,ze rucnou to nemoze byt,lebo ked sa uvolnila rucna, tak ten jazycek , kde sa zacvakava to gulove lanko na brzdici, sa uplne vrati (toto skontroluj,) ci pri uvolnenej rucnej sa ti ten zobacik vrati uplne nazad - tu som sa poistil aj tym,ze som si dokupil tie vratne pruziny, ktore robia protitlak na rucnu a vratia zobacik nazad, stoji to par korun.

 

No lenze potom sme pozerali dalej,dali dole strmen ,skontrolovali dosticky,ci sa hybu lahko a hybali sa v pohode, potom sme prisli na to,ze ten drziak na dosticky je jemne natoceny, a teda ta medzera,cez ktoru prechadza kotuc, nie je rovnomerna. Bolo to tym,ze som mal jeden ten sroub, na ktorom je ta guma perovacia, tak bol uz bud poniceny,alebo nechapem ako ,ale nedrzal to napevno a tym to stocilo strmen o par mm a brzdilo to stale a tiez bol zeravy kotuc. Tak sme sli po opravnu sadu na tie srouby a uz je to ok. Tak skontroluj aj medzery spravne,uchytenie spravne.

 

PS: a skontroluj,ci sa ti brzdovy piest v tom strmeni vracia nazad,ci nie je zaseknuty a stale brzdi..to by uz bolo horsie zistenie

Odkaz ke komentáři
Guest chipmann

úplně jednoduchá věc zadní vodící koliky budeš mít buď oba a nebo jeden zarezlej dost běžná závada rozdělát a promazat a frcís dál dej vazelínu i pod ty prachovky a máš klid

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...