Přejít na obsah

LPG ano či ne?


Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Mě LPG montovali v Brně Firma Autoplyn Jaroslav Čadek, webovky: http://www.autolpg.cz/ Jsem maximálně spokojený, mám to v 1,6 74kw už tři roky a jede jak pila. Najel jsem na plyn 45 tisíc km, nějak se s tím nepářu, až je mi někdy hanba a žádné problémy jsem nezaznamenal. Spotřeba je od 8 do 10 litrů, podle toho, jak kde a kdy, ale přes 10litrů to nejde a pod 7 taky ne. Mám tam myslím italský sekvenční systém Elpigaz a jsem maximálně spokojený. Olej měním po ujetí 10 - 15 tis. km, svíčky baj oko každou druhou výměnu oleje a nemám problém. A co se týká výkonu, malilinko rozdíl je, ale to je opravdu nepatrné a zanedbatelné. Jinak je systém plně automatický, samo si to přepíná když dojde plyn, po startu na benzín rovněž a většinou to ani nepostřehnu. Má samostatné vstřikovače, což je myslím dobré, šetří se benzínové vstřikovače. Myslím, že Lpg je dobrá volba...

Upraveno uživatelem vseta
Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Zdarec, brzo se asi pridam ke skodovakum, ale nez se tak stane, chtel bych vas pozadat o vyjadreni. Chci koupit Octavku II 1.6 + LPG z vyroby(r.v. 2005,cerna,kombi,elegance,kuze,cena 195 000 kc). Samotny motor bez plynu by mel byt vcelku dobry, necekam zadnou raketu, jen nevim jak to je s tim plynem, jestli to zvladli v Boleslavi dobre, jaky tam montovali LPG atd...

Dekuji za pripadne prispevky.

Odkaz ke komentáři

Tak originalu bych se nebal vubec, bral bych to jako výhodu, že máš jistotu, že to nebastil nikdo na koleni, jinak je dycky lepší koupit auto bez plynu a pak si to nechat od někoho, kdo to umí a dá se mu věřit..ale jestli je to origo, tak bych to neřešil, díly se seženou dycky

Odkaz ke komentáři

Zdarec, brzo se asi pridam ke skodovakum, ale nez se tak stane, chtel bych vas pozadat o vyjadreni. Chci koupit Octavku II 1.6 + LPG z vyroby(r.v. 2005,cerna,kombi,elegance,kuze,cena 195 000 kc). Samotny motor bez plynu by mel byt vcelku dobry, necekam zadnou raketu, jen nevim jak to je s tim plynem, jestli to zvladli v Boleslavi dobre, jaky tam montovali LPG atd...

Dekuji za pripadne prispevky.

 

 

Prosím o vymazání, dal jsem to do špatného oddělení. díky

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Prosím o vymazání, dal jsem to do špatného oddělení. díky

 

Jestli je ta Octa z roku 2005, tak to určitě není LPG rovnou z výroby. Dej si na to majzla, aby to nebyla nějaká šuntová přestavba...

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
Guest B.OCTAVAN

..., jinak je dycky lepší koupit auto bez plynu a pak si to nechat od někoho, kdo to umí a dá se mu věřit...

Ahoj, nákup Octávky teprve plánuju a nad plynem jsem taky dost uvažoval. Protože se převážně motám kolem komína a ve městě máme 2 LPG stanice, se mi plyn jeví jako rozumná volba. Kolega měl Favouše na LPG a úplně si chrochtal (náklady na km za hubičku). Našel jsem pár inzerátů OCT 1,6/75kW s LPG takže bych prosil o radu (páč jsem s plynem nikdy nejezdil) jak vyzkoušet, že je to LPG OK? Klasický rychlotest na běžný motor znám (kouknout na olej, vodu a co leze z vejfuku -studený/teplý motor),ale plyn? Předem díky za radu :-)

Odkaz ke komentáři

Také přidám komentář.

Mám 2.0 AQY, 85kw. Auto jsem koupil po najetých poctivých 200 tis. km a takřka hned jsem tam nechal namontovat LPG (nutno dodat, že motor byl (a stále je) v extrémně dobré kondici). Teď budu mít najeto na LPG kolem 40tis. km. Nemohu si na nic stěžovat - o nic se nestarám - Pravidelně měním olej (po 20 000km) a vylévám olej, který má zabarvení jak lesní med, až je mi to líto, ale olej nepřejíždím. Tak samo měním vzduchový filtr. Jedenkrát ročně jedu na revizi, kde auto proklepnou a vždy (zatím pouze 2x) mi řeknou, vše je OK, šťastnou cestu. :).

Pro klid duše jsem si nechal namontovat i Flush Lube i když ho údajně VW motory nepotřebují. Plyn je plná automatika - rozjezd vždy na benzín - po zahřátí se automaticky přepne na LPG. Žádné poměrové jízdy typu - 1000km na plyn a pak musím min 100km na benzín nedělám. Když popojíždím po městě a startuji motor tak se vstřiky stačí vypláchnout tímto, resp. nemám žádný problém, že by se něco zaneslo atp. Občas tedy dělám to, že při dojezdu auto natvrdo přepnu na benzín - posledních 50 metrů a zaparkování - ale to už teď taky moc nepraktikuji.

Jízdní dynamika? Auto nemám na závodění a dokazování někomu něco - ale na klidnou jízdu po dálnici. 130 udělá bez problémů při předjíždění jsem na 150-160 během chvilky. Úbytek výkonu jsem osobně pocítil jen velmi malý.

Spotřeba? cca 9l/100 LPG + 0,5 l/100 benzín. Jezdím dálnice město v poměru 8:2 většinou 3 až 4 lidi v autě + zavazadla.

 

Jednoduché zásady:

1. I když se olej zdá být v pořádku (není černý) a "říká se" že když jezdíte na LPG můžete výrazně prodloužit lhůtu výměny, nedoporučoval bych to.

2. V nádrži na benzín mít vždy aspoň 1/4 - kvůli startům samozřejmě a hlavně kvůli čerpadlu - aby nejelo "naprázdno" a nezničilo se a aby bylo pořát ponořené v benzínu.

3. Problematika svíček... každý říká něco jiného - Moje zkušenost je, mám originály a bez problémů - tuto zimu v -26°C start jako když je venku +15, tak asi tak...

 

Závady a výměny:

(nepočítám výměny částí podvozku, interiéru atp., které nejsou s LPG v žadné relaci)

Za celou dobu co auto mám a jezdím na LPG jsem měnil jen termostat což s LPG asi nesouvisí a odešla mi 2. lambdasonda, což by s LPG souviset mohlo ALE - jelikož mám auto s kompletní servisní historií, tak vím, že lambda měněna nebyla - tzn. vydržela tam cca 225tis km. Výrobce avizuje životnost 160tis km. takže Lambda měla již v době nákupu vozidla "odsloužíno".

 

Za cca 2 roky co auto mám se ze mě stal milovník a obránce plyňáků. Auto na LPG předčilo mé očekávání ve všech směrech - jinou kombinaci už bych do daily-car nebral. Jinak systém mám montován také u p. Čadka z Brna.

Odkaz ke komentáři

se vším souhlasím, jen jsem se musel pousmát nad barvou oleje po 20 tis km.. Silně pochybuji, že za 20 tis km má olej medovou barvu.. pokud sis nespletl nepoužitý olej s použitým, ten takovou barvu mít pravděpodobně bude.

 

Pak bych ti ještě poradil, vyměňuj olej po 10 tis km, projeví se to na životnosti motoru.

Odkaz ke komentáři

se vším souhlasím, jen jsem se musel pousmát nad barvou oleje po 20 tis km.. Silně pochybuji, že za 20 tis km má olej medovou barvu.. pokud sis nespletl nepoužitý olej s použitým, ten takovou barvu mít pravděpodobně bude.

 

Pak bych ti ještě poradil, vyměňuj olej po 10 tis km, projeví se to na životnosti motoru.

 

To jsem se taky divil... nicméně je to tak (při první výměně byl olej tmavší, jelikož se zředil s usazeninami po původní náplni, při poslední výměně už byl motor vymytý tak olej vypadal o moc líp - medík). A jelikož dělám do diagnostiky a mám možnost nechat si udělat iontovou analýzu oleje (včetně rozboru morfologie částic v oleji a složení), tak vím, že můj motor po 20 000 má pevných částic co se množství týče srovnatelně s dieslem(najeto 120tis km). po 3tis km od výměny. O sazích se nemá cenu bavit vůbec... (nafťák je bez šance)...

 

Druhá věc je, že za těch 20tis, tam dolívám cca 3 litry oleje, takže vlastně pořát dodávám čerstvý olej, a za těch 20tis tu náplň ze dvou třetin obměním. Tak i toto je důvod proč je olej světlejší a proč jsem zvolil údržbu RCM a pozměnil lhůtu výměny. Na to, že mi to papká toto množství oleje jsem si už zvykl... bere si pořát stejně - asi mu chutná :)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

rozmyslam tiez nad montaz plynu 900euro,hlavne chodim len kratke trase 3km do roboty a 3km zpet, spotreba 11.5L a v zime 13.5L,mimo mesto nechodim moc casto max raz do mesiaca 5.5L az 6.5L/100km(spokojeny),chem sa opytat kedy uz mozem preprut na plyn?(po nastartovanie ci treba trochu zohriat motor alebo hned,ci mam pockat minutu)

Odkaz ke komentáři

Co vím od kolegů z práce co mají plyn (ne v octávce), tak se jim přepíná sám a to když má voda okolo 30°C, takže pokud jezdíš do práce 3 km, tak v létě na plyn pojedeš cca 2 km a v zimě max. nekolik set metrů nebo vůbec, takže podle mě se montáž plynu vůbec nevyplatí. Taky jsem nad tím uvažoval, ale protože to mám do práce 7.5 km tam a to samé zpět, tak by se mi to také nevyplatilo, v zimě bych jel na plyn okolo 4-5 km a to je málo a v létě jezdím převážně na motorce :)

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Zdravím priateľov LPG.

 

Ja mám Octáviu 1,6 75 kW najazdené na LPG 90 000 km. Z pohľadu nákladov na prevádzku by som nemenil.

Musím však pripomenúť niektoré problémy, ktoré tu neboli spomínané. Je zákaz parkovať v podzemných garážach. Je potrebné dať si pozor aj na vlastnú garáž. Po tom, čo mi bola vysvetlená bezpečnosť LPG som celkom kľudne spal. Avšak po tom, čo mi robili štandardný servis v autorizovanom servise a druhý deň som mal plnú garáž plynu, som už opatrný.

Mechanik demontoval plynovú hadicu a potom ju nasunul bez objímky a plyn fučal okolo. Pridružila sa k tomu netesnosť v splňovači a netesný ventil pri motore. Teda doporučujem po návšteve servisu ihneď aj kontrolu plynu. Ďalší problém ktorý som riešil je upchatie vstrekovacích benzínových trysiek. V Škoda sevise mi ich chceli vymeniť ( á 150€/ks) Pomohlo vyčistenie v servise BOSH za 80€ komplet. Ďalší problém bol, že po havárií a následnej oprave v značkovom servise nevedeli demontovať plniace hrdlo. Rozmontovali ho tak, že sa už nedalo znovu zložiť. ( Pritom stačí povoliť 3 skrutky) V plyn servise mi potom museli vymeniť celé hrdlo (35€) Ešteže si to v Škoda servise priznali a preplatili mi to. Teraz mi octavia trochu zle štartuje, ale to je asi problém benzínovej časti respektívne klapky, čo sa vyskytuje aj u čiste benzínových verzií.

 

Rád sa podelím s ďalšími skúsenosťami.

 

Octavák Jozef.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Moja skusenost:

 

Mam octaviu tour 2OO5, 1,6 100 konovu

Kupil som ju v oktobri za smiesnu sumu od jednej firmy vo velmi zachoalom stave, o auto bolo starane a jazdene vacsinou na dialniciach a vtedy mala nabehanych 280 000km no mala pokazene LPG ... dosiel som teda do LPG servisu a za 500 euro mi vymenili komplet splynovaci system... od vtedy som najazdil 25000km z toho mozno 1000km na benzin a auto ma nenechalo v stichu. Jazdim za 20€/300-350km, olej mi to vobec nezere.. som maximalne spokojny. a co sa tyka vykonu tak necitim tam rozdiel skoro vobec.

Dokonca montuju LPG uz aj na splatky

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Určitě se neboj,přímaz mít nemusíš,jezdím Octavii 2 a LPG šlape jak hodinky.Když je dobře namontované tak je to v pohodě.Bratr jezdí Octavii 1 2.0 a taky v pohodě.Určitě ale dávat pozor kde tankuješ.Já tam tankuju buď SHELL nebo LUKOIL.Při montáži mi namontovali jednobodové svíčky-pro plyn jsou asi tím nejlepším a auto jezdí perfektně.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Přesně jak píše Mišel, já mam LPG v 1.6 přesně rok, najeto 25 000 od montáže a vše v poho. JEnom důrazně varuju před výběrem firmy, která montáž dělá...mně to Wapos kousek od Plzně docela zbastil...špatný svorky na chlazení, takže drobný únik chladivky a vrcholný bylo, když mi přestalo jít vyřazovat 2ku a 4ku a nakonec sem zjistil, že špatně zabezpečili hadice a ty se potkali s táhlama, což je teda prasárna.

Potom teda občas zasvítí kontrolka motoru, protože se lambda blbě domluví s jednotkou od plynu, ale aspoň je ta přístrojovka veselejší.

Mimochodem, nemáte někdo LPG v 1,6? Zajímala by mně vaše spotřeba plynu...já sem mezi 9-10....

Ahoj,nechal jsem udělat přestavbu na LPG a spotřeba je cca 9l/1,6-74kW/

Odkaz ke komentáři

Ahoj, ja mam sice jinej motor (1.8T) ale muzu taky pridat zkusenosti. Nechal jsem si to předělat v AutoGas centrum ve Strakonicich a naprosta spokojenost. rano jsem prijel a odpoledne jsme odjizdel s hotovym autem.

Vykon ma auto porad stejny. Proste ridici jednotku plyny nastavi na 110 KW jako benzin a hotovo, zadny ubytek vykonu neni, akorat se spotreba LPG pri vyssich rychlostech zveda daleko rychleji nez u benzinu, takze to neni na zadne zavodeni (vyssi rychlosti samosebou nemyslim 130 ale daleko vic :) ). Co se tyce spotreby tak s benzinem jsem jezdil za 8,4 a s LPG jezdim za 10.3 (jsou to dlouhodobe prumery) a to mam jeste 4x4, ktery zase zere o neco vic. Kdyz si to spocitas navratnost je nekde mezi 20-25 tis km coz u me predstavuje zhruba 1 rok. Co se tyce doporuceni obcas jezdit na beznin, tak to taky neni potreba, protoze auto vzdy startuje na benzin a nez se zahreje voda v okruhu na 35 oC tak auto jede porad na beznin a az pak se prepne na LPG, z toho duvodu neni LPG vhodne pro nekoho kdo jen popojizdi po meste je treba s tim nejakej ten kilometr ujed.

A svíčky jak už tu někdo psal jedině jednobodové. Plyn se zapaluje hůř než benzín a potřebuje jednu silnou jiskru.

 

Jinak ad Zdenda 2.0 s tím olejem má pravdu u aut který jezdí na LPG je při výměně olej jak nový žádnej černej vyjeťák :) , ale to je o LPG známá věc, stačí se zeptat někoho kdo tomu rozumí.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Zdravím,

mám 1,6 75kW, koupil jsem ji v roce 2008 měla najeto 107 tis. ted jsem na 163 tis. Najedu cca 12 tis ročně.

Do práce to mám 11 km, jezdím denně a počítám, pokud se něco nestane tak mi auto musí vydržet ještě tak 5 let.

Přemýšlím jaký systém LPG nechat namontovat do auta a zda se to vyplati.

Nemáte kontakt na někoho dobrého a spolehlivého v Pardubicích a okolí kdo montuje LPG.

 

Díky za Vaše rady a reakce.

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...

Zdravím,

nevíte někdo o lpg servise ze severni moravy, kde jsou ochotní za poplatek přihlásit lpg system? Prej to dělá někdo z Ostravy za pár korun, ale za boha nemůžu najít.

Je to z důvodu přestavby v Polsku, kde montáž udělaji velmi kvalitně (jsou to moderní dílny) a hlavně za BRC systém tam necháte 18tisíc, ne jak 32tis, co mi nabízeli v čr. Nabídli i přihlášení, ale bohuzel za 6tisic coz je dost.

Odkaz ke komentáři

Zdravím,

nevíte někdo o lpg servise ze severni moravy, kde jsou ochotní za poplatek přihlásit lpg system? Prej to dělá někdo z Ostravy za pár korun, ale za boha nemůžu najít.

Je to z důvodu přestavby v Polsku, kde montáž udělaji velmi kvalitně (jsou to moderní dílny) a hlavně za BRC systém tam necháte 18tisíc, ne jak 32tis, co mi nabízeli v čr. Nabídli i přihlášení, ale bohuzel za 6tisic coz je dost.

 

Zdarec,

to je problém té přestavby v Polsku. Jak píšeš, dělají kvalitně nebo spíše stejně jako u nás, stejně češi polovinu věci u všech přestaveb berou v Polsku (nádrže). A já za boha nepochopím, když jsme v EU, proč ti naši k.k.ti to nejsou schopni přihlásit :wallbash: . Já, když jsem si nechal dělat přestavbu, tak jsem taky o Polsku uvažoval, ale naštěstí mi to mechanik srozumitelně vysvětlil, takže jsem pochopil, že to nemá cenu. Nicméně ... jediná šance rozeslat maily tady po LPG dílnách, které dělají BRC a čekat, jestli ti někdo odpoví :wacko: . Bohužel se ti někdo bude muset pod to zaručit a dát tam razítko, jako že tu přestavbu dělal on.

Odkaz ke komentáři

Ahoj,nechal jsem udělat přestavbu na LPG a spotřeba je cca 9l/1,6-74kW/

 

zdar, mam LPG v 1,6 75kw mam ho asi pul roku jsem s tim maximalně spokojený, pač mi vyhovují nízke otačky řazení kolem 2000, a motor bere krásně odspoda prostě nechci nic jinýho maximalní spokojenost. A spotreba 7,5 litru na 100km.

Odkaz ke komentáři

 

zdar, mam LPG v 1,6 75kw mam ho asi pul roku jsem s tim maximalně spokojený, pač mi vyhovují nízke otačky řazení kolem 2000, a motor bere krásně odspoda prostě nechci nic jinýho maximalní spokojenost. A spotreba 7,5 litru na 100km.

 

Souhlasím, já už ho mám rok a půl, dlouhodobá spotřeba LPG 7,3l/100km (jezdím spíše delší trasy) a taky řadím při nízkých otáčkách, ten náš 8-ventil to zvládá krásně :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

zdravim mam takový dotaz, Mam octavii combi tour pred rokem sem daval LPG a právě bomba od LPG mi zabrala místo rezervy. Doted sem rezervu vozil v kufru navolno ( opravní sadou nelze u mé octy nahradit rezerva) ale včera sem byl na technické kontrole, kde me technik celkem zpucoval že ji mám v kufru navolno, prej tam má být nějaký kříž nebo cosi k čemu má být rezerva pevně přimontovaná. Něco málo jsem věděl že je to nebezpečné ji tak vozit ale že by to na technické mohlo vadit , tak to mě nenapadlo. a tak se ptám jestli bi mi někdo neporadil jestli se ten držák dá koupit popřípadě kde? a ke které části karosérie se přimontuje? Kdyby někdo přidal pár fotek byl bych rád. Děkuji za ohlasy

Odkaz ke komentáři

s tou sadou na opravu nemáš pravdu ... v tomto případě rozhoduje výrobce auta a ten říká:

 

U vozidel Škoda 105 - 135 a starších z technického hlediska nesouhlasí s vyjmutím náhradního kola a jeho nahrazením sadou na opravu pneumatik.

U vozidel řady Škoda Favorit, Felicia, Fabia 1 (6Y), Superb 1 (3U), souhlasí avšak nedoporučuje vyjmutí náhradního kola a jeho nahrazení sadou na opravu pneumatik.

U vozidel řady Škoda Fabia 2 (5j), Roomster, Octavia 1 (1U), Octavia 2 (1Z), Superb 2 (3T), Yeti je možné vyjmout náhradní kolo za podmínky jeho nahrazení originální Škoda sadou na opravu pneumatik . ( http://www.skoda-parts.cz/predmet.aspx?polozkaID=65 )

 

Navíc jsem teď někde četl že firma která ti přestavěla auto na LPG msí mít schválený postup (od MD) ja vyřešit rezervu. Múžou mít papír na to že je možné rezervu nahradit sadou a nebo musejí ít řešení kam a jak uchytit rezervu .. Vznesl jsem dotaz a Autogas ve strakonicí (protože tam to přestavovali mě) a řeším stejný problém, ale zatím se nikdo neouzval tak tam asi zavolám.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...