Přejít na obsah

LPG ano či ne?


Doporučené příspěvky

freco rozdiely su rozne, od ceny az po kvalitu...su systemy ktore su talianske a polske a to je prvy velky rozdiel ktory deli taketo plynove systemy na dve strany. Z toho co som si zistoval riesil, tak mam pocit ze talianske systemy su menej kazove a celkovo ze su kvalitnejsie, aj ked jasne ze potom tam treba ratat aj s tym ze cena bude vyssia ako pri nejakom polskom.

Odkaz ke komentáři

miskoskoda tak to máš pravdu že oni to vedia. Ale povedzme si to ako to je. Ja mám známeho ktorý by si kvôli korune dal aj do kolena vŕtať a presne takí ľudia sú za to aby auto štartovalo na plyn, aby vôbec nejako nemuseli dávať peniaze za benzín a podobne. Ale myslím že v každom servise ti povedia že je lepšie keď auto na začiatok sa rozbieha na benzíne, pretože to auto tým spôsobom sa hneď premazáva

Odkaz ke komentáři

takze z toho mi vychadza ze taliani si ovela viac potrpia na kvalitu ako poliaci? mm dobre vediet, tak od polskych systemov sa budem teda radsej distancovat aby nahodou nebol problem nejaky. Co sa tyka napriklad nejakych nahradnych dielov na tieto lpg systemy, tak ku vsetkym znackam je jednoduche zohnat nahradne diely, ci je s tym nejaky problem?

Odkaz ke komentáři

Já mám v obou autech "polský" LPG, většina dílů je stejně Made in Italy (AEB) a do třetího auta půjde časem taky... :) i kdyby se něco pokazilo oprava vyjde levně...

 

Jde spíš o montáž a hlavně seřízení systému.... znám dost aut co má BRC nebo Tartarini a svítí jim kontrolka motoru... já mám levnější systém a kontrolka mi nesvítí, žádná chyba v paměti závad.... :)

Odkaz ke komentáři

nemyslim si ze by mal byt nejaky problem co sa tyka nahradnych dielov, ale na to je tiez zrejme lepsie sa informovat. Co sa tyka systemu ktory mam ja a servisu kde mi to robili, tak tam by som nemal mat problem s nahradnymi dielmi keby sa nieco stalo, kedze oni su vyhradnymi dovozcami toho systemu..

Romix jasne ze nejde len cisto o system, ale ide aj on :) ja nehovorim, co sa tyka montaze tak je nesmierne dolezite aby bol dobre namontovany.

Odkaz ke komentáři

Tak problém si myslím určitě nebude, tam kde mám přestavby udělané já jsou zase dovozce těch systémů co montují, myslel jsem spíše cenově že bude rozdíl, jinak by problém být neměl :) samozřejmě jde i o systém, zas bych nechtěl za každou cenu úplně to nejlevnější co existuje a nechat ho montovat bůh ví kde a bůh ví kým to je jasný :)

Odkaz ke komentáři

pockaj ale ty mi hovoris o nahradnych dieloch len na ten system, co mas ty nie? Ved ja nechcem riesit ceny v prvom rade chcem kvalitny system a kvalitnu montaz, pretoze po tom co ste tu pisali, tak mam pocit ze je to dokonca aj dolezitejsie ako samotny system, takze budem musiet na to dbat asi z kazdej strany :-)

Odkaz ke komentáři

Ano ja ti pisem o tartarini. Neviem co sa tyka inych servisov, ale v legase kde som ja bol, tak tam nie je problem, co sa tyka nahradnych dielov, tie tam zozenies bez problemov. Tak tam treba brat ohlady na viacero veci ale myslim ze to si uz cele pochopil. Uz je to len na tebe ze ci budes brat teda ohlady na ceny, alebo ci si predsa len teda budes vyberat podla kvality. Kazdopadne ti drzim palce aby si sa teda rozhodol spravne

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

motor nemá dôvod sa kaziť viac na lpg ako keď je auto na benzín. Plyn by dokonca mal viac šetriť celý chod auta, čiže hlavne motor, keďže sa tam netvoria nejaké nečistoty. Čo sa týka tej údržby, tak na to sú presne dané kilometre kedy čo je potrebné meniť, kedy je potrebné dať skontrolovať preventívne systém a všetky takéto veci, takže nedá sa povedať že za rok, kto už čo musel meniť a riešiť, pretože nájazdy ročné má každý iné

Odkaz ke komentáři

Necistoty? co tym mas na mysli, v com to cele je ze plyn teda setri auto viac ako benzin? Aha tak to mi uz cele dochadza cize tam ty mi sice mozes povedat ze co za rok na lpg si menil ty dajme tomu, ale u mna to moze byt uplne ine hej? to som nemyslel, ze sa to neda nejako zovseobecnit ale dobre vediet

Odkaz ke komentáři

áno presne je to o tom. To máš to isté ako niekomu sa plyn neoplatí dávať skrz to že nenajazdí istý počet tisíciek kilometrov za rok, tak to isté máš aj keď niekto už plyn má tak tie nájazdy sú tam iné. Sú stanovené hranice čo sa kedy má meniť, to väčšinou hneď človeku servisáci povedia pri prestavbe že kedy čo tam treba urobiť, vtedy sa dostavíš a neriešiš či o rok o pol roka a neviem čo

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

No neustale premyslam ze ci do toho ist ci nie. Celkom ma potesil fakt ze pri plyne sa aj auto viac setrny ze ho to nezoderie do nemoty...je to po mne novinka kedze som s tym predtym do styku nejako neprisiel, co sa tyka vykonu tak ten po prestavbe taktiez zostane rovnaky alebo sa vykon nejako aj moze znizit?

Odkaz ke komentáři

Mal by zostať rovnaký, viem, že pri starších autách sa stávalo, že o niečo výkon klesol, ale bolo to zanedbateľné pretože to človek aj tak v praxi nejako nepociťoval. Tam sa nemusíš báť toho, že by ti výkon nejako rapídne klesol na polovicu alebo niečo podobné, to sú len malé odchýlky, keď tak.

Odkaz ke komentáři

Jasne tak to je samozrejme, ze keby som nejaky problem videl alebo tak tak by som to hned riesil, nenechal by som to len tak :) bol som predvcerom v servise s autom si pre nove stierace a sme sa zarozpravali a mi hovori servisak ze mal teraz nejakeho chlapika v servise co mal plyn uz neviem kolko rokov a ze neda nan dopustit tak ma to len utvrdilo ze rozmyslam spravnym smerom, tak v novom roku sa do toho vrhnem

Odkaz ke komentáři

Já mám na octavii 1,8T (AUM) LPG lovtec magic3. V době montáže mělo auto najeto asi 250tis km a nyní má 345tis km. Byly nějaké problémy, dokonce při nastartování studeného motoru auto vynechávalo a často i motor zhasl. Jenže studený motor startuje na benzín, takže jsem měnil palivové čerpadlo, lambda sondu, váhu vzduchu a pořád stejné. Až jsem na doporučení odpojil baterku a jezdil nějakou dobu jenom na benzín, tak problém zmizel, ale jakmile jsem začal jezdit na lpg, zase brzdy začaly být ranní starty peklem. Řídící jednotka během provozu zřejmě vyhodnocuje a upravuje průběh vstřiku a jelikož byly některé vstřiky před nebo po smrti, tak upravila parametry podle toho a proto ty špatné studené starty. Proto jakýkoliv problém řeším jako první provozem na benzín a pravda většinou se ukáže problém v LPG. Vstřiky v servise napřed měnili jeden po druhém a pak doporučili výměnu za jiné, kvalitnější. Od té doby však mám problémy pořád, auto na plyn při akceleraci škube, vyhazuje závadu 17536 (system přiliš chudy). Jel jsem zpátky do servisu, kde mi nastavili palivovou mapu na lpg podle benzínové mapy, ale problém nepřestal. Údajně plynový reduktor špatný. Ten mi vyměnili a problém nepřestal. To už jsem jim řekl, že tam museli dát špatné vstřiky, ale odpověď byla, že vstřiky dali velice kvalitnější než byly původní a je možné v nich vyměnit trysky za větší a tak se stalo, což už jsem ale odmítl zaplatit hned po výměně, ale až bude auto jezdit normálně, což se stejně nestalo, auto pořád po přidání škube a vyhazuje chybu. Navíc jak tu chybu jednotka přijme, poznám zvýšenou spotřebu a turbo tlačí jen do 0,4baru. Jakmile závadu smažu, zase nějakou dobu (50-100km) spotřeba ok, turbo tlačí až 0,7baru, ale pak kontrolka poruchy, a zase znova. Na benzín vše v pohodě. V servisu mi pak jen řekli, že mám malý průměr hadice od tlakové nádrže a dají mi tam 8mm místo stávajících 6mm. Což jsem už ale odmítl, protože myslím, že jenom tahají prachy a ani ten reduktor nebyl špatný a nechal jsem ho měnit zbytečně nehledě na to, že starý jsem nedostal a stejně tak staré vstřiky mi nedali (pravda ani jsem se po těch dílech neptal, když byly údajně špatné) Takže teď hledám solidnější servis na lpg v okolí vsetína nebo zlína. Byl jsem ještě v jednom servisu a tam mi řekli, že ty vstřiky patří opravdu k tomu lepšímu, ale asi nejsou kompatibilní s lovtec lpg. Blbé je, že je ani nemůžu reklamovat, protože ten plynař co mi je tam dával nedává k ničemu žádný doklad, maximálně razítko od revize. Nemáte někdo tip na někoho šikovného přes LPG?

Odkaz ke komentáři

hele já mám taky AUM a ještě chip a vstřiky obyč valtek 30, trubku 6mm a normálně to jede.Pouze když třeba na trojku dám podlahu od 4tis otáček cítím že to nestíhá dávkovat,ale při normální jízdě ok, zařízení je stag4 tj poská potvora - čekal jsem že budu muset dávat silnější vstřiky a trubku 8mm ale zatím na to prdím. Když se chci pořádně projet jedu chvilku na benzín.

Odkaz ke komentáři

JoseA: Než jsem si nechal předělat mé auto na LPG Lovato, tak při zjišťování informací jsem se někde dočetl, že na 1.8T je vhodné použít 8mm trubku a pořádný reduktor, jinak může docházet při zatížení k přepínání na benzín z důvodu nedostatečného přísunu plynu do motoru. V servisu, kde jsem si to nechal dělat už udělali hodně OI 1.8T (RS) i po čipu a říkali, že si nikdo zatím nestěžoval, protože dávají naddimenzovaný reduktor (já mám na 1.6 ten samý co právě dávají na ty 1,8T) a je pravda, že i při plném zatížení motoru nemám jediný problém, takže i když jsem motor tahal až do omezovače, tak jsem jel pořád na plyn :palec:

 

Pokud jsi tedy dal nový reduktor (nevím do kolika kw je dělaný) a nové větší vstřiky, tak bych ještě zkusil tu trubku popř. jiný servis. Sice nevím jaké servisy jsou okolo Vsetína nebo Zlína, ale celkem si chválí Fedor v Prostějově nebo můžu doporučit i firmu, kde mi montovali LPG, ale jelikož jim teď nejedou stránky, tak dám jiný odkaz https://www.firmy.cz/detail/2234224-radek-kroupa-tistin.html . Mají asi 20 leté zkušenosti s montážemi a bylo u nich více známých a všichni včetně mě jsou spokojeni, ale nejspíš bude Prostějov a Tištín už daleko vúči tvým požadavkům...

Odkaz ke komentáři

Původní reduktor i vstřiky, které jsem měl: http://www.levnelpg.cz/systemy-lpg/lpg-magic-2/

Reduktor je vyměněn za uplně stejný (do 350HP), jen nový a pravděpodobně zcela zbytečně, protože to nemělo na nic vliv. Už to se mi zdá jako dost neodborný postup servisu, protože myslím, že problém by snad mohli identifikovat přesně po napíchnutí jednotky lpg. Určitě tam najde hodnoty jaký tlak plynu drží reduktor a jaké množství plynu dávají vstřiky. Vstřiky mi však doporučil "lepší", od kterých nemám ale žádný doklad, ale vypadají přesně takhle: http://www.fedorauto.cz/vstrikovace-lpgcngba?tabpage=15&taboffset=0&ts=2&epc=4730

 

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Minulá týden jsem byl zase v servisu, kde mi nabídli zkušební výměnu za jiné vstřiky s tím, že je budu platit až v případě, že problém zmizí. Nakonec jsem tam byl a kalibrovali nějak ten systém, ale výsledek byl uplně stejné jako předtím. Tak mi navrhli stejný způsob ještě na jiný reduktor, ač tomu sami nevěří, když je tam chvíli nový do 350HP a stejný tam byl i původně. Pak už snad jen ten průměr potrubí zvětšit, což taky nedává moc smysl. Namítnul jsem, že bude v háji řídící jednotka plynu, ale to odmítají, protože by viděli při napíchnutí jednotky, že je něco špatně, ale tam jen prostě nejde dostatek plynu a nejde prej zjistit, jestli je to v reduktoru nebo vstřikovačích. Takže na středu jsem objednaný do ostravy (HL propan) kde systém montovali, ačkoliv je to z ruky, tak doufám, že aspoň tam si poradí, leč se trochu bojím, že vymění reduktor i vstřiky za svoje a já budu zase jen platit dokola.

Odkaz ke komentáři

Najlepsie je veci riesit so servisom kde ti robili LPG, aspon teda ja som na to tak nastaveny, ze keby cokolvek tak to budem riesit so servisom ktory mi system montoval, oni o tom podla mna vedia najviac kedze to robia a dennodenne s tym prichadzaju do kontaktu a maju mnohe info ktore niektore servisy nemaju ked to nerobia :)

Odkaz ke komentáři

Ked je nove, myslis nove od vyroby? Tak to asi moc zmysel nema pretoze zaruka a vsetky tieto veci. Ale tak zalezi od toho ako nove myslis..Nemusis riesit vek auta nejako do podrobna alebo co podstatne je si ujasnit ako dlho auto planujes mat lebo do prestavby sa ti neoplati ist ak mas v plane auto za pol roka predat alebo tak ale ak ho planujes mat ja neviem dalsich pat rokov, tak sa to vyplati :)

Odkaz ke komentáři

Takže jak dopadla středeční návštěva HL-Propan Ostrava Vítkovice.

Dorazil jsem dle dohody na osmou hodinu, mechanik propojil kabelem řídící jednotku LPG s notebookem a šli jsme to projíždět. Po chvilce mi zdělil ne až tak novou věc, že do motoru jde málo plynu. Když jsem mu ale řekl, co vše je měněné a že nemám chuť nechat zase měnit vstřiky, reduktor, filtry a tak dokola, tak udělal jednoduchý pokus. Rozhodil vstřikovače, vyhodil z nich trysky a hadice napojil do vstřikovačů bez trysek. V tom přišel druhý mechanik, pronesl něco o tom, že ten plyn u nich nemontovali (podle vstřikovačů) a pak mi řekl, že mi určitě někdo nakecal, že jsem měl nahovno vstřiky a vnutil mi tyhle. Vzal jednu vymontovanou trysku z ruky druhého mechanika, zkušeně prohlédl skz ní okem a řekl, ať mechanikovi, který mi tam ty trysky dal vyřídím, že je idiot. Tak jsme ještě probírali, jak mi pan Vrbický řekl, že už tam dal největší trysky, které se pro tyhle vstřikovače dělají a výkonově by utáhli jiný supersport. No ale abych to nenatahoval, projeli jsme to bez trysek, nastavil během jízdy hodnoty plynové jednotce a kromě plné zátěže, kdy jednotka stejně přepíná na benzín auto jelo bez škubání hezky. Tak se mě zeptal jestli mi to takhle stačí.

Říkám jo, ale nevadí, že tam ty trysky nejsou?

Vám to snad vadí?

No mě ne, ale aby to nevadilo motoru nebo celému systému plynu, co já vím?

Ne, plynu ani motoru to určitě nevadí!

Takže ty trysky jsou tam nahovno nebo jak? Tomu se jen divím.

No ve vašem případě ano, ty trysky jen redukují svým průměrem průtok plynu do vstřikovače a vy máte auto čipnuté, takže na válec připadá asi 45HP výkonu, což je proste na plyn celkem dost.

 

 

Takže jsem spokojený --- zatím. Do ostravy jsem jel pro jistotu na benzín a zpátky na plyn. Po dojetí hned kontrola paměti závad a nic, takže bezva.

Jenom mi to přišlo v první moment divné. Prostě taková fušeřina. Vozím auto na výměny vstřikovačů, přetryskování vstřikovačů a nakonec pomůže vyhodit trysky a je všechno O.K :-)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...