Přejít na obsah

LPG ano či ne?


Doporučené příspěvky

Ahojte lidi,

přemýšlím o přestavbě mojí 1,6 kombi na lpg, tak bych chtěl slyšet váš názor a popřípadě zkušenosti, kupodivu sem ve foru na tohle téma nic nenašel, mám najeto 58tis a říkám si, že když to stojí 26 i s nádrží místo rezervy, tak by to za dva roky bylo zpátky...co vy? Jezdí na to někdo?

Poraďte díky....

Odkaz ke komentáři

Myslím,že je to stejný jako se zeptat jestli benzín nebo naftu, každý razí to svoje. Já osobně raději naftu než LPG zase někdo jezdí na plyn a spokojen,záleží jaký typ plynu tam dáš,ale to ti poradí někdo kdo to tam už dával. Starší auta mají třeba později problém v jízdě na benzín. Dneska už pro auta co jezdí na LPG dělají spoustu věcí jako svíčky apod.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
No v Cesku aspon mate ten LPG v poradku (neni to cocteil jako na balkane) takze pokud uz mas benzina (a mas) tak uricte do toho. I gdy 1,6+LPG neni nic moc co se tice dynamiky ale se to oplati urcite. Jenom nezapomen kazyh cca 100 odjet treba 10-20km na benzyn a budes myt pokoj.

 

Má octavie jezdí na plyn již od Roku 2004 a motor neustále šlape jako nový.. Tudíž je otázkou, zda chceš do přestavby investovat. Já jsem momentálně s kvalitou LPG systému spokojen, za celou éru co ho mam v autě, odešlo jen nedávno teplotní čídlo, oprava 350kč :palec:

Odkaz ke komentáři
Má octavie jezdí na plyn již od Roku 2004 a motor neustále šlape jako nový.. Tudíž je otázkou, zda chceš do přestavby investovat. Já jsem momentálně s kvalitou LPG systému spokojen, za celou éru co ho mam v autě, odešlo jen nedávno teplotní čídlo, oprava 350kč :smich:

čauves a můžu se Tě zeptat, jestli cítíš nějaký úbytek výkonu? Jinak předpokládám že máš systém sekvenční vstřikování plynu normálně s reduktorem.

Díky

Odkaz ke komentáři
čauves a můžu se Tě zeptat, jestli cítíš nějaký úbytek výkonu? Jinak předpokládám že máš systém sekvenční vstřikování plynu normálně s reduktorem.

Díky

 

Ahoj, ano mam systém sekvenční vstřikování s reduktorem. Co se týče úbytku výkonu, ten úbytek tam určitě nějaký je, ale pokud řeknu že se v max.rychlosti liší tak o 5km/h to je i moc. Ale je samozřejmostí že je motor potřeba více točit, aby dosáhl výkonu! Ale dnes už se to dá dohnat kvalitními svíčkamy, které jsou přímo na tyto systémy stavěné a úbytek výkonu je tak nepoznatelný!

Odkaz ke komentáři
Ahoj, ano mam systém sekvenční vstřikování s reduktorem. Co se týče úbytku výkonu, ten úbytek tam určitě nějaký je, ale pokud řeknu že se v max.rychlosti liší tak o 5km/h to je i moc. Ale je samozřejmostí že je motor potřeba více točit, aby dosáhl výkonu! Ale dnes už se to dá dohnat kvalitními svíčkamy, které jsou přímo na tyto systémy stavěné a úbytek výkonu je tak nepoznatelný!

A jakej konkrétní typ toho LPG zařízení máš?

 

Já o LPG uvažuju taky, ale bojím se problémy s ventily. Údajně by se měly každých 30.000 km kontrolovat ventily (sedla). Nebo se dá instalovat flash LUBE - ELEKTRIC což je zařízení na přimazavání ventilů.

 

Tak nevím.

Odkaz ke komentáři
A jakej konkrétní typ toho LPG zařízení máš?

 

Já o LPG uvažuju taky, ale bojím se problémy s ventily. Údajně by se měly každých 30.000 km kontrolovat ventily (sedla). Nebo se dá instalovat flash LUBE - ELEKTRIC což je zařízení na přimazavání ventilů.

 

Tak nevím.

 

Teď ti z hlavy neřeknu přesně jaký systém tam mám a musel bych pohledat papíry :) Každopádně mé auto má najeto asi tak 100 000tisic km na LPG a ventily šlapou jako za mlada! Žádna oprava motoru, ventilů atd. Před dvěma dny jsem měl motor kompletně na kontrolu, jelikož mi mizel olej, a zjistili že je v super stavu, bez jakýchkoliv sraček (byl špatný chladič oleje) :palec: Opravdu se LPG neboj.

Odkaz ke komentáři
a mohl by ses mi podívat co je to za značku sysému? Díky. Jo a jak Ti ten motor kontrolovali?

 

Dobře podívám se, vím že je to systém od nějaké italské firmy.

 

LANDIRENZO - celosvětový leader a výrobce velmi kvalitních LPG / CNG systémů.

Jedná se o tento systém, více zde! http://www.volny.cz/ecogas2/about/Landi.html Tyto systémy jsou také instalovány v automobilce Škoda Auto :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Já provádím montáže od roku 1994, od 1998 jsem měl 1.6 74 kw, najeto na ní 400 tisíc, montáž při 800 km, teď m´ám 1.6 75 kW, najeto 158 tisíc, montáž při 600 km, zařízení BRC - www.brc.it , takže denodenní bohaté zkušenosti, pokud má někdo zájem o montáž a informace, kontakt na www.autogas.estranky.cz, jinak žádné dodatečné ošetření nepotřebuje, motory jsou z pořádného materiálu, přimazávání se dává na Fordy, Renaulty...

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...
Ahoj, ano mam systém sekvenční vstřikování s reduktorem. Co se týče úbytku výkonu, ten úbytek tam určitě nějaký je, ale pokud řeknu že se v max.rychlosti liší tak o 5km/h to je i moc. Ale je samozřejmostí že je motor potřeba více točit, aby dosáhl výkonu! Ale dnes už se to dá dohnat kvalitními svíčkamy, které jsou přímo na tyto systémy stavěné a úbytek výkonu je tak nepoznatelný!

naprosta kravina, svícky které doporucujou pro LPG systemy je akorat hluchá investice, nejlepsí je vzdy zachovat to, co predepsal vyrobce!!!!

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...
no já sem začal o LPG uvažovat, ale nejsem pořád pevně rozhodnutej.... přece jen nechci, aby to auto ,,ztratilo koule" ....

 

Zpátky na benzin se dá přepnout vždycky. V poznámce píšeš, že máš 1.8čku s turbínou přečipovanou. LPG systémy používají vlastní řídící jednotku, takže můžeš počítat s výkonem srovnatelným s 1.8T nečipnutou. LPG holt není o výkonech ale o ekonomičnosti.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

zdravim, zajimave tema take by me zajimalo vice informaci ohledne provozu a pripadne realne udrzby.

Jak je na tom olej ? Davate stejne oleje nebo to chce neco "navic" nebo ulne jine oleje ?

A jak jste na tom s pomerem paliva ? N95 vs LPG ? Pripadnestarty jsou na benzin nebo na LPG ?

diky za info.

Odkaz ke komentáři

zdar, takže:

 

udržba: jednou za rok revize, ale dělat nemusíš, taky neděláým jen když jedu na stk, musí to být.

olej dávám do svýho auta 5w40 a měním cca po 10 - 15 tis. km, rozhodně ne víc. Vyměnuji vzducháč každých 10 tis. km. Prý se tam mají dávat lpg svíčky, který jsoou trochu dražší, ale mě to dobře nejelo - mám tam origo NGK a naprosto v pohodě, auto běží líp než na benzín a hlavně se neusazuje karbon.. mám to v aute od najetí 10 tis km, motor má zatím 144500 a ještě spoustu km najede :lool:

 

poměr paliva záleží na tobě, obecně bays měl neco v nádrži (N95) na starty - auto startuje na benzin ( v případě prázné nádrže nebo poruchy třeba na čerpadle můžeš nastartovat i na plyn, osobně nevyzkoušeno)- jinak LPG se nijak nemíchá, má svoji nádrž vetšiou toroid místo rezervy, ale můžej dát nádrž do kufru, záleží na tobě.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Přesně jak píše Mišel, já mam LPG v 1.6 přesně rok, najeto 25 000 od montáže a vše v poho. JEnom důrazně varuju před výběrem firmy, která montáž dělá...mně to Wapos kousek od Plzně docela zbastil...špatný svorky na chlazení, takže drobný únik chladivky a vrcholný bylo, když mi přestalo jít vyřazovat 2ku a 4ku a nakonec sem zjistil, že špatně zabezpečili hadice a ty se potkali s táhlama, což je teda prasárna.

Potom teda občas zasvítí kontrolka motoru, protože se lambda blbě domluví s jednotkou od plynu, ale aspoň je ta přístrojovka veselejší.

Mimochodem, nemáte někdo LPG v 1,6? Zajímala by mně vaše spotřeba plynu...já sem mezi 9-10....

Odkaz ke komentáři

mám v 1.6 LPG a spotřeba kolem 8 l

 

Jinak mě na paluboce nic nesvítí, najeto od montáže 130 tis :)) Auto bylo předěláno na plyn hned v 7tisících, když bylo uplně nové :)

Odkaz ke komentáři

já mám najeto 20tis a spotřeba je dlouhodobá (4800km) dle PP 7,6l/100km.

Naposledy jsem tankoval 35l plynu do plné a měl ujeto rovných 500km = 7,0 / 100km (+ benzin) takže to tak sedí.

Kontrolka se mi nerožnula ani jednou,ovšem na VAGu mám sporadickou chybu chudá směs.

 

Kamarád má Fabii 1,2 a taky měl rozsvícenou kontorolku co chvíla,v servise mu měnili svíčky,dělali generálku vstřiků A POŘÁD NIC.

Pak se naštval,na reduktoru obohatil směs (dvě otáčky - potřeba je imbus) a má klid.Auto jede jak z praku.

Odkaz ke komentáři

mám 1,6i 75kw

 

radši to ještě rozepíšu,ať je to přesně,takže 500km v mém případě = 35l plynu + benzín ,než se auto ohřeje,což vypočteno z kilometrů a spotřeby 13l benzínu/100km znamená 200kč / 500km

 

Takže pokud peníze,které měsíčně dám za benzín převedu na litry plynu, vychází mi spotřeba 9,3 l plynu / 100km.

 

V létě to vychází zhruba o litr méně

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zdravím příznivce LPG a vozů Škoda

 

Něco o mých zkušeností s LPG: 12 let LPG ve Škoda Felicia, najeto na LPG 300 tisíc, pouze po 10 letech výměna nádrže v kufru. Jednou za 2 roky cca 30 tisíc kontrola v servisu LPG, zda vše těsní, vyčištění filtru a po 90 tisících výměna membrán do 2 tisíc Kč.

 

V loňském roce jsem koupil dovezenou Octávku 1.6 Combi s již vestavěným LPG, toroidní nádrž, sekvenční vstřik PRINS. Auto najeto celkem 102 tisíc- ověřeno v servisu Škoda a na LPG dodatečně namontováno v Německu ujeto cca 30 tisíc. Já jsem zatím najel 6 tisíc a bez problémů.

Auto jede při studeném motoru cca 3 km na benzín a pak samo přepne na LPG. Když dojde LPG samo zase přepne na benzín, za jízdy to vůbec nepoznám, neškube to, naprosto plynulý přechod, poznám to jen na ukazately LED. Spotřebu mám 8.5 - 9.5 LPG dle venkovní teploty a stylu jízdy, ale pod 6 se nedostanu a nad 10 taky ne ani při dálničních rychlostech a s naloženým autem. Pokud s autem nelítáte po Německu přes 150, tak tato varianta 1.6 + LPG je SUPER. Moju jen doporučit.

post-7406-1298489405_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Ták a mně to teď akorát vyšlo tak, že sem před týdnem tankoval plnou jak benál, tak plyn, dokonce tak přibližně uprostřed nájezdu měnil pneu na letní, takže bych měl mít naprosto přesný průměr. Jezdim padesát na padesát město-mimoměsto. A tankoval jsem 50,7 litrů lpg a dotankoval sem schválně do plný benzín a toho bylo 9,9l a na to všechno sem najel rovných 630 km- V dnešních cenách tedy lpg 16,50 a benál 32kč mi to vychází na 1,8kč za kilometr.

Doufam že to v létě zase spadne na dest korun jako vloni, hned by to bylo veselejší...

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Spotřeba podle obsahu, přez 10 na sto se ale dostávají jenom kamarádi co to maj na dvoulitrech v Subaru a to sou stálý čtyřkolky. Teď zrovna sem s tim jel po dálnici jako prase-hamba mi a u 1,6 octavie v kombiku, sem se nedostal přez 9,5. Co se výkonu týče, tak to bych už vůbec neřešil. Podle mně se to vlastně v běžnym provozu nedá poznat...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...