Přejít na obsah

2.0 85 kW Nejčastější závady a problémy


Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Lambdy jsou v poradku podle Vagu? na 180 000 mozna bude chtit vymenit, me to vzdy psalo ze mam smes bohatou s chudou moc zkusenosti nemam ale postrehy co jsem kde prectl ti zde napsat take mohu. "Může to být netěsný výfuk. Ucpi vzadu za autem výfuk zmačkaným hadrem - pokud motor zdechne, musíš hledat jinde, ale jestli poběží dál a nebo pokud navíc uslyšíš někde u motoru prdlavý zvuk z výfuku, je to na přetěsnění sběrnýho potrubí nebo na nový vlnovec." nebo zkusit dat ten sajrajt na vycisteni vstriku, mozna by stalo za to pres Vag dat zakladni nastaveni motoru.Pro zacatek asi tak :)

Odkaz ke komentáři

Díky, dle VAGu byla ta zadní mrtvá a po delší době na volnoběh se zahřála a začala dávat data. Je to znak toho, že je mrtvá? Výfuk byl díravej a přetesňoval se.

 

Každopádně moc děkuju za rady. Ne že by ta kontrolka něčemu vadila, ale nelíbí se mi, když tak kromě rezervy svítí ještě nějaká další :D

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Rád bych se zeptal zda nekdo resil delsi starty u studeneho motoru? Kdyz jsem auto kupoval bylo meneno a opravovano dost na motoru a stacilo otocit klicek a motor hned naskocil. Ted po dvou letech pouzivani a hlavne posledni dobou prijdu k autu otocim klicek a motor se protoci nekolikrat nez chytne.. Zadrhel muze byt bud v privodu paliva nebo svicky.. svicky jsou dva roky na voze a najeto tak 15 000km, no co se tyka paliva napada me vymenit pal. filtr za tepla (ohraty motor) to startuje o neco lepe .. neresil nekdo neco podobneho? A otazka dalsi pokud budu menit svicky jake davate?Z vyroby by tam meli byt NGK ale cena je trosku vyzsi napada me tam zkusit bosch ale nevim postrehy .. Nemam plyn ale klidne zkusim i svycky na plyn kdyz mi to zas bude pekne chytat .. :D

Diky za vase postrehy a rady ..

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Rád bych se zeptal zda nekdo resil delsi starty u studeneho motoru? Kdyz jsem auto kupoval bylo meneno a opravovano dost na motoru a stacilo otocit klicek a motor hned naskocil. Ted po dvou letech pouzivani a hlavne posledni dobou prijdu k autu otocim klicek a motor se protoci nekolikrat nez chytne.. Zadrhel muze byt bud v privodu paliva nebo svicky.. svicky jsou dva roky na voze a najeto tak 15 000km, no co se tyka paliva napada me vymenit pal. filtr za tepla (ohraty motor) to startuje o neco lepe .. neresil nekdo neco podobneho? A otazka dalsi pokud budu menit svicky jake davate?Z vyroby by tam meli byt NGK ale cena je trosku vyzsi napada me tam zkusit bosch ale nevim postrehy .. Nemam plyn ale klidne zkusim i svycky na plyn kdyz mi to zas bude pekne chytat .. :D

Diky za vase postrehy a rady ..

Zdarec...muže to být více faktory- jsem laik....ale co diagnostika?

 

Řeším podobný problém na Opel Zafira

 

koukni jestli ti vubec ihned zapaluji svíčky- mohl bybýt problém, - čidla vačky, klikovky, váha vzduchu..a řídicí jednotka....hm....jen tipuju...duležitá je diagnostika

Odkaz ke komentáři

Ahoj všem!

 

Tak se i já obracím s prosbou o pomoc. Při rozjezdu, když pouštím spojku (odhaduji tak kolem poloviny záběru), tak se mi občas ozvou velmi jemné, ale nepříjemné vibrace. Jsou slyšet (zvuk podobný, jako když se udělá jazykem "drrrrrrrr" :) ), cítím je jak v pedálu, tak i ve volantu. To samé, ale v mnohem menším měřítku se občas projeví i při podřazení (bez plynu). Vibrace trvají max. asi 2 sekundy. Zjistil jsem, že nejčastěji se vibrace ozývají, když má motor kolem 2000 tis. otáček. Pokud při rozjezdu motor víc vytočím, vibrace většinou nezaznamenám. Také se mi zdá, že o něco silnější projevy jsou spíše při studeném motoru. Naopak, pokud ujedu např. 30km (nejlépe po dálnici, tedy téměř bez řazení a s konst. otáčkama), auto nechám hodinu, dvě vychladnout a pak nastartuji a jedu, vibrace se neprojeví téměř nikdy a spojka i motor šlapou doslova naprosto skvěle!!!

 

Pročetl jsem zdejší fórum a došel jsem k laickému odhadu, že problém by mohl být nejspíš v samotné spojce - resp. ve zvlněném přítlačáku. Spojku jsem měl měněnou (lamely, přítlačák, ložisko) cca před 20 tis. km, (podotýkám, že jezdím normálně - spíše ekonomicky, žádné hvízdání kol...). Přesto jsem nechal spojku v servisu zkontrolovat. A výsledek: Spojka je prý v pořádku. Bohužel klasickej pech byl v tom, že když technik auto projížděl, zrovna se vibrace neprojevovaly. Po kontrole spojky mi ale připadá, že se vibrace ozývají mnohem častěji - téměř při každém druhém rozjezdu.

 

Má někdo nějaký nápad a nebo zkušenost? Ještě přemýšlím nad:

 


  •  
  • Setrvačník - ale mám zřejmě jen jednohmotový. Může se i ten nějak porouchat? Není to jen "kus železa"?
  • Silentbloky? Přecijenom, motor není úplně nejlehčí, auto má už svůj věk a silentbloky jsem nikdy neměnil.
  • A nebo ta spojka? Ale co v ní? A může technik pohledově vůbec poznat, jestli je spojka OK a vyloučit příčinu vibrací?
  • Motor (palivo/elektrika). Jelikož se ale vibrace občas ozvou i při podřazování, když dobržďuji motorem - bez plynu, zdá se mi to nejméně pravděpodobné.

 

Každopádně, velmi děkuji za případné tipy, nápady a rady. Tyhle závady, které se projevují jen občas a nejdou jednoznačně určit a nasimulovat jsou opravdu k uzoufání.

 

Moje auto: Octavia I, benzín, obsah 2.0 (85kW), motor AQY, r.v. 2001, najeto 180 tis.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Tak poprvé za dobu co mám AQY mi Octavka zazlobila... Jednalo se o to, že jsem jel cca 120 km v kuse (vesnice okresky) a potom jsem dojel k místu řízené semaforem s kolonou aut (oprava silnice) - vypnul jsem po chvíli motor a čekal asi 5-8 minut až blikla zelená. Po opětovném startu mě za pár vteřin začal lítat volnoběh od 2000 do 3000 ot/min. Když jsem zařadil situacie byla stejná a samo se mi přidávalo(auto samo jelo aniž bych šlapal na plyn), když se pak kolona rozjela a já jsem jel na 3tí, 4tý a 5tý R°, situace se už neukázala... od té doby jsem už normálně jezdil a nic podobného se mi nestalo. Ještě dodám, že před oním vypnutím motoru se mi rozsvítila kontrolka ABS, pak už se mi nerozsvítila. Teď zhruba po týdnu provozu a 300-400 kilometrech kontrolka nesvítí a motor si zase jen ševelí.

 

Tak spíš ze zvědavosti to sem dávám, jestli se s tím někdo s AQY setkal a nebo neví co to způsobilo. pozn.: Jezdím na LPG ale bohužel jsem si nevšiml zda ten volnoběh lítal po startu na benzín nebo už byl motor přepnutý na plyn.

Odkaz ke komentáři

Tak poprvé za dobu co mám AQY mi Octavka zazlobila... Jednalo se o to, že jsem jel cca 120 km v kuse (vesnice okresky) a potom jsem dojel k místu řízené semaforem s kolonou aut (oprava silnice) - vypnul jsem po chvíli motor a čekal asi 5-8 minut až blikla zelená. Po opětovném startu mě za pár vteřin začal lítat volnoběh od 2000 do 3000 ot/min. Když jsem zařadil situacie byla stejná a samo se mi přidávalo(auto samo jelo aniž bych šlapal na plyn), když se pak kolona rozjela a já jsem jel na 3tí, 4tý a 5tý R°, situace se už neukázala... od té doby jsem už normálně jezdil a nic podobného se mi nestalo. Ještě dodám, že před oním vypnutím motoru se mi rozsvítila kontrolka ABS, pak už se mi nerozsvítila. Teď zhruba po týdnu provozu a 300-400 kilometrech kontrolka nesvítí a motor si zase jen ševelí.

 

Tak spíš ze zvědavosti to sem dávám, jestli se s tím někdo s AQY setkal a nebo neví co to způsobilo. pozn.: Jezdím na LPG ale bohužel jsem si nevšiml zda ten volnoběh lítal po startu na benzín nebo už byl motor přepnutý na plyn.

 

jestli to jelo na banzín (startovalo) tak to může být regulátor tlaku paliva

Odkaz ke komentáři

Tak pomocí ELM a softíku v androidu jsem si udělal záznam z dalších jízd a zdá se, že to bylo způsobeno čidlem teploty, který čas od času házelo nesmyslné hodnoty (při zahřátém motoru 92°C - mi klesala teplota podle čidla na 25 - 30°C pak zase vyhopsla nahoru... někdy se dostala i pod nulu). po výměně čidla a nájezdu asi 2000 km se nic podobného neopakovalo. Takže závada opět vyřešena velmi jednoše... Já ten motor prostě žeru :)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o měsíc později...

Tak mám další problémy, kolísají mi otáčky když mi zhasne motor tak nemůžu nastartovat musím počkat až mi klesne teplota na začátek ukazatele teploty pak normálě nastartuji a jedu. Stává se mi to i když normálně vypnu motor příjdu za 1/2 hod. tak nenastartuju. Musím počkat až klesne teplota. Tahle závada je nepravidelná. Na diagnostice mi to napsalo vadný halluv snímač otáček, ale nevím jestli na klice nebo na vačce? Teď se k tomu přidala i vyšší spotřeba o 2-3 l/100km. Neví někdo čím by to mohlo být? Díky za každou informaci.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
Guest Zdenek2.0

Dobrý den , prosím o radu, jsem již přes 2 roky a 40tis. km hrdým majitelem Octavie 2.0i Elegance AQY s LPG(sistém Prins)! (r.v. 2001) . Dovezená z německa, po 1. majitely se servisní knížkou (měla 169tis. teď má 211tis.). Trápí mě 2 závady:

 

1) letní starty na benzín- pokud auto stojí, a motor má okolní teplotu (v nejhorším případě na přímém slunci) tak je problém ho nastartovat, chytne zakolísají otačky a zdechne. To se opakuje i 3-5x po sobe. Někdy chytne jen na 3 válce. Auto se chová jako při nedostatku benzínu, ale čerpadlo je nové, tlak dává dobrý a sepne se i při otevřeví řidičových dveří i po otočení klíčkem. Pokud auto chytna na 3 válce tak po přepnutí na LPG (50°C) jede motor krásně plynule na všechny 4, ale paradoxní je že v ziním období tato závada úplně zmizí....

 

2) Porucha zapalování 2 válec- tato závada se obeví jednou za 2-3 měsíce, motor jede chvíly na 3 válce a vyskocí konrolka. Po přepnutí do nouzového režimu (rožlá kontrolka) jede auto zase krasně na 4 válce a na diagnostice to píse sporadickou závadu poruchy zapalování. Jsou tam nové zapalovací kabely original skoda, zánovní svíčky. před cca 20 tis. čištěny vstriky ultrazvukem... S touto závadou asi nejsem jediný co jsem se zde dočetl ale sere mě...

 

Auto má i přes své roky a kilometry zachovalí interiér i exteriér a proto prosím majitele těchto dobrých motorů, pokud jste se s nečím podobným setkaly a úspěšně to odstranily tak se semnou prosím podělte o skušenosti. Předem děkuji s pozdravem Zdenek.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

jako důkaz - zde je plaketa EU4, kterou jsem dostal na základě velkého TP na stanici STK (jednou dle německých tabulek emisní třídy). Na registru vozidel jsem platil poplatek 3.000,- za EU2 na základě stejného TP (jednou podle českých tabulek)

 

Zelená známka kterou používají v Německu, nevyjadřuje emisní třídu (EU2, EU3....) ale vyjadřuje množství pevných částic (sazí) ve výfukových plynech. Proto téměř každý benzínový motor má zelenou známku. Tyto známky jsou zavedeny hlavně kvůli dieselovým motorům. Pokud nemá diesel filtr pevných částic, nikdy nemůže dostat zelenou známku i když bude plnit třeba i EU4.

 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Zdarec. mám octávku s tímto motorem už 2. rokem, 3. majitel a za tu dobu už jsem docela dost věcí měnil. první byla lambda sonda, žralo to jak sviňa a výkon úplně o ničem. po výměně razantní změna a nemohl jsem si stěžovat. mám ji na LPG, docela žere olej ale na to se dá zvyknout.když si to člověk hlídá, lil jsem do toho taky míň kvalitní (total quartz 7000 myslím), ale přešel jsem na castrol 10-40W a zatím dobrý. co mě ale trápí v poslední době je, že motor nechce pořádně startovat. dusí se, kolikrát nastartuji až napotřetí a musím to vytůrovat aby zas nechcípl.pak při přeřazení z jedničky na dvojku tomu musím pořádně šlápnout aby se auto necukalo jak při posledním tažení. pak už to není špatné ale na křižovatce cítím že to semtam nejede na všechny válce. svíčky vyměněné, rozvody rok staré, moc nevím co s tím je, páč se na to nikdo nechce podívat skrz to že je v tom LPG a měli by s tím akorát trápení. v pondělí už jsem domluvený s kolegou co se vyzná v autech, ale i tak bych uvítal jakoukoliv radu nebo zkušenost

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Zdravím vás, tiež som už dlho majiteľom 2.0 AQY ale večne mám problémy so zvukom motora. To čo tu všetci píšu že krásny tichý chod sa mi vôbec nechce veriť :D Chcem sa opýtať či je tu niekto kto mal rovnaký problém a podarilo sa mu motor utíšiť, alebo aspoň prenos hluku na karosériu. Aby som to upresnil mám automat a robí to iba v ťahu a aj keď auto stojí na mieste takže prevodovku vylučujem, tiež som ju dával repasovať čo ma vyšlo asi 1200€ :/

 

Odkaz ke komentáři

Zdravím všechny.Tak jsem se stal také majitelem octavie 1 2,0 combi r.v.2004 (AZJ).....a musím říct,že svezení parádní.Kdysi jsem měl Audi 80 2e což je údajně podobný motor. Pak jsem ji prodal a koupil funglovku Fabii 2. Ale začala zlobit neboť měla přes 115t. a už se projevili nedostatky,i když už byla hlava na repasu a výměny ventilů,svíček,cívek atd.Na mé dálkové cesty to bylo moc.A protože začala zlobit,bylo nutné se ji rychle zbavit,tak jsem přemýšlel co koupit a na doporučení a posléze i zdejších článků jsem šel do ní. A opravdu je to super a jsem moc spokojený.Tak doufám,že s ní najedu bez poruch a problémů spousty kilometrů.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak, a je to tu zase :)

Termostat KO. Vydržel téměř na kilometr 80000km (Wahler), asi jsem to zakřikl. Když jsem jel z Moravy z5 do Čech (cca 230km) tak po 15km (okolní teplota -1 až 1°C) voda stále 76-78 °C (odečteno z diagnostiky - na palubním ukazateli byla "krásná" hodnota 90°C) to už jsem začal nabírat podezření - po 25km se teplota nepřehoupla přes 80°C a bylo vymalováno. Takže jsem zastavil u Lidlu a "půjčil" jsem si pár kousků papundeklu, které putovaly před chladič. Pak byla teplota 86-91°C - při delším klesání bez plynu 81°C což už lze akceptovat.

Nejvíc mě na tomto vysírá, že řidič neznalý věci může s takto nefunkčním termostatem jezdit hooodně dlouho a nic mu neindikuje to, že je něco v háji (ani palubní ukazatele ani standová diagnostika) - a motor jde řízenou destrukcí do kytek... ale to bych se zase rozčílil... na jaře mě tedy čeká opětovná výměna.

 

pozn. auto stálo 14 dnů bez hnutí a v tomto období klesly teploty na -14°C, nevím jestli to nemůže mít vliv na "seklý" termostat. Jinak kapalina je naředěná na -36°C a je jí akorát - komplet měněná před 2 lety.

Odkaz ke komentáři

Že se nestydíš, až na jaře ho vyměníš! :(

Já se do to dal po několika dnech. Mě začal potvora otvírat při 75°C a tak jsem se na 80°C vůbec nedostal.

Mám ale takovou zkušenost, že když se s tím jezdí déle, teď si netroufnu vůbec odhadnout nějaké km či čas, tak to i diagnostika vypíše v závadách jako - snímač teploty, nesmyslný signál,většinou jako sporadický. Tak jsem to měl já před minule. Vyměnil jsem logicky snímač teploty a chyba byla časem zpět, až výměna termostatu zabrala, asi již ŘJ bylo divné, že jedu 300 km a motor je stále studený.

Takže výměně termostatu zdar!

Odkaz ke komentáři

a nejde nějak na digiklimě dostat tu hodnotu? na to byl přece nejaký fígl trojhmat? já ho umím na toledu, na octe jsem to neřešil

 

No, taky jsem se po možnostech co nabízí climatronic kdysi pídil, ale vím, že to ovládání je u toho dost nelogické a zbytečně složité. Každopádně od doby co mám chytrý mobil a ELM327 tak to neřeším.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Zdravím všechny.Tak jsem se stal také majitelem octavie 1 2,0 combi r.v.2004 (AZJ).....a musím říct,že svezení parádní.Kdysi jsem měl Audi 80 2e což je údajně podobný motor. Pak jsem ji prodal a koupil funglovku Fabii 2. Ale začala zlobit neboť měla přes 115t. a už se projevili nedostatky,i když už byla hlava na repasu a výměny ventilů,svíček,cívek atd.Na mé dálkové cesty to bylo moc.A protože začala zlobit,bylo nutné se ji rychle zbavit,tak jsem přemýšlel co koupit a na doporučení a posléze i zdejších článků jsem šel do ní. A opravdu je to super a jsem moc spokojený.Tak doufám,že s ní najedu bez poruch a problémů spousty kilometrů.

Taky to tak mám :D Je to randál

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

jako důkaz - zde je plaketa EU4, kterou jsem dostal na základě velkého TP na stanici STK (jednou dle německých tabulek emisní třídy). Na registru vozidel jsem platil poplatek 3.000,- za EU2 na základě stejného TP (jednou podle českých tabulek)

Ale německá zelená plaketa je něco uplně jiného než. Euro 4

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
    • BUBUTECH, vedel by si dat vyrobit 2ks tych gumenych veci ? Mam vsetky suciastky ale tie stople co tu mas model sa uz nikde nedaju kupit a nemam nikoho co by mi to vytlacil na 3d tlaciarni. Dik za odpoved.
×
×
  • Vytvořit...