Přejít na obsah

1.8 20V Turbo + 132 kW RS Nejčastější závady a problémy


Doporučené příspěvky

Mám typ motoru AUQ a už od té doby co jsem jí koupil mi svítí kontrolka motoru.Píše mi to Řada válců jedna-příliš bohatá směs.Byl jsem s tím všude i ve škodovce a závěr - Nevyřešeno a teď to mám u kámoše spolu s rozvody tak říkal,že se mi na to koukne tak jen doufám,ale moc tomu nevěřím.

Odkaz ke komentáři

Já mám 1.8T AGU přes tři roky a pohoda, kdybych nezanedbal podivné vycházející pískání z motoru po kterém se mi zadřela vodní pumpa tak jezdím úplně bez problémů ... Ale chtěl sem se zeptat na jinou věc, nedavál jste někdo pod tento motor ten plastový kryt co mají nafťáci??? Takovej ten velkej co je přes celej motor. Jestli tam půjde dát, jelikož nám tu řáděj kuny a choděj mi spát na ten vrchní kryt na motoru, tak je musím nějak odradit, a ten malej kryt pro benzíny je celkem k ničemu ...

Odkaz ke komentáři

Mám motor AUM ,

1/ Řešil jsem problém s kolísáním otáček motoru " chyba 17705 " - pokles tlaku mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou ( na fóru ŠH se s tím potýkalo mnoho majitelů O1 s motory 1,8T )

Projevovalo se to v mém případě hlavně v zimním období po nastarování studeného motoru - otáčky motoru kolísaly, po vypnutí klíčku a druhém startu už motor jel pravidelně, chyba byla v netěsnosti hadic, které byly popraskané a není to na první pohled vidět, po výměně vše OK.

 

2/ Dále jsem vyměňoval zapalovací cívky, dnes při skutečně najetých 105 tis. Km je mám už vyměněny na všech 4 válcích, odcházelo to postupně, nepravidelně, z ničeho nic najednou auto začalo "kulhat" na 3 válce .

V prvním případě jsem jel ke známému do dílny a další 3 jsem pak už měnil sám když nastala závada, č. chyby nevím ale myslím že VAG psal něco jako " řada válců ..... " a vždy při vzniku závady se na palubovce rozsvítila oranžová kontrolka.

 

3/ Brzdový spínač - také jsem měnil

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak isto som mal problém s kolísaním otáčok po studenom štarte v zime ,po minúte to už nerobilo a ani po opakovanom štarte...VAG vypísal tiež pokles tlaku medzi škrt.klapkou a turbom ,ale nebolo to v popraskaných hadiciach,ale v odpálených sviečkach... Vychádza mi,že sviečky NGK makali 90 tis km... Sviečky mali byt menené bývalým majitelom pri 120 tis km no neboli.Preto som bol dlho v omyle čo to mohlo sposobovat...2 týždne po výmene sviečok odišla zapalovacia cievka,možno pre neopatrné vytahovanie mechanika čo sa vraj stáva..Vtedy mala 150 tis km.Neviem či sú ostatné cievky od výroby alebo boli už menené.Pri 170 tis km začalo slabo hučat predné lavé ložisko,vymenil som ho a je pohoda....Od kúpi som najazdil 37000 km,mám ju 3 roky, takže zatial pohoda som spokojný... :angry:

Odkaz ke komentáři
Já mám 1.8T AGU přes tři roky a pohoda, kdybych nezanedbal podivné vycházející pískání z motoru po kterém se mi zadřela vodní pumpa tak jezdím úplně bez problémů ... Ale chtěl sem se zeptat na jinou věc, nedavál jste někdo pod tento motor ten plastový kryt co mají nafťáci??? Takovej ten velkej co je přes celej motor. Jestli tam půjde dát, jelikož nám tu řáděj kuny a choděj mi spát na ten vrchní kryt na motoru, tak je musím nějak odradit, a ten malej kryt pro benzíny je celkem k ničemu ...

 

Já tam dal plech od BAWORA. Myslím, že je to lepší než plast.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o měsíc později...

Máme v rodině 3x 1.8T s toho jedno RS ale podstatně jsou všechny stejné 110kw upravené na 150kw a RS 132kw na 154kw

 

najeto mají 170tkm 110tkm a 44tkm všechno maká jak má jen na zapalovací cívky vadné v podstatě u všech......způsobeno mytím na vapce ted už si na to dávám pozor a vše OK.....

 

krom běžného servisu na autech vše ok......až na některé výměny podtlak.hadiček a hadic u vozu s 170tkm

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Mám 1.8T uz 3roky,najeto 215tis.km a bez jedíné zavády. Je to nejlepší motor,co koncern WV vyrobil.

 

Ještě k problému se zapalovacíma cívkama.

Problemy se zapalovacíma cívkama maji hlavně ročníky 2001, proto že si je WV nechal výrábět v Turecku za velice lacino a nekvalitně,pak se výroba vrátila zpět do Německa.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
Mám motor AUM ,

1/ Řešil jsem problém s kolísáním otáček motoru " chyba 17705 " - pokles tlaku mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou ( na fóru ŠH se s tím potýkalo mnoho majitelů O1 s motory 1,8T )

Projevovalo se to v mém případě hlavně v zimním období po nastarování studeného motoru - otáčky motoru kolísaly, po vypnutí klíčku a druhém startu už motor jel pravidelně, chyba byla v netěsnosti hadic, které byly popraskané a není to na první pohled vidět, po výměně vše OK.

 

2/ Dále jsem vyměňoval zapalovací cívky, dnes při skutečně najetých 105 tis. Km je mám už vyměněny na všech 4 válcích, odcházelo to postupně, nepravidelně, z ničeho nic najednou auto začalo "kulhat" na 3 válce .

V prvním případě jsem jel ke známému do dílny a další 3 jsem pak už měnil sám když nastala závada, č. chyby nevím ale myslím že VAG psal něco jako " řada válců ..... " a vždy při vzniku závady se na palubovce rozsvítila oranžová kontrolka.

 

3/ Brzdový spínač - také jsem měnil

Ahoj, mám podobný problém, po nastartování motor normálně běží, po rozjezdu (ujedu 2 metry) začnou kolísat otáčky v rozmezí 200-800 otáček a ke všemu přestane reagovat plynový pedál. Po vypnutí zapalování a opětovném nastartování je vše OK. Projevuje se to hlavně v zimním období. A čím dál častěji. Jakou hadici jsi měnil? Motor mám ARX. Milan

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
Já mám 1.8T AGU přes tři roky a pohoda, kdybych nezanedbal podivné vycházející pískání z motoru po kterém se mi zadřela vodní pumpa tak jezdím úplně bez problémů ... Ale chtěl sem se zeptat na jinou věc, nedavál jste někdo pod tento motor ten plastový kryt co mají nafťáci??? Takovej ten velkej co je přes celej motor. Jestli tam půjde dát, jelikož nám tu řáděj kuny a choděj mi spát na ten vrchní kryt na motoru, tak je musím nějak odradit, a ten malej kryt pro benzíny je celkem k ničemu ...

 

Ten motor uvaříš, nedávej ho tam benzínáci musí mít malej

Odkaz ke komentáři

Já mám RS Combi motor AUQ a teď mi tam taky budou dávat ten plastový kryt, já jsem spíš trhnul ty dva u podběhů, a v servisu mi přímo doporučil dát tam i ten spodní, je pravda, že je tam hrozná díra, když se auto zvedne ... a jak je RS nízko, docela tam ten kryt chci ...

a jediná oprava která se týkala motoru (hned po nákupu z bazaru (typicky)) byla menší závada na ventilu turba, opravda 2000 a Okťa létá ... O)

Odkaz ke komentáři
13A jsem měnil, díra jako prase, čili mám počítat s tím, že 10 bude ve stejném stavu?

 

stav 13A u AUM 2003/04 najeto 100 tkm (měněno při 90 tkm červen)

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?act=...st&id=15188

 

Hádám, že ano, uvidíme v pátek

tú hadicu 13A mám tiež pekne prasknutú, vid foto,označenie má 06A 103 221 AH. mám najazdených 181 tis km, 1,8 T 110kw AUM 2001 a na druhej strane hadice je podobná puklina! Dlho mi známy skúsený servisák nevedel nájst závadu...VAG písal vždy nejako -zlé miešanie zmesy a dalších asi 5 závad tam bolo pod tým kodom. Myslel si, že je voda v benzíne, zmenil som pumpy a nepomohlo ,kontrolka zase svietila... Potom pozeral palivový filter ,bol čistý,prechádzal hadičky okolo motora rukami...vymenil 3 gumičky tesniace v dolnej hadici... Až dal dolu kryt motora a bolo to jasné! Prejavovalo sa to ako vyžšie uvedené-motor pri studenom štarte skapínal ,otáčky od 300 do 700 min, po 10- 20 sekundách to zmizlo a druhý den znova len na studeno...Tá blbá hadica stojí 43 € !! :lool: (kus gumy) a to sa mi nechce platit u škodovky,inde ju nemajú... mám to prelepené páskou ,zatial to týžden ide, zhánam ju pomaly z bazárov ,snád sa zadarí :)

post-776-1266875576_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
V příloze jsou informace, stáhl jsem to z fóra ( nového nebo starého to už nevím ) je to pro motor 1,8 T - AUM,

v mém případě jsem vyměnil hadici 9A, 13A a ventilek. Postupoval jsem přesně podle přiloženého návodu.

 

Kontrola_a_oprava_hadic_na_motoru_1_8T_AUM.doc

post-92-1257617355_thumb.png

post-92-1257617312_thumb.jpg

tyto hadice se daji koupit pouze ve skodovce???ja mam spatnou 06A103213AF a skoda cena 1800 :) vag pokles tlaku mezi klapkou a turbem.zatim sem nic nepocitil.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

tak jedna závada co mě ted potrápila:

 

1.8T 110kW motor AGU

 

popis závady: zahřátý motor nelze nastartovat, po schladnutí ano....došlo to tak daleko, že při cestě kdykoliv se auto zahřálo na provozní teplotu se vypnul motor a konec (při 140km/h na dálnice velice přijemné)...počkat až schladnul a zase naskočil. Vag vyhazoval teplotní čidlo chladicí kapaliny, snímač otaček...

 

řešení: výměna snímače otáček - BINGO - už to jede. Vymontovaný snímač otáček jsem zahříval horkovzduškou a po zahřání přestal mít odpor-přerušen.

 

Cena: snímač otáček origo BOSH 900,- práce tak na 20minut

Odkaz ke komentáři
tak jedna závada co mě ted potrápila:

 

1.8T 110kW motor AGU

 

popis závady: zahřátý motor nelze nastartovat, po schladnutí ano....došlo to tak daleko, že při cestě kdykoliv se auto zahřálo na provozní teplotu se vypnul motor a konec (při 140km/h na dálnice velice přijemné)...počkat až schladnul a zase naskočil. Vag vyhazoval teplotní čidlo chladicí kapaliny, snímač otaček...

 

řešení: výměna snímače otáček - BINGO - už to jede. Vymontovaný snímač otáček jsem zahříval horkovzduškou a po zahřání přestal mít odpor-přerušen.

 

Cena: snímač otáček origo BOSH 900,- práce tak na 20minut

ty musíš mít vždy nějakou extrovní závadu :lool:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
Guest martasek536

Já se chci zeptat jestli někdo neporadí, taky mám problém s nastartováním auta na benzín, asi na po páté ale tak tak jak kdyby to jelo na dva válce.Rv 2001 a mám v tom i plyn ale na ten to startne bez problémů, už jsem vyměnil váhu vzduchu, palivové čerpadlo, vrysky vyčištěny, teplotní čidlo vody, čerpadlo tlačí jak má a vag nic nepíše..Martin

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...