Přejít na obsah

1.8 20V Turbo + 132 kW RS Nejčastější závady a problémy


Doporučené příspěvky

Zdar borci nechal jsem si čipnout moji raketu mam maly problem po zvolněni plyn pedalu mi cukne volal jsem tam kde mi to dělali pry at najedu cca 300km že jsi to vymaže a znovu načte mate někdo stejny problem a jestli se to srovnalo předtim super dik za rady

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Mám motor AUM ,

1/ Řešil jsem problém s kolísáním otáček motoru " chyba 17705 " - pokles tlaku mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou ( na fóru ŠH se s tím potýkalo mnoho majitelů O1 s motory 1,8T )

Projevovalo se to v mém případě hlavně v zimním období po nastarování studeného motoru - otáčky motoru kolísaly, po vypnutí klíčku a druhém startu už motor jel pravidelně, chyba byla v netěsnosti hadic, které byly popraskané a není to na první pohled vidět, po výměně vše OK.

 

2/ Dále jsem vyměňoval zapalovací cívky, dnes při skutečně najetých 105 tis. Km je mám už vyměněny na všech 4 válcích, odcházelo to postupně, nepravidelně, z ničeho nic najednou auto začalo "kulhat" na 3 válce .

V prvním případě jsem jel ke známému do dílny a další 3 jsem pak už měnil sám když nastala závada, č. chyby nevím ale myslím že VAG psal něco jako " řada válců ..... " a vždy při vzniku závady se na palubovce rozsvítila oranžová kontrolka.

 

3/ Brzdový spínač - také jsem měnil

 

 

Kolko stali tie hadice?

 

mam rovnaky problem ako je hode popisovany

Odkaz ke komentáři
Guest Andrej_Uhrin

Zdravím všechny... mám 1,8T AUM už pár dní procházím návody jak na opravy protože řeším problém s kolísáním otáček.

Závada a její projevy se stupňovaly. VAG s chybama 17705 Únik tlaku mezi turbem a klapkou a 17545 Řada1 přizpůsobení směsi- systém příliš bohatý.... závady označeny jako nahodilé. Chladnější počasí okolo nuly , start a po pár vteřinách kolísání otáček. vypnutí a znovu start a problém se opakoval. Po zahřátí už jen malé kolísání. Začal jsem samozřejmě hadicema ale problém jsem neobjevil. Dnes jsem se pustil do klapky, vymontoval vyleštil všechny vnitřní části z obou stran, prostříkal kontoxem potenciometry. Namontoval zpět. Zašpiněná byla teda hodně a hlavně ze strany motoru takže to nebylo na první pohled zpředu vidět, takže doporučuji klapku na čištění demontovat, protože někdy je potřeba citlivé mechanické čištění , tedy alespoň v mém případě. Při vypnutém klíčku mně to neudělalo žádný problém ani když jsem po demontáži s klapkou pohyboval. Reset ŘJ jsem se neodvážil udělat kvůli možným a předchozím problémům s chcípáním motoru ale jen jsem zapnul klíček a čekal. Klapka si během minuty udělala nejspíš nastavení. Klíček jsem vypnul a zopakoval nastavení klapky. Tentokrát to klapce trvalo trochu déle než dobzučela, ale udělal jsem to aby se potenciometry projeli po celé své dráze protože byli rozebraný. potom jsem nastartoval a nechal na volnoběh ohřát na 90 výsledek je velice dobrý. Zatím žádné chcípání motoru ¨po startu. Mírné kolísání otáček v celém rozsahu teplot motoru..to budu řešit teď a budu informovat...

Jinak jsem objednaný na bezplatnou výměnu zap.cívek (mám všechny L) podle echa tady na fóru tak chci autorovi poděkovat..

 

Edit: Tak dnes formát ŘJ, protože už mám jistotu že o startuje a že formát proběhne regulerně.

 

Jinak doplním jaké to čištění klapky odstranilo závady.

1: Vždy mi dělalo to že při nízkých otáčkách a přeřazení na 2 a lehkém sešlápnutí plynu auto vyrazilo jako kdyby jsem plyn sešlápl hodně ale potom se hned výkon motoru zase snížil bez, toho aby jsem měnil polohu plynového pedálu.

TAK TO UŽ TEĎ NEDĚLÁ.

Chyby řídící jednotky výše popsané. Většinou se rozsvítily při nízkých otáčkách při rozjezdu po 100 km opět zhasly. Kolísání otáček až chcípání při studeném startu při nižších teplotách okolo 0 . Klapku jsem čistil již předtím několikrát ale jen bez demontáže. Zjistil jsem že je to málo účinné a navíc nevidíte nánosy z druhé strany klapky.

Já musel použít nejen benzín ale také plastové trsátko na mechanické sundání nánosu (kov vám může poškodit leštěný kroužek okolo klapky.

 

Edit 13.3.2012 Tak dnes výměna zapalovacích cívek BEZPLATNĚ! Díky sdílným lidem zde na fóru.

 

Motor vrní jako nový žádné vynechání ani záškuby na volnoběh. Dopomohl tomu ještě formát řídící jednotky. S výměnou zapalovacích cívek jsem změnu nezaznamenal.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj lidi, mám trochu problém, mám rs 2001 AUQ, při chladném startu to chytne až například na počtvrté. Když při startu přidám plyn, chvilku se to hádá a pak srovná, ale pokud chci odjet bez zahřátí, že by mi vypl sytič, opět se to začne hádat. Na Vag mi to zobrazuje 0 chyb, pouze v akčních členech špatné kostry snad na všem, co tento model zde nabídne, i přes to, že ale vše funguje a cvaká. Vyčistil jsem klapku, provedl základní nastavení, ale stejně mi to píše 4.7%, tudíž bud jak jsem se dočetl se srovná na poněkolikáté, nebo je špatná. Ale může to dělat ta klapka? Ještě mě napadla lambdasonda, první nějaké hodnoty ukazuje, ale druhá občas ukáže jen předehřev. S tím startováním jsem měl problém hlavně v zimě, ale dnes už je prakticky jedno, jestli je venku teplo nebo zima. Ty kostry s tím nejspíše souviset nebudou, akorát očištuji kostry a hledám veškeré po autě, že jich tam je :rolleyes: Díky za radu všem

Odkaz ke komentáři

Je tam většinou nějaké erární od výroby, nebo ho asi budu muset někde sehnat, jdu hledat kde je a zkusit to :palec:

 

Tak jsem to dnes prošel a nevím přesně které to je, ale každopádně když otočím do starovací polohy, tak u relátek cvaká jen jedno a to ve spodní řadě napravo a díky velikosti, bych řekl, že je hlavní, ale už nevím označení. Nicméně čerpadlo spíná normálně a ok, teda alespon podle hluku :(

Odkaz ke komentáři

Tak jsem to dnes prošel a nevím přesně které to je, ale každopádně když otočím do starovací polohy, tak u relátek cvaká jen jedno a to ve spodní řadě napravo a díky velikosti, bych řekl, že je hlavní, ale už nevím označení. Nicméně čerpadlo spíná normálně a ok, teda alespon podle hluku :(

 

Takže závada odstraněna a ani ve snu by mě nenapadlo, že něco podobného by mohl dělat startér. Věněc by vcelku ko, dva ze čtyř uhlíků vůbec nechodily, opraveno a auto startuje a chytá jako ďas, tudíž žádná hadice, žádná lambda, blbej startér :wallbash:

Ale hlavně že je to oukej :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o měsíc později...

Zdravíčko, tak poslední cca měsíc pozoruji také problém týkající se ztráty výkonu motoru. Projevuje se to tak, že když sešlápnu prudce plyn, tak motor jakoby cuká, netáhne plynule. Kdežto když přidávám plyn opravdu s citem a pomalu, tak se problém neprojevuje...ale jakmile opět sešlápnu na podlahu, motor jakoby pocukává, tah není konstatní. Netušíte čím by to mohlo být? Váhu vzduchu mám starou cca rok a čtvrt, svíčky měněny před třemi týdny (původně Bosch, nyní NGK), zapalovací moduly jsou OK (v březnu měněn modul na prvním válci....teď jsem ještě zkusil vyměnit 2 další za zcela nové a prohodil ho i na 4. válci, abych předešel tomu, že vadný bude ten poslední), ale problém stále přetrvává.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

zdravim pomuze mi nekdo? Dnes jsem se jel projet a cca po 20 minutach jizdy auto z niceho nic ztratilo vykon a nereagovalo na plynovy pedal, podle budiku tlaci turbo 0,5baru a vic nic, po pridani plynu auto skoro vubec nejede a dusi se, nedavno jsem menil svicky,vzduchovy filtr a cistil klapku(bez demontaze), vzhledem k tomu ze ma najeto poctivych 107t mi prijde divny ze by to bylo turbo, hadice jsem kontroloval a nikde sem zadnou prasklou nenasel,typ motoru AUQ, diky

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

michael toto iste mam aj ja najhorsie je to ked idem do prudkeho kopca, dam plny plyn a nehorazne to cuka . Po rovine tiez , proste nema vykon a medzi 2000-4000 to ako keby vynechavalo . Na diagnostike nic , vymenena hadica na odvetranie veka ventilov , lambda, sviecky,blow off..... Mam namierene na cievky alebo cerpadlo inak ma nic nenapada

Odkaz ke komentáři

Tak jsem to měl na diagnostice a vypsalo to následující chyby:

 

17511 - Sonda 1 - řada válců 1 -

- příliš malý výkon vyhřívání

 

16521 - Sonda 2 - řada válců 1 - příliš nízké napětí

 

16514 - Sonda 1 - řada válců 1 - elektrická závada v obvodu

 

17524 - Sonda 1 - řada válců 1 -

- vyhřívání přerušené

 

Asi není úplně od věci mrknout na tyhle stránky:

 

http://www.pc-autodiagnostika.cz/

 

Když tam člověk vypíše číslo chyby, tak mu to řekne o co se jedná a možnou příčinu a její odstranění. Každopádně pokud by někdo měl osobní zkušenost, radu uvítám.

Upraveno uživatelem Michael99
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Za 300,- si muzes koupit VAG kabel i se SW a zkontrolovat si to doma sam, pokud mas notebook ..

http://aukro.cz/diagnostika-usb-kkl-vag-audi-skoda-vw-zaruka-i2661011608.html

bacha jen pro auta r.v. 1995 - 2004

 

neni to sice plně fungující VAG neumí programovat a neumí pokročilé funkce, ale zvládá základní čtení paměti chyb jednotlivých řídících jednotek umí mazat paměť a umí měřit veličiny za běhu motoru (např tlak turba, otáčky zátěž motoru, časy vstřiků a řadu dalších.)

Pro základní zjištění chyb to uplně stačí ..

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Ahoj,tak jsem řešil to samé co ty. Bylo to vadné čerpadlo paliva. Dávalo 2,2 a když jsem zaškrtil vratku tak už se to nezvedlo. Mělo by se to zvednout na tři. Vyměnil jsem čerpadlo, filtr paliva a jednu prasklou hadici a zase jede jak má. Zatím čus ať se daří.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Zdar lidi, dobrá známá ehm :prcprc: má problém s 1.8T, nastartuje zastudena a motor jako by bublá a pak chcipne...napodruhé nastartuje a už se rozjede ale než se aspoň trochu zahřeje tak to pořád skáče a má tendenci zhasínat při malejch otáčkách. Takhle mi to vysvětlila, já v tom nejel..nevíte někdo co vyměnit? Měla to na VAG ale koukal do toho asi nějakej umělec..nic jí s tím neudělal! Děkuji

Odkaz ke komentáři

No hele já měl problém že za studena otáčky lítali jako prase, intenzita osvětlení budíku kolísala, auto div že ne chcíplo. Vždycky jsem to chcípnul a nastartoval po druhý a otáčky krásně držely. Kamarád mi poradil že to dělají svíčky.

Já to nestihl vyměnil, ale u druhý AUQ to dělalo jen že když jsem se chtěl rozjet se sytičem tak auto absolutně nejelo a kolísali otáčky. Prohodili se svíčka první s druhou (z důvodu vynechávání zážehu na vag) a auto funguje jak má dokonce ani chybu nehází. Takže když to nebudou hadice zkusil bych se podívat na ty svíčky ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zdar lidi, dobrá známá ehm :prcprc: má problém s 1.8T, nastartuje zastudena a motor jako by bublá a pak chcipne...napodruhé nastartuje a už se rozjede ale než se aspoň trochu zahřeje tak to pořád skáče a má tendenci zhasínat při malejch otáčkách. Takhle mi to vysvětlila, já v tom nejel..nevíte někdo co vyměnit? Měla to na VAG ale koukal do toho asi nějakej umělec..nic jí s tím neudělal! Děkuji

 

skus zaslepit bow ventil a projet to kdyz to pojede lip tak je to on me to delalo take a byl ko bow original pruzinka utahana a zustaval furt otevren tet je auto tak klidne i otacky mi padaly brutalne skoro at to chcipalo je vymenen za tuningovej do 2 baru upravenej podle me potreby a maka to jak nikdy je seriditelnej nebo jeste n 75 ventil ten sem taky menil ale muzou to bejt i hadicky

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Ahoj kluci

Jsem tu novej, tak pokud něco zblbnu, tak se omlouvám.

Jsem čerstvým majitelem Octavie RS, r.v 2002 kombi.A řeším dva problémy, první je ten že autu při prvním studeném startu začnou kolisat otáčky a to dost od 900 směrem dolu, nikdy nejdou nahoru, a ještě k tomu auto nereaguje na plyn a když už reaguje tak to cuká, ale to vše se odehraje max do 5-10 sekund, potom je auto uplně v pohodě.Druhý start to taky nedělá.

Druhý problém je ten, že mi zustává viset starter asi tak na 2 sekundy po nastartování, setkal jste se s tím někdo?

A na poslední věc bych se chtěl zeptat, kolik máte spotřebu když jezdíte po městě třeba max do 10 km?Já nevím jestli je to normální, ale moje spotřeba je cca 13 litru a to s hodně lehkou nohou :rolleyes: a to se mě zdá jako dost, tak bych byl rád kdyby mě někdo řekl jestli je to normální nebo ne?

Setkal jste se někdo s těmito problémy na svých RS?

Děkuji všem za odpovědi.

Odkaz ke komentáři

Tak mám nové poznatky, autu kolísájí otáčky jenom někdy, ale jak už se tu psalo tak to bude jenom když je cca kolem 0.Ihned po startu začínají lítat otáčky 200-800 ot min, někdy to auto neustojí a chcípne, pokud zařadím jedničku a chci se rozjet tak auto nereaguje na přídání plynu vůbec, a dost cuká a ještě k tomu mi kolísá osvětlení přístrojové desky(všechny budíky kolísaj jakoby měly malé napětí) do deseti vteřin toto všechno přejde a auto se chová uplně normálně.Nebo když vypnu motor a znovu nastartuji tak se auto taky chová uplně normálně.

Myslíte si že to bude těma hlavnimá hadicema co každej vyměnuje?Právě mě je divné to, že když by byly prasklé hadice, tak by to logicky mělo dělat pořád ne?Ale každy druhý start je normální i když je také studený.

Hledal jsem tady na chlup stejné příznaky jako mám já, ale když už jsem je našel tak na ně není odpověď.

Odkaz ke komentáři

Ahoj kluci

Tak samozřejmě se chystám na kompletní výměnu hadic, samozřejmě pokud budou špatný:), ale ještě jsem pátral a zjistíl z jiného fora, že by to mohl dělat i odvzdušnovací ventil, který na 1.8 t a RS je, a taky dělá problémy.

Jen se vás chci zeptat jestli jste ho někdo měnil a kde se nechází???Máte někdo přístup na Etku, pokud ano, mohly byste sem hodit ten plánek s tím ventilem?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...