Přejít na obsah

1.8 20V Turbo + 132 kW RS Nejčastější závady a problémy


Doporučené příspěvky

V 15. 9. 2017 at 14:57, fincik16 napsal:

Ahoj.

 

Toto by aj mňa zaujímalo nakoľko práve pozerám inzerát na jednu RS-ku a má 230 000 km nájazd. Ale zas je to dovoz zo Švajčiarska. Samozrejme záleží na majiteľovi ako sa k tomu autu chová..

Má tu niekto takú Octu s podobným nájazdom?

Mám najeto 377 tis. km. RS sice nemám, je to ale prakticky stejný motor (1.8T AUM). Nemám po motorové stránce žádný problém a autu dávám docela zabrat. Olej měním 2x - 3x do roka. Plnou syntetiku 5W40 :) Kupoval jsem ho, když mělo nalítáno 305 tis.km.

Odkaz ke komentáři

Já se s tímto motorem blížím k půl milionu, je lehce vyladěný od Cimbu a navíc od 180k jezdím na ethanol, který podle "zaručených zpráv" dokáže motor po pár kilometrech zničit. A doufám, že mi tohle auto bude sloužit ještě pár set tisíc kilometrů. Jak tu už někdo psal, záleží, jak se o ten motor předchozí majitel staral. Naopak může být 230k výhodou, protože já jsem mezi 180-220 měnil dost drahých věcí.

Odkaz ke komentáři
V 17. 12. 2018 at 11:23, aliento napsal:

Zdravim. Mam velmi podobny problem ako popisuje kolega ale riesenie som nedohladal. Tiez AGU 2001, najazd 128 tisic. Objavuje sa to sporadicky skor pri zohriatom motore, resp. ked po dlhsej jazde chvilu postojim a zas vyrazim. Prvy krat pomohlo vymenit sviecky a bol asi rok klud. Mesiac dozadu to zacalo robit zas. Vymena sviecok za NGK trojbodove, nastavena skrtiaca, vymeneny PCV ventil, skontrolovane hadice, filtre menim pravidelne a robi to stale. Pri dlhsej jazde na 2100-2200 ot. Pri pridani sa auto neberie, akoby zavibroval plynovy pedal. Pohupem sa na plyne alebo podradim, tak ide zas normalne. Tiez to zacalo robit naprv na 3 ale teraz to uz robi aj na 4,5. Diagnostika neukazuje vobec nic. Mechanik tvrdi, ze keby to boli cievky alebo zapalovaci modul, tak to proste odide a robi to stale, alebo to ide na 3 valce, myli sa? Tvrdi, ze by to mohlo byt cerpadlom. Kazda rada dobra. Vopred dakujem.

Cívjy a zapalovací moduly jsou jedna a ta samá věc. Pokud jsou špatné, může se stát, že auto škube. Známý tenhle problém měl. Jaké hodnoty dává váha vzduchu? Jinak čerpadlo dokáže taky pěkně pozlobit.

 

Prazdroj: Pokud se nastaví motor jen na E85, tak nic nehrozí. Nastává akorát problém při kombinaci E85 a Natural, každé palivo má jiné vlastnosti.

Jinak 1.8T je kvalitní motor, jsou motory, co mají najeto i 1 milion.

Odkaz ke komentáři

Asi som sa zle vyjadril. Myslel som zapalovacie cievky a riadiacu jednotku zapalovania (4D0 905 351). Neviem ci to moze odchadzat pomaly, alebo to proste odide a potom sa problem prejavuje stale?Blbe je, ze to netrha sustavne ale len niekedy a kazdy servisak povie, ze treba dojst ked to bude robit. Vaha vzduchu sa nemerela. Som chcel dat najprv pozriet veci, ktore odchadzaju najcastejsie. Nove cerpadlo a regulator tlaku paliva uz mam doma. Po sviatkoch sa uvidi.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 5 týdnů později...
V 24. 12. 2018 at 11:10, LadikRS napsal:

Váha vzduchu taky odchází, časem odcházejí i lambda sondy. Nedá se říct, že na 100% to bude to nebo ono. Cukání může způsobovat spousta věcí.  Zkus to čerpadlo a uvidíš.

Posledné skoro dva mesiace auto chodilo normálne, tak sa nemenilo nič, nech vidím prípadny rozdiel. Potom sa to objavilo zas. Čerpadlo a regulátor tlaku paliva nepomohol. Všimol som si, že sa to pridusí aj keď mám nohu dole z plynu. Idem napríklad dlhšie klesanie  a auto si zrazu samo výrazne akoby pribrzdí motorom. Keď v tom momente pridám tak to neťahá, alebo to prestane samo od seba. Po čom ísť prioritne ďalej? Vadný deceleračný ventil 06A 145 710 E príp. ventil odvetrania kľukovej skrine 06A 129 101 D diagnostika neukáže, čo? Každá rada dobrá! Vopred vďaka.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak co, podařilo se ti najít závadu? Kromě hadic mě napadá ještě kontrola klapky, ale z obou stran. Někdy vyčistí jen tu co je vidět ze strany hadice a na druhý je furt zasraná. Zrovna ji rozdělej a koukni i na její kontakty. Ty doporučuji prostříknout a zkontrolovat.

Odesláno z mého HTC U11 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Akurát som bol po auto u mechanika. K pôvodnému problému sa vôbec nedostal, pretože sa objavil ďalší. Diagnostiky Delphi aj VAS vôbec neukazovali hodnoty ako mali. Ako keby boli medzi sebou poprehadzované jednotlivé hodnoty. Napr. tam kde mala byť hodnota v % bola hodnota napätia vo voltoch atď. Okrem toho sa vôbec nedostal do OBD....Stretli ste sa s niečím takým? Chce najprv skúsiť flashnúť riadiacu.  

Samotné auto ide čím ďalej tým horšie. Začína mať zvuk jak diesel a dusí sa už dvojky. Ja už neviem, všetko zle :unsure:

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdravím. Vyzerá, že vyriešené. Nakoniec sa to nedusilo ako som si pôvodne myslel, ale vynechával jeden valec ? Ku koncu to bolo na prd už aj na voľnobeh a nie len za jazdy. Prestalo to až po výmene riadiacej jednotky zapaľovania. Podľa mňa sa upiekla, keďže pod pôvodnou nebola už ani stopa po teplovodivej paste. Tak mám cievky a čerpadlo k dobru...Kto nemá v hlave, nemá ani v peňaženke, jak sa hovorí, že? Každopádne vám veľmi pekne ďakujem za podporu.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Dotaz na "jednaosmičkáře".

Zvažuju výměnu zapalovacích kabelů, tj. č.1 na obrázku, protože na některých místech už mám obnaženou izolaci a jsou i trochu tím pádem porezlé. Poradí mi někdo číslo toho svazku pro objednání popř. nějaký odkaz na ně?

A ještě k č.2 na obrázku, co to je?

 

Děkuji

uprava.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

To nejsou zadne zapalovaci kabely, ale obyc kabelaz, je v nich 12V. To co by se dalo nazvat zapalovacim kabelem je 10 cm slaufek mezi civkou a svickou uvnitr hlavy. Jinak dobry zaklad je civky menit kazdych 150kkm, casem chcipnou a vyvarovat se cine. Tak to je treba dobry zaklad pri reseni problemu s motorem.

Na netesnost v sani u auta s MAFem upozorni rozjete fueltrimy na diagnostice, pokud jsou fueltrimy kolem 0, hledal bych jinde...

Odkaz ke komentáři

Zrovna měsíc zpátky jsem se s kamarádem trochu bavil o převodovce a říkal, že si schoval náhradní, protože mu někdo, kdo tahá auta z Anglie, tvrdil, že ty převodovky odchází. Nicméně sám jsem se zatím s nikým nesetkal, komu by ta převodovka odešla. Zase na druhou stranu nevím v ČR o nikom, kdo by měl najeto 500 000 na RS.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři
před 15 hodinami, Prazdroj napsal:

Možná se ptám ve špatném vlákně, ale tenhle kus auta moc často neodchází, většina aut se konce nedožije, takže se to tady ani moc neřeší. Po 490.000 km mi na RS odešla převodovka, tak jen dotaz, jestli to je v pohodě, průměr, nebo běžně vydrží i o dost více.

Co na ní odešlo? Je to stejný typ,jak na TDI,který má větší krouťák a ty drží.

Odkaz ke komentáři

Tak nějak celkově odešla, co mi říkali v servisu. Na dovolené něco prasklo, vydávalo to divné kovové zvuky, především při vyšlápnutí plynu a zařazené rychlosti. Pak šla hodně špatně zpátečka. Ale ujel jsem s tím 2.000 km domů, tak jsem čekal, že to bude nějaká drobnost, protože auto jinak jelo v pohodě.

Po rozebrání je prý převodovka plná špon a nějaká plastová skříň praskla, takže je všude zapečený plast. Oprava by prý vyšla na podobnou cenu nebo hodně vysokou cenu, jako nová. Ale pokud ty převodovky vydrží hodně, možná risknu vrakoviště. I když se prý mohli převodovky lehce lišit v průběhu let, takže bych měl mít přesně typ pro RS modelového roku, co mám, tedy 2001.

Nevím, jak moc převodovce škodí velký kroutící moment, ale já měl okolo 400 při provozu na ethanol, tedy více než mají naftové motory.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...