Přejít na obsah

1.8 20V Turbo + 132 kW RS Nejčastější závady a problémy


Doporučené příspěvky

Na vrakovišti mi řekli, že je to blbost, že je jedno jestli koupím 2000 nebo 2004, takže jsem sehnal za 4000 Kč, prý s nájezdem 173 tisíc. Tak jsem to risknul a uvidíme. I kdyby vydržela jen sto tisíc, pořád je to o dost lepší, než koupě nové. Ale otázka je, kolik jich je ještě dostupných na trhu. Abych nemusel shánět pro jistotu do zásoby.

Odkaz ke komentáři

Prazdroji, aby jsi tam mel 400Nm, tak by jsi tam musel mit 2 bary boostu, fakt to mas tak drsne natunene? 🙂 By oko muzes pocitat 140Nm / bar absolutni v sani - 140 atmosfera, ~270 RS (0.9 boost) atd...

Jinak jak tu nekdo zminoval.. kdyz jsem okoukaval u kamarada naftovou oktavu, prevodovka vypada z venky dost stejne, myslim ze je velka sance, ze tam pujde strcit, ten motor je hodne podobny TDI - napr vany maji stejne a nez jsem zjistil ze se da koupit nova cina za 800 penez, chtel jsem tam zvrakovat naftovou.

Odkaz ke komentáři

K tomu krouťáku, jsou to jen teoretické výpočty a možná ani nejsou správné. Ale mám to lehce vyladěné na 139 kW / 325 Nm. Na benzín. A když ještě vyráběl auta Saab, uváděl na svých stránkách výkonnové hodnoty stejného motoru při tankování benzínu a při tankování E85. A na E85 tam měli výrazný nárůst, okolo 25%. Takže jsem, možná špatně, předpokládal, že i já, když povětšinou tankuji ethanol, dosahuji těchto hodnot. Ne úplně od počátku, až vlastně teprve loni jsem měnil vstřiky a dával výkonnější čerpadlo, protože originál řešení nedokáže E85 uspokojit. To pak byl slušný divoch :-). 

Odkaz ke komentáři

Samotny etanol kroutak neudela, pomaha jen tim ze vic ochlazuje vzduch v sani. Auta co jsou z tovarny maji snimac etanolu v palivu a jinou sadu map pro lih /benzin. Takze ten vetsi kroutak to dela protoze pouziva jine mapy. Ten kroutak jde odhadnout z toho boostu, jestli si pomatuju to moje dobre, tak to melo neco jako 1 - 1.2 baru, od profi tunera. 139 kW zni spis jako kosmeticky tuning, nic sileneho, tak bych zadnou extra zatez u prevodovky necekal 🙂

Etanol diky oktanum umozni jit do nesmyslu ktere na benzin neni vubec sance dosahnout - boost 2 bary a predstihem se jde dostat k idealnim hodnotam. Pak bych cekal neco jako tech 400 Nm, ale to taky znamena ze prohrabes celou dvojku, na mokru se to je schopny rozhrabat trojku  ve 120, uz to neni moc prijemne na obyc courani.

Odkaz ke komentáři

Díky za informace a vrácení na zem :-). Ale i tak mám pocit, a nepřijde mi, že by to byl placebo efekt, že auto je i bez speciálních map, pouze s krabičkou prodlužující délku vstřiku, mnohem živější. Tedy aspoň bylo :-). Na maximálce jsem to nepoznal, ale síla zátahu a akcelerace od nízkých otáček byla nesrovnatelná s tím, co auto předvádělo na benzín. Ale třeba je už motor natolik zvyklý na alkohool, že při spalování benzínu stávkuje.

Jinak co se týče toho slabého chiptuningu, ano zvýšení na 139 kW je opravdu zanedbatelná, ale zvýšení kroutícího momentu na 325 znát bylo. Nechával jsem to zvednout před 11 lety u Cimbu, který tady nemá moc dobrou pověst, ale dal jsem přednost výdrži. V té době byly firmy, které nabízely třeba 175 kW bez dalších úprav, ale Mr.Cimbu tvrdil, že jeho úprava motor nezničí, že jeho přestavby mají najeto i přes 400.000 km. A u mě se ukázalo, že nekecal. Je možné, že kdybych zvolil jinou firmu, mohl ten motor také vydržet. Ale kolikrát mi přišlo, že ten chiptuning dělají kluci, co si stáhli nějaké mapy z internetu nebo kdo ví kde, zatímco u Mr.Cimbu jsem měl pocit, že těm autům rozumí. Dnes je možná situace jiná, trh se třeba pročistil a zabývají se tím možná lidi, kteří také vědí, co dělají.

Odkaz ke komentáři

Auto, které jezdí na E85 a N95/98 nikdy nevyužije potenciál E85. To by muselo být auto přestavěné vyloženě jen na E85, případně být už tak přizpůsobené z výroby.

Ohledně úprav 1.8T je dnes situace opravdu jiná. Většina renomovaných úpravců má i motorové brzdy a výkon Ti rovnou i změří. Úpravy jsou třeba i více na míru jednotlivým autům. Mně osobně se průběh výkonu od Cimbu moc nelíbí, ale to je věc každého.

Odkaz ke komentáři

V atmosfere jsem nikdy rozdil E85 vs benzin nepoznal, v turbu je situace jina. Ale nevim presne proc, turbo je s E85 dravejsi, lepe reaguje na plyn. Urcite to mnohem lepe ochlazuje cely saci trakt a vzduch ma pak vetsi hustotu pri stejnem plnicim tlaku, tim padem vic spalin, tim padem to rychleji roztoci turbo, tim vic vzduchu, atd. Takze nerozpuruju ze to jede lip, naopak jsem velky fanousek 🙂

Zalezi prazdroji jak te tuner udelal mapy, 1.8T docela ochotne klepe a jakmile k tomu dojde, ECU to dost udusi. To se s E85 nestane. Taky je E85 'blbuvzdorny' ohledne bohatosti - kdyz to tuner udela hodne bohaty jako ze bezpecny, s lihem to pojede lip. Pokud te tam opravdu udelal 320Nm, tak jsou to pomerne vysoke plnici tlaky a vsechno tohle se musi resit.

Jestli te zajima kolik to dela vykon (kroutak), celkem dobry obrazek se da zjistit z vahy vzduchu - priblizne je vztah

bhp = MAF x 1.2

- odlogujes MAF vs otacky, ziskas pribliznou predstavu jaky je vykon v danych otackach a porovnas to s hodnotama zakladu od skodovky. Napr pokud ve 2000 rpm te vyjde 1,5 vyssi vykon nez neupravenej motor, kroutici moment je v tech otackach taky 1,5 vetsi nez hodnota v zakladu.

Odkaz ke komentáři

Ten vztah bhp a MAF je přesněji 1,25, protože hodnota MAF je uváděna jako 80% výkonu. To jen pro upřesnění 😉

Na to, že má Cimbu jen 139kW má dost velký ten krouťák. Co jsem koukal, většina úpravců se pohybuje na 300Nm a Cimbu dokonce uvádí 330Nm.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj,

potřeboval bych poradit, pročetl jsem nespočet příspěvků a chtěl bych pouze poradit, zda nemůže chyba někde úplně jinde.

auto: Škoda Octavia RS 2001, 228tkm, 206hp, originální součástky, pouze HKS blowoff

závada č.1: Auto dříve (rok zpět) cukalo při 4-5t ot., měnila se N75, kontrolovali se hadice apod., postupně se zhoršovalo a teď se stane, že to klidně vynechá na 2 vteřiny při 4-5,5t ot, klidně vícekrát v průběhu do omezovače. Dále se stává, že při jízdě kolem 100km/h na 5.kvalt, sešlápnu plyn a nic se nestane, klidně 5 sekund, pomůže podřadit, ale né vždy. 

Závada se objevuje různě, někdy se stane, že to na 2 a 3 kvalt necukne a jede to vpořádku do 6t ot.

 

závada č.2: Před dvěma měsíci začal být problém se studeným startem, auto se povede natočit na 3-4 start, motor se rozeběhne na 600-700 otáček a zdechne. 

Na Vagu byla jediná závada : Tlak mezi škrtící klapkou a turbem, vyměnil jsem použitou škrtící klapku, vyčištěnou, měla by být funkční a žádná změna.

Vyměněné věci: Váha vzduchu, regulace turba, ...

 

Pokud jde o teplý start, bez problému, auto drží hezky volnoběh a do 4t ot. jede jak má, si myslím, přes zimu auto bude v garáži, tak zkusím znova projít hadice, případně jestli se mám podívat ještě na něco.

 

Mnohokrát děkuji.

Odkaz ke komentáři

Palivové čerpadlo se domnívám měněno nebylo, cívky též ne a svíčky si myslím, že mají více jak 30t km, já sám auto vlastním měsíc.

Vyměním svíčky, nechám změřit ten tlak paliva a případně si zkusím někde zapůjčit funkční cívky.

Ten blowoff nějak vadí, mám raději zakoupit originál ?

Moc děkuju.

Odkaz ke komentáři

Motory 1.8T jsou přizpůsobeny pro uzavřený ventil. Ten je totiž umístěný za váhou vzduchu. Takže pokud ventil odfoukne mimo motor, motoru ten vzduch chybí a v tu chvíli je v motoru bohatá směs. Stává se, že otevřené ventily dělají problémy. Najdeš spoustu lidí, co má otevřený ventil kvůli efektu a jezdí s tím, ale nic to nemění na tom, že na tyto motory to nepatří, i když se to tváří, že je vše v pořádku. 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Baterka vymaže nastavení, ale neudělá základní nastavení.

Než budeš dělat základní nastavení, určitě bych ji vyčistil. Klapka by se měla dát nastavit i bez diagnostiky. Motor se musí držet snad ve 3000 ot. několik minut, pak se projet v celém spektru otáček. Přesně to nevím, musel bych to najít. Ale nejjednodušší to je přes VAG. Tohle je pro AUQ.

 

image.png.78859779d195a9cfb3760b3a8634f95b.png

 

Odkaz ke komentáři

U Passatu 1.8T AWT jsme včera odpojili váhu vzduchu ( auto cukalo a nešlo do otáček ) a auto jelo bez cukání v celém spektru otáček. Kontrolka motoru blikala jen na volnoběžný otáčky, jinak vše ok. Takže vypadá to nadějně, že to opravdu je tou váhou vzduchu.

A co se týká diagnostiky, budu objednávat Hex-can. Mělo by v tom jít vše, i základní nastavení klapky...apod.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...