Přejít na obsah

Parkovací asistent


Doporučené příspěvky

Ahoj, mám prosbu. Uvažuji do své O2 FL nechat dodělat zadní parkovací senzory. Avšak chtěl bych pouze originál od Škodovky, jednoduše tak, jako by auto mělo senzory už z továrny (tenkrát jsem to nepovažoval za důležité a 11k se mi nechtělo dávat - bohužel praxe ve městě mi ukázala pravý opak :)). Mám O2 FL, 1.6 TDI, r.v. 2011. manuální převodovka. Ve výbavě je MAXIdot a taktéž rádio Swing (tedy by neměl být problém se zobrazením).

Jde mi tedy o to, aby čidla byla jako originál z výroby, zobrazovalo se vše na Swingu, autorádio se ztlumilo při zařazené zpátečce (aktivace čidel) atp. Pokud by bylo třeba i tlačítko vypnutí do přístrojovky, pak také to bych si představoval.

 

Můžete mi prosím poradit jestli to tady někdo dělá a případně co to obnáší a na kolik by mi to vyšlo? Předem díky.

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...

levá strana na podlaze - jako celý svazek dozadu. průchodka nad levým podběhem za palubkou, repráček v A-sloupku řidiče

 

bohužel se trošku pleteš, kabelový svazek jde řidičovým prahem, pak za palubkou překříží na spolujezdce a průchodkou za ventilátorem topení prochází do mototového prostoru až k nádobce ostřikovačů, repráček pro přední PDC je umístěn na skořepině palubní desky v místech nad pravým kolenem řidiče - v palubní desce jsou tam díry na nýty

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Ahoj kluci mám O2 FL combi RS 125kw DSG MR 2010 mám tam Origo parkovací senzory v zadu a kvůli ženě bych chtěl dodělat přední je to možné nebo to nejde a popřípadě kolik by to vyšlo...? Rádio a navigaci mám COLUMBUS. Díly bych chtěl pouze originál škoda a čidla potřebuji bílé nebo jestli se to dá stříknout až po montáži tak je to jedno...moc děkuji za každou radu.

Odkaz ke komentáři

Ahoj. pújde bez problémů. Potřebuješ novou jednotku parkovacího asistentu přední čidla + kabeláž a tlačítko na dezaktivaci parkováku. Čidla musíš stříknout před montáží,protože pak by to bylo docela obtížné - barvu můžeš koupit ve škodovce nebo si ji necháš namíchat. Cena té sady se pohybuje někde kolem 6-7tisís + montáž. Doporučuji svěřit místním klubovým mistrům, kteří ti seženou i materiál a samozřejmě ti i parkováky namontují.

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...

Caute! Nema niekto skusenosti s kodovanim RJ 1Z0 919 475 G v O2FL? Je to najnovsia jednotka z FL Yetiho, a nejde Long coding vo VCDS 12.12(tuto verziu mam), ani navod kodovania mi neponukne. Bol som uz aj v Skodovke, ale ani im sa nepodarilo nakodovat nakolko nebola O2 medzi moznostami v poslednom bite, kde sa koduje typ auta(10000X).

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Nazdar pánové. Koupil jsem do scouta 2007 columbusa a chtěl bych předělat PA aby se zobrazoval na rádiu.Gateway 1K0 907 530AA. Pán mi prodal jednotku 1Z0 919 475 A. Mám jen zadní čidla takže předpokládám že tato jednotka je blbost.(tvrdil mi že je pouze na zadek).jakou potřebuji jednotku a na jaké piny zapojit na gateway can? Nějak jsem to tady nenašel.jinak předpolkádám že zapojení platí toto:http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=1876&p=129064 Díky moc za radu

Odkaz ke komentáři

Ahoj ta jednotka je i pro přední senzory, takže ti nebude korektně fungovat. Potřebuješ jednotku bez písmene A. Na GW se to zapojuje na can pohonu pin 16 oranžovo-hnědý a pin 6 oranžovo-černý. A samozřejmě pokud máš před fl parkovací čidla a svazek musíš také přepinovat v konektoru.

 

Odesláno z mého thl 5000 pomocí Tapatalk

Upraveno uživatelem Tomasoct
Odkaz ke komentáři

Děkuji moc za radu.Mám to před fl. Čidla přepinované mám.do GW musím natáhnout nové dráty nebo to můžu stáhnout po stávajících co jsem odpojil z původního zapojení.Do GW to připojím ke stávajícím drátům nebo původní odpojím a napojím pouze dráty z PA?

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

zdarec, dodělávám si na autě přední PDC, jsem ve fázi že mám vyměněnou jednotku a nataženou origo propojovací kabeláž až pod volant. původní kabely jsem tam nechal a jen nechal odpojený konektor. ve sloupku u řidiče přepojil reprák,

 

Můj první dotaz zní kde najdu GW, je to ta velká piksla pod volantem za pojistkama mezi relátkama? budu tam napojovat 2 kabely na pin 16 oranžovo-hnědý a na pin 6 oranžovo-černý, že?

 

Druhý dotaz se týká spínacího tlačítka a dalších drátů který se napojují viz níže

A samotný dotaz je kam tyto dráty napojit. GND vezmu z jakéhokoliv konektoru ne? černý je spínaný + napojil bych ho na pojistku č.6 a šedý podsvit tlačítka, ten napojím na spínač světel nebo?

1x orange with brown strip - connect to gateway pin 6

1x orange with black strip - connect to gateway pin 16

2x brown - GND

1x Black - 12V (kl15) if ignition on

1x grey - 12V illumination of button (connect to 12V socket)

Pak ještě zbývá nějaké kódování, že? Co a kde nakodovat? mám navi columbus s tím že zadní se zobrazovaly. původní jednotka 5J0 919 475 A nahrazená za 1Z0 919 475 E

Díky za případnou pomoc!!!

Auto je O2 po fl 2012, origo tažné, origo zadní PDC, navi columbus

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Snáď mi niekto poradí... Mám dorobené origo zadné senzory z fl a tak isto mám aj dorobenú parkovaciu kameru z Tiguana - jednoduchší typ bez RJ. Jednotku parkovákov mám 1Z0 919 475 a mám problém so zobrazovaním na rádiu. Najprv sa mi zobrazia senzory a na displeji mám potom tlačidlo pre prepnutie na obraz kamery - to mi ale nevyhovuje...

Chcel by som to tak,aby sa zobrazil obraz kamery a v ľavej časti displeja autíčko so senzormi. Dostal som radu zohnať jednotku s C indexom (konkrétne 5K0 919 475 C ) - tú som aj zohnal,lenže s ňou mi senzory nejdú, lebo je určená aj na predné senzory.

Existuje nejaká možnosť, respektíve nejaká RJ zadných parkovákov, ktorá podporuje zobrazenie kamery a v ľavej časti displeja rovno aj zobrazenie senzorov?
V pohode by mi aj vyhovovalo, keby sa zobrazí len obraz z kamery a senzory by sa mi na displeji vôbec nemuseli zobraziť...

Rozmýšľal som aj nad tým, že by som dal predfl RJ parkovákov 1Z0 919 283B, ktorá nepodporuje zobrazovanie na rádiu a rádio by mi kameru zobrazilo, keďže kamera sa kóduje v ňom.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Zdárek,

pomaly sa chystám dorobiť predné parkovacie senzory do mojej O2 po FL, 02/2009, CDAA, liftback, autorádio Bolero, no ale predtým by som rád zhrnul zopár vecí, ktoré som sa tu dočítal atď. a doplnil zopár otázok, čo mi nieje uplne jasné. Bol by som rád, keby ste sa na to pozreli a prípadné nepresnosti vyvrátili. Ak som správne pochopil, tak:

A - Treba kúpiť predné parkovacie senzory (prvý odkaz čo som našiel napr. http://www.skodateile.cz/index.php?pg=products&menu=Škoda|Octavia II(A5) facelift|Parkovací asistent).

B - Ku týmto senzorom (O2f-218 podľa vyššie uvedeného linku) treba sadu na pripojenie týchto senzorov a teda O2f-221: (nie O2f-222, keďže zadné sensory mám od výroby)
   - kabeláž (O2f-221), novú riadiacu jednotu senzorov (zrejme napr. 1Z0 919 495 C)
   - plastové matice pre uchytenie ECU
   - kabeláž pre ovládacie tlačítko
   - tlačítko
   - repro
   - 2 plastové nity pre uchytenie repro

C - Montáž:
-  senzory treba navrtať 18mm vrtakom do predného nárazníka (nafarbiť)
-  Treba primontovať druhé repro (cca nad pravým kolenom šoféra)
-  Kabeláž je vedená ľavou stranou od riadiacej jednotky parkovacích senzorov nachádzajúcej sa na ľavom zadnom blatníku cez prahy zadných a predných dverí (spolu      s ostatnými káblami) až do palubovky, kde prejde na stranu spolujazdca, priechodkou za ventilátorom kúrenia prechádza do motorovej časti, kde končí pri nádobke  ostrekovačov, kde sa napojí na predné parkovacie senzory.
Keďže konektor z kabeláže bude pri nádržke ostrekovača, senzory treba podľa toho do nárazníka namontovať (aby konektor nebol na druhej strane auta).

Otázky:

1) Kódovanie – Je tu už veľa príspevkov ako to nakodit, vie niekto poradit jasnú odpoved ktorý bit na akú hodnotu nastavit? Je tam dorábané ťažné s jaegerom.
2) Repro sa pripája do rovnakej kabeláže idúcej zozadu z riadiacej jednotky do predných senzorov? Sú tie káble tak prisposobene?
3) Na navrtanie senzorov do predného nárazníka je nejaká šablona alebo je to naznačené z druhej strany tohto nárazníka?
4) Keďže tam už zadné parkovacie senzory sú, kábel z RJ senzorov do RJ auta (alebo do Bolera či kam vlastne ide) už asi nieje potrebný.
5) Kam sa pripája tlačítko?
6) kabeláž je lepšie ťahať zozadu dopredu, alebo naopak?
7) Nejaké návrhy/postrehy čomu sa vyhnúť, čo spraviť lepšie? Nejaké foto z montáže?
8) Prečo majú každé senzory vlastný reprák? Nestačí jeden?

Ďakujem za rady...

Odkaz ke komentáři

1) pokud máš zadní senzory tak původní jednotku vyndáš a dáš novou. žádný matky kupovat nemusíš. nic kodovat taky nemusíš - já taky nic nekodoval

2) repro se nepájí. nová kabeláž má veškeré konektory a kompletně nahrazuje původní kabeláž. první reprák ve sloupku řidiče se přepojí na novou. druhý reprák můžeš dát třeba za klima panel jak to mám já. chytnul jsem to stahovací páskou k nějakýmu železu co tam je.

3) na nárazníku jsou křížky kde přesně mají senzory být. dá se koupit originál děrovák. snadná manipulace, kupoval jsem taky. stojí cca 300,-

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/bea000001-nastroj-vysekavaci-skoda-26681.html

4) ano původní kabeláž už potřebná není ale je zapletená do hlavního svazku od světel a dveří a nemá cenu se s tím rozplétát

5) tlačítko, reprák má konektory a kabeláž taky. tlačítko vyměníš za záslepku v prostřední pozici před řadící pákou, jediný co se pájí tak je cca 7 drátů (kostra, spínaných 12V, osvětlení tlačítka, 2x CAN do GW.

6) osobně jsem ji tahal zezadu abych ji měl vepředu co nejvíc když pak vše napojuješ

7) osobně nemám žádný fotky ale zabere to půldne když to děláš pořádně. rozhodně auto v teple abys neulámal cvočky z prahů a obložení. jediná past co jsem měl tak při sundávání nárazníku. zespodu jsou 3 plastový zácvaky do chladičový stěny. jdou blbě vytáhnout. pak je hromada šroubů na samotný sundání. jsou všude. u kol, pod světlama, za mřížkama mlhovek. hledej a nic nedělej silou. když budeš mít všechny šrouby venku tak nárazník sám spadne.

8) protože jsou to 2 okruhy který pracují na jiný frekvenci abys rozeznal kde máš překážku když parkuješ. pípají současně. přes maxidot si pak můžeš tu frekvenci a hlasitost nastavit

co se montáže týče tak jsem dráty k předním senzorům táhl řidičovou stranou. nad spojkovým pedálem je průchodka kde vede veškerá kabeláž od pojistek do power boxu v motoru. vyleze to za baterkou. pak jsem pokračoval dopředu přes chladičovou stěnu až k nádobce ostřikovačům. vše jsem kompletně zaizoloval. použil jsem silikonový hadičky. samotný konektory jsou tlustý a nikam je neprotáhneš. nakreslil jsem si jak je to zapojený a dráty z konektoru jsem vyháčkoval a po protažení a zaizolování jsem je nacvakal zpět do konektoru.

zde máš celou sadu abys nemusel kupovat jednotlivě

https://www.cars-equipment.com/en/shop/park-assistent-sets-kits-4/oem-front-ops-for-skoda-octavia/

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ok diky, cez wíkend som dorábal snímač hladiny vody v ostrekovačoch, takže prechodku nad spojkovým pedálom som našiel a budem tadiaľ viesť aj kabeláž ku senzorom, aj ked prístup za baterkou je hrozný, no ale:

1) keďže je tam aj tlačítko, ktoré je v stredovom paneli dolu, kabeláž si zozadu viedol až k nemu a potom naspäť do prechodky nad spojkovým pedálom? Je tá kabeláž dostatočne dlhá?

2) máš popis tých cca 7 drátov, ktoré a kam treba pájkovať? (v tomto reťazci vpredu síce sú spomenuté viackrát, ale asi všetky sú len na pred FL)

Odkaz ke komentáři

RJ senzorov mi prišla 1Z0 919 475 F, čakal som C ale tak obchodu som dal aj win a podla neho mi poslali túto.. hádam dobrá.. 

vyvedené vodiče:

1 +12V od kľúča napojiť na svorku 15a (poistka 6 v poistkovej skrinke v palubce) (čierny) - na obrázku

2 predný repráčik - na polarite nazáleží- modrý a modrý/hnedý  

6 CAN H RJ PA (J446) (B383 - Connection -1- (CAN H, drive), in interior wiring harness) 
 (na pin 16 GW CAN H) - oranžovo/čierny - na obrázku

8 svorka 30 - kostra 

10 zadný repráčik (na polarite nazáleží) (zelený a zeleno/hnedý) 

15 CAN L RJ PA (J446) (B390 - Connection -1- (CAN L, drive), in interior wiring harness)  
(na pin 6 GW CAN L) - oranžovo/hnedý - na obrázku

tu.JPG.e1306ca7e31800dd6563334b1c84f53c.JPG

tak je to správne?

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Zdravim 

Na svojej O2 combi predfacelift MR2007 mam dorábané predne aj zadne senzory (už by mali byť facelift podľa foto) jednotka prakovákov je 1Z0 919 475 E a celé sa mi to zobrazuje na columbuse (OPS). Teraz chcem vymeniť zadný naraznik za RS (predfacelift) a kupil som to už so senzormi (taktiež senzory z predfaceliftu). Prvá otázka je, keď dám dole naraznik a svoje povodne senzory (facelift) odpojím a zapojím tie nove (predfacelift) bude to fungovať správne?? Druhá otázka, ak by senzory (predfacelift) v RS narazniku neboli funkčné je možne ich nahradiť mojimi pôvodnými (facelift)?? Ide o to že facelift senzory sú menšie  a predfacelift väčšie, existuje na to nejaká redukcia?? Pre lepšie pochopenie pridávam aj foto. Dakujem za každú radu.

IMG_20200615_081344.jpg

IMG_20200615_081135.jpg

IMG_20200615_080600.jpg

IMG_20200615_080554.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...