Přejít na obsah

LR Range Rover Evoque Si4 Prestige 4WD


SirMike

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

Rád přispěju k rozšíření zdejšího vozovýho parku novým přírůstkem. S Octou jsem se tu pochlubit ještě nestačil, ale zdejší téma o detailingu mě vedlo k tomu, představit náš nový "Baby Range". Někteří z vás ho už viděl na srazu v mycím centru v Praze, kde tedy nebyl v té nejnaleštěnější kondici, ale snad to tu trochu zpestří.

 

Zvolili jsme benzínovou variantu, žádná z naftových nepřipadala ani chvíli v úvahu. Tedy 4 válec původně z nového Ford Focus ST, zde naladěný na 237 koní/177 kw/350 Nm, spolupracující s automatem ZF. Za zmínku určitě stojí adaptivní podvozek, kde se dá volit z několika jízdních režimů, kdy se mění charakteristika vozu a řazení. Je to "opravdový" Range a tak nechybí několik druhů povrchu, dále dynamické a běžné nastavení. Jako bonus se k jednotlivým jízdním módům mění i celkové podsvětlení kabiny a přístrojů.

Je možné zvolit i vyložené "asfaltovou" variantu (výbavový stupeň Dynamic), kdy má Evoque trochu odlišné nárazníky, křesla a použité materiály. Nicméně je jiný i celkový charakter podvozku a ten na našich silnicích docela výrazně zabíjí plavný a pohodlný pocit z jízdy. Zkrátka to auto je moc tvrdé a tak nějak to není ono.

 

Co se týče schopnosti tohohle malého Range v terénu, tady asi nejlíp poslouží několik videí z YouTube nebo zúčastnění se jejich Road Show. Za nesmírné plus považuju to, že tahle do jistý míry stylovka není jen navoněná bída a rozhodně není cítit extrémní cenový odskok od klasického Range Roveru. Použité materiály a detaily na hlavních místech jsou shodné, člověk nemá pocit, že by seděl v "levném" derivátu větších sourozenců jako je to třeba u jiných automobilek. Co mě osobně velice příjemně překvapilo je naprosto přesné řízení a naprosto úžasný je ten pocit za volantem, kdy si člověk u řízení skutečně odpočine a zrelaxuje. A vůbec, tohle auto má tolik malých drobností a příjemných překvapení, že je snad perfektní.

 

Ke spotřebě - v kombinované spotřebě, kdy už od začátku měříme ne podle PP, ale skutečného tankování, se dá jezdit kolem 8 litrů. Každý týden je podniknuta cesta Praha > Chomutov, kdy se dá naprosto v pohodě jet jen těsně nad 7 litrů a to určitě ne s lehkou nohou, zkrátka normálně. Když s tím chce člověk opravdu cvičit po městě, nejde spotřeba nad 13 litrů.

 

Nejvyšší výbavová řada Prestige zahrnuje prakticky vše myslitelné i nemyslitelné, ale i tady se objevil trend D automobilek, kdy je seznam příplatků dlouhý jak týden před výplatou (a ty jsou sakra lákavé), výsledná cena tedy naskočí jistě o několik desítek až stovek tisíc výš.

 

Plánovaných úprav moc není, protože toho moc k upravování a vylepšování není. Není to holt skládačka jako naše milované Octy. V dohledné době nějaké solidní koncovky výfuků, možná i s nějakým tím dalším dílem pro jadrnější zvuk. Mimochodem to auto nezní vůbec zle. A snad jen výhledově 20" kola a strop + sloupky do Alcantary.

 

O RR se starám produkty převážně od Dodo Juice a Colourlock, zde popsané v Michiho kroužku. Tímto mu děkuji za rady a sestavení balíčku, který je pro toto auto ideální. Stejně tak všem klukům, kteří tam nám, začátečníkům, radí.

 

Dnes bylo pěkně, tak jsem sáhnul alespoň po mobilu a udělal pár momentek.

post-1472-0-22703900-1373206265_thumb.jpg

post-1472-0-67535600-1373206279_thumb.jpg

post-1472-0-41849800-1373206289_thumb.jpg

post-1472-0-54962100-1373206301_thumb.jpg

post-1472-0-89815800-1373206317_thumb.jpg

post-1472-0-70102400-1373206330_thumb.jpg

post-1472-0-22983900-1373206364_thumb.jpg

post-1472-0-80061800-1373206375_thumb.jpg

post-1472-0-48758200-1373206387_thumb.jpg

post-1472-0-95340700-1373206397_thumb.jpg

post-1472-0-19336200-1373206408_thumb.jpg

post-1472-0-17655000-1373206419_thumb.jpg

post-1472-0-68000900-1373206431_thumb.jpg

post-1472-0-59585700-1373206444_thumb.jpg

post-1472-0-49367400-1373206457_thumb.jpg

post-1472-0-90418000-1373206469_thumb.jpg

post-1472-0-73215100-1373206480_thumb.jpg

post-1472-0-48311400-1373206504_thumb.jpg

post-1472-0-92575100-1373206516_thumb.jpg

post-1472-0-74518600-1373206531_thumb.jpg

post-1472-0-64672000-1373206544_thumb.jpg

post-1472-0-95962600-1373206553_thumb.jpg

post-1472-0-21358400-1373206564_thumb.jpg

post-1472-0-07254700-1373206577_thumb.jpg

post-1472-0-81543000-1373206589_thumb.jpg

post-1472-0-78360600-1373206605_thumb.jpg

post-1472-0-22561900-1373206627_thumb.jpg

post-1472-0-36535700-1373206642_thumb.jpg

post-1472-0-00170700-1373206654_thumb.jpg

post-1472-0-15590900-1373206667_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Moc pěkné auto,jak to je se servisem mimo Prahu?

 

Díky. Servisujeme u prodejce u Charouze, je jak v centru Prahy tak kousek za ní. Šli kvalitou nahoru. Snad to bude OK.

 

Auto jsem si osobně prohlídnul a opravdu nádhera. Taky by se mi moooc líbilo :palec: :palec: :palec:

 

Jirko, ale až na ten kufr, že? :) Mimochodem právě do něj mají geniální vychytávku - baterku, která se sama během nastartovaného motoru dobíjí. Krásná a pěkná vychytávka v kufru i moc pěkně umístěná. A za symbolických 7.000,- :D S radostí jsem si vzpomněl na to, když jsem si v UK na letišti koupil baterku na dynamo, kterou vozím v Octě za snad 8 liber. :) http://assets.config.landrover.com/v22onq/lr/xi/l538/001bt/accoly_xi_l538_001bt_vplvs0174.jpg

Odkaz ke komentáři

Tak zrovna k Charouzovi bych to nedával ani náhodou. Kolegové tam dávají, nejsou spokojeni a stejně to tam říště zase dají znovu. Je pro ilustraci, 3x nám auto na servisu nabourali, takže muselo na lakovnu... Kolegovi opravovali po havárce a nepřišroubovali nápravu, která mu následně za jízdy upadla a on se vysekal... Když mi při návratu z Holandska praskla hadice od turba, nechtěl jsem s tím zbytečně jezdit až domů a stavil jsem se u Charouze doufaje, že to vymění a odfrčím domů o Pardubic. No a tam mi nějaký uber kokot řekl, ať jim tam auto nechám, že se na to za 14 dní kouknou a že to je na výměnu turba a vstřiků... Tak jsem ho poslal do řiti a jel domů, druhej den jsem zavolal do AutoIN, kde mně vzali hned ráno a v poledne bylo hotvo i s tím, že to neměli skladem a museli hadici přivést.

Takže Charouzovi leda nasrat.

Jo a koukal jsem taky když jsem prodával jedno z Mondeí, které tam opravovali a blatník(ano, ten co zbořili sami) byl tak prasácky nalakovanej, že kdybych s tím jezdil já, tak jim to hodím na hlavu a né že bych to převzal.

Mimo to zrovna v pátek jsem měl diskusi s člověkem, kterej taky dělá do aut a má tam kontakty a co mi říkal, jaké tam dělají prasárny, to jen potvrzuje moje zkušenosti.

Odkaz ke komentáři

Tomáši já tohle o Charouzovi taky slyšel a sponzorovat jeho vypečenýho synka by se mě osobně nechtělo, ale moje peníze za auto to nejsou. :) Takhle, Charouz Ford a Charouz LR / Jaguar je trošku něco jiného, jiný lidi. Neříkám to proto, že LR / Jag je "něco víc", ale momentálně je tam nový vedoucí servisu, který přešel z jedné z D5 automobilek, jsou tam i ochotný kluci na dílně, je jich tam pět a fakt na ty auta mají čas. Potřebovali jsme vybavit nějakou drobnost a v pořádku. O co se jednalo - na PP dveřích byla lehce skrčená kůže na tapecírungu a házelo to divný stín. Reklamovali jsme cca po týdnu od vyzvednutí a Charouz vzal na sebe to, že díl i bez předchozího odsouhlasení reklamace v LR objednal na sebe. Cena výplně dveří je přes 50k (!). To bylo fér.

 

Bavil jsem se u těch komentářů, kdy lidi po netu psali, jak jim ani neuvaří kafe. Mě ho tam uvařili a dali i ranní toast. :D

Vůz jsme objednávali a konfigurovali ne u prodejce, ale vlastně náhodou u šéfa prodeje LR, padli si do oka a můžu říct, že zrovna to je člověk na správném místě se zapálením do aut a příjemnej chlap.

Tedy hodnocení z mojí strany je zatím pozitivní i když jsem samozřejmě slyšel věci...

 

Ale jak říkáš, lidi nadávají a stejně přijdou zase. Nicméně jejich počet prodaných aut vzhledem ke třídě a zaměření je vcelku famózní. Druhá věc je umět prodat a následně se dokázat postarat.

 

Mimochodem já s autem jezdím už leta do "nej" servisu a "velkofabriky" Auto Jarov a kdybych tam neměl známýho, tak už mi auto nejezdí. A poslední dobou serou co můžou. A vše dělají na půl. Tak to si nevybereš. :huh:

Odkaz ke komentáři

No právě ten člověk co mi říkal ty prasárny, tak má firmu jen pár metrů od toho kde servisuješ ;) Jak se třeba na autě za milion dá vyvařit další milion na servisu a podobně :huh:

 

Ale abych byl spravedlivý, tak zároveň dodal, že obecně pražské servisy si nemaj co vyčítat, že to je prakticky všechno jedna sebranka.

 

Já si nemůžu vynachválit pardubický AutoIN, tam vím, že jim můžu věřit a vždycky mi vyjdou vstříc i s netradičními požadavky. proto padlo rozhodnutí na koupi nového auta právě v AutoIN a je to taky jeden z důvodů proč opět Mondeo.

Odkaz ke komentáři

No, držme si palce, že ty budeš spokojen i nadále, že RR už nebude jezdit víc na odtahovce než na silnici jako tomu bylo u minulých generací (RR Sport) a tak obecně, že prasárny člověk prohlídne dřív než k nim dojde. :)

 

Každopádně, to už je o těch prostřednících. Auto jako takové je zatím super, jsem rád, že si ho občas můžu od mamky půjčit. Ta si ho nemůže vynachválit a je moc spokojená. A snad to bude vůz jak už jsem psal u Romanova BMW "takové to už poslední auto", mimo jiný i proto, že se neposere. :) :)

Odkaz ke komentáři

U MB jsme byli juknout na Céčko, podmínkou byl 4Matic, takže coupé odpadlo a při 350 jsme se dostali v požadovaný konfiguraci na 1.7m, což je za takový vlastně nezajímavý auto úplně mimo a určitě mimo rozpočet. SUV v plánu vlastně nebylo, bylo když to tak řeknu úplně jedno jestli coupé, SUV nebo cokoliv dalšího, moc se neporovnávalo. Vybíralo se srdcem a prostě mámě se to auto (RR) už dlouho hodně líbilo. Jasně, absence 6ti válce byla né že zklamání, ale i tak to cvičí moc hezky a mámě to přijde ideální. Od toho tu je "veliký" Range. Předtím měla 300bhp atmosféru a jelikož to auto je vlastně docela lehký a hbitý, jede tak jak byla zvyklá z toho předchozího.

Ono se uvažuje/uvažovalo o ostrém Evoque, ale upřímně, to by byla cena zase jinde a nejsem si jistej, že to už by lidi byli ochotný zaplatit. Neexistovala by alespoň finanční mezera mezi Evoque a Sportem. Na druhou stranu edici Viktorie Beckham s cenovkou někde kolem 2.5m vyprodali asi za dva dny. :)

 

Jo jo, Snapseed filtr Drama 2. :) SPZ jsem mazal ve Photoshopu. Bylo to barevně úplně jalový a nevynikla barva, jinak nejsem moc příznivcem HDR ani podobných přeefektovaných fotek. Ale k autům se to vlastně docela hodí. ;)

Odkaz ke komentáři

Zaujimavy vyber, moja mama sa boji aj v 1.9TDI ked clovek prida na 2ke plny plyn :D Takze si neviem predstavit ako ta tvoja jazdila s 300k autom, tipujem ze tu atmosferu aj vytacala? Lebo inak by asi nezistila rozdiel v dynamike pri RR :D Celkom sranda :) Tak vacsina zien pozera na dizajn a Evoque bol hlavne aj pre toto stavany. :) Inde ste neboli pozerat? BMW, Audi?

Odkaz ke komentáři

Jojo, mama je takovej vtipnej pripad, se kterym si prodejce obcas moc nevi rady a je to sranda se s ni nekam vypravit. :) U BMW si nejak nevybrala a u Audi uz vubec ne, to je sterilni a bezpohlavni jak psi cumak. Jeste pokukovala po Jagovi, ale tam zas je prakticky jen zadokolka, no a to zensky proste nevysvetlis. :) Asi nejvetsi vtip byl, kdyz se ji zacala zamlouvcat 911 :D Pak ale zjistila kolik stoji a nic :)

 

Jasne, vytacela to. Ale jak kdy. Auto musi hlavne jet, kdyz je treba. :)

Odkaz ke komentáři

Jen interpretuju zenskej nazor. :)

Nazor zensky, ktera si na auto vydela, potrebuje ho k praci a jde utratit penize za neco, co ji je sympaticky. Chladny, vypada to vsechno stejne, bavime se o novych generacich. V kategorii SUV urcite nesrovnavatelny s LR.

Co se treba tyce mych osobnich sympatii, urcite pred Audi radim jak MB tak BMW. Tam bych si ja osobne vybral, ale urcite v jiny tride nez SUV. A treba i starsi kousek, to ma charakter (BMW).

Odkaz ke komentáři

Na druhou stranu třeba taková A8 předchozí generace respektive ta první z předchozí generace (rozdělená maska kolem SPZ) je nejhezčí veliká limuzína a všechny leta se mi strašně líbila a pořád se za ní otočím. :palec:

 

Tyjo ta Q3 mi přijde jako takový derivát Q5 a ta derivát Q7. Subjektivně mi připadá jakoby Audině to "zmenšování" modelů nějak nešlo. Otázkou je i jízdní komfort, kdy mi přijde, že je to akorát vysoký a jinak bez přidaný hodnoty. Ale nejel jsem v tom, jen jsem slyšel povídačky. Před lety akorát v jedný z prvních Q7 a to bylo fakt divný, lítal jsem tam na zadní lavici jak hopík. :) Ale nedalekej soused si nedávno pořídil W12 TDI a je to hezkej pohled, taky kus od kusu. Co já osobně na Evoque hodně oceňuju, je fakt, že působí velice hodnotně, jako kus poctivýho auta. Vevnitř si člověk připadá jako v opravdu pěkně uděláném autě se spoustou kvalitních detailů. V tomhle se, myslím, LR poučil a dost zabojoval. Co je třeba ale úplná debilita - protože to jsou Angláni a mají tak nějak v paži, dodají ti to na All year gumách. :lool:

 

Romane však já si vždycky vzpomenu na tu 3er 330i, kterou jsem ti posílal k ohodnocení. :palec: Nicméně jsem na začátku produktivního věku po škole a musím nějaký ty peníze dát nějak úplně jinam.

Oktávka byla na servisu po 206.000 a je naprosto v pořádku. Je znát, že se o ní starám. Tak si jí zatím nechám, dokud se nerozpadne, protože můj plán je nesmělý - po Octě jít a pořídit si nějakou řádnou 911. :lol: To bude mít Octa už milión :D

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...