Přejít na obsah

Stárnutí pneumatik – Projevy, zimních pneu


Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Životnost nových pneumatik

 

Praha 7. října 2013 – V posledních letech se v období sezonního přezouvání pneumatik pravidelně objevují mezi řidiči diskuze o stárnutí pneumatik a životnosti nových pneumatik. Hlavní neznámou pro většinu z nich je, do jakého data výroby lze novou nepoužitou pneumatiku považovat za “novou”. Zásadním sdělením pro všechny řidiče je skutečnost, že neexistují žádná oficiální vědecká ani technická data, jež by jasně stanovovala maximální stáří nové, nepoužité pneumatiky. Prodejci pneumatik však musí dodržovat důležitou podmínku, že nové pneumatiky je nutné řádně skladovat.

 

„Setkáváme se občas s řidiči, kteří odmítají nakupovat nové pneumatiky vyrobené před rokem či dvěma lety. Své chování následně odůvodňují tvrzením, že pneumatiky považují za staré. Jedná se však o mylný názor. Stanovisko společnosti Goodyear je takové, že by neměla být stanovena žádná konkrétní životnost pneumatik, protože neexistují vědecká nebo technická fakta, na základě nichž by bylo možné určit jakoukoli minimální či maximální životnost osobní nebo nákladní pneumatiky. U renomovaných prodejců lze proto zakoupit bez obav pneumatiky i se starším datem výroby,“ říká Lenka Majková, Marketing Specialist společnosti Goodyear Dunlop. Toto stanovisko sdílí se společností Goodyear Dunlop také Evropská technická organizace výrobců pneumatik a ráfků (ETRTO) i americká Asociace gumárenských výrobců (RMA), jelikož ani podle nich neexistují jakákoli relevantní data k této problematice.

 

ETRTO uvádí ve své oficiální publikaci mimo jiné doporučení týkající se skladování pneumatik, duší a ráfků. Dokument neobsahuje informace o maximálním stáří nové pneumatiky, nýbrž se soustředí především na pravidla správného skladování, mezi něž se řadí ochrana před vysokými teplotami, výraznými změnami teplot, vlhkostí, ozónem, ultrafialovým zářením, kontaktem s tuky či agresivními chemikáliemi. “Pneumatiky společnosti Goodyear jsou vyráběny v souladu s předpisy ETRTO, díky čemuž jsou velmi odolné vůči přirozenému stárnutí,” dodává Lenka Majková.

 

Pokud bychom přesto hledali časové vymezení, do jakého data výroby lze pneumatiky považovat za nové, bylo by jej možné najít například v britské normě BS AU 50. Ta říká, že pneumatiku lze označovat za novou, byla-li vyrobena nejvíce před 6 lety. Národní asociace distributorů pneumatik (NTDA) v této souvislosti uvádí jen 5 let od data výroby. Německé asociace gumárenského průmyslu, výrobců a prodejců pneumatik rovněž tvrdí, že pneumatiky se označují za nové, pokud neuplynulo více než 5 let od data jejich výroby. Za pozornost však stojí i skutečnost, že žádný z dokumentů zmíněných organizací neříká, že po této době pneumatiky nesmějí být prodávány nebo nejsou vhodné ke svému účelu.

Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 69 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 52 závodech ve 22 zemích světa. V inovačních centrech v Akronu, Ohio a v Colmar-Berg, Lucembursko jsou vyvíjeny nejmodernější výrobky a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví. Inovace společnosti Goodyear, která byla založena v roce 1898, stanovují automobilové standardy již více než 100 let.

Více informací naleznete na adrese www.goodyear-cz.cz

Odkaz ke komentáři

Jak jsem psal jinde, já osobně by jsem si rok starou gumu nekoupil. Byl jsem v pneu kde mi chtěli dát rok staré pneu a to jsem odmítl.

Objednal jsem si gumy přes net, požadavek byl stáří max 2 měsice. Gumy přišli za 4 dny cca necele 2měsice staré a ještě o kilčo levnější než v pneuservise.

Možná guma vydrží nová i více let, ale kde mám jistotu že prodejce ji skladoval jak měl a nemá ji na půdě kde je v létě 40'C?

Já jsem zákazník a tak si prostě vyberu co chci :)

Zajímavé je že od té doby jakoby platí 4roky stáří, 4mm vzorek a na všechny 4 kola se objeví prohlášení že gumu vyměnit až po 10 letech.

Já měl 7let staré a 6 let používané pneu s 7mm vzorku a byly tvrdé jak beton. Koupil jsem vloni nové a chování staré a nové gumy se nedá srovnat :palec:

Odkaz ke komentáři

Že by si na sebe "gumárny" upletly bič?? ...Napřed vyvolaly v médiích paniku, že cokoliv staršího 4 let je životu nebezpečné a mnuli si ruce, jak budou lidi nakupovat...a teď zjistily, že mají na skladech dvouletý gumy a nikdo je nechce?? To si holt bude muset marketing rozmyslet, co se jim vlastně hodí do krámu :D

Odkaz ke komentáři

Když jsem byl na exkurzi v Continentálu,tak nám říkali,že podíl přírodního kauču v pneu je minimální a je nahražovám syntetickým,který právě nestárne.Nevím,možná proto to má na to vliv.

Je to jako se "syntetickou ramou"-jestli je na slunku nebo mrazu,je pořád stejná a hnusná :D

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Už tu byly různé dohady,tak tady dám vyjádření,které nám na servis doručil dnes zástupce Michelinu.

 

 

 

Citace z návodu k obsluze auta:

Aby bylo dosaženo optimálních jízdních vlastností vozidla, musí být zimní pneumatiky namontovány na všech 4 kolech, minimální hloubka dezénu musí být 4 mm a maximální stáří 4 roky.

 

Maximální stáří 4 roky a kdo teď lže Škoda nebo Michelin?

post-84-0-90959200-1383193038_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Podle mě sou 4 roky blbost. I po dvou letech může bejt pneumatika styřelá a popraskaná. Takže spíš podle stavu než let.

 

V práci sem na auto dával 30 let starý pneu a na přední nápravu 2 roky starý a stárly stejně rychle. Skladovaný byly v tmavým temperovaným skladu. Na vozejku máme pneu z roku 68 a 72 s dušema z tý doby a tlak drží dobře.

Odkaz ke komentáři

Může být, že nově koupená pneumatika u prodejce je vyrobená před rokem. Ale jak k tomu přijdu jako zákazník? Jdu přece do krámu (obecně) s tím, že si koupím NOVOU, ČERSTVOU věc. Ať už z důvodu toho, že stará je prošlá, nebo nepoužitelná.

 

Já kdybych svým zákazníkům nabízel a prodával staré věci - s tím, že je to už pět let stejný, tak skončím ještě dřív, než bych začal.

 

Obecně se snažím dodržet +/- ty 4 až 5 let na pneu, ale vždy samozřejmě záleží na stavu a opotřebení.

Odkaz ke komentáři

:D Ty voe fakt řešíte hustý píčoviny. Dobrý den máte čerstvé pneumatiky :lol:

Včera jsem si koupil tričko tak doufám, že není prošlé.

Jedno už mám asi 5let takže ho tedy zahodím.

 

Nechcete být úředníkem v EU? Ty se vyžívají v řešení neexistujících problémů, myslím, že by jste zapadli. :palec:

 

Včera byla hrozivá reportáž na TV NOVA o tom jak lidé vozí pneumatiky a že by jste si je měli uvázat, zadní sedačky spoutat a vzít si asi i helmu. Protože při nehodě vám mohou ublížit a způsobit holokaust.

Slyšeli jste o někom komu se to stalo? Já taky ne :lool: ale chtělo by to nějaké nařízení.

 

Tak jako zpuchřelou pneumatiku poznáte od pohledu a neznám případ kdy někomu praskla guma protože byla stará a pokud se tak stane je to sice nepříjemné, ale žádné drama http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=25&t=487 . Všichni jezdíme tak nějak normálně a dřív než by bylo znát na pneumatice nějaké stáří tak se opotřebuje. Špatně skladovaná pneumatika bude od oleje a nebo šišatá nebo vyšisovaná od sluníčka. Takže neřešit.

Odkaz ke komentáři

řeknu jdno a tím končím.Debata o ničem.prochází mi rukama stovky pneu.

Jsou gumy,které jsou 3 roky staré,jsou styřelé,tvrdé.Jsou gumy,co mají 8 let a měkounké,v pohodě.

Takže za mě:záleží,jak a kde jspou skladovány a také na směsi,co výrobci dají.

Když někomu umyjeme kola s pneu a dáme do sáčku,vždy říkáme,ať to vytáhne a osuší.Máte vidět za půl roku když to neudělá.Guma plesnivá,disk rezavý.Takže---jak jsem psal,skladování!!!!

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Jeden postřeh k tématu z Německa; tady se rozděluje stáří pneumatik na dvě roviny:

 

1) továrně nové - pneumatiky do stáří 3 let

2) nové - pneumatiky do stáří 5 let

 

Vše se počítá od data vyražení na pneu (DOT) až po den prodeje.

 

Maximální doba skladování - při dodržení všech standardů správného uložení - 5 let; maximální doba technologického zastarání pryže 10 let. Tyhle informace dostane - na vyžádání - každý zákazník VW nejen v Německu. ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...