Přejít na obsah

Poruchy a problémy


Doporučené příspěvky

Zdravím pánové,

 

chci se zeptat / poradit. Měnil jsem na Octavii (1.6, r.v. 2008, 117 000 km) motor z důvodů vady ve 4. válci viz. foto.  Je možné poškozený motor nechat opravit, je to prakticky možné?

Případně setkal se někdo s něčím podobným? Co to mohlo způsobit? Servis tvrdí, že se jednalo o únavu materiálu?

Díky.

Octavia II 1.6MPI.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
V 9. 8. 2018 at 11:49, YuriNagant napsal:

Nechapu kdyz zaprsi nekam se dostane vlkost a motor jakoby cuka asi spatne spaluje na volnobeh i pri rozjezdu ... opravdu to dela jen kdyz zaprsi ... kdyz se trosku zahreje hned to prestane ...

možná probíjí kabely nebo cívka, dělá to při vlhkosti.

 

Koupil jsem novou hadici sání pro 1.6 MPI Octavia 2 dle VIN kódu. Nicméně jak vidíte na nové hadici je nějaká příprava na hadici a na mém originálním sání je tato příprava zaslepená (trubka sání nahoře) co s tím?20181027_135018.jpg.cc967a2c988deb82e73f223b026bf97b.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Zdravim , rád by som sa podelil o svoje skusenosti a problemy s autom . Jazdim na octavii 2 1.6 mpi 75kw  asi 4roky a za to dobu som mal hned niekolko problemov . Samozrejme asi rok som jazdil bez problemov , auto malo asi 110 000 km jak som ho kupil ale postupne to zacalo . Ako prve som si vsimol po urcitej dobe že mi auto vydava podivne zvuky z predu (akesi bzučanie od motora ) . Najprv som si myslel ze to bude ložisko pretože to bol dost podobny zvuk , ale nebolo . Jedneho pekneho dna som sa vracal domov z prace , auto islo bez mensich problemov , aj preradovanie islo celkom lahko, az kym som nerazadil  5-ku ,v tom počujem len divny buchot a vyhodilo mi z rychlosti . Viac som do 5-ky nezaradil a pri pokuse o to to jednoducho neslo a vydavalo to silne šuchanie akoby kov o kov .  Ked som odstavil vozidlo chvilu nato som s vsimol ze mi vytiekol cely olej z prevodovky a uz to bolo jasne , prevodovka v riti musel som kupit inu .Podarilo sa mi zohnat len z golfu , tak som to vymenil vsetko spravil a bolo pohode na urcitu dobu . Od vymeny som najazdil asi 50 000 km , teraz ma auto 217 000 a problemy sa zacinaju prejavovat znova . Zase to vydava podivne zvuky a na 5-ke pri asi 70-80km rychlosti to neustale bzuči , samozrejme iba ked mam nohu na plyne .Okrem toho mi zase  (iba vzdy po nastartovani a prvom rozjazde) auto nechce ist do otaciek a dusi ho pri pridavani plynu . Vzdy to spravi iba pri prvom rozjazde a potom autom doslovne sklbne a zacne tahat ako má . Toto je problem pri ktorom si lámem hlavu uz dlho a neviem si s tym rady a ani žiadny mechanik nevie co s tym , Auto pravidelne servisujem , vymenil som snad vsetky veci ktore by to mohli sposobovat vrátane sviečok , skrtiacej klapky , vzduchoveho filtra ale problem stale pretrváva . Takže osobne by som už do 1.6 motora neisiel , vzhladom k tomu že auto nema az tak vela nabehane (217 000) , si myslim ze kvalita prevodoviek je dost mizerna . Octavia ako auto sa mi velmi páči , šoferoval som vela aut a mozem povedat že čo sa tyka ovladania auta , podvozku a inych veci je na tom dost dobre . Trufnem si povedat ze sa mi lepšie šoferuje octavia ako BMW 3 alebo nejaky passat . Takže tolko k tomu , kto nechce zbytocne vyhadzovat peniaze za novu prevodovku , popripade repas tak do 1.6 mpi by som urcite neisiel . 

Odkaz ke komentáři

Já mám dvojkovou oktu taky s 1.6 mpi se 380tkm převodovka i spojka jsou původní stejně jako další hromady věcí ale jezdilo to tedy hodně dálky.

Vím že u Octavie 1 s touto motorizací převodovky odcházeli, praskaly tam nýty na diferenciálu což udělalo díru do obalu,vytekl olej a konečná ale u dvojkové jsem o tom neslyšel jelikož převodovky jsou úplně jiné než u jedničky. Mě teď akorát začalo jít hůře řadit 3 a 4 tak jsem dal nový olej do převodovky a je to zase jako nové... :) 

Každopádně motor 1.6 MPi za mě spokojenost a hlavně jednoduchost :)

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Potřeboval bych, prosím, radu... Na autě byly před dvěma lety měněné lambda sondy a stejně to píše tyhle chyby:

 

2 Faults Found:
18528 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1
P2096 - 007 - Too Lean - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 4000 /min
Mass Air / Rev.: 125.4 mg/str
Hex Value: 0x008F
Hex Value: 0x0087
RPM: 4192 /min
Mass Air / Rev.: 272.5 mg/str
Hex Value: 0x008F
Hex Value: 0x008A


18627 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2195 - 006 - Signal too Low (Lean) - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 4096 /min
(no units): 0.99
Voltage: 1.180 V
Voltage: 0.960 V
RPM: 3968 /min
(no units): 0.99
Voltage: 1.180 V
Voltage: 0.940 V

 

Na co se případně ještě zaměřit? Díky moc, H.

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...

Ahojte,

Prosim o radu. Moja octavia 2 (2012) 1.6 75kw mi za cca 15tis. km zozerie cca 12litrov oleja. Nic nikde nekvapka,  nedymi. Mam tam dorabany LPG od 2014 ale toto sa deje asi posledne 2roky. Pokial idem max 90 a kratke jazdy do prace tak to nezerie ale ked idem po dialnici max 133km/h  tak za 250 km mi to liter zozerie... inak motor robi aj na volnobehu pulzujuci, "suchajuci" zvuk  asi posledne 3mesiace na pricinu mi nikto nevie prist. Pripisoval som to lpg ale zerie aj na benzine... mate niekto takuto skusenost ?

Plus mi nieco sičí za motorom v smere do kabíny

Dakujem 

Odkaz ke komentáři

Nazdar.
Raz mi niekto hovoril, že mu žere olej, lebo ma "suché" LPG bez dákeho prídavného mazania, alebo niečo také. Ale nemám to a moc sa v tom nevyznám, v tomto neporadím. 

Ale z vlastnej skúsenosti - začni kontrolovať lacnejšie závady 😄 Skús pozrieť škrtiacu klapku či tam nieje olej, mohol by pochádzať z odvetrávania kľuky. Ak nikde netečie musí ho len spaľovať, možno by nebolo od veci zmerať emisie. 😄 
Škodovácky servis mne osobne tvrdil (mám 1.4 mpi, cgga) že 1 liter na 1 000km je v norme. 
Dym nemusí byť vidno, ani mne nebolo vidno, iba pri plnej podlahe. a zožralo to niekedy aj za 200km liter, niekedy ten liter na 1000. Keď neprešlo ani cez emisnú som dal motor zgenerálkovať a je pokoj. Len to už nieje lacná investícia. 

Odkaz ke komentáři

Asi neporadím ale určitě to normální není! Buď to teče nebo to žere motor. Taky mám 1.6 MPI 75kw lpg bez přimazávání. Auto je z druhé ruky a před první výměnou si vzalo cca 1l na cca 12000km poté co jsem vyměnil olej (bůhví co se tam dávalo a po jakém intervalu) nedolevám skoro nic, jen výjimečně jednou co jsem jel dálnici cca 2000 km kde jsem tomu opravdu nakládal pár deci před výměnou. Interval výměny cca 10 000km jak to vyjde. Olej shell helix ultra 5w40. Najeto cca 260 000km

Odesláno z mého SM-G965F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...