Přejít na obsah

Rychlostní index


jval

Doporučené příspěvky

Zdravím, doufám, že jsem to dal do správného fóra.

Mám 1.9 TDi 81kW Oktu a v techničáku mám uvedeny pneu 195/65/15 91H

 

Co jsem tak koukal tady po fóru, tak si kde kdo kupuje na stejnou Oktu pneu s indexem T. Může pak nastat problém na STK nebo při dopravní kontrole?? Nerad bych kvůli tomu že jsem ušetřil 150kč na gumě měl problémy. Je to dáno nějakým zákonem, že musím dodržet pneu stejné jako v techničáku a nebo s indexem vyšším?

 

Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři

Pneu s indexem T můžeš klidně použít, jen nesmíš překročit povolenou rychlost pneumatiky a na palubní desce by jsi měl mít cedulku, kde bude napsaná max. rychlost. Tu celku ale stejně nikdo nemá a asi to ani nikdo nekontroluje, takže bez obav kup pneu s indexem T. Taky mám v TP napsaný index H a kupuju T a vše bez problému ;)

Odkaz ke komentáři

Zdravím, děkuju za odpověď, volal jsem kamarádovi na STK, ten mi řekl, že mě za to buzerovat nebude, že mu to nikdo nedokáže jaký gumy jsem tam měl při STK. Pokud by tam ale byl nějaký hnidopich, tak že mě s tím vyhodit může. co se týká policajtů, tak tam prý stačí ta nálepka jak jsi psal. Někde jsem se ale dočetl, že problém může nastat při nehodě mnou způsobené a to takový, že pojištovna nabude chtít krýt škody.

 

Asi jsem zbytečně poctivý, ale asi přece jen koupím ty H.

Odkaz ke komentáři

tak todle řešim taky všichni tvrdí že T bude bez problémů leč STK tvrdí že pokud budu mít index rychlosti menší tak neprojdu vyšší nevadí a dále mi strašil pojištovák že při mnou zaviněný nehodě mi pojištovna bude dělat problémytak nevim radši sem si obědnal ty Hčka dnes mi dorazí zimní DEBICA 195-65-15 H 1065 kč kus :palec:

Odkaz ke komentáři

Nižší index můžete mít jen u zimních se zmiňovanou nálepkou nebo to mít nastavené v palubním počítači (samozřejmě pokud to PP umožňuje). U letních gum takový ty keci o STK a policajtech jsou jen pivní řeči. Problém nastane při pojistné události kdy bude auto uznáno jako nezpůsobilé pro provoz na komunikaci atd. atd. I když to někdo flákne do vás tak můžete dostat spoluúčast.

Upraveno uživatelem šulda
Odkaz ke komentáři

Řešilo se to tu v jiným tématu, ale nevadí. Zimní pneu můžou mít ze zákona nižší rychlostní index, než je uvedeno v TP (než je maximálka). Pouze by na to mělo být viditelně upozorněno (dřív nálepka, dneska to umí palubáky), viz níže ;)

 

Citace §21 odst. 2, 341/2002 Sb.: V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).

...Jelikož možnost použít (zimní) pneu s nižším rychlostním indexem (za dodržení předepsaných podmínek) výslovně povoluje vyhláška o schvalování technické způsobilosti vozidel, je to naprosto korektní věc a nikdo tě za to nemůže ani vyhodit z STK, ani pokutovat. To stejný platí u pojišťovny, která za to v žádným případě nemůže krátit plnění (pokud samozřejmě ta maximální rychlost pneu nebyla překročena - pokud budeš mít gumy do 190km/h a ve 230km/h se ti rozletí, tak ti to dají vyžrat, ale to je jasný) ;)

Odkaz ke komentáři

Pro upřesnění sem doplnil do předchozího příspěvku "letní" i když to z úvodu příspěvku vyplívá. Autor vlákna nezmiňuje jestli zimní nebo letní.

Huba73>> STK ani pojišťovna nic neschvalují, to je daný v technických podmínkách auta ve velkém techničáku.

Odkaz ke komentáři

Jj, šulda má pravdu, rozhodně nedoporučuji max rychlost gum překračovat. Já si dřív myslel, že je to beztak všechno stejný, ale když se mi jednou zimák rozletěl (a dokonce na český dálnici), tak jsem pochopil, že to svůj smysl má cool.gif To pak sice člověk ušetří pár stokorun na indexu, ale nakonec kupuje za dvojku novou gumu.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Tak já oživím po dlouhé době toto téma.

Mám taky 91H napsaný v techničáku, a koupil jsem si T.

 

Vím že bych měl mít nalepku, to jo.

 

Zákon říká, že lze použít pneu s nižším indexem, ale v techničáku je zase napsáno že lze použít pneu s O JEDEN STUPEŇ NIŽŠÍM rychlostním indexem.

 

A mezi H a T je ještě U (200 km/h)...tak co teď?

Odkaz ke komentáři

Problémy si niektorí vyrábajú sami. Zatiaľ s prevahou vedú v diskusii záťaž 91, čiže Octa I .Objednával som Conti rýchl.index T, tak ako je uvedené v TP. Nebol na sklade , objednal som H. Za cenu o 2 € vyššiu ako T. Ruku na srdce, stoja mi tie 2 € za starosť a prípadné vysvetľovanie či už polícii prípadne poisťovni ?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...