Přejít na obsah

FABIA II - 1,4 16V nebo 1,2 TSI???


jaky motor dle vas?  

16 hlasů

  1. 1. do fabie II GLX na KRATKE cesty Prahou?

    • 1,4 16V 63kW
    • 1,2 TSI 63kW

  • Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Zdravim, potreboval bych si precist par nazoru na tuto nynejsi problematiku v reseni pri koupi new vozu. Byla by to Fabia II GLX http://www.skoda-auto.cz/models/fabia-glx-slx a ted zda motor 1,4 16V 63kW tzn, motor s mensim zlem pri podelani se turba, nebo nejaky maly financni rozdil (pry snad jen 10 tis.) a voit 1,2 TSI 63kW??? Auto by slouzilo me mame na cesty do prace cca 10km tam a 10 zpet a nakupy, bylo by to jako 2. v rodine, jelikoz svete div se, nejakej smejd nenechavej ji v patek v pul 2 odpoledne ukradl Skodu Favorit 1993 pred ZS v Praze za plneho provozu na totalne viditelnem miste,,, asi to slo do sberu! Prosim hlasujte a napiste nejake pro a proti... Ja mam v aute TSI 92kW a starosti s tim bylo uz docela dost... od noveho turba ve 20000km az po nove rozvody ve 30000km, ale je to je to 2009, snad se to nekam uz hnulo k lepsimu... Diky za nazory!!! Docela me take prekvapuje, ze pri vyuziti Skofin, klidne 70procent akontace a po roce doplatit bez navyseni daji slevu 30000kc..

Odkaz ke komentáři

Já osobně bych šel do Tsička, taky jsem řešil toto dilema co vybrat. Nakonec zvítězil rapid, takže tsi.

Mrkni na SH tam zjistíš co mají jaké motory za problémy. Dle mě je to stejně jen kus od kusu, můžeš koupit auto s perfektním motorem, ale může se srát každou chvíli.

Co jsem tak pročítal témata o tsi, ale v rapidu, tak prý ještě nebyl problém s rozvodama. Problémy byly se začínajícimi tsi motory. Tak trochu i doufám, že to mají už zmáknuté.

Odkaz ke komentáři

Přesně toto dilema jsem řešil před dvěma lety při koupi roomstera pro tatíka...Nakonec vyhrál 1.2 Tsi a určitě nelitujeme a to s ním taky jezdí většinou do práce, což je trasa do 10 km. Kluci mají pravdu, že 1.4 atmosféra je jednoduchej motor, ale já bych šel opět do Tsi. Jinak letos zvládl cestu do Chorvatska s pěti dospělýma, kufr až po strop a ještě rakev na střeše se spotřebou 7,2 což je taky hodně slušný na to že jsme se moc neloudali.

Odkaz ke komentáři

Za sebe dávám 1.2 TSI, ale jen s prodlouženou zárukou. Ten motor je na jízdu příjemnější, spotřebu má solidní. U té 1.4 je třeba ji víc točit, aby z toho ten výkon dostal - ožívá kolem 3000ot. to může u některých řidičů znamenat vyšší spotřebu, než u TSI, které má více dieselovou charakteristiku. Nicméně i ve mne neustále hlodá stín pochybnosti, co se týče spolehlivosti, který trochu řeší právě prodloužená záruka, ve tvém případě bude stačit 4rok/60tis.km.

Odkaz ke komentáři

No jo, ale Davon nechce kombík (aspoň to tedy nikde nevidím), takže dle ceníku rozdíl 40 tis. Kč což už je dost, pak je otázka slev prodejce, kolik na ten který model dá. Nehledě na to, že to chce pro mamku do města, kdy Rapid lift na tom s výhledem vzad moc dobře není (park senzory bych pomalu viděl jako nutnost, i když na OII jsem taky bez nich žil a na FI ostatně taky), určitě v tomto ohledu je na tom FII Hatch lépe.

Odkaz ke komentáři

Presne tak, je to pro mamu, s tim, ze skoro 2 mesice v lete jsou z Prahy pryc a auto (coz by bylo asi toto) stoji v garazi a nejezdi, takze davat do auta o dalsich 50l. navic je nesmysl. Tahle GLX fabka ma vse, co mama potrebuje v aute mit, klima, el. okna, servo a doposud ve Favoritu nemela. Kombi tez nema smysl, ja kdybych taky vybiral auto sobe, je to neco jineho, chtel bych lepsi vybavu, alespon na co jsem doposud zvykly... Takze Fabia II GLX, bila s pridanym rezervnim kolem a heverem cena od zatim jednoho prodejce 204 900,- (motor 1,4 16V) 214 900,- (1,2 TSI).

Uz to ze by to mela byt Fabie je uspech, zacinalo to na Citigo, ale po svezeni a uvazeni, ze je tam rozdil "par" tisic muze to auto fakt jen GO (away) :)

Takze klidne kazdeho prosim o jeho nazor na vyber motoru, ja bych se priklanel k TSI, ale zase... i ta 14ka bude na tom o dost lepe nez Favorit 1993 s najezdem 150 000 :)

dik

Odkaz ke komentáři

Zdalo se mi to jako z vesmiru, 205 000,- za novou Fabku se 4letou zarukou! Takze rocni vuz asi ne, jak jiz padlo, nema to financne smysl a povetsinou rocni vozy jsou v lepsi vybave, tudiz zakonite drazsi!

Ja pomalu zacinam taky rikat, ze asi atmosfera bude lepsi, ono precijen to turbo chce obcas profouknout a mam zavodnik opravdu neni, kdo zna Prahu, jede Prumyslovou od Hloubetina az do Hostiku (tzn. celou dobu 50km/h, vice se tam neda) a pak 5 km nahoru...

Odkaz ke komentáři

Za sebe bych šel dnes už výhradně do turba. A to z několika důvodů:

 

1) I na ježdění po městě to bude daleko příjemnější a svižnější než atmosféra díky vysokému krouťáku už dole, takže to není nutné tak točit (což ženy obvykle ani nedělají, takže auto nebude možná ani tak "trpět" na rozdíl od atmo). I tahle nejslabší 1.2-ka dole táhne skoro jako dvoulitr v jedničkové Fabce a zařízlý vršek v městském provozu určitě vadit nebude.

 

2) Spotřeba řádově o 10% níž proti atmosféře

 

3) Prakticky shodná cena

 

Otázkou je spolehlivost. Několik kolegů ve firmě má soukromě malé TSička (1.2 - 1.4) z posledních let a zatím žádný z nich neměl problém, naopak jsou všichni spokojeni s poměrem výkon/spotřeba (a to někteří přesedlali z nafty).

 

Z turba bych strach rozhodně neměl, protože tenhle motor je přifouknutý velmi, velmi opatrně. A i kdyby se skutečně jezdily jen couračky po městě, tak jednou za pár měsíců to stačí několikrát poslat do červeného a profouknout to (nehledě na to, že i atmosféra tím loudáním zleniví naprosto stejně).

 

Manželka dodnes se slzou v oku vzpomíná na naši Oktu, jak se s ní vždy a všude jezdilo příjemně, i když dnes má řádově srovnatelnou atmosféru, která je prostě výrazně tupejší a zdechlejší, zato v městkém provozu výrazně víc žere.

Odkaz ke komentáři

@Davon: Poté, co jsem si přečetl, co je/není při výběru určující pro Tebe, navrhuju, nech maminku projet oběma motorizacemi, která jí bude více vyhovovat.

Problem je v tom, ze nikde (Praha) tu 1,4 MPI na projeti nemaji, pouze 1,2TSI 63kW...

 

 

Dane: a neni lepší manželce platit na ty couračky taxika? :lol: Ušetřiš za pojistku :D ušetřiš svoje nervy a doliky na parkovištich :P

 

P.S můj názor je ta 1,4 16V

No Romane, je videt, ze jsi to precetl velmi rychle, protoze auto neni pro manzelku, ale mamu :D

 

Za sebe bych šel dnes už výhradně do turba. A to z několika důvodů:

 

1) I na ježdění po městě to bude daleko příjemnější a svižnější než atmosféra díky vysokému krouťáku už dole, takže to není nutné tak točit (což ženy obvykle ani nedělají, takže auto nebude možná ani tak "trpět" na rozdíl od atmo). I tahle nejslabší 1.2-ka dole táhne skoro jako dvoulitr v jedničkové Fabce a zařízlý vršek v městském provozu určitě vadit nebude.

 

2) Spotřeba řádově o 10% níž proti atmosféře

 

3) Prakticky shodná cena

 

Otázkou je spolehlivost. Několik kolegů ve firmě má soukromě malé TSička (1.2 - 1.4) z posledních let a zatím žádný z nich neměl problém, naopak jsou všichni spokojeni s poměrem výkon/spotřeba (a to někteří přesedlali z nafty).

 

Z turba bych strach rozhodně neměl, protože tenhle motor je přifouknutý velmi, velmi opatrně. A i kdyby se skutečně jezdily jen couračky po městě, tak jednou za pár měsíců to stačí několikrát poslat do červeného a profouknout to (nehledě na to, že i atmosféra tím loudáním zleniví naprosto stejně).

 

Manželka dodnes se slzou v oku vzpomíná na naši Oktu, jak se s ní vždy a všude jezdilo příjemně, i když dnes má řádově srovnatelnou atmosféru, která je prostě výrazně tupejší a zdechlejší, zato v městkém provozu výrazně víc žere.

Jsem podobneho nazoru, pouze strach, jelikoz ty 1,2Tsi na tom nebyly vubec dobre s rozvodakem, ale byly to ty drivejsi... Diky za nazor!!

Odkaz ke komentáři
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...