Přejít na obsah

Leštička - rotační/orbitání


cubecnik

Doporučené příspěvky

Toto téma zakládám pro názory, zkušenosti a vaše doporučení. Pochlubte se s čím pracujete doma. Já osobně doma ještě rotační leštičku nemám a toto téma pro mě bude přínosem. Tak trochu na hulváta jsem dělal přípravu na vosk úhlovou vrtačkou s regulací otáček. A rozhoduji se práve mezi Dodem, dle názorů je dostačující a Boschem, od kterého mám doma většinu věcí a vidím, že kvalita a výdrž je neskutečná. Co máte doma vy?

 

 

DODO JUICE SPIN DOCTOR ROTAČNÍ LEŠTIČKA

 

Dodo Juice Spin Doctor je rotační leštička s výkonem 1100W. Balení obsahuje praktický kufřík a leštičku, držadlo. Běžný rozměr pro unašeč je M14 123mm. Nově set obsahuje i základní unašeč na kotouče.

 

Upozornění: Použití pouze M14 unašeče (lze použít i Supernatural unašeč)

 

spindocprocaseopenlores.jpg

 

 

Bosch GPO 14 CE Professional

 

Dobrá manipulace díky ergonomické rukojeti s měkkou gumovou tlumicí vložkou

Kompaktní nářadí s hmotností pouze 2,5 kg – pro příjemnou práci

Výkonný 1 400W motor s pozvolným rozběhem pro obrábění velkých ploch téměř bez námahy

6stupňová předvolba otáček pro obrábění nejrůznějších materiálů

Kryt převodovky pokrytý plastem s vylepšenou izolací poskytuje možnost dodatečného umístění rukojeti na krytu převodovky

Speciálně vyvinuté větrací otvory pro optimální chlazení motoru zajišťují dlouhou životnost

Rukojeť tvaru D pro snadné uzpůsobení úchopu při různých pracovních polohách

Bezpečnostní spínač Tricontrol pro řízené spouštění nářadí

Vypínací uhlíky pro vysokou ochranu motoru

 

38b5b0e150438002710fcdf4c279f51b.image.290x290.jpg

 

DODO JUICE BUFF DADDY ORBITÁLNÍ LEŠTIČKA

 

Dodo Juice Buff Daddy je orbitální leštička s výkonem 500w. Balení obsahuju praktickou tašku, leštičku, unašeč a dva druhy madel pro uchycení. Leštička je dodávána s EU konektorek přímo od Dodo Juice.

Upozornění: Buff daddy není vhodný pro vlněné kotouče a není vhodný pro M14 unašeče.

 

dodo-juice-buff-daddy-orbitalalni-lesticka-500w.jpg

Upraveno uživatelem cubecnik
Odkaz ke komentáři

Já si myslím, že se ty rotačky trochu démonizujou :lool: Člověk by musel použít silnou pastu a k tomu bejt pořádný jelito, aby si zničil lak spálením.

Mnohem častější chyby jsou, že si lidi dostatečně nevyčistí lak od nečistot, které se následně dostanou do kotouče nebo neudržují kotouče v čistotě. A to je pak jedno, jestli mají rotačku nebo orbitku.

Odkaz ke komentáři

Zdroj: Soray - DC

 

Orbitální leštička - často také označovaná jako excentrická, vokonává excentrický pohyb, rozdíl mezi leštičkou a bruskou je ve výkyvu talíře, bruska má od 1,5 do 3mm, leštička od 5mm do 10mm. Existují orbitální leštičky s nuceným rotačním pohybem ale nejčastěji narazíte na model bez nuceného rotačního pohybu. Orbitální leštičky nedosahují tak velké účinnosti při leštění jako rotační a při bližším ohledání orbitální leštičky vytvářejí něco jako lehkou mlhovinu, tedy je odlesk méně ostrý. Velkou výhodou orbitální leštičky je výrazné snížení tvorby hologramů.

 

Rotační leštička - profesionální nástroj na úpravu povrchu laku, velmi účinný a při správném použití lze dosahovat neuvěřitelných výsledků, leštička pracuje na principu otáčivého pohybu s regulovanou rychlostí a vhodnou technikou lze docílit i nemožných výsledků

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Pro zkušeného detailera je důležité využívat výhod obou typů leštiček rotační a excentrické / orbitální

 

Rotační se obecně používá na korekci laků kde je potřeba aby působilo i teplo na leštěný panel karoserie.

 

Excentrická / orbitální se dá používat také na korekci ale vzhledem ke svému pohybu má výkyv doprava doleva nahoru dolu (jak píše Cubecnik) nezahřívá tolik panel a je vhodnější na finišovací pasty a přípravky pro čištění laku. Další výhodou je možnost broušení šmirglama pod vodou. Vhodné na staré auta která mají lak a barvu dohromady a hodně matní.

 

Přiložil fotky levá je ze škody 105 L r.v. 1988 která měla totálně zkřídovatělý a matný lak. Na takovouto korekci zpět do lesklého a hladkého povrchu je lepší využít rotační leštičky. Druhá fotka je z úplně nové Škody Rapid r.v. 2014 kde byly vidět hologramy na b sloupcích které jsou lakovány choulostivím černým klavírem, tady se zase hodí pohyb navíc orbitální leštičky a její menší rychlost.

 

 

Na začátek bych určitě doporučil Orbitální / Excentrickou leštičku. Je u ní menší pravděpodobnost napáchání nevratných poškození na laku a svou korekci také udělá osobně mám orbitku značky Kestrel.

 

Po nabrání zkušeností s orbitkou bych doporučoval přikoupit rotační leštičku. V šikovných rukou opravdu dokáže odstranit nebo hodně zjemit škrábance a matným lakům navrátit zpět jejich zašlý lesk. Pro výborný poměr ceny a výkonu používám rotační leštičku od Dodo Juice Spin Doctor.

 

Ideální je potom kombinace obou kdy rotační leštičkou provádíme korekci tvrdšími kotouči a leštícíma pastama s větším úběrem laku. Finišovací pastu a kotouč na závěr naopak můžeme vzít orbitální leštičkou.

post-36536-0-98925100-1393492612_thumb.jpg

post-36536-0-17754100-1393493183_thumb.jpg

Upraveno uživatelem cubecnik
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj...

 

zaujal mě příspěvek od piskota. že objednal leštičku Shine Mate ERO600 . Už 2 roky si leštím auto ručně (ex černou MK5 golfa) , mám kosmetiku meguiars a to od claye , přes ultimate compound, ultimate polish, ultimate luquid wax. Už mě to ručně nebaví, navíc tatík má taky černou oktávku II před FL a je dost zničená myčkou atd . prostě je to firemák na stavby vyloženě ... Po přečtení hromady a hromady příspěvků jsem dospěl k tomu že si koupím právě asi tady tu Shine Mate ERO 600. Jen se vás chci lidi zeptat na zkušennosti, názory a rady ? především mi jde o to jestli by jste mi poradili co k tomu za kotouče ? k čemu je ten kotouč z ovčí vlny ? Asi nemám kupovat nějakou obyčejnou leštičku kolem 1500-2tis co ? kamarád používá leštičku FERM velkou za 3500 kč údajně, já ji na netu našel kolem 1800 kč a podle parametrů teda nevím nevím ..

 

kotouč a rychlost na Ultimate compound

kotouč a rychlost na Ultimate polish

kotouč a rychlost na Ultimate luquid wax

 

rychlost tím myslím zhruba na jaké otáčky jezdit při jednotlivých procedurách. určitě nebudou stejně rychle leštění a voskování ne ? podle mě voskování bude stačit na nižší otáčky . Ale je to jen můj názor :-) Tak poradí mi někdo prosím prosím at mi ted po zimě neupadnou ruky ? :-D

Odkaz ke komentáři

Ahoj obecně ti můžu doporučit aby jsi se řídil dvouma faktorama a to je váha "úhlové brusky" a hlavně regulace otáček včetně automatického přidání otáček při přitlačení.

 

Kotouč z ovčí vlny tzv. beránek sám jsem s ním dělal a je to opravdu na hrubé leštění velký úber laku. Dělalo se s ním hlavně dřív mě osobně se s ním moc dobře nedělá.

 

Rychlost: například na pastách od Menzerny jsou napsány optimální otáčky. Ale u každé pasty se musí zkusit jak funguje při jakých otáčkách. Obecně je lepší začít malou rychlostí a pokud někde potřebuješ udělat korekci hlubšího škrábance můžeš přitlačit a pustit rychleji. Samozřejmě musíš stále kontrolovat panel co dělá pasta aby si nepoškodil lak.

Na čističe laku se doporučuje pustit leštičku na co nejnižší rychlost. Vosk jsem nikdy leštičkou neaplikoval.

 

Kotouče: ozkoušené jsou od 3M levnější varianta je Etalon. 3M dělá na středový a finišovací tzv. vaflovitý tvar, Etalon má hodně masa (kotouč je tlustý) a jsou hladké. Zase záleží čím se komu jak dobře dělá.

 

Kdyby tě cokoliv zajímalo napiš, když budu vědět rád ti pomůžu obecně s produkty od Meguiars nemám mnoho zkušeností používám převážně Dodo Juice.

 

Hodně zdaru při leštění :)

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Jeden uživatel Detailing Clubu prodává Krause za dobrej peníz

 

DMC: 4490,-

Cena: 2500,-

 

Popis prodejce:

 

Multifunkční excentrická leštička s vysokým výkonem - 900 W.

Tato vynikající leštička je díky excentrickému pohybu velmi bezpečná a je proto vodná i pro úplné začátečníky. Ti jsou však díky tomuto nástroji shopni dosahovat profesionálních výsledků, nedosažitelných ručním leštěním!

 

Narozdíl od profesionálních rotačních leštiček nehrozí poškození (spálení) laku, ani vznik hologramů. Díky nejvyššímu výkonu ve své kategorii je však velmi účinná při leštění i silně poškrábaného laku.

 

Rovněž vhodná pro nanášení přípravků pro ochranu laku (glazur, sealantů a vosků).

 

Doporučujeme používat ve spojení s oceňovanými leštícími kotouči CG Hex-Logic a leštícími pastami Chemical Guys.

 

Technické parametry:

Technologie: Orbitální s náhodným pohybem (tzv. "Dual Action")

Příkon: 900 W

Otáčky naprázdno: 2500-6500 ot./min.

Hmotnost: 2,7 kg

Délka přívodního kabelu: 3 m

Vřeteno:

Vnitřní závit 5/16“

 

Příslušenství v dodávce: unašeč Ø 125 mm, U-madlo, kolmé jednoruční madlo, náhradní uhlíky, transportní brašna

 

Vlastní popis:

 

Prodám tuto rok starou leštičku. Záruka do 8/2015. V perfektním stavu, vyleštila zhruba 3-4 auta. Kompletní balení, téměř jako nová.

 

S přístrojem jsem byl naprosto spokojen, jen chci vyzkoušet rotačku :) dá se s ní dosáhnout opravdu luxusních výsledků. Ideální věc na seznámení se strojním leštěním, opravdu jsem s ní nikdy nic nepoškodil, hologramy ani mikroškrábance po jednostupňovém leštění žádné.

 

1395866628.jpg1395866673.jpg1395866691.jpg1395866708.jpg

Výsledek leštění touto leštičkou:

 

1394399518.jpg1394399603.jpg1385504760.jpg

Upraveno uživatelem cubecnik
Odkaz ke komentáři

Takže k Shine mate ERO600. Je to moje první leštička, ale v porovnání s Buff daddy je o něco hlučnější. Také se mi zdálo více že se více zahřívá, než by měla. Kdybych kupoval znova asi bych šel do Buff daddyho nebo Kestrela. Přidám taky nějaké výsledky za použítí past Menzerna a kotoučů od Chemiků.

 

post-223-0-98785700-1397407059_thumb.jpegpost-223-0-57327900-1397407072_thumb.jpegpost-223-0-37171900-1397407088_thumb.jpegpost-223-0-74429100-1397407210_thumb.jpegpost-223-0-07822400-1397407221_thumb.jpeg

Odkaz ke komentáři
  • o 10 měsíců později...

Sám jsem dlouho používal V1, lehká, elektronická regulace, plynulý rozjezd a pro hobby použití dostatečný výkon. Jelikož s leštičkou pracuji dost, pořídil jsem si Makitu, ta je samozřejmě výkonem (a cenou) jinde, ale na Spina často vzpomínám kvůli váze. Jinak reálná data z našich prodejů: Spin V1(již se nevyrábí) - 0 reklamací, Spin Pro (již se nevyrábí) - 1 reklamace , Spin V2 (aktuálně v prodeji) - zatím 0 reklamací.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
    • BUBUTECH, vedel by si dat vyrobit 2ks tych gumenych veci ? Mam vsetky suciastky ale tie stople co tu mas model sa uz nikde nedaju kupit a nemam nikoho co by mi to vytlacil na 3d tlaciarni. Dik za odpoved.
×
×
  • Vytvořit...