Jump to content

řazení z 1 na 2 - ztuha, proč???


Recommended Posts

Po výměně Hallova snímače se choď motoru uklidnil - otáčky už nelétají, ale...při řazení z 1 na 2 musím použít sílu trochu víc, než bych si přál (studený i teplý motor). Nemáte někdo nápad, čím by to mohlo být? Dočetl jsem se na fóru, že to umí udělat zatuhlá kulisa řezení - je to možné, když se jedná jen o toto přeřazení? A dá se to promazání/vyčištění/seřízení spáchat doma? Jinak zbytek rychlostí vč. zpátečky je OK. A ještě jedna věc - proč když mám volnoběžné otáčky 900ot./min., tak mně pal. PC ukazuje spotřebu na volnoběh cca 8l???Auto na VAGu kromě toho Hallova snímače nic neukazovalo. Teplotní čidlo je vyměněno a teplota motoru nijak nezlobí - vyleze na provozní teplotu a drží. Ale ta spotřeba je nějak moc, ne? Na minulém autě to ukazovalo cca 1l na volnoběh se zapnutou klimou, tak jsem z těch 8l trochu v rozpacích...omlouvám se za dva problémy v jednom tématu, ale něchtěl jsem zbytečně zakládat dva thready. Díky, Adam.

Link to comment

To řazení může být opravdu jen zatuhlé nebo může být vychozený řadící mechanizmus. Mě jde zase blbě řadit jednička a zpátečka. Mechanizmus jsem už několikrát prostříkával olejem a bez výsledku, takže si myslím, že u mě je celý mechanizmus řazení vychozenej. Jinak když se podíváš na převodovku, tak uvidíš, jak k ní vedou táhla, tak tam jsou různé klouby (nebo kloub, už nevím) a v těch to může drhnout. Kdyby byla špatná kulisa na řadící páce, tak by se ti pravděpodobně řadička špatně vracela do prostřední polohy, takže tou to asi nebude.

 

Co se týká té okamžité spotřeby, tak to neřeš, mě za studena ukazuje i 15l a jak chvíli stojím, tak tam mám stejnou hodnotu jaká je u průměrné spotřeby, prostě předface octa to ještě nemá tak vychytaný jako facelift, navíc u předface i když stojíš na místě, tak se pořád počítá l/100km, kdežto u faceliftu se to přepne na l/h, proto to ukazuje u face octy dobře. Pokud máš průměrnou spotřebu v pořádku, tak to nemá cenu řešit ;)

Link to comment

Aha, toho ukazatele v l/100km jsem si nevšiml - je pravda, že minulé auto (Passat B6) už to měl jak Oct. po faceliftu - v l/hod. Ta průměrná spotřeba je v pořádku, takže se budu řídit tvojí radou a to, že ten ukazatel nebudu moc řešit. No a ta převodovka: řadička se vrací do neutrálu ochotně. Dnes jsem vypozoroval, že ten problém při přeřazení je markatnější při studeném motoru/převodovce. Po zahřátí je to takřka jak na Passatu - ale to nemůžu srovnávat, to bylo o dost mladší auto s míň km a celkově bych řekl, že kvalitnější. Ale investice do budoucího bydlení je důležitější, než auto, tak bohužel musel z domu...Zkusím event. vyměnit olej v převodovce a uvidím - beztak to ještě nikdo za životnost auta nevyměnil, tak by bylo možná na čase.

 

Ještě jeden dotaz, jaký olej dát do té převodovky? Dočetl jsem se, že 75W-90, je to pravda? Popřípadě nějaký tip na konkrétní olej? Díky

Link to comment

Výměnou oleje určitě nic nepokazíš, ale dej tam originální olej, jinak to může být ještě horší ;) . Já jsem dal nejdřív olej od Mogulu a v zimě to byla katastrofa, za studena mi šlo hodně blbě řadit, pak jsem dal origo olej, tuším tento http://www.cc-autodily.cz/olej-synt-prevodovy a řazení se o hodně zlepšilo (je jedno jestli je převodovka teplá nebo studená) ;)

Link to comment

Jestli je řazení stejné u benz. a u nafty, tak já si nedávno nastavoval táhla řazení. Bylo o tom téma na DP. Musel jsem to zkusit...

 

Odpojí se táhla z řadícího mechanismu (stlačí se kroužky, které přetlačují pružiny na táhlech na převodovce a zaaretují se zatočením do strany). Potom se přitlačil mechanismus řazení na převodovce trošku dolů a zaaretoval se kolíčkem (zamáčkl se dovnitř a pootočil nahoru). A u řadící páky byla aretační zdířka, kam jsem strčil 5mm vrták - tím se vše vystředí jak má. V tomhel stavu jsem odaretoval táhla (zacvakly se zoubkama, na to bacha...). A ještě jsem stříknul všechn pohyblivé části silik. olejem, nevím co na to lepšího použít. WD asi ne :)

 

zlepšilo se mi to o dost, šlo mi to špatně hlavně na dvojku a 4. teď to jde o dost líp, olej v převodovce mi moc nepomohl ale neuškodí to taky. Jinak olej není drahý ani origo ze škodovky, stál mě uplně stejně... jestli máš prodejnu za barákem.

 

Ještě, pokud budeš mít odpojené táhla, můžeš zkusit, jestli nedrhnou. Musí jít volně. A převodovka by měla jít volně taky, mě moc nešla - pomohlo hlavně stříknutí a následné seštelování, skoro negiglající páka se negigle vůbec .-)

 

Moje zkušenost z TDI, je krásný návod na youtube, ale nvm jak se to jmenovalo blink.gif

Link to comment

Jo, právě říkám že nevím jak to je. Jen mě napadlo že jsem měl podobnej problém a pokud je to podobně řešené, tak by to třeba mohlo pomoct. Třeba tam je taky nějaký fígl.

 

Jasně, stejný to asi nebude, ale mohlo by to být podobný, každopádně tvá reakce může být určitě někomu přínosná :palec:

Link to comment

Našel jsem k tématu zajímavý článek na jiném fóru, viz. :

Datum zveřejnění: 7.4.2008

 

Obtížné řazení 1. a 2. rychlostního stupně za studena

 

Při venkovních teplotách okolo 0°C popřípadě po delší odstávce vozidla je možno řadit první a druhý rychlostní stupeň pouze při použití větší síly. Zhruba po 2 minutách jízdy již lze rychlostní stupně možno řadit bez problémů. Z důvodu vysokých mazacích schopnosti syntetického oleje SAE 75 W 90 při nízkých teplotách vnitřní synchronní kroužek na ozubeném kole „klouže“.

 

Od převodových skříní s datumem výroby 18128, byl syntetický olej SAE 75 W 90 nahrazen minerálním olejem SEA 75 W.

Zavedení trojité synchronizace prvního rychlostního stupně. Rozměry synchronních zubů u první a druhé rychlosti jsou sníženy na velikost 1,6 mm. Tím bylo dosaženo zlepšení synchronizace u prvního rychlostního stupně a potřebného brzdicího momentu pro druhý rychlostní stupeň. Tato změna je uvedena v Dílenské příručce, Octavia, Pořadač č. 5 – převodovka 02J.

 

Od 09/2000 se tato změna týká i vozidel :

- 1,9 TDI, 66 kW od převodovky EGR

- 1,9 TDI, 81 kW od převodovky EGS

- 2,0l 85 kW od převodovky EGU

- 1,8l 110 kW od převodovky EVS

- 1,8l 132 kW od převodovky EHA

 

Opatření

 

V případě, kdy k uvedené závadě dochází u převodovek vyrobených do 09/2000, je třeba postupovat takto:

1) Vyměnit olej syntetický za minerální SAE 75W (obj. č. VW–G 052 726 A2) nebo jiným minerálním olejem stejné třídy a viskozity. V převodové skříni smí zůstat jen co nejmenší množství původního syntetického oleje.

2) V případě, kdy nedojde po výměně oleje ke zlepšení řazení je nutno vyměnit díly nového provedení – kolo 1. a 2. rychlosti, kompletní synchronní spojku 1-2 a synchronní kroužky, dle označení převodovky.

 

Upozornění:

Z důvodu zvýšené teploty oleje v převodovce, nesmí být u vozidel určených pro provoz na špatných vozovkách a pro Afriku, provedena změna na minerální olej (u vozidel 1,8l 110kW – kód převodovky ECW, EBN, EGY), jelikož převodovky těchto vozidel jsou plněny předepsaným minerálním olejem již ve výrobě.

 

A moje otázka zní, ta výměna za minerál je bežný postup? A jaký olej se dá pořídit? Adam.

Link to comment

Děkuju za kontakt. Koberce už mám v autě - objednával jsem se v "den bez dopravy" a netušil jsem, že bych potřeboval ten převod. olej. Ale máme tady kousek Araver, tak tam zitra zkusím zavolat a pokud to nebude dvakrát dražší, tak to koupím tam. Ještě k tomu článku, co jsem uvedl ve spodním příspěvku. Ten minerál. olej se týká asi převodovek hlavně pro TDi a ne pro 1.6, že?

Link to comment

Hlavně jsem vůl jak stehno, Konny mně poslal odkaz na tento olej: http://www.cc-autodily.cz/olej-synt-prevodovy a ten splňuje tu miner. podmínku z diskuze - mrkni na označení, hned to první : G 060726A2

. Což je podle té diskuze uvedeno jako náhrada za ten syntetický. Takže koupím ten orig. a zkusím, třeba to pomůže, když je to minerál a měl by být hustější...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...