Přejít na obsah

Tempomat


Doporučené příspěvky

Zdravím, možno niesom prvý koho to zaujíma, ale páči sa mi pohodlie jazdy s tempomatom. Chcem sa opýtať aké je to náročné spraviť pre tento motor. Ja osobne mám automat a lankom riadenú klapku. Či sa do toho vôbec púšťať. Bol by niekto ochotný tu napísať zoznam potrebných dielov a postup, prípadne na čo si dať pozor? Veľmi pekne ďakujem za každú pomoc.

Odkaz ke komentáři

S LPG nic nělat nemusíš. Nebo jít cestou neorigo tempomatu, třeba jako mám já, viz. podpis.

To by bolo tiež reálne riešenie, len mi prosím povedz, koľko ťa to stálo, čo si všetko musel meniť a ako to vyzerá, resp. funguje. Prípadne ešte kde to zoženiem ak sa to dá kúpiť v celku. Ďakujem

Odkaz ke komentáři

Tak jako průkopník těchto uni tempomatů ve Škodofkách sem překopíruji to, co skoro každého zajímá a na co se mě dost lidí ptá.

Mám tam namontovanej tempomat od firmy audiovox - http://www.amazon.co...l/dp/B00029WQTW Já ho koupil na ebayi a s poštovním mě to vyšlo na né celé 2.400,- Kč, ale v sadě chyběl spínač na spojku, ten prodávající potřeboval. Ten jsem nahradil origo spojkovým spínačem z vrakáče za 100,- Kč. Sice jsem to musel trochu jinak napojit, ale funguje dobře. Montáž je jednoduchá, měl jsem to asi za 4 hodinky hotové, nejhorší je najít místo v motorovém prostoru kam ho dát. Připojí se lanko na klapku a pak pár kabelů,na kostru, na spojku, na brzdový spínač, na proud a jeden kabel tam je na snímání rychlosti, ten jsem zapojil na svorkovnici rádia, měl jsem tam vyvedenej drát, který slouží k zesilování rádia podle rychlosti, takže přesně to co jsem potřeboval. Taky jsou v sadě magnety, co se dají dát na poloosu a snímač, který snímá otáčky poloosy, ale to je spíš tak na felicii - auta co mají mechanické techometry. Ovladač je podsvětlenej zeleně a má funkce jak klasický tempomat - zrychlování a zpomalování po jedné míly, nebo když se to drží tak přidává nebo ubírá než se tlačítko pustí, vyvolání poslední uložené rychlosti. Ovladač jsem dal pod rádio a musím říct, že mi tam vyhovuje. Jinde než v americe jsem tenhle tempomat neviděl ale přemýšlel jsem nad jinými,např. http://www.levnealarmy.cz/eshop/komfortni-prvky/tempomaty/univerzalni/ ale stojí fakt velký prachy a to bylo na mě moc. Taky jsem našel - http://www.conrad.cz...d-ms-50.k851329 ale bez podsvětlení ovladače, ale funkce má stejné a dnes po těch letech by mě to ani nevadilo. Mě to vyšlo komplet na 2.500,- Kč.

Odkaz ke komentáři

Vyzerá to celkom jednoducho... Aj keď mi nejde do hlavy ako to riadi klapku. To treba napevno ukotviť vedľa klapky a dodatočne prepojiť lankom ktoré si to bude riadiť? Mohol by som poprosiť o pár názorných fotiek? Hlavne ako to je zapojené pri motore a ako to vyzerá vo vnútri, prípadne by ma zaujímali skúsenosti s ním. Či si to riadi otáčky plynulo bez cukania, či otáčky nekolíšu, proste či to budí dojem elegancie a nie nejakého vozíka :unsure: . A ešte aby som nezabudol, ten spojkový spínač môže ostať nezapojený? ja totiž nemám spojku :wallbash:

Odkaz ke komentáři

Budu psát hlavně o Audiovoxu, který mám já, ale ty ostatní co jsem zjišťoval jsou na tom podobě.

Takže. Tempomat se dá nastavit jak pro manuální tak i pro automatické převodoky, takže tam spojkový spínač odpadá. Pak se dá ve třech stupních nastavit jeho citlivost, jezdím na prostřední citlivost, nic neškube, prostě se to chová jako klasický origo tempomat se všema funkceme, zrychlování stlačením či držením atd. Je to podtlaková verze, takže lze ho dát pouze na atmosférické motory a musí se napojit tedy na podtlak, to jsem vyřešil rozdvojkou nahadičku k regulátoru paliva. Vše bylo v sadě. Pak najít umístění pro samotný tempomat, umě to vyhrála stěna za motorem a pak připojení na klapku. To byla fuška. V sadě je několik lanke a redukcí atd., ale nebylo to přesně ono, takže jsem provrtal 3mm samotnou klapku tam dal šroubek a napojil lanko. A pak už to fungovalo. Ještě jsem ovladač přelakoval do černé barvy a jezdím tak už přes 5 let.

 

post-45-0-23738700-1389299442_thumb.jpgpost-45-0-02900800-1389299464_thumb.jpgpost-45-0-70569000-1389299476_thumb.jpgpost-45-0-49704000-1389299487_thumb.jpgpost-45-0-37028000-1389299498_thumb.jpgpost-45-0-68293600-1389299515_thumb.jpgpost-45-0-41892600-1389299531_thumb.jpgpost-45-0-38974300-1389299539_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ještě jsem zapomněl napsat, že se musí tempomat zapojit na snímač rychlosti, což jsem vyřešil tak, že jsem to napojil na drát co vede do autorádia a slouží právě k zesilování autorádia během jízdy. V sadě byly i magnety se snímačem, co se mohly dát na poloosu, ale to se používá spíše jen u aut s mechanickým tachometrem. Po mě tento tempomat ještě montoval člen stihacka a ten to dokonce zapojil na origo páčku, ale nebylo to nic jednoduchého, musel udělat nějaký obvod atd., ale funguje mu to. Koukám že ceny celkem padly - http://www.grandic.cz/auto-waeco-magic-speed-ms-50-tempomat-waeco když jsem ho sháněl já, nešel pod 5 tisíc a to bylo na mě dost.

Odkaz ke komentáři

To by bolo ideálne riešenie.. Skúsim to pozrieť ako sú tam riešené tie mikrospínače a ako sú vyvedené káble s origo páčky. Potom by to už mala byť brnkačka ^_^ Ak sa mi to podarí sfušovať tak tu dodatočne hodím schému, prípadne návod. A čo sa týka toho snímača tak si to zapojil do ISO svorkovnice na pin č. 1? Čo je SMART VOLUME? Iné mi tam nič nepasuje.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 5 let později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...