Přejít na obsah

LPG a chiptuning ..


_neo

Doporučené příspěvky

Tím bych si nebyl až tak moc jistý. Záleží na tom, co tam máš nyní za systém a o kolik budeš zvyšovat výkon. To ti musí říci plynař, kolik ti to co tam máš ukrmí koní. Reduktor má své hranice, to samé přívod plynu k motoru. Většinou se tahají trubky o průměru 6mm, na větší výkon je potřeba 8mm. Takže doporučuji to prodiskutovat s plynařem. A co tam máš za systém? Jaký reduktor a vstřiky?

Odkaz ke komentáři

dělali mi to ve strakonicích v autogas centru mám tam stag300 a je to dělaný na 110 kw. nechci žádnou divočinu stačí mi to výšit na 132kw ..

docela by pomohlo kdyby měl někdo předělane RS na LPG a řekl mi co tam má za trubky a za reduktor atd .. pokud to bude stejné tak by to asi šlo bez problémů zvýšit na 132 ..

Odkaz ke komentáři

tak to je jasný, počítal jsem s tím, že to je dělané s rezervou. Já že byla otázka jinak myšlená, protože můžeš mít nejlepší plyn co je i na 300 koní a špatný chiptuning se ti s tím nebude kamarádit. Tak jsem to myslel. Jinak já mám teda údajně děláno auto do 250 kobyl, což se mi nechce věřit už jen kvůli 6mm vedení, ale prej jestli to čipnu a bude to trubkama tak mi je předělají zdarma. Možná to bude tím, že mám jakýsi předehřev, o kterém jsem u ostatních neslyšel. Jinak co jsem řekl plynařovi, že pude auto na chip možná později tak tam STAG dát nechtěl a šli jsme do LOVATO. Takže se spíše optej tam kde ti to dělali.

Upraveno uživatelem Siegel
Odkaz ke komentáři

Aha takže pokud tomu dobře rozumím tak 6mm trubka pro 132 kw není problém. Problém bude možná se STAG300 ale i ten by to asi měl dát ..

Ještě jeden dotaz. Jak teda probíhá to chipování ? Normálně se to nachipuje u někoho kdo dělá chip pro benzín a LPG pak zase přizpůsobí tomu výkonu nějaký plynař ??

 

K.

 

p.s.pokud jsem to dobře pochopil tak pro 132 kw co ma RS v zakladu ti tam chtel dat STAG ?? takže stag 132 KW normalne utahne ?

Odkaz ke komentáři

myslíš to dobře, asi by to měl utáhnout. Jinak podle mě se to po tom chipu ani nedoladuje to LPG, ale opravdu to chce dobrý chip !!!

EDIT: respektive tak, plynař mě od chipu odraďoval, protože pokud to je nějaký odfláknutý chip tak to na benzin ani nepoznáš, ale pak na LPG se to mosí ladit a ladit a stejně to neni na 100% pak.

Upraveno uživatelem Siegel
Odkaz ke komentáři

ja mel v Octe 1,6 75kw Tartarini a ihned pri objednani montaze se me ptali,jak jezdim.

Ze jestli tomu davam,tak automaticky vetsi reduktor.

 

Protoze meli pripad,ze manikovi co jezdil cihlu reduktor nestihal a pri tom to bylo na tu motorizaci delane (myslim jako kit od Tartarini primo pro 75kw Octu)

Odkaz ke komentáři

Tak jsem si pročetl stránky toho Cimbiho, má tam zajímavou část ,,přečtěte si" a cituji:

LPG má vyšší oktanové číslo než benzín. Část úpravy datových polí řídící jednotky se týká zvýšení předstihu, takže se vyšší oktanové číslo LPG lépe využije, výsledkem je zvýšení točivého momentu a tím i výkonu motoru, samozřejmě je nižší spotřeba. Dalším pozitivním jevem jsou upravené přechodové režimy, takže v sacím potrubí nevznikají tak velké rozdíly tlaku a systém LPG pak není náchylný ke zpětným šlehům. Pozitivně se projeví také vyšší volnoběh, který u softwarů pro LPG používáme.

 

Asi tam taky brnknu brzo :D at mi to trošku poladí.

Odkaz ke komentáři

Měl jsem to tak nastaveno na Touaregu a fungovalo to, ale asi se rozcházíme v názoru co je velký požadavek .

Bavím se o akceleraci třeba nad 200km/h.

 

Nebo třeba rozjezd v kopci s podvalníkem s 3 tunama. Prostě já tím myslím využití plného výkonu motoru. A proč si to měl nastavené tak aby to v určitém režimu přeplo na benzín? A ještě v jakém režimu to tedy jelo na benál?

Odkaz ke komentáři

Pochopitelně start, a možná jsem se špatně vyjádřil...jednalo se o přivstřikování, které bylo nastavené v max. že přešlo do režimu BA. K tomu jsem upravil sw, jezdilo to pěkně a za dva roky jsem s tím neměl jedinný problém. Jinak nejsem zastánce plynu, nemontuji, jen jsem se vyjádřil . Jinak pro Siegel, p. Janda má spoustu zajímavých článků, jen v sw se to ne vždy projeví.

Odkaz ke komentáři

Mě se bohužel stává, ale jen teď v zimě, že když to pořádně oroštuju a vytčím to na víc jak 4tis tak se ozve 4x zapípání a auto se přepne na benzín. I když povolím plyn tak stěně na LPG zpátky nepřejde, musím vypnout a zapnout LPG tím ovladačem v kabině aby se to chytlo ..

Odkaz ke komentáři

To že se to nepřepne zpět samo, ale až po vynutí a opětovném zapnutí je normální, protože se to vypnulo z důvodu nějakého problému a tak se musí vypnout a opět zapnout. Ale přepínat by to do benzínu nemělo, mě se toto stává když mi dochází plyn a plný výkon tam již není dostatečný tlak či množství plynu.

Odkaz ke komentáři

Ohledně problému uživatele _neo:

Problém je s největší pravděpodobností v tom, že je sníží teplota reduktoru, jelikož při plném plynu je velký přísun paliva - plynu, což vede k ochlazování reduktoru a ten, když nemá dostatečný výhřev od vodního okruhu (buď prostě okruh nemá dostatečnou cirkulaci, nebo je nešťastně namontován), zchladne a nedokáže prohřát plyn na dostatečnou teplotu, systém se vypne, aby "nezamrzl". Řešení problému: Reduktor zkusit tepelně zaizolovat

Zkusit se podívat, jak je reduktor zapojen.

 

Nyní tedy k problematice tohoto tématu.

Obecně, když je v autě LPG, tak po čipu by se mělo jet na přelazení - to je zásadní, což ale asi všichni vědí.

 

LPG a čiptuning nemá až tak moc společného co do problému, ale jde spíše o to, že natuněný turbomrchy hrozně jedou a špatně se ladí zátěžové spektrum motoru (Turbo buď tlačí max, půlku, nebo nic, špatně se hledá pravidelně stoupající zátěž), což je pro naladění zásadní.

Tedy jestli auto točí 7k RPM, tak dává smysl nastavit přepnutí buď od 4,5k rpm, či od 5k rpm. Byť je LPG na vysoké zátěže lepší, než benzín (má vyšší oktanové číslo), problém je v současných systémech LPG, konkrétně tedy ve vstřikách, které prostě nejsou dostatečně přesné, aby dokázaly v nízkých otáčkách a v nízké zátěži dávkovat přesně a zároveň stíhat dodávku ve vysokých otáčkách. Proto se zdá být rozumné nastavit systém na přepnutí ve vysokých otáčkách na benzín

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

já mám upravené RS a LPG.. systém tartarini, montováno v seriovém stavu (cca 85 tis. km).. po úpravě (chip, výfuk, sání, hadice k turbu) sem byl na seřízení, kde to nemohli sladit (cca 95 tis. km).. pořád to přepínalo na benzín když sem se chtěl svézt.. nesladili to, pomohla až výměna trubek z 6-ti na 8 mm a výměna vstřikovačů za nějaký lepší - úprava za cca 7 tis.. pak to rozchodili a jezdí to s občasným seřízením do teď (165 tis. km).. a max. spokojenost.. měl sem v plánu jít na nějakých 250+ koní, ale bylo mi řečeno, že těch +- 220 co je tam teď je pro čtyřvál strop, že pak by se ten systém musel předělat s použitím dílů na šestivál, že to co tam je teď by to zase nezvládalo.. ale to je 2 roky zpět, třeba už by to dneska šlo..

Odkaz ke komentáři

no já uvažuji o 132 kw ..mám teď standard 110.. navíc musím vyřešit to samovolné přepínání na benzím když za to pořádně vezmu .. už jsem se objednal do autogas aby se na to podívali, protože to mám ještě v záruce (snad :) , doufám že záruka je 2 roky ) tak až se vyřeší tohle tak pak to možná chipnu u cimbu motorsport ..

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Já nejsem žádný honak, jezdím docela v pohodě ,ale připadá mi že když auto vytočím nad 5K otáček tak už LPG nestíhá dávkovat... U benzínu problém není...

 

To možno nebude reduktorom, alebo trubkami. Ja mám 1,8T/110 kW a pri jazde cca kolo 190 km/h už LPG nestíhal, ale len dovtedy, kým som nevymenil sviečky za irodiové na LPG. Potom to už ani nebolo poznať. To je moja skúsenosť. Ale to je jazda na vysoké km/h a nie zrýchlenie na podlahu. Avšak tie sviečky robia svoje.

Odkaz ke komentáři

Nechal jsem si to seřídit protože to bylo ještě v záruce a jsem z toho trochu zklamaný. řekli mi že prý to spolehlivě stíhá dávat plyn tak do 75% zátěže motoru a tudíž mi to nastavily tak že nad 75% se to samo přepne na benzín aby se to nepřeplo s chybou. Nevím co si o tom mám myslet. Jako že to přestavěli blbě a prostě to neuživý 110KW ??? Navíc teď to přikrmuje benzínem při každém výjezdu z obce. Trochu přidám plyn na 3ku rozjedu jí, přeřadím na 4ku přidám plyn a už to na mě bliká že to jede na benzín .. sice to v zápětí zase přejde na plyn, ale rozhodně to předtín nepřepínalo s chybo na benzín při každém výjezdu z vesnice .. předtím se to přeplo jen když jsem tomu pořádně naložil ...

takže závěr pro mě je jasný .. co si neuděláš sám to nemáš .. takže si koupím kabel a nastavím si to sám .. :D

 

K.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...