Přejít na obsah

LPG a chiptuning ..


_neo

Doporučené příspěvky

dělali mi to ve strakonicích v autogas centru .. všichni je chválily tak jsem tam taky jel. Přestavbu udělali během jednoho dne a nikdy žádný problémy nebyly až na to že v zimě se to občas samo přepnulo na benzín .. Pokud je auto chipnuté tak by se to tím asi vysvětlilo protože má skutečný výkon větší než jaký byl uvedený v techničáku, ale moc se mi to nezdá .. nemyslím že to je přechipovaný .. zkusím si to nastavit sám a uvidím .

 

K.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tedy jestli auto točí 7k RPM, tak dává smysl nastavit přepnutí buď od 4,5k rpm, či od 5k rpm. Byť je LPG na vysoké zátěže lepší, než benzín (má vyšší oktanové číslo), problém je v současných systémech LPG, konkrétně tedy ve vstřikách, které prostě nejsou dostatečně přesné, aby dokázaly v nízkých otáčkách a v nízké zátěži dávkovat přesně a zároveň stíhat dodávku ve vysokých otáčkách. Proto se zdá být rozumné nastavit systém na přepnutí ve vysokých otáčkách na benzín

 

Tak to mi chcete říct že je auto na lpg výkonější ?? vždyt každý tvrdí že na LPG auto ztratí trošku výkonu.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj, mám čipnutou RS s dodělaným LPG. U mě probíhala přestavba na LPG až po čipu. Takže se rovnou při přestavbě počítalo s vyšším výkonem (takhle z hlavy si jen pamatuju, že se tam dávaly jiné vstřikovače než při standardním výkonu - přestavba ve Strakonicích a já tedy doporučuju).

Jeden rok mi to dělalo to samé co se píše výše, v zimě se to občas při vysokých otáčkách přepínalo do benzínu a je to přesně tou ochranou proti zamrzání.

Co se týká přivstřikování benzínu, tak to myslím, že je až pro motory s přímým vstřikem do válců, pro ochlazování benzínového vstřikovače. U jedničkové RS jsou i benzínové vstřikovače v sacím potrubí a není potřeba je ochlazovat.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ty vypadáš, že tomu rozumíš :) , já tam mám asi vůli tomu chladnutí nějaký předehřev od Lovata, to je dobré?

Jinak mám nastaveno kvůli ochraně (asi ventilů nebo jak říkáš ty nepřesnosti) nadtis. otáček přívstřik benzínu nebo co.

 

Promiň, že odpovídám tak pozdě :-)

 

Předehřev dělá jen to, že se dá systém dříve přepnout.

V případě, že Ti systém chladne, tak je chyba v instalaci (napojení se na nízkoprůtokový okruh), protože Octy na toto netrpí.

 

Ohledně přívstřiku benzínu je to, jestli jsem to dobře pochopil, od 1 ot zbytečné. Dělá se to spíš třeba od 4 tisíc.

 

Jak jsem psal výše - mé doporučení je u těchto turbobestií jezdit od 4500 rpm na benzín..

Zas tak často tyto provozní otáčky nenastávající a je sto pro záruka klidu.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Mám taky 1,8T s chipem na údajných 132kw. Chipnout jsem si to nechal na doporučení známého v blízkosti mého bydliště. Borec mi teda tvrdil, že kupuje software od CIMBU, ale tomu sám moc nevěřím. Sám o sobě po chipu jsem nějakou závratnou změnu nepoznal, ale auto má nalítáno 350tis km a tak jsem nečekal zázraky a šel spíše cestou chipu na zkoušku s tím, že pokud by byly problémy, nechám nahrát původní software. Problémy však jsou pořád jen u LPG. Potrubí mám teda 6mm, ale ve třech ze čtyř LPG servisů mi řekli, že to rozhodně uživí i ta šestka (čtvrtý plynař by nejraději vyměnil klidně i nádrž, hlavně když mu to někdo zaplatí).

Už jsem to tady někde psal sice - Takže jsem nechal vyměnit vstřikovače, reduktor, asi 4x nastavení, přetryskování vstřikovačů, zkouška jiných vstřikovačů a pořád stejné. Po ujetí nějakých km na LPG se rozsvítí kontrolka diagnostiky motoru, auto jede o poznání slaběji, turbo plní menší tlak (mám tam přídavný manometr kvůli kontrole tlaku turba), spotřeba vzroste o 2-3 litry. Při vyčtení paměti závad je to chyba 17536, jednou za čas i 17705. Když jsem po poslední návštěvě HL propan ostrava, kde byl systém montován měl už pocit, že to opravdu bude jezdit dobře, ale než jsem dojel domů, kontrolka opět svítila, tak jsem nechal namontovat diagnostické rozhraní MAXI-K, abych mohl závadu alespoň smazat i cestou, kdy nemám u sebe notebook (Bluetooth OBD se mi doposud nepodařilo spárovat s mobilem) a tím dojet bez sníženého výkonu a zvýšené spotřeby. Nevím si rady už sám. Na maxi-k mám zobrazenou funkci regulaci lambda sondy, která při provozu na benzín reguluje od -10 do +10%, jenom při neúplně zahřátém motoru to je víc. Na LPG ale regulace lítá kolem -14+26%, ale zase někdy, zpravidla po delší jízdě i ta klesne na hodnoty pod 10%. Pak ale je rozdíl víc na volnoběh, kdy zase na benzín -10+10 a na plyn -20+20%. Tak nevím jestli může být třeba horší katalyzator, ale proč to je zase jenom na plyn mi nejde do hlavy. Lambda sondu před katalyzatorem jsem měnil (original ze škodovky podle vinka)

Napadá někoho něco?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...