Přejít na obsah

Montáž tažného zařízení O II.


Ororo

Doporučené příspěvky

1.Začneme sundáním plastu v kufru zadní část,uvolníme 2 plastové matice M 10 a plast tahem nahoru uvolníme, částečně zdemontujeme čalounění kufru a demontujeme zadní skup. svítilny ( 4x matice M4)

post-2472-0-48717900-1396955759_thumb.jpg

post-2472-0-28209500-1396955770_thumb.jpg

2. uvolníme lišty pod světly (uvolníme západky) pod každou lišto jsou 2 šrouby přidržující nárazník,demontujeme šrouby v blatnících - hvězdička ( na každé straně 4) popřípadě demontujeme spodní kryty při paketu pro špatné cesty. Zevnitř kufru odmontujeme na každé straně 2 šrouby M6 a nárazník sundáme směrem dozadu.

post-2472-0-23243800-1396955780_thumb.jpg

post-2472-0-80817700-1396955801_thumb.jpg

3.Demontujeme vzpěru nárazníku na každě straně 4 šrouby ( ukryté pod vrstvou tmelu)

post-2472-0-35914400-1396955814_thumb.jpg

post-2472-0-72156500-1396955848_thumb.jpg

 

4. Nachystáme si tažné zařízení a ještě venku si na ně namontujeme zásuvku se zapojenou elektroinstalací

post-2472-0-96946300-1396955858_thumb.jpg

post-2472-0-06235900-1396955869_thumb.jpg

 

5. Povolíme zadní držák výfuku a tepelné izolace,výfuk jemně spustíme směrem dolů

post-2472-0-92158900-1396955882_thumb.jpg

6. namontujeme tažné zařízení

post-2472-0-82812300-1396955897_thumb.jpg

post-2472-0-18852800-1396955908_thumb.jpg

7. dle návodu provedeme výřez nárazníku a nárazník zpětným postupem demontáže vrátíme na auto

post-2472-0-08700100-1396955918_thumb.jpg

8. Namontujeme kouli

post-2472-0-49792200-1396955928_thumb.jpg

post-2472-0-95662400-1396955939_thumb.jpg

9. namontujeme a zapojíme světla

post-2472-0-82332700-1396955952_thumb.jpg

10. dle návodu provedeme elektroinstalaci řídící jednotky světel přívěsu.

post-2472-0-27764800-1396955966_thumb.jpg

11.Provedeme vizuální kontrolu

post-2472-0-20746100-1396956549_thumb.jpg

post-2472-0-22967000-1396956561_thumb.jpg

12. A můžeme vyrazit na cestu

post-2472-0-55396900-1396956633_thumb.jpg

 

Upraveno uživatelem Ororo
Odkaz ke komentáři

zajímalo by mě, jestli když si namontuju tažné zařízení (to na stálo, ne odnimatelné), jestli když zařadim zpátečku, mi budou parkovací senzory pípat že je tam překážka nebo ne? slyšel jsem, že prý se tam musí namontovat odnimatelné tažné. a nebo se musí předělat parkováky. co je na tom pravdy?

Odkaz ke komentáři

Záleží na tom co budeš dělat za elektroinstalaci, buď se prý dělá originál a programuješ Vagem. Já použil sadu od SVC Náchod ŘJ s hlídáním žárovek,ale dělají i ŘJ s parkovacími senzory. mám dokonce takový tušení,že už někdo psal,že park.senzory samotný tažný nezaznamenají až v případě,že připojíš vozík budou hlásit překážku.

Odkaz ke komentáři

dovolím si tě opravit: u originální elektriky s origo jednotkou nepotřebuješ nic takového... pokud ŘJ tažné zaznamená připojený vozík, tak vyřadí z provozu zadní parkovací senzory, tzn že přední fungují (pokud je jimi auto vybaveno)... vše se děje přes datovou sběrnici CAN-BUS. :)

Upraveno uživatelem Hydraulik
Odkaz ke komentáři

TZ už prošlo technickou a je zapsáno v TP. Nejvíc mně na celé montáži těšilo nejen to ,že jsem ušetřil nějakou tu kačku, ale to,že jsem se aspoň v myšlenkách vrátil o30 let zpátky do doby kdy jsem řádil na Š100 a Š120 i když už teď občas někde pícha a loupe.

Upraveno uživatelem Ororo
Odkaz ke komentáři

Typovej list dostaneš k tažnému zařízení,po montáži zajedeš na STK kde ti zkontrolují typ,výrobní číslo a zapojení el. provedou zápis do typového listu a vydají zápis z STK ( já musel na STK s přívěsem tak jsem to vzal z jedné vody 2x 130,- Kč) a potom jdeš na odbor dopravy kde ti za 50,- Kč provedou zápis do Technického průkazu a vydají nové osvědčení. během 2 hod. nebylo co řešit.

Ahoj Honza.

Odkaz ke komentáři

Koukam na web SVC Náchod a cena tažného na OII je přijatelná, ale cena elektroinstalace je poměrně šokující. Zásuvka a pár konektorů s 2m kabelem a oni za to chtějí celkem randál, jakoby v tom měli naúčtovanou i montáž.

Zajímalo by mě,kolik si asi tak řeknou za tu montáž.

Odkaz ke komentáři

Koukam na web SVC Náchod a cena tažného na OII je přijatelná, ale cena elektroinstalace je poměrně šokující. Zásuvka a pár konektorů s 2m kabelem a oni za to chtějí celkem randál, jakoby v tom měli naúčtovanou i montáž.

Zajímalo by mě,kolik si asi tak řeknou za tu montáž.

 

cena je odpovídající tomu, že elektrika u OII nejde jen tak pomocí pár drátů napíchnout na zadní světla...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Ahoj.koupil jsem octávku.elektrika tažného (13 pin) nefugovala.do toho dcera ulomila zadní zásuvku.při kontrole kabelů nejde proud do žádného z nich.kromě brzdy a stálého proudu.ale tak nějak to fungovalo při koupi.kromě brzdy.nemáte tušení v čem je problém? je to origo od škody.teda asi.můžu tam dát 7 pin?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Mám dotaz ohledně vzpěry nárazníku. V návodu to vypadá jakože ta vzpera se nedává zpět na auto když se nainstaluje TZ. Jde mi o to že mám pevný TZ ale chtěl bych ho nechat sundat, tak mě zajímá jestli by tam měla být ta vzpěra nebo ne. Mám neoriginální TZ. Děkuju za případný postřehy :)

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...
  • o rok později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...