Přejít na obsah

1,8 T studený motor nestartuje


Doporučené příspěvky

V 18. 4. 2019 at 12:17, AntMan napsal:

Ahoj, rád bych oživil toto téma, mám 1.8 T 20V, AUM, první, tedy studený, start až na 2 či 3 pokus + zvýšené otáčky. Když se chytne, tak vylétnou, pak pomalu padají a zastaví se cca na 1200. Po rozjetí, prvních cca 30m, škytá. VAG nic nepíše. Jízdní vlastnosti bez problému. Děkuji za rady či tipy. 

Ahoj,

vyresil jsi to ?

Pokud ano, jak ?

Mam stejny motor a stejmy problem

 

Odkaz ke komentáři

Palivový filtr se má měnit pravidelně po 60t km. A ohledně regulátoru tlaku paliva, ten běžně neodchází. Ty jsi první, o kom vím. Ten bych nutně neměnil, pokud bude vše po výměně čerpadla v pořádku. 

Ale ten tlak paliva bych preventivně změřil. Ať případně zbytečně nekupuje nové čerpadlo. 

Odkaz ke komentáři

Tak ten regulátor není žádná raketa. Ale mě to opravdu pomohlo.

Palivový filtr se sice má měnit po 60t km, ale když člověk jezdí s benzínem běžně do 10t km/rok, tak je to více než 6 let, což je strašně moc. Nemluvě o vodě a usazeninách, která v tom filtru bude už po 2-3 letech. Radši ten filtr měnit po 2-3 letech max a 30t km.

Ten tlak paliva je dobré změřit, ale pokud má ještě originál čerpadlo, což je velice reálné, tak bych ho prostě vyměnil tak jako tak.

Odkaz ke komentáři

To neberu, že není drahý, jen mi přijde zbytečné měnit věc, které třeba nic není 🙂

S palivovým filtrem máš pravdu, já ho měním po 2 letech. Loni jsem ho i rozebral, abych se podíval, co v něm je. Byl teda čistý. Ale záleží také, jak kdo jezdí. Pokud někdo jezdí až na rezervu, tak riziko bordelu je větší. Stejně tak se zvyšuje riziko poškození čerpadla.

Na druhém RS, které je stejný rok i měsíc výroby jako první, mám pořád původní čerpadlo a vše šlape jako hodinky. Na prvním RS jsem čerpadlo musel měnit před čtyřmi lety. Věk i nájezd nutně nemusí znamenat, že čerpadlo to má za sebou. Samozřejmě, příznaky tomu napovídají, ale pořád je to 1.8T a ta kolikrát dokáže nemale potrápit😄

Odkaz ke komentáři
před 21 minutami, LadikRS napsal:

To vypadá, že tlak je v pořádku.

nejaky napad ?

v lete v 30 stupnich muze auto klidne stat tyden a i potom nastartuje hned

jakmile rani teploty klesaji,tak rano to startuje  cimdal tim hur

kdyz to nastartuje,tak motor jede na 2-3 valce a z vyfuku se hodne kouri

staci ujed cca 100-200 metru a je to OK

nekde jsem cetl o nejakem cidle teploty,co je nekde na motoru,ale nevim kde je a ani jak ho zkotrolovat

 

Odkaz ke komentáři
  • o 10 měsíců později...

Hoši měl jsem stejný problém se startama, lehl jsem pod auto, sundal sekundární vzduchové čerpadlo, dal nové i novou hadici co vede z něho do ventilu a je po problému. Ráno 5 stupňů a auto chytlo na drnc. Problém je v tom, že první kusy čerpadel spojovaly nýtama a ty po čase zoxidovaly a čerpadlo se otevřelo, nové od Pietburg už mají nahrazeno šroubama.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Měl jsem podobný problém ,když byl motor studený tak to nešlo nastartovat dusil se a chvíli trvalo než si to sedlo potom už vše  v pohodě .Na počítači byly závady na vstřikách a něco s teplotním čidlem na vodu ,nechtěl jsem věřit že by to mohlo být špatný čidlo ,ale je 4 pinový a sice na budíkách to ukazovalo ,ale ty další dva piny vedou do ŘJ. No bylo vadný ,už vše funguje jak má.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Ahojte, po dlhšom čase sa pridám aj ja do tohto príspevku .... 

Budem vďačný za všetky rady...

Motor 1,8T AUQ 132 kW - problém s prvým studeným štartom. Letné štarty OK. Rovnako ako všetci popisujete, auto naskočí asi na 2-3 krát, buď ide na 2-3 valce a hneď ho vypnem, alebo vyletia otáčky a hneď aj klesnú na 1200 potom klasika 800. Ďalší priebeh je bez kolísania otáčok. 

- autobatéria nová

- sviečky nové

- čerpadlo sekundárneho vzduchu pískalo kvôli nitom, tie som odvrtal a nahradil som ich skrutkami (závada odstránená ešte pred tým, ako začal byť problém so studenými štartmi)

- hadice odvetrania veka hlavy valcov a kľukového hriadeľa vymenené za nové, aj spätný ventil

- snímač teploty chladiacej kvapaliny (4 pinový) vymenený za nový

- palivový filter nový

- diagnostika neukazuje nič

- tankovaný len 100 oktán

Ostáva mi ešte odmerať, či palivové čerpadlo tlačí ako má a podľa príspevkov vyššie 2-pinový snímač teploty chladiacej kvapaliny niekde pri chladiči. A ešte prečistenie škrtiacej klapky. 

Ďalším problémom bolo nepredvídateľné vypnutie motora počas jazdy. Ale že bez hocijakého náznaku padli otáčky, zhasli kontrolky a vyplo motor. Nikdy nebol problém ho znova naštartovať, ešte počas jazdy, alebo po dobrzdení na kraji cesty. Diagnostiku nemám, nevedel som pozrieť závadu, netuším či by aj nejakú vypísal. Po preštartovaní a ceste do servisu už diagnostika neukázala nič. 

- vymenil som váhu vzduchu za novú

- výmena snímača otáčok vačkového hriadeľa za nový

Po vymenení týchto súčastí bol dlhší čas pokoj ale potom sa to udialo znova. Niekedy to spraví 2x za týždeň, niekedy raz za 2 mesiace. Nemyslím si, že na to má vplyv počasie. Napadá mi už len problém s ukostrením. Prípadne iný problém s káblami. 

Ak máte nejaké iné tipy, triky a nápady, ktoré by ma nasmerovali k vyriešeniu problému, sem s nimi 🙂

 

 

Odkaz ke komentáři
před 17 minutami, pavel71 napsal:

Poštuduj sice jinej motor ale asi stejnej problém 

https://www.club-opel.cz/viewtopic.php?f=150&t=276

Taky vyčistit a nastavit klapku by neškodilo plus vyčistit ten senzor co je u toho na potrubí 

Ty raní starty - palivovej filtr nebo čerpadlo 

Ďakujem za tip na vypínanie motora. Podľa článku čo si poslal bol problém vyriešený výmenou spínaču tlaku oleja servoriadenia. Aftermarket (1J0 919 081) cca 10e, vyskúšam vymeniť. 

 

Čo sa týka studených ranných štartov - začnem meraním tlaku čerpadla a dám vedieť.

Upraveno uživatelem marek_o1rs
Odkaz ke komentáři
před 35 minutami, pavel71 napsal:

Co se tyče čidla vem značkový třeba Hella ty aftrmarkety prd vydrží mé vydrželo 2 mesice a pak znova odešlo 

Jinak to v tom navodu bylo kdysy mé auto trapil sem se stim přez rok 🙂

Jaj tak super, teda priama skúsenosť 🙂 Čidlo som objednal Meyle za 15 €, Hellu nemali v ponuke. Potom už len originál za cca 45 €. Snáď sa tento problém odstráni. Ako som sa dočítal z tvojich príspevkov, tak spínač by mal reagovať na vytáčanie volantu. Každopádne keď je vadný, tak si môže robiť čo len chce. Mne sa najviac vypnutí motora stalo pri odbočovaní, alebo v kruhovom objazde. Ale boli aj výnimky na rovinke. Na aute jazdím už 2 roky radšej len ja sám 😄 Alebo teda šoférujem vždy ja 😄 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
V 4. 1. 2023 at 14:14, marek_o1rs napsal:

Jaj tak super, teda priama skúsenosť 🙂 Čidlo som objednal Meyle za 15 €, Hellu nemali v ponuke. Potom už len originál za cca 45 €. Snáď sa tento problém odstráni. Ako som sa dočítal z tvojich príspevkov, tak spínač by mal reagovať na vytáčanie volantu. Každopádne keď je vadný, tak si môže robiť čo len chce. Mne sa najviac vypnutí motora stalo pri odbočovaní, alebo v kruhovom objazde. Ale boli aj výnimky na rovinke. Na aute jazdím už 2 roky radšej len ja sám 😄 Alebo teda šoférujem vždy ja 😄 

Čidlo vymenené. Prístup bol v pohode zhora, predĺženou račňou s kĺbikom a dlhou hlavicou 22 mm. Uvidíme či sa dostaví výsledok. Pod miesto senzoru si pri výmene dajte nejakú nádobku a po povolení pôvodného čidla vykonajte výmenu čo najrýchlejšie - trocha oleja vytečie - po výmene si skontrolujte hladinu v nádržke a prípadne ho dolejte (ja som musel).  

Čo sa týka studených štartov - zohnal som si merač, avšak ako som chcel dať dole palivovú hadičku zo vstrekovacej rampy, tak sa ma zmocnil strach lebo nevyzerala najčerstvejšie 😄 Hadičku vopred objednám (neviem či sa dá samostatná alebo len trio, to ešte pozriem) a potom to zmeriam. Len hold zas je človek v tom kolotoči, že trio hadičiek stojí niečo cez 100 € a teda že či ich mám kúpiť alebo mám rovno kúpiť palivové čerpadlo a vymeniť ho. Rozumnejšie je asi tie hadičky vymeniť. 

IMG_2576.JPG

IMG_2577.JPG

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahojte, tak dnes som odmeral tlak palivového čerpadla. 

Hodnoty sú nasledovné: 

- pri zopnutí palivového čerpadla bez naštartovania 3,0 bar

- po naštartovaní počas sitiča 3,0 bar

- po vypnutí sitiča ustálených 2,5 bar 

- po pridaní plynu 3,0 bar, po ubratí pokles na 2,5 bar.

- po vypnutí motora 2,2 bar, tlak cca 5 min bez poklesu, ďalej som to nesledoval

Čo si o tom myslíte? Podľa mňa by to malo byť OK, keď počas pridania plynu dá 3,0 bar (bez jazdy).

 

manometer.JPG

manometer 2.JPG

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...