Jump to content

Jaký olej?


Recommended Posts

4.5L \ 4=1.125L ,ja sa len snazim vypocitat kolko oleja mi to zozralo tiez som daval 4.3L a po 3/4 roka som mal pri 1-notke ako je na obrazke takze to zozralo 3L sakra je to vela :-(

 

3 L snad ne !!

mezi min. a max. je rozdíl cca necelý 1 L.

Podle tvé měrky tipuji že ti sežralo max 1L oleje.

Link to comment
3 L snad ne !!

mezi min. a max. je rozdíl cca necelý 1 L.

Podle tvé měrky tipuji že ti sežralo max 1L oleje.

 

aha diky ;) je to na 100% ze medzi min a max je len 1L,ked to zozral len 1L tak si myslim ze je to v pohode :-) a nemusim davat ani 10w-40 :-) zostanem pri 5w-40

Link to comment
  • 2 months later...

Teraz som kúpil Octaviu Tour II 1.6MPI a zvažujem výmenu oleja po 5000km nakoľko je ten motor ešte surový tak tam môžu by nejaké piliny kým sa motor ako tak zabehol. Tých 60€ oželiem a nakoľko mám doma montážnu jamu a náradie tak si to vymením doma sám.

 

Ďalšiu by som spravil potom ale v 18000km a nasledujúcu pri 30000 už v servise aby nepadla záruka.

 

No ale chcem sa spýtať či má zmysel dávať do tohoto motora 0W-40 alebo mám nechať 5W-40

 

S autom sa nebude moc jazdiť takže väčšinu bude stáť vonku leto/zima.

Link to comment
  • 3 months later...

pokud svítí kontrolka pak jedině diagnostika ukáže co mu chybí.

jinak hustotu oleje označuje to první číslo, čím menší, tím řídčí olej == vhodný do nízkých teplot.

na náš mírný pás co se týče hustoty olejů se používá 10W nebo 5W (menší číslo motoru prospěje, ale vysoká spotřeba, vyšší číslo v zimě déle trvá než začne mazat).

 

jinak oleje, každý řeší jaký olej jestli 5W-30 nebo 5w-40 apod.

v manuálu od auta je jasně napsána specifikace VW. Výrobci olejů ji mají napsánu na flašce.

tady není co řešit a vymýšlet. vezmu specifikaci z manuálu a hledám oleje a pak si teprve vyberu "značku".

v autě mám od novoty longlife, pokračuji v longlife konkrétně CASTROL 5W-30, interval 30k km nebo 2 roky.

dál není co řešit. zajisté pokud vyměním dříve (můj případ, udělám za 2 roky cca 22k km) motoru to jen prospěje, peněžence méně.

a spekulace, že 30k km je moc ? výrobce jak motoru tak oleje není padlý na hlavu, a pokud by v tom byl problém pak by výrobce sral do hnízda sám sobě, kdyby si nechal do svých motrů lít neěco co jej odrovná.

 

PRVNÍ člověk,který tomu rozumí!!!! Přesně tak to je. Mimochodem,člověk co tu přelije olej o víc jak 1 cm a ptá se jestli to vadí,mi nepřijde tak úplně v pořádku.

Link to comment
  • 4 months later...

Abych nemusel začínat nové téma, zeptám se tady. Na podzim mi machanik měnil olej a filtr..a jaksi mi nenapsal cedulku ani nedal papír jakej to byl olej (možná že mi to říkal, ale to si jaksi už nepamatuju). Minulý víkend se rozsvítila oranžová kontrolka oleje. Tak sem na první pumpě zastavil, a koukám že hladina oleje je na minimu. Koupil msem polosyntetiku 10W-40 a litr dolil. Cestou dál ale začalo auto dost žrát...normál spotřeba kolem 7,5l/100km...teď se nemůžu dostat pod 10l/100km...někdy i víc..až 12l.. Může toto způsobit ten olej, nebo bude závada ještě někde jinde? Moc tomu nerozumím, tak se rád nechám poučit..

Předem díky..

Jinak auto má najeto cca 190 000km...od výměny sem ujel tak 5000-6000km

Link to comment

Olej se spotřebou benzínu nemá nic společnýho, takže závada bude někde jinde. Jako první si nech auto napíchnout na diagnostiku a pak můžeme řešit co dál... Jinak tou polosyntetikou nic pokazit nemůžeš, když nevíš co tam je za olej, tak toto je zlatá střední cesta ;)

Link to comment
  • 2 months later...

Taky mi to dělá, kontrolka chladící kapaliny v zimě i ten bílý sajrajt na víčku. Mechanik mi řekl, že je to normální kondenzace vlhka a známý zase praslý pístní kroužek. Těžko říct, momentálně mi to žere olej, tak asi ty PK nechám vyměnit :wallbash:

Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 years later...

Pokial je určený ten olej pre ten konkrétny motor

 

Myslel jsem že víš jestli je ten olej určený pro tento motor!! Opakuji vyjadřuješ jen k základní řadě ne ke konkrétnímu typu. Chápeš? Já si myslím (a hranič to téměř s jistotou) že ten olej je ok a starý dvouventil toho potřebovat moc nebude. Nicméně než si ho objednám a naliju do motoru chtěl jsem mít jistotu. Takže já bych to ještě řešil jestli se najde někdo kdo olejům rozumí, protože zatím jsem se dozvěděl že s nějakým Helixem 5w40 jsi byl spokojený a že je to dobrý poměr cena výkon. Tak bych to viděl Optimusi. ;)

Link to comment
Chci měnit olej a předpokládám že Shell helix utra 5w40 API SN 502.00/505.00 je pro OI 1.6 75kw dostatečně kvalitní olej. Díky za názory. případně nahoďte co dáváte vy.

Uz pri tom najhoršom scenári vzájomneho nepochopenia sa to možme zobrať tak, že som sa vyjadril k poslednej vete tvojho príspevku... Nahodil som teda čo dávam ja a ako bonus som pridal aj do akej miery som s tým spokojny ;)

Link to comment
  • 3 months later...
  • 1 year later...

Oživím tohle staré téma.

Loni jsem koupil octavii 1.6 75kw, 2006, BFQ a teď na jaře chci měnit olej, protože vžd na jaře měním olej a najedu do 12 tis. ročně. Jenže nevím, jaký olej v autě nyní je, tak váhám jestli dát 5w40 nebo 10w40. Poradíte?

Link to comment
  • 2 years later...

Lepší nějakej olej, než žádnej. Někde jsem četl, že by se, ale měla používat, stejná specifikace i na dolití. Jako autu je to asi jedno, ale nemůže olej chemickou reakcí teoreticky degradovat? Nebavím se teď kvůli jiné specifikaci, ale každý výrobce, tam má nějaké svoje složení, aditiva atd. (nechci strašit) 😄 jen mě to napadlo. Klidně i kdybychom se bavili o mixování extrémů syntetiky a nějakých minerálních...

Link to comment

Vzájemná náhrada, mísitelnost a zaměnitelnost motorových olejů je velmi často diskutované téma. V obecném povědomí jsou však, bohužel, některé přežitky, které jsou již dávno překonané.
Všechny motorové oleje jsou navzájem mísitelné. Pokud smísíte jakékoliv dva nebo více motorových olejů, nikdy se nic nesrazí, nescukne apod. Problémy byly někdy v druhé polovině 70. let minulého století, v době, kdy se začínalo se syntetickými oleji. Tehdy ne každý syntetický olej byl mísitelný s klasickým minerálním olejem. Dnes již tento problém v žádném případě nehrozí, nikdo si dnes nedovolí vyrobit motorový olej, který by s ostatními nebyl mísitelný.
Problém pří mísení různých olejů může být ale jiný. Může se změnit viskozitní charakteristika oleje. Smísení dvou různých motorových olejů např. SAE 5W-40 může za určitých okolností vést i k vytvoření oleje např. SAE 10W-40. Obdobně, smísením olejů SAE 5W-40 a SAE 15W-40 nemusí vzniknout "polosyntetika" SAE 10W-40, ale něco úplně jiného. Příčinou je interakce různých modifikátorů viskozity se základovými oleji. Samozřejmě, nouzově je možné všechno a motoru to příliš neuškodí. Pokud ale je možnost výběru, vždy je lepší doplňovat stejný olej který je v motoru, příp. olej stejné viskozitní charakteristiky. Mísit dva oleje již při výměně motorového oleje určitě není častý případ a nelze tento způsob výměny oleje ani doporučit, ale principiálně to možné je.

Takže tak...

Link to comment

Mezi min. a max. je rozdíl cca 500ml!! Ne 1 litr. 

 

Ještě pro zajímavost přidám popis oleje, který s tématem souvisí. 

 

"Olej Total Quartz 9000 5W-40 má vynikající oxidační stabilitu. Zaručuje nejrychlejší promazání při studeném startu, což jistě oceníte zejména v zimě. Tento olej vám dále zaručí ekonomickou spotřebu paliva díky extrémní tekutosti oleje při nízkých teplotách a naopak vysoké odolnosti olejového filmu při vysokých teplotách.

Velmi dobře chrání mechanické součásti motoru, zachovává jejich plný výkon a zpomaluje opotřebení motoru. Udržuje totiž v čistotě nejcitlivější části motoru.

Olej je vhodný pro benzínové i naftové motory. Lze ho použít i v nejnáročnějších podmínkách v každém ročním období. Olej Total Quartz 9000 5W-40 je mísitelný se všemi motorovými oleji, které odpovídají specifikacím vydávanými výrobci automobilů. "

 

 
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • je pravdepodobnejsie, ze sa ti nieco prihodi v zime, ked su posypane cesty. ak jazdis dialnice a dlhe trate, tak je tam tiez vacsia pravdepodobnost, ako ked sa len presuvas po meste na pomalo. ale tak to sklo sa moze poskodit aj v lete. tam su zase castejsie krupobitia, zver ti moze vybehnut, samotne sklo moze byt opotrebene a stare. je tam nespocet faktorov, co to ovplyvnuju. hlavne treba reagovat hned, ako si vsimnes nejake poskodenie, lebo casom sa to len zhorsi.
    • jako první krok je potřeba si na to zvyknout, tenhle infotaiment je SW chybami proslulý v Octavii nejvíc ze všech koncenovych derivátů ktere ho používají. Jak často se to bude objevovat zalezi na předchozím majiteli pripadne tobě podle toho jak k tomu pristoupis z pohledu aktualizace FW. Jestli to předchozí majitel neřešil v rámci reklamace, garančních prohlídek nebo toho že měl aktivovaný skoda connect budeš tam mít pravděpodobně puvodni FW.  Aby auto dostávalo OTA aktualizace musí mít aktivované hlavního uživatele. Další možnost je to udělat v servisu což mozna i budeš muset pokud je tam puvodni FW je možné že na ten OTA aktualizace nechodí a je třeba zajet do servisu pro tzv. velkou dílčí aktualizaci a pak ti postupně dojdou malé aktualizace.  Jaká je aktuální verze nevim jelikož nemám Octavii ale jinou značku a číslování verzí neni stejné 
    • Zdravím,  setkal jste se někdo? Před měsícem jse si koupil Octavia IV 2020, 2.0 - 110kw. Dnes jsem vyjel za kamarádem vše ok,a vykouřili jsme cigáro. Když jsem po té nastartoval a dal R - kamera se nezapla a ani Infotainment. Stalo se to někomu? A popř. jak řešeno?   Děkuji Resp. on se zapnul, ale nebyly vidět žádné ikony. Nesvítil úplně černě jako vypnutý ale šedě.
×
×
  • Create New...