Přejít na obsah

Stříbrný povoz


Doporučené příspěvky

Tak auto už je zase ze servisu doma; po 3 dnech!

 

Nakonec uznána 50% kulance na vodní pumpu (vč. práce) a u tlumičů jsme se handrkovali taky, protože se z Boule snažili to ukecat na opotřebení z provozu (při těch kilometrech). Naštěstí se toho můj dvorní servis nebál a proti tomuto rozhodnutí ohradil a nakonec z toho je taktéž 50%. Takže lepší jak drátem do oka...

 

Ale musím zcela otevřeně a na rovinu: jsem z toho velice zklamaný a rozčarovaný. :( U tohohle auta jsem se zařekl, že podvozek zůstane originální a nebude se měnit za KWčko, jako tomu bylo u předchozí Octavie. Možná kdybych to tenkrát vyměnil, tak bych udělal lépe... kdo ví.

 

Celkovou cenu opravy zatím ještě nemám, teprve se počítá. Ale kromě servisní prohlídky s výměnou oleje se navíc ještě měnil olej v převodovce, měnila se brzdová kapalina a komplet přední brzdy, na přední nápravě se kromě tlumičů měnily i zadní lůžka uložení nápravy (byly utržený!) a jako bonus se rovnou měnily i rozvody - když už to bylo kvůli tý vodní pumpě všechno dole.

 

A to vše při stavu 158.317 najetých kilometrů. Už pomalu začínám chápat, proč všichni berou operativní leasing do maximálně 120tkm... je to smutné :wallbash:

 

Musím říct, že se chování auta opět diametrální zlepšilo a dokonce se tím uklidnil i Lane Assist, který posledního téměř půl roku neskutečně škubal do volantu. Řazení jde opět velice lehce a přesně, ale víc poznatků budu mít až v následujících dnech, kdy se opět pohnou kilometry směrem nahoru.

Odkaz ke komentáři

Žádná sláva, ale ... . Vodní pumpa a rozvody jsou sice nemilé a měly by vydržet těch 200tis+, ale u prvních O1 jsme je měnili po 60tis, pak 90tis, pak 120tis., takže 150 tis je za mě OK. Jen podotknu, že rodiče mají auto, kde je interval 240tis na výměnu a pumpa začala při 7 letech a 50tis. sáknout, tak se to měnilo taky (ale to bylo spíš tím neježděním). Tlumiče jsou již horší, jsme rozmlsaní z O1, kde vydrží i 300tis. Přesto 150tis? Vždyť je to spotřebka stejně jako silentbloky a prostě se vyměňují a na většině aut nevydrží stejně déle. Prostě se Škodovka přizpůsobila "okolí". Tím to nechci bagatelizovat a omlouvat, taky by mě to řádně štvalo, ale z druhé strany je to tak jak píšu. Samozřejmě faktem je, že to auto je ježděný zřejmě na lepších cestách, tedy by mohlo vydržet déle. Spíš mě zajímá, jak jsi přišel na ty tlumiče. Jestli se Ti to nepozdávalo a nechal je přeměřit, nebo byly "poteklé". Já se pomalu blížím ke 120tis a zdá se mi, že ten podvozek je takový měkčí a více neklidný. Samozřejmě, že to mohou dělat nové Nokiany, ale když toto čtu, tak by to mohlo být i někde jinde. Já mám naopak ježděno spíš po horších cestách. Řazení taky začíná jít tíž, budu požadovat výměnu oleje a prověření podvozku př 120tis. prohlídce. Brzdy,ty jsou ještě cajk(ca 8mm brzdící hmota) a vydrží déle, než 150tis. Honza

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak já měl orosený tlumiče už někdy při 80.000 km, reklamoval jsem je, nebylo uznáno, prý je to běžný projev, bylo tam orosení, nikoliv vytečení, dokonce mi dali grafy z testu tlumičů ... no zajel jsem si pak na test i sám na STK a shodovalo se to, vlastnosti měli tlumiče v pořádku. Tak jen jestli jsi zbytečně neplašil, protože já ano ... no ale k výměně tlumičů došlo ve 185.000 km.

 

Tlumiče si myslím, že v těchto km jsou tak nějak normální, navíc ty máš těžší motor proti mému benzínu.

 

Zadní lůžka byla taky načatá, ale ne úplně potrhaná, takže výměna rovnou s tlumiči, jiný problém se mi zatím na nápravě neobjevil, mimo tedy origo kostí z výroby, který vydržely málo, cca 85.000 km.

 

Brzdy drží naopak neskutečně, tedy teď musím vyměnit zadek komplet, ale je najeto 215.000 km a předek je ještě OK, sice nechápu proč zadek dřív.

 

 


A vodní pumpa je snad bolest koncernu, mě odešla taky tak ve 150.000 km, díky tomu, že mám benzín, tak se dá vyměnit bez zásahu do rozvodů. Rozvody - řetěz jsem nakonec navzdory "recenzím na TSI" měnil taky společně s tlumiči ve 185.000 km.

 

Jak píše Bárty, u nafty neznamená údaj o výměně rozvodů nic, když je to dané pumpou, která se sere ....

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Barumy mam na 18"Golus už 2.sezonu. Predtim Continental SportContact. Na vode jsou vyborne, ovsem na suchu obcas klouznou pri rozjezdech. Najezd je perfektni, ne-li primo fantasticky. Cena za 1ks je tresnicka na dortu. Za me pomer kvalita/cena perfektni. Doporucuji. Uvidis, pak dej vedet, jak jsi spokojen.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak tento francouzský vehikl je jediný auto, na které má žena vzpomíná i po 16 letech co jsem ho prodal jako na auto, se kterým se ji v životě jezdilo nejlépe :) .A taky to bylo jediný auto, kde se lidi otáčeli a koukali a chodili se na něj na parkovišti dívat. Tehdy to byl celkem revoluční design, kupoval jsem ho první den, kdy se dostal do prodeje. Ale naše první vlastní Octávka, která ho nahradila, byla pro mě samozřejmě pokrokem. Zajímavé bylo i to, že si sakra držel cenu - nový 335 tis., necelé tři roky starý prodán za 250tis. Na Octávce jsem vždy prodělal víc.

180 tis. je slušný nájezd. Já budu mít brzo 3 roky a 140 tis, zatím se mi kromě výměny řízení hned na začátku veškeré vady a závady vyhýbají, na rozdíl od kolegi, který na 2 nádrže nafty dává pravidelně nádržku chladící kapaliny (145tis). A servis si s tím neumí poradit. Honza

Odkaz ke komentáři

jo, ženským se s tím údajně jezdí dobře. Já do toho usedám strašně nerad, protože mi to auto absolutně nevyhovuje.

 

Jinak v rámci servisu odhalena zajímavá "závada": ukazuje to prasklou žárovku parkovačky v levém předním světle. Tak se vyměnila, chyba se následně nedala vymazat. Namísto levé přední parkovačky to začalo hlásit levý blikač... vše ale svítí a bliká, jen nikdo přesně netuší co s tím. :D Ale zas je fakt, že jsme taky neřešili co a jak v kabelech; servis měl v sobotu jen do 12:00. ;)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Takže namotáno už přes 179tkm, a stále se leje jen nafta a kapalina do ostřikovačů... :D

 

Na nějaké velké očisty auta bohužel nezbývá moc času, takže vždy jen maximálně rychle do myčky, anebo pod wapku a v rychlosti proběhnout vysavačem interiér. :(

 

Jinak musím říct, že ty Barum Bravuris 3HM jsou vcelku dobrý; klidný a čitelný chování na suchu i mokru, za vysokých dálničních rychlostech i v případě nouzových brždění skvěle drží stopu. Dlouho drží a ještě než ztratí přilnavost při brždění lehce písknou jako varování. :palec:

Odkaz ke komentáři

Tak nevím my máme ve firmě celem teď 8x 2.0tdi 110kw z toho teď nove 2 fl. U před fl jsem dolival co 10tis stejne jako všichni kolegové. Teď na fl jsem si myslel, že je pokoj ale ted v 13tis se opět přihlásila...dolito 3/4l...kolega s fl ma teď najeto 21tis a 1,5 dolito....

Odkaz ke komentáři
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...