Přejít na obsah

Technická hračka 1,8TSI základní modrá


Doporučené příspěvky

Honza: těch návodů jsou plné zahraniční weby, proč to nepřebrat? Samozřejmě jen ozkoušené postupy. Já jich taky mohu pár přeložit a dodat, myslím ty, co jsem si udělal u sebe a tím pádem i vyzkoušel.

 

Vittorio: kupuji si auta po pečlivém uvažování a výběrovém řízení. Po revoluci jsem poprvé vzal Škodovku na milost. A správně jsi to vystihl: nelitujeme! Nikdo v rodině. Naopak. Dobrá volba! A dík za pochvalu že i tak znalému člověku přinesu nějaké nové poznatky.

 

Tak pokračujme pro všechny. Myslím, že velmi málo do aut instalovaná je funkce kontroly zapnutí pásů na zadních sedadlech. Alespoň ani Ferda netušil o co jde, když viděl symboly na Maxidotu a říkal, že to asi bude nějaká softwarová chyba. Takže fotky:

 

post-36843-0-70776600-1411569900_thumb.jpgpost-36843-0-15631900-1411569916_thumb.jpg

 

Jedná se vždy o ty 3 symboly vpravo dole na Maxidotu. Na prvním obrázku není připoután nikdo. Na druhém obrázku jsou připoutání cestující na obou zadních krajních sedadlech.

 

V zadních sedadlech nejsou žádná tlaková čidla, jenom mikrospínače v zacvakávačích pásů. Ta řada 3 symbolů se vždy na Maxidotu rozsvítí asi na půl minuty při zapnutí zapalování, nebo při jakékoliv změně vzadu (zapnutí/odepnutí jednoho pásu). Řidič tak má přehled, jak to vzadu vypadá. Ale nevydává to žádné příšerné zvuky, ani nesvítí žádná červená kontrolka jako u pásů vpředu. Takže po nastoupení do vozidla vidím, kdo se vzadu připoutal. Pokud se někdo nepřipoutá a učiní to až za nějaký čas, tak se mi to (jelikož nastala vzadu změna) na Maxidotu zase na půl minuty rozsvítí. Totéž, když se někdo během jízdy odepne. To ale navíc zabliká a malinko, ale skutečně velmi decentně, pípne.

 

Naprosto dostačující, informativní, nerušivé.

Odkaz ke komentáři

To bych potřeboval do SII, ale tam jsem si nevšiml, že by byly v zámcích zadních pásů mikrospínače. A ani maxidot to nebude umět.

Nedávno jsem právě přemýšlel, proč je signalizace defaultně na předních sedadlech, když mnohem horší je nepřipoutaný pasažér vzadu, který, v případě nehody, zabije svou vahou toho vpředu.

Odkaz ke komentáři

Honza9007: jestli máš na mysli nějaké Printscreeny z VCDS programu, tak ty na těch stránkách stemei.de jsou a mohu je sem hodit. Určitě to nemá Copyright.

Musím si k tomu sednout a přepsat to do češtiny. Do konce roku to zde bude stoprocentně ;)

 

Jinak můžeš mi, prosím, nafotit detail přechodu opěradlo / sedák u sklápěcí sedačky spolujezdce? Jsem včera zkoušel překlopit nesklopitelné sedadlo do maximální možné pozice vpřed a zarazí se mi to o polstrování boků. Úhel max. předklopení je pak zhruba 70° (jako základnu beru sedák a úhle počítám z "eLka" vytvořeného právě ze sedáku a opěradla).

Odkaz ke komentáři

 

Jinak můžeš mi, prosím, nafotit detail přechodu opěradlo / sedák u sklápěcí sedačky spolujezdce? Jsem včera zkoušel překlopit nesklopitelné sedadlo do maximální možné pozice vpřed a zarazí se mi to o polstrování boků. Úhel max. předklopení je pak zhruba 70° (jako základnu beru sedák a úhle počítám z "eLka" vytvořeného právě ze sedáku a opěradla).

Tady fotky přikládám, nebo se na to přijeď podívat, jsem z Prahy, adresu ti mohu dát SZ.

 

post-36843-0-56097000-1411739726_thumb.jpgpost-36843-0-10659400-1411739738_thumb.jpgpost-36843-0-57567700-1411739750_thumb.jpgpost-36843-0-74386300-1411739762_thumb.jpgpost-36843-0-68829600-1411739772_thumb.jpgpost-36843-0-74452000-1411739784_thumb.jpgpost-36843-0-70987700-1411739795_thumb.jpg

Ta horní páčka jenom upravuje prohnutí zad. Pokud chci opěradlo více sklopit nebo narovnat, tak ho tou spodní uvolním, dám do polohy, kterou potřebuju (páčku musím držet, takže druhou rukou) a pak páčku zase pustím, ona zaklapne a opěradlo zafixuje v aktuálním sklonu. Totéž platí i pro úplné sklopení.

 

bobane pokud by se ti chtelo neco sepsat, co delaji nemci, ale v cestine, budu jedine rad a rad to mrksnu na web jako navod ;)

na trojky moc navodu zatim neni, ale uz je videt, ze se zacinaji objevovat zajimavosti a temata, ktera by se hodila

dikys

Není problém, rád to mohu ze stemei.de přeložit. Ty návody, co jsem osobně odzkoušel bych i napsal že prověřeno (ale těch moc není), u ostatních bych napsal neprověřeno. Postupně to mohu dělat. Dávat pak do elektriky do Možnosti kódování OIII?

 

Odkaz ke komentáři

Jednoduchej návod v pdf na pár blbostí jsem si udělal pro vlastní potřebu, můžu poskytnout, ať se třeba něco nedělá zbytečně znovu.

 

 

Není problém, rád to mohu ze stemei.de přeložit. Ty návody, co jsem osobně odzkoušel bych i napsal že prověřeno (ale těch moc není), u ostatních bych napsal neprověřeno. Postupně to mohu dělat. Dávat pak do elektriky do Možnosti kódování OIII?

 

 

 

taky můžu občas něco připsat...

diky kluci, pokud se vam tedy chce, naposilejte to vzdycky na vittorio (zavinac) octaviaclub.cz

ja z toho udelam clanky, moc a moc diky

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak došlo na přezutí na zimní pneu. Původně jsem chtěl trochu šetřit, ale pak mě v pneu servisu majitel přesvědčil, že když dám originální elektrony, že jsou nejlepší a to i na zimu. No, odporujte mu, obzvláště když je to váš soused :rolleyes: .

Na eshopu ŠA měli akci za asi 2200 Kč kus, tak jsem na to skočil. Ale ouha to bylo jen v 17 a 15 a já chtěl samozřejmě 16. Takže darda plná, alespoň mi soused řekl, že on má 10% slevu, tak že jí podělíme a já budu mít 5%. Takže nakoupeny 4x elektron originální, k tomu 4x zimní NOKIAN, vše celkem za 21500. Práci mi prý dal zadarmo.

 

post-36843-0-68718800-1415178580_thumb.jpg post-36843-0-82146800-1415178626_thumb.jpg

 

Na letních DUNLOP najeto 12470km. Přední mají 4,5mm vzorek, zadní 5mm. Nevím kolik na nich bylo, když byly nové.

 

Mile mě překvapilo, jak jsem je na stojačku dal všechny 4 do LIfta a ještě mi při jízdě pojížděly dopředu i dozadu a i na stranách zbylo pár centimetrů. post-36843-0-76957200-1415178764_thumb.jpg

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak po prvních mrazech, sněhu a slotě přidám po čase zase pár zkušeností.

Najeto na zimních něco málo přes 2000. Díky podmínkám jezdím po dálnici pomaleji, tak 110-130 a tím pádem se zdá, že za celou zimu asi i poklesne průměrná spotřeba. Jinak mi připadá paradoxní, že ty zimní pneu (NOKIAN) jsou tišší než letní z výroby. Ale je to jen subjektivní dojem. Může to být i tím, že se jezdí pomaleji.

 

Otestoval jsem si na ledu ABS a ASR, oboje perfektně funkční k mé spokojenosti. Akorát mě mrzí že ASR mohu vypínat pouze v menu Bolera. Nemám za řadicí pákou tlačítko na přímé a rychlé vypínání. Předpokládám, že to mají jen vozy 4x4.

 

Při asi 14000 se mi rozsvítila kontrolka chladící kapaliny. Tak jsem musel dolévat, ale asi jen 0,2 litru. I tak to bylo podivné. Protože to svítilo, bylo pod MIN, pak jsem otevřel víko, odfouklo to, rázem bylo na MIN a než jsem od pumpy přinesl náplň na dolití, tak už to bylo 0,5 cm nad MIN a těch 0,2 litru stačilo k rysce MAX. Uvidíme co to bude dělat dál.

 

Naprosto fantastická věc je v těchto dnech nezávislé topení. Přijít do vyhřátého interieru je lahůdka. Akorát to opravdu není na 5 minut. Pokud je venku -6 a navíc na autě napadaný sníh, neřku-li led, který potřebuji aby na oknech natál, tak to musí být zapnuté minimálně 20 minut, optimálně ale více jak 30. Ještě jsem nepřišel na kriteria, jak to samo od sebe vypíná. Někdy se rozjedu a to topení se v podstatě se startem motoru vypne, jindy zůstane zapnuté ještě po mnoho kilometrů. Faktem je, že i příchod do studeného vozu nemusí být tragedií, protože zapnutí toho topení vyhřátí interieru velmi urychlí. Dobré je to také při čekání. Typická situace - žena si pro něco musí do obchodu a já čekám v autě. Motor nemusí běžet, stačí zapnout nezávislé topení a čekání je velmi příjemné.

 

 

Odkaz ke komentáři

Nevím jak o O3, ale u O2 a u G6 fungovalo nezávislé topení automaticky, když bylo venku po 5 stupňů a byl studený motor, samo se rozjelo a pomáhalo topit a ohřívat vodu

 

Tohle nešlo jen pokud bylo palivo na rezervu nebo bylo podpětí na baterii, případně vypnutý klimatronik.

 

Jinak souhlas, nezávislé topení je jedna velká paráda a jak říkám, než vyhřívání předního skla a sedaček, tak raději toto.

 

Doba chodu nezávislého topení se u O2 i G6 nastavuje na maxidotu v nastavení, zrovna tak volba režimu topení v zimě a pro léto větrání

Odkaz ke komentáři

Potvrzuji "bufík" je super... ale více, než u současného motoru TSI, který topí velice brzo, jsem ho ocenil v předchozí O2 s TDI.... tam to bylo k nezaplacení ^_^

 

Taky je dobré že u OIII je již v ceně automaticky dálkové ovládní ... u O2 za to chtěli navíc přes 8 tis.Kč, takže jsem si ho nakonec nikdy nekoupil... :wallbash:

 

Automatické spínání pod -5°C je myslím stejné, zatím jsem nezkoušel - respektive nevím, zda to spíná nebo ne....

Odkaz ke komentáři

u O2 to tak bylo možná před FL nebo v tom přechodu, pak už tam dálkáče byly automaticky.

jo spíná to i u O3 kolem těch +5, přesně to nemám vysledovaný.

 

Když je na autě větší vrstva sněhu, tak to prostě ten bufík za 20-30 minut nerozpustí, ale led v pohodě pod sněhem. Takže stačí rukávem bundy odstranit sníh a je to ok.

Jak psal Jarda že nejsou potřeba vyhřívaný sedačky, tak s tím bych nesouhlasil. Sice je v autě teplo, ale sedačky jsou teda ledový.

Odkaz ke komentáři

No s tím dálkačem to určitě standard nebyl.... kupovali jsme do firmy dvě OII , moji - tesně po přechodu na FL a pak další asi rok poté a obě v Eleganci a s bufikem bez dálkáče.... takže spíš je možné, že to začli dávat na konci životnosti FL, ...ale dost o tom pochybuju, proč tam dávat něco navíc a zadarmo.. divné, možná u L&K

 

A není lepší smetáček, než rukáv bundy... to by tě manželka, přítelkyně nebo maminka nepochválila... :lol:

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Přezuto zpět na letní. Za zimu najeto asi 7000, dlouhodobá spotřeba ukazovala nějakých 6,8. Asi se sama od sebe vymazala, protože na fotce zůstalo těch 2330 a průměr 6,9. Těch posledních 2330 bylo Norimberg a zpět (a v Německu dobrých 140-150) a Alpy tam a zpět (opět po Německu kolem 150). To dá dohromady tak 2000. Zbytek asi 2x Praha-hory po R10 rychlostí 130 a pár okresek.

 

post-36843-0-30503400-1430899795_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...