Přejít na obsah

Bezpečná a hospodárná jízda - jak na to


Doporučené příspěvky

Díky Viktorovi za novou součást fóra, a zároveň

vás srdečně vítám v nové sekci věnované Hospodárné jízdě.

V návaznosti s tímto tématem bude vycházet i článkový seriál; pokusím se v týdenní periodě, ale vždy musím zohlednit vlastní pracovní zápřah, a ne vždy tak mám k dispozici internet (v lepším případě), v tom horším čas. Takže ten týden, prosím, berte s rezervou. ;)

 

Než se pustím do prvního tématu, resp. než bude zveřejněn první článek na webu OctaviaClubu.cz, pročtěte si, prosím, krátký úvod do celé problematiky. Jen tak totiž pochopíte mou filosofii, a podle toho zde budu debatu i regulovat; chci tím zabránit zbytečným flame tématům zahájeným jen z toho důvodu, že pisatel ingnoroval, či vůbec nečetl úvod do problematiky a základní pilíře.

Cílem společného snažení mezi www.jezdim-usporne.cz a OctaviaClubem není školit úsporné "šnečí" řidiče, ale zachovat vaše cestovní rychlosti a přitom ještě jezdit úsporněji.

 

Vemte, prosím, na vědomí i fakt, že se zde dozvíte jen TEORII, která vám bez potřebné praxe nebude k ničemu. PRAXI ale nezískáte celou sami (tj. vlastním konáním a zkoušením v autě). Protože, jak už psali nejen Viktor s Vojtou, ale i Pawouk01 se Stanmarem v postřezích z Economy Runu, po jednom dni měli plné brýle z přemíry soustředění se na správnou kombinaci věcí.

Moje rada proto zní: zaměřte se vždy jen na jednu věc naráz, kterou pak budete intenzivně zkoušet určitý čas, např. týden či 10 dní. Poté by se tento úkon měl sám zautomatizovat a vy můžete přistoupit k novému prvku.

 

Stejně tak nikdo nikoho nenutí převzít všechny věci, ale každý si složte z těchto dílků vlastní souhrnné puzzle, které vám samotným bude vyhovovat. A je přitom zcela jedno, zda uspoříte půl litru na sto, anebo v extrému i tři a více litrů.

Mým cílem a ambicemi není předělat váš jízdní styl - od klávesnice a monitoru to jde blbě, a možnosti k tomu jsou jen v rámci coachingu, kdy spolu pojedeme v autě, neboť jen tam můžu zhodnotit váš jízdní styl a vymyslet pro vás vhodnou kombinaci prvků hospodárné jízdy.

 

A ještě malá vsuvka na závěr: nikde se zde nedozvíte rady ve stylu "při jízdě z kopce vypněte motor" či absurdity ohledně nepoužívání komfortních spotřebičů. Protože jinak byste si je přece nemuseli s autem objednávat, či dodatečně dodělávat, že? ;)

 

A kdo má FB, tak www.jezdim-usporne.cz je i na Facebooku! ;)

Odkaz ke komentáři

Díky kluci! :)

 

Už sepisuju první články; úvod už mám sepsaný a má jej k dispozici už Viktor. Teď sepisuji kapitolu č.1; musíme s velkým šéfem kouknout, zda to nakonec pro potřeby článků trošku nerozkouskujeme. Sem na fórum bych ale dával "celé" kapitoly. Ve Wordu to bude mít vždy zhruba 3-5 stran.

Vím, že je to moc, ale prostě se vám pokusím předat komplexní stavební kostičky, ze kterých si každý budete moci složit základ a dále na něm budovat.

 

Celé to sepisuji i z pohledu instruktora bezpečné jízdy, tj. u relevantních témat najdete i vysvětlení právě z teorie kurzů bezpečné jízdy. Doufám, že tímto "oživením" dojde totiž ke správnému pochopení určitých věcí, které stojí při pořízení peníze. ;)

 

Chci bojovat s větrnými mlýny - chci pomoct zlepšit situaci na silnicích, zvýšit bezpečnost nás/vás řidičů a třeba se postupně sama sníží agresivita některých individuí, které denně potkávám na silnicích. :( A jen s vaší pomocí a s vaším zapojením můžeme společně něčeho docílit! Takže vsázím na vás. :palec:

Odkaz ke komentáři

zikmeister: trošku vedle. Sedačku budeme řešit až za pár týdnů... :D To se dočtete o tom, jak sedačky kvůli redukci hmotnosti vymontovat. :loool:

 

pawouk: s pneumatikou jsi blízko. ;) O rozměry a nafouknutí pneu to ale není; ale i tomuhle tématu se budu věnovat. Sepisovat začnu o víkendu v Paříži. :)

 

olisoft: zatím nejbližší tip. :palec:

Odkaz ke komentáři

Není stáří, jako stáří. Tvrdá pneu versus tvrdá a zpuchřelá. Ve výsledku to bude možná +- pár deci, dle stylu jízdy. Je to podobné jako podhuštěná a plně nahuštěná pneu. v reálu do toho zasahuje i možnost přenosu sil na vozovku. Dále je tu i otázka bezpečnosti atd. Ha, koukni sem:<br />http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008113001

Odkaz ke komentáři
........

..Chci bojovat s větrnými mlýny - chci pomoct zlepšit situaci na silnicích, zvýšit bezpečnost nás/vás řidičů a třeba se postupně sama sníží agresivita některých individuí, které denně potkávám na silnicích. :( A jen s vaší pomocí a s vaším zapojením můžeme společně něčeho docílit! Takže vsázím na vás. :palec:

 

Honzo což o to, vede Tě dobrý úmysl, to Ti chválím, ale mám strach že slušně bude stejně jezdit jen ten který tak činí doposud.

Každopádně přeji hodně úspěchů a těším se, že se třeba taky něčemu přiučím.

 

Odkaz ke komentáři

super :palec:

 

jenom... a nechci vypadat jako nacista... ale :ph34r:

........ Z výše uvedeného důvodu ode mne nečekejte rady tipu „při jízdě z kopce vypněte motor“, nebo extrémy tipu „za deště .........

 

tip = odhad, doporuceni

typ = model, druh

 

chapu, ze tam asi pred upravou bylo neco jako "necekejte tipy jako..."

Upraveno uživatelem Laurin Klement
Odkaz ke komentáři

Konecne neco pro me. Vsechny auta maj diru v nadrzi. Jinak jak se to da napr resit u OII TDI 103kw s DSG? Na dalce se dostanu s prehledem na 5.2-10l/100km ale dlouhodobou si drzim u 6.3-7l. Passat 3BG 96kw byl 6.9-7.4l superb I 2.0tdi 103kw 5l-7 dalka dlouhodoba 7-8l OII RS tdi 140kw 9-13l dlouhodoba.Pneu 225/45/17 nafouknuty na 2.8bar. Ridim se sice pravidlem ze dokud jezdim do 8l tak je to slušný. Jinak vliv na spotrenu a dojez ma hodne nafta. Je znat nemecka a ceska ikdyz to bude verva a spol z cesky rafinerky... :-/

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Když jsme u tý spotřeby, tak by mě zajímalo jestli má nějaký smysl kupovat sportovní vložku vzduchového filtru např. od výrobce K&N (nemyslím kužel ale pouze vložku kterou jednoduše vyměním za původní papírovou) sníží mi to spotřebu? máte s tím zkušenosti? je to docela drahý tak se ptám abych nekupoval zbytečný nesmysl. díky za rady.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...