Přejít na obsah

Bezpečná a hospodárná jízda - jak na to


Doporučené příspěvky

Díky Viktorovi za novou součást fóra, a zároveň

vás srdečně vítám v nové sekci věnované Hospodárné jízdě.

V návaznosti s tímto tématem bude vycházet i článkový seriál; pokusím se v týdenní periodě, ale vždy musím zohlednit vlastní pracovní zápřah, a ne vždy tak mám k dispozici internet (v lepším případě), v tom horším čas. Takže ten týden, prosím, berte s rezervou. ;)

 

Než se pustím do prvního tématu, resp. než bude zveřejněn první článek na webu OctaviaClubu.cz, pročtěte si, prosím, krátký úvod do celé problematiky. Jen tak totiž pochopíte mou filosofii, a podle toho zde budu debatu i regulovat; chci tím zabránit zbytečným flame tématům zahájeným jen z toho důvodu, že pisatel ingnoroval, či vůbec nečetl úvod do problematiky a základní pilíře.

Cílem společného snažení mezi www.jezdim-usporne.cz a OctaviaClubem není školit úsporné "šnečí" řidiče, ale zachovat vaše cestovní rychlosti a přitom ještě jezdit úsporněji.

 

Vemte, prosím, na vědomí i fakt, že se zde dozvíte jen TEORII, která vám bez potřebné praxe nebude k ničemu. PRAXI ale nezískáte celou sami (tj. vlastním konáním a zkoušením v autě). Protože, jak už psali nejen Viktor s Vojtou, ale i Pawouk01 se Stanmarem v postřezích z Economy Runu, po jednom dni měli plné brýle z přemíry soustředění se na správnou kombinaci věcí.

Moje rada proto zní: zaměřte se vždy jen na jednu věc naráz, kterou pak budete intenzivně zkoušet určitý čas, např. týden či 10 dní. Poté by se tento úkon měl sám zautomatizovat a vy můžete přistoupit k novému prvku.

 

Stejně tak nikdo nikoho nenutí převzít všechny věci, ale každý si složte z těchto dílků vlastní souhrnné puzzle, které vám samotným bude vyhovovat. A je přitom zcela jedno, zda uspoříte půl litru na sto, anebo v extrému i tři a více litrů.

Mým cílem a ambicemi není předělat váš jízdní styl - od klávesnice a monitoru to jde blbě, a možnosti k tomu jsou jen v rámci coachingu, kdy spolu pojedeme v autě, neboť jen tam můžu zhodnotit váš jízdní styl a vymyslet pro vás vhodnou kombinaci prvků hospodárné jízdy.

 

A ještě malá vsuvka na závěr: nikde se zde nedozvíte rady ve stylu "při jízdě z kopce vypněte motor" či absurdity ohledně nepoužívání komfortních spotřebičů. Protože jinak byste si je přece nemuseli s autem objednávat, či dodatečně dodělávat, že? ;)

 

A kdo má FB, tak www.jezdim-usporne.cz je i na Facebooku! ;)

Odkaz ke komentáři

Díky kluci! :)

 

Už sepisuju první články; úvod už mám sepsaný a má jej k dispozici už Viktor. Teď sepisuji kapitolu č.1; musíme s velkým šéfem kouknout, zda to nakonec pro potřeby článků trošku nerozkouskujeme. Sem na fórum bych ale dával "celé" kapitoly. Ve Wordu to bude mít vždy zhruba 3-5 stran.

Vím, že je to moc, ale prostě se vám pokusím předat komplexní stavební kostičky, ze kterých si každý budete moci složit základ a dále na něm budovat.

 

Celé to sepisuji i z pohledu instruktora bezpečné jízdy, tj. u relevantních témat najdete i vysvětlení právě z teorie kurzů bezpečné jízdy. Doufám, že tímto "oživením" dojde totiž ke správnému pochopení určitých věcí, které stojí při pořízení peníze. ;)

 

Chci bojovat s větrnými mlýny - chci pomoct zlepšit situaci na silnicích, zvýšit bezpečnost nás/vás řidičů a třeba se postupně sama sníží agresivita některých individuí, které denně potkávám na silnicích. :( A jen s vaší pomocí a s vaším zapojením můžeme společně něčeho docílit! Takže vsázím na vás. :palec:

Odkaz ke komentáři

zikmeister: trošku vedle. Sedačku budeme řešit až za pár týdnů... :D To se dočtete o tom, jak sedačky kvůli redukci hmotnosti vymontovat. :loool:

 

pawouk: s pneumatikou jsi blízko. ;) O rozměry a nafouknutí pneu to ale není; ale i tomuhle tématu se budu věnovat. Sepisovat začnu o víkendu v Paříži. :)

 

olisoft: zatím nejbližší tip. :palec:

Odkaz ke komentáři

Není stáří, jako stáří. Tvrdá pneu versus tvrdá a zpuchřelá. Ve výsledku to bude možná +- pár deci, dle stylu jízdy. Je to podobné jako podhuštěná a plně nahuštěná pneu. v reálu do toho zasahuje i možnost přenosu sil na vozovku. Dále je tu i otázka bezpečnosti atd. Ha, koukni sem:<br />http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008113001

Odkaz ke komentáři
........

..Chci bojovat s větrnými mlýny - chci pomoct zlepšit situaci na silnicích, zvýšit bezpečnost nás/vás řidičů a třeba se postupně sama sníží agresivita některých individuí, které denně potkávám na silnicích. :( A jen s vaší pomocí a s vaším zapojením můžeme společně něčeho docílit! Takže vsázím na vás. :palec:

 

Honzo což o to, vede Tě dobrý úmysl, to Ti chválím, ale mám strach že slušně bude stejně jezdit jen ten který tak činí doposud.

Každopádně přeji hodně úspěchů a těším se, že se třeba taky něčemu přiučím.

 

Odkaz ke komentáři

super :palec:

 

jenom... a nechci vypadat jako nacista... ale :ph34r:

........ Z výše uvedeného důvodu ode mne nečekejte rady tipu „při jízdě z kopce vypněte motor“, nebo extrémy tipu „za deště .........

 

tip = odhad, doporuceni

typ = model, druh

 

chapu, ze tam asi pred upravou bylo neco jako "necekejte tipy jako..."

Upraveno uživatelem Laurin Klement
Odkaz ke komentáři

Konecne neco pro me. Vsechny auta maj diru v nadrzi. Jinak jak se to da napr resit u OII TDI 103kw s DSG? Na dalce se dostanu s prehledem na 5.2-10l/100km ale dlouhodobou si drzim u 6.3-7l. Passat 3BG 96kw byl 6.9-7.4l superb I 2.0tdi 103kw 5l-7 dalka dlouhodoba 7-8l OII RS tdi 140kw 9-13l dlouhodoba.Pneu 225/45/17 nafouknuty na 2.8bar. Ridim se sice pravidlem ze dokud jezdim do 8l tak je to slušný. Jinak vliv na spotrenu a dojez ma hodne nafta. Je znat nemecka a ceska ikdyz to bude verva a spol z cesky rafinerky... :-/

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Když jsme u tý spotřeby, tak by mě zajímalo jestli má nějaký smysl kupovat sportovní vložku vzduchového filtru např. od výrobce K&N (nemyslím kužel ale pouze vložku kterou jednoduše vyměním za původní papírovou) sníží mi to spotřebu? máte s tím zkušenosti? je to docela drahý tak se ptám abych nekupoval zbytečný nesmysl. díky za rady.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...