Přejít na obsah

ÚSPORNÁ JÍZDA DÍL Č.2 - Hustění pneumatik


Doporučené příspěvky

Sice jsem článek ještě nečetl, ale paušálně foukat auto na plnou zátěž je podle mě nesmysl, myslím, že je potřeba zátěž auta brát v úvahu, protože při nahuštění naplno a provozu s poloviční zátěží pak blbě sjedeš gumy, možná ušetříš palivo, ale zničíš gumy.

 

Kontrola sjíždění gum je dost důležitá a je indikátorem správného nahuštění gumy, nejčastěji jezdím s poloviční zátěží a hustím na 2,1 nebo 2,2 a gumy šíře 225 sjeté pěkně rovnoměrně, rovněž tak zimní 205, na těchto dvou sadách mám najeto dohromady 130.000 km a obě sady mají zbytkových 3 mm vzorku, takže si myslím, že docela slušný kilometrový nájezd, takže ono palivo něco stojí, ale gumy taky, takže s rozumem.

Odkaz ke komentáři

Pneu hustím dle pokynů výrobce (asi jako jedno z mála jediných doporučení, nesmyslně dlouhé servisní intervaly dle továrny však opomíjím). Jezdím bez zátěže (jen já, občas spolujezdec) na vzdálenosti kolem 60 km, tzn. město, mimo město). Neumím si představit hustit pneu mojí Octavie II RS TI DSG po face na hodnoty maximálního zatížení. Už nyní je RS docela dost tvrdé, s max. huštěním bych asi dával podvozkovým komponentům pěkně zabrat. Navíc si mysím, že při minimální zátěži auta se budou pneumatiky více sjíždět upostřed běhounu.

 

Pokud se všakmýlím, rád se nechám poučit!

Odkaz ke komentáři

Jako že by se přehuštěná pneumatika sjížděla uprostřed více, než na krajích?

Větší paseku, než vysoký tlak, udělá na podvozku (ramena, čepy...) tun(z)ing. Snižování, nízkoprofilové pneumatiky...

jar_da: souhlas. Nic není zadarmo, je potřeba používat mozek ;-)

 

 

Odkaz ke komentáři

Jako že by se přehuštěná pneumatika sjížděla uprostřed více, než na krajích?

Větší paseku, než vysoký tlak, udělá na podvozku (ramena, čepy...) tun(z)ing. Snižování, nízkoprofilové pneumatiky...

jar_da: souhlas. Nic není zadarmo, je potřeba používat mozek ;-)

 

 

 

Tutningovým úpravám na podvozku a karoserii se vyhýbám. Prostě sériové RS na origo 17" kolech. Ponechávám vzhled i podvozek tak, jak konstruktéři vymysleli a odzkoušeli. Pouze výkon a točivý moment jsem nechal ve firmě DIESELPOWER jaksi povýšit.

Odkaz ke komentáři

Myslím, že horší než přehuštění o dle mne zanedbatelných 0,2-0,3 MPa, což je 10% (já obě auta dávám okolo 2,7) a možná o něco většímu sjíždění pneumatiky (kvůli rozdílu v hmotnosti 150 kg?) je mnohem horší podhuštění. A to se podle některých namátkových kontrol na cestě týká až 2/3 aut a jak je vidět na cestě, často je to podhuštění brutální. A tam je ten dopad do spotřeby a opotřebení je zásadní. A může to být částečně i tím, že měřáky na pumpách jsou velmi nepřesné. Nedávno jsem si to ze zájmu otestoval. Na jedné pumpě mi to ukázalo okolo 2,5, o pár set metrů dál Shellce dle malého přenosného pouze 2,2 – 2,3.

 

Když jsem na rodinný kombík, který je primárně na rychlé a pohodové přesuny po dálnici dal pneu, u kterých byl deklarovaný nízký valivý odpor, a tyto foukám na max. zátěž, tak dopad do spotřeby je proti předchozím gumám 10% snížení (což mi dle nájezdu za 3 roky zaplatilo současnou sadu a dokonce "vydělalo" na dvě nové gumy, a to tam rok nebo dokonce dva ještě vydrží).

 

Odkaz ke komentáři

Měl jsem na mysli max. tlaky dle štítku 2.4/3.0 oproti 2.1/2.2 - co mám nafoukáno dle štítku pro nenaložené auto, to rozdíl docela je. Snad s podhuštěnými pneu zde nikdo vědomě nejezdí a tlaky si kontrolujeme :-D . Nedávno byl ve Světě motorů zajímavý test měřidel. Mám dvě z testu (jedno z nich je česká klasika a měří nečekaně přesně).

Upraveno uživatelem napajedlak
Odkaz ke komentáři

Já přehušťuji pneumatiky odjakživa. Menší odpor, nižší spotřeba, a vyšší rychlost. Samozřejmě počítám s tím, že v zatáčce či na mokru, mě moc nepodrží. Ale, zase nejezdím jako debil. Žádné středové či jinak defektní sjíždění jsem nezaznamenal.

Ten Svět motorů mi také prošel rukama, vím že mám dva, ty nekvalitní (nepoužívám je, ani nevím, kde jsem k nim přišel). Ale už nevím, který si pořídit. Kladně byl hodnocen ten z Auto Kelly, ale byl dost drahý. Nějaká jiná volba …?

Odkaz ke komentáři

Každý máme jinou potřebu tvrdosti v autě. Osobně bych na 18" kolech foukal 2,5 / 2,5, ale je třeba to vyzkoušet dle vlastního gusta. Nemůžu - a ani nechci - vydat nějaký předpis o tom, jak přesně máte své pneumatiky foukat. Chci vás spíš dostat k tomu, abyste se na tlaky zaměřili, a abyste vyzkoušeli různé hodnoty a našli si přesně takové, jaké vám vyhovují. S jedinou podmínkou - že nebudete jezdit na PODHUŠTĚNÝCH KOLECH, což je dnes u valné většiny aut. :(

 

Jinak k debatě ohledně sjíždění pneumatik nahuštěných na plný zatížení při obsazení vozidla jen řidičem: pneumatiky se neopotřebovávají nerovnoměrně. Fakt jim spíš škodí nadměrné zatížení hmotností, pokud nejsou správně nahuštěné. Pneumatika se víc zmáčkne (váhou) a ve finále to odnáší konstrukce pneumatiky a následným zdeformováním původního tvaru trpí dezén, jež na podobné deformace není konstruován. ;)

 

Jinak další článek už se píše a zdravím vás všechny ze své "open space kanceláře"... :D

2014-10-25 16.17.33.jpg

Odkaz ke komentáři

Já přehušťuji pneumatiky odjakživa. Menší odpor, nižší spotřeba, a vyšší rychlost. Samozřejmě počítám s tím, že v zatáčce či na mokru, mě moc nepodrží. Ale, zase nejezdím jako debil. Žádné středové či jinak defektní sjíždění jsem nezaznamenal.

Ten Svět motorů mi také prošel rukama, vím že mám dva, ty nekvalitní (nepoužívám je, ani nevím, kde jsem k nim přišel). Ale už nevím, který si pořídit. Kladně byl hodnocen ten z Auto Kelly, ale byl dost drahý. Nějaká jiná volba …?

Tak zde: oba jsou z těch doporučených a když mi v servise nafoukali kola na 2.1/2.2, tak na obou byla stejné hodnota, jako v pneuservise. Takže věřit se jim dá. Ten starý jsem měl v autě a ten digitál stojí hubičku.

post-30712-0-09704200-1414250081_thumb.jpg

post-30712-0-41592400-1414250106_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Jinak trošku k tématu:

 

přechod z 16" zimních (205/55 R16; Continental TS830) na 18" letní (225/45 R18; Continental SportContact 2) znamená, dle předběžných a hrubých výsledků a najetých 3000km, zvýšení spotřeby o 0,5l/100km. ;)

 

U OII Combi to byl přechod z 16" zimních (205/55 R16; Dunlop WinterSport 3D) na 17" letní (225/45 R17; Bridgestone Turanza) navýšení spotřeby o 0,46l/100km.

 

Hmotnost kol jsem teda nevážil; to je pravda. Beru to pouze dle dlouhodobého provozu (spotřeba / ujetá vzdálenost / cestovní rychlost) za nájezd minimálně 2000km.

Odkaz ke komentáři

No já měl OII RS TDI 125kW a poznat to šlo dost. Ale pochopitelně jen při první jízdě, pak už se člověk adaptoval a dál to neřešil, to je jasný. Ale po přezutí to poznat šlo ;) Stejně jako tvrdost, taky to člověku chvíli přišlo jak žebřiňák, ale pak si zvykl a v poho.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...