LadikRS Odesláno Listopad 11, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 11, 2014 (upraveno) Neměnil ho někdo z vás? Chystám se na to, ale nevím, jestli stačí vyměnit pouze těsnění pod ním, nebo je potřeba vyměnit celý napínák. Zajímalo by mě, proč vlastně k této vadě dochází, že se napínák dostatečně nenapne(alespoň si to myslím). Teoreticky by se neměl napnout z důvodu nedostatečného tlaku oleje, že? Tzn. že by mělo být špatné jen těsnění pod ním? Už několik dnů k tomu hledám nějaké informace, ale nic moc jsem nenašel. Někde mění jen těsnění a někde i napínák. Ale třeba k výměně řetězu jsem moc informací nenašel a myslím si, že by se vyměnit měl taky, pokud ho napínák nenapnul dostatečně. Upraveno Listopad 11, 2014 uživatelem LadikRS 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Tyran.CZ Odesláno Listopad 12, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 12, 2014 A neni to jenom vytahaný řetěz? Mechoš říkal že tyto napínáky se moc nemění. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Listopad 12, 2014 Autor Sdílet Odesláno Listopad 12, 2014 (upraveno) Tak to máme rozdílné informace. Asi dva měsíce zpět jsem mluvil s kamarádem, co mi dodává díly. Poslouchal můj motor a říká, "To cvakání bude napínák řetězu. Loni jsem to řešil u S3, vyměnil se a byl klid." Tohle je docela častý problém 1.8T a buď se mění těsnění, nebo ten napínák. Najdeš toho na internetu mraky, převážně anglická fóra. V drtivé většině(kdy se nemění těsnění, ale napínák) měnili jen napínák bez řetězu a údajně není důvod měnit řetěz. Dle spousty jiných je cvakání normální zvuk 1.8T(Dokonce mi to řekl i kluk, co mi byl doporučený, že se v 1.8T vyzná. Pak mi měnil BOV a dal ho opačně...). Já osobně si nemyslím, že to bude primárně způsobené řetězem. To je podle mě spíš důsledek, protože když není napínák napnutý dostatečně, řetěz tam lítá a vytahá se. Upraveno Listopad 12, 2014 uživatelem LadikRS 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Tyran.CZ Odesláno Listopad 12, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 12, 2014 Jo s těma odborníkama je to ošidné dokud jsem měl TDi tak jsem neměl s radami ohledně motoru problém. Teď jsem s benzinem exot. Pro mnohé to je rutina. My řešíme každé klepnutí ale oni jsou kolikràt zvyklí na totálni destrukce motoru takže ty naše problémy jim často připadají malicherné. Asi tady na foru jsem četl že přeměřovali řetěz a byl nataženej ale jak to dořešili nevím 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Listopad 12, 2014 Autor Sdílet Odesláno Listopad 12, 2014 Já jsem doma exot, že řeším každý zvuk na autě. Ale nechci riskovat potkaný motor jen proto, že mi to cvaká jako většině. Hlavně v okolí tu ani nikdo 1.8T nemá. Jen slyším názory, ať koupím diesel a budu mít klid. Jenže jezdím celkem často i krátké trasy(třeba 12km) a hlavně pokud se vysere diesel, myslím, že tam zahučím víc, než u benzinu. Vytahaný řetěz se dá zjistit tak, že řetěz by měl mít 16 článků mezi značkami na vačkách. Výměna čistě jen napínáku je relativně lehká, nemusí se vyndavat výfuková vačka. Bohužel kvůli řetězu musí ven i výfuková, čili se operuje s rozvody a to se mi nelíbí, ale nemám na výběr :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jazzed Odesláno Listopad 18, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 18, 2014 Ja menil na sve S3 retez i napinak.Retez bejva vytahanej.A je klid.Navic ten retez je uz par kacek. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Listopad 18, 2014 Autor Sdílet Odesláno Listopad 18, 2014 Oproti tomu napínáku to pár kaček je, to máš pravdu. Jen ta práce navíc je už složitější, protože napínák se dá vyměnit jen s vyndanou sací vačkou, na řetěz musí obě vačky ven :( :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jazzed Odesláno Listopad 18, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 18, 2014 To je jasny ale to uz me nezabije 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Listopad 18, 2014 Autor Sdílet Odesláno Listopad 18, 2014 No toho, kdo to umí ne. Rozvody atp jsem nechával dělat v servisu, takže zkušenosti s takovými věcmi nemám a vyndání jen 1 vačky mi nepřišlo složité :D Ale aretační přípravky mám objednané, pak objednám díly a zkusím to :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Srpen 6, 2018 Sdílet Odesláno Srpen 6, 2018 LadikRS: tak jak si nakonec v tomto tématu dopadl? Vyměnil si ten napínák nebo i řetěz nebo co všechno? Mě auto při studeným startu vždycky trochu zavrže od motoru a chtěl bych to pomalu řešit. Už u druhého startu je to vždycky OK. Nevím jestli pomůže sundat víko a kouknout na hlavu, jestli tam něco vysleduju, ať to neotvírám zbytečně. Jo a pokud bys věděl číslo dílů, napiš je sem. Díky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Srpen 7, 2018 Autor Sdílet Odesláno Srpen 7, 2018 Nijak, zatím jsem to neřešil. Přípravky i díly mám doma skoro 4 roky, ale zatím je to dobrý. Ozve se jen, když auto hodně dlouho stojí, takže to neřeším. Ale tenhle zvuk není vrzání, to je kovový rachot, jak mlátí řetěz do víka ventilů. V hlavě toho moc neuvidíš, to spíš na víku. Pokud to je řetěz, mělo by být otlučené víko. Viděl jsem i fotku, kde se řetěz promlátil skrz víko :D Kdysi jsem teda zkoušel napínák vyndat, ale narazil jsem hned na začátku, když mi nešel stlačit napínák tím přípravkem. Přípravek jsem zašrouboval, ale napínák byl napnutý stále a nic jsem nezmohl, tak jsem se v tom více nevrtal. Při tom mi to ale na druhé hlavě, co mám na pokusy, krásně šlo. Díly jsou: Obě těsnění: 058198217 Napínák pro AUM, AUQ a ARX: 058109088K Řetěz: 058109229B 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Srpen 7, 2018 Sdílet Odesláno Srpen 7, 2018 No máš pravdu, není to doslova vrzání, ale spíš kovový šramocení. Dělá mi to vždycky při studeným startu a ještě se to sem tam ozve když nechám otáčky spadnout pod 1000ot na nějakou rychlost a trochu prudčeji na to šlápnu, ideálně do kopce, ten zvuk mi to udělá opět. Předpokládám vytahaný řetízek pohonu vaček, ale když už bude hlava dole, asi by bylo vhodné vyměnit i ten napínák. Sám se do toho pouštět určitě nebudu, dám to mechanikovi, ale nevím kdy, protože rekonstruuju byt a není peněz na zbyt. Spíš někdy z kraje příštího roku bych mohl a vyměnit u toho hned i olej. Snad to vydrží a nevykoukne řetěz skrz víko ven Zkusím ty zvuky nahrát jak budu mít chvilku a hlavně si na to vzpomenu a upnu to sem na zhodnocení... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Srpen 7, 2018 Autor Sdílet Odesláno Srpen 7, 2018 Pokud to opravdu dělá ten, jak říkáš řetízek (ale řetízkem bych to nenazval, velikostně bych to přirovnal k řetězu na jízdní kolo), tak to nejspíš bude zapříčiněné nenapnutým napínákem. Ten řetěz se běžně nenatáhne. Pokud si vzpomeneš, nahraj zvuk. Jinak si to můžeš ověřit tou kontrolou víka ventilů. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Srpen 10, 2018 Sdílet Odesláno Srpen 10, 2018 https://uloz.to/!rQzj1yB4z9i7/20180810-052522-mp4 Samozřejmě že to není řetízek jak na krku :-) Tady jsem nahrál ranní studený start, tak si to zkus poslechnout. Mě napadá jen ten napínák+řetěz, protože při každým dalším startu už to neudělá, pokud to uplně nevychladne, ale to až po hooodně hodinách. Ještě jsem nahrával video za jízdy kolem 20km/h, ale hodně to ruší svist vzduchu a v interieru to není moc slyšet, ale je to podobný zvuk, jen slabší, takže předpokládám naprosto stejný původ jak u studeného startu. Jo a LadikRS prosím tě, neměl bys číslo dílu víka ventilů? Zvažuju že bych zajel za mechošem ještě v létě na otočku a pod víko bychom koukli, zhodnotili stav a zase s novým těsněním zavřeli. Popř bych udělal třeba foto hlavy, napínáku a řetězu na kouknutí, i když z fotek toho asi k zhodnocení moc nebude. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Srpen 11, 2018 Autor Sdílet Odesláno Srpen 11, 2018 To vypadá na ten řetěz. Pokud se sundá to víko, tak to podle mě bude vidět, pokud to už chvíli delá. Hlavu vyfotit můžeš, ale jak sám říkáš, asi tam nic vidět nebude. Tohle bývá problém napínáku a řetězu. Takže nejviditelnější poškození bývá otlučené víko nebo nebo může být nějak poškozená ta plastová napínací kolébka. Asi jsi myslel číslo těsnění víka, že? Nicméně i to víko sem hodím. Těsnění: 058198025A Víko pro AUM, AUQ a ARX: 06A103469S 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Srpen 11, 2018 Sdílet Odesláno Srpen 11, 2018 Jasně, myslel jsem těsnění víka, blbě jsem se vyjádřil. Díky. Předpokládám, že tím napínákem je myšleno celý ten napínací mechanismus pro AUQ, viz odkaz: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/058109088e-jednotka-staveci-pro-vackovy-hridel-eu-14354.html Protože nikde jsem nenašel přímo jen napínák řetězu pro AUQ, jako třeba u starších verzí motoru 110kw: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/058109217b-napinak-retezu-de-32285.html Ještě jsem našel nějaký těsnění: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/058198217-tesneni-napinaku-retezu-de-20297.html Nebo dá se někde zvlášť sehnat jen ten napínák bez celého toho napínacího mechanismu? Popř. číslo dílu? Když to shrnu, tak budu potřebovat těsnění víka ventilů, řetěz pohonu vaček ( měl byl prosím tě i na toto číslo dílu? ), napínačku ( nebo celý ten mechanismus ) a to těsnění napínáku řetězu? Jo a pošlu ti SZ. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Srpen 12, 2018 Autor Sdílet Odesláno Srpen 12, 2018 Výše jsi se na ty kódy ptal a já jsem ty kódy psal, jsou tam těsnění, řetěz i napínák Přesně tak, napínák je celý ten mechanismus a nic jiného použít ani vyměnit nejde. Jde to o to, že starší 1.8T plní Euro 2 a nemají ty různé emisní blbosti jako třeba sekundár, druhou lambdu, N249, MAP a nebo i variabilní časování vačky - VCT (v ČR je to špatně označované také jako variabilní časování ventilů) . A právě rozdílnost těch dvou napínáku je ten, že dražší je pro VCT. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Srpen 12, 2018 Sdílet Odesláno Srpen 12, 2018 Tvl jsem z toho horka už asi nějak mimo :) Mám vše co budu potřebovat a až sundáme víko, tak snad nenarazíme na žádné překvapení, jako např omletá vačka, problém s ventily, hydroštely...apod. A je pravda že Euro 2 (AGU) byly podstatně jednodušší, což je z hlediska spolehlivosti a údržby velké plus. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
kenny Odesláno Srpen 23, 2018 Sdílet Odesláno Srpen 23, 2018 Souhlasím, mám doma AGU najeto přes 600000km řetez na vačkách zatím ok, hydroštely a vačky zatim vše OKOdesláno z mého HUAWEI VNS-L21 pomocí Tapatalk 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Červenec 16, 2019 Sdílet Odesláno Červenec 16, 2019 Nechal jsem vyměnit řetěz pohonu vaček i s napínákem a všemi těsněními. Auto od tý doby tak nějak divně startuje ( chytne na drc, ale jednou vylítnou otáčky k 2000ot, jindy ne a auto je neklidné. Je to nepravidelné ( mluvím vždy o ranním studeném startu ). Mám dlouhodobě podezření na špatné sekundární vedení vzduchu, dá se to nějak odpojit kvůli otestování, i kdyby mi svítila kontrolka motoru? Určitě by to chtělo udělat základní nastavení přes VAG kvůli tomu napínáku a řetězu? Je to nezbytné? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Červenec 20, 2019 Sdílet Odesláno Červenec 20, 2019 Škoda že sekce 1.8T/RS je tak mrtvá. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Lumen1.8 Odesláno Červenec 31, 2019 Sdílet Odesláno Červenec 31, 2019 Trochu mě tu děsíte pánové, hlavně teda cenově. Prachy chci cpát úplně jinam do auta. Při prvním startu mi to dělá úplně stejné "zarachtání". Mě říkal mechanik, že má napínák slabý tlak oleje při prvním nastartování. Mám najeto cca.135tis. A jelikož jsem taky uhozenej na různé pazvuky, tak mi to silně vadí. A navíc mám pocit, že za chodu na neutrál, slyším takové jemné ševelení. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
rawens@sezna Odesláno Srpen 6, 2019 Sdílet Odesláno Srpen 6, 2019 Napínák je napínán olejem, pokud auto déle stojí, pak není dostatek oleje v napínáku, který ztekl dolů. Je to úplně normální , protože tam není žádné elektrické čerpadlo, které by natlačilo olej před startem do napínáku. Pokud to ztichne po startu, je to ok, pokud by to dělalo pazvuky kovové po celou dobu, byl by vytahaný řetěz. Jestliže zvuk přestane, je to vpořádku. Čím teplejší olej, tím víc napnutý řetěz a tím delší plnění válců. Jestliže to rachtá i za tepla, tak je problém i v otěrových plochách napínáku, jestliže by bylo v háji těsnění napínáku, pak by docházelo k úniku oleje z pravé strany hlavy motoru ,(pohled zepředu) . Mám najeto 132tis (AGU) a dělá to taky. U těchto motorů se musí nechat alespoň minutu běžet motor , než se s tím člověk rozjede, před vypnutím motoru třeba 2minuty aby se ochladilo turbo. jinak je to spolehlivý motor. (až na váhy vzduchu z důvodů chipu a regulátor tlaku paliva) mám 110\150kw 320Nm a kombinovaná spotřeba 7,9\100km . Výměna napínáku s řetězem, tu bych nechal udělat zároveň s rozvodama, jinak do toho nevrtat, tyto motory se celkem obtížně nastavují, tak aby nebyl úbytek na kroutícím momentu. Ještě by bylo dobré zkontrolovat popř. vyměnit olej. Nevhodný olej , může způsobovat pomalejší cirkulaci oleje v systému a může docházet k nedostatečně rychlému mazání hlavy a plnění napínáku. Používat předepsaný olej viz příručka k vozidlu. a interval výměny max 10000km nebo 1rok. Jinak může odejít i turbo. Je to korunka ke korunce a pak to stojí balík. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Srpen 9, 2019 Autor Sdílet Odesláno Srpen 9, 2019 shikaree: Sekundár se dá odpojit pod lištou s podtlaky. Když odendáš tu lištu, je pod ní (poblíž vývodu PCV z kliky) v držáku konektor. Když ho rozpojíš, nesepne sekundár. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Srpen 9, 2019 Sdílet Odesláno Srpen 9, 2019 LadikRS: prosím tě, mohl bys mi to místo ukázat na nějakým fotu? Pro snadnější orientaci? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Srpen 9, 2019 Autor Sdílet Odesláno Srpen 9, 2019 Zkusím foto najít, ale k počítači se dostanu asi až zítra večer. Pokud ale víš, kde je vývod z odvětrání kliky, tak je to jakoby před ním, pod těmi podtlaky (jak je N249, N112 atp). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Srpen 10, 2019 Sdílet Odesláno Srpen 10, 2019 Když mi sem dáš foto až dnes večer, vůbec mi to nebude vadit. Dostanu se k tomu nejdřív zítra nebo až příští víkend. Předpokládám potom, že jak to na zkoušku odpojím, rozsvítí se mi kontrolka motoru, ale na jízdu to nebude mít žádný vliv. Stejně tak studený starty budou v pohodě? Abych to v neděli neodpojil a v pondělí ráno nenastartoval😀 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Srpen 10, 2019 Autor Sdílet Odesláno Srpen 10, 2019 Ano, kontrolka se Ti rozsvítí, ale jak říkáš, na jízdu to vliv mít nebude a ani na starty. To v tom kroužku je ten držák, v něm je chycený kabel s konektorem. Žlutě označené hadice si nevšímej, tu tam mít nebudeš. Je to stará fotka a je to ještě prasárna, která na autě byla. Vlevo vidíš olejovou měrku a vodní hadici. Vpravo mám vyhnutou podtlakovou lištu a nad tím držákem je vidět závit pro uchycení té podtlakové lišty do sání. To jen aby jsi se lépe orientoval. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Srpen 11, 2019 Sdílet Odesláno Srpen 11, 2019 Supr, díky moc. Kouknu na to. Odpojím sekundár a uvidím co to bude za studena dělat. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Srpen 11, 2019 Sdílet Odesláno Srpen 11, 2019 Dnes jsem sundal dekly motoru a kouknul na to. Ve spleti hadiček jsem se ztratil, i když jsem koukal na tvý foto, tak jsem z toho byl jelen. Odfotil jsem to zprava, jakoby od baterky. Dole je olejový filtr. Modře označen vývod PCV systému, který rád praská. Červeně jediný konektor, který jsem našel. Odpojil ho, nastartoval a 5min čekal. Nic se nestalo, nic se nerozsvítilo. Auto bylo ale zahřáté ( ne na 90°C dle budíku, ale prostě bylo ještě teplé ). Pokud je to správný konektor, tak bych to zjistil hned svítící kontrolkou nebo až ráno, když se bude chtít sekundár zapnout a konektor bude odpojen? Nebo co jsem to vlastně rozpojil? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.