Přejít na obsah

Studený start


Guest misow

Doporučené příspěvky

Tak jsem zjistil, že měření baterie bezzátěžovým testerem zkresloval kapacitor k subwooferu v kufru :D zkoušel jsem ji pak ještě na zátěžáku mimo auto a padalo to na 9V, tak jsem Oktuli dopřál novou baterii Bosch S5 AGM 60Ah, 680A :)

 

Dnes ráno -22 start na první pokus bez rozsvícení kontrolky ABS ESP :)

Jinak než zátěžákem jí ani nemá cenu testovat, celou dobu to totiž vypadalo jen a jen na aku.
Odkaz ke komentáři

KaJe: No buď tak, nebo prostě vadí to malý napětí cívce nebo nějakému snímači a pak to nechce chytit :)

 

 

Mischicka: Ten tester kterým to známý měří stál 20 tisíc a vždycky měřil dobře a pozná i špatný článek apod., takže jsem mu věřil jako vždy, jen mě prostě nedošlo že tam mám ten kapacitor :D

 

Když ji přes něj změřím teď venku z auta tak určitě taky napíše vyměnit aku :) ale to už je jedno zátěžák poradil baterka je nová aspoň mám AGM a na pár let snad klid :)

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj, už si nevím rady, odpověď, která by vyřešila můj problém tu není ... tak se zkusím rozepsat:
Mám Octavii 2 litr, rok 2000 AQY. Starty byly v pohodě jak teplé tak studené. Poslední cca 3 měsíce mám špatné studené starty. První start chytí, klepe se v nízkých otáčkách a zdechne. Druhý start již ok. Pak celý den v pohodě a ráno to stejné. Posledních pár dní se to zhoršuje. Už po odstavení na cca 5 hodin je pak problém se startem. Šel jsem podle dílenské příručky a zkusil:
- změřit tlak paliva a byl ok (sice hodnoty vycházely ke spodním limitům, ale byly splněny)
- vyčistit a proměřit škrtící klapku (nakonec jsem i prohodil za jinou)
- hledal prasklé hadičky podtlaku (našel jsem malé hadičky u ventilu který je napojen k podtlaku brzd) - vyměněno
- vyzkoušet vstřiky - nekapou, všechny dávají stejnou dávku, množství dle DP v pohodě
- zkoušel jsem i odpojit aktivní uhlí a zaslepit přívody -taky nic
- jiné cidlo teploty - žádná změna
- Hallovka na klice - taky vyzkousena jiná
- všechny parametry dle Vagu v limitech - procházel jsem s DP

Jinak diagnostika mlčí, žádná chyba. Už mě dochází nápady. Nesetkal se s touto závadou někdo? Za každou radu budu rád. Pište co Vás napadá.

Předem díky

Odkaz ke komentáři

Já měl to samé. Taky jsem laboroval. Vymenil jsem regulator paliva. Bez úspěchu. Pak jsem natankoval kvalitnější benzín a studené  starty byly v pohodě. Nyní se ty symptomy vrací. Tankuji obyč 95. Tak nevím, jestli to je benzinem, nebo něčim jiným. Baterka je stará. Octavka startuje ale Peugeot 207 ne. ?

Odkaz ke komentáři

Tak jsem dnes pro jistotu premeril tlak paliva, vse je v norme (dle DP) a ani po case tlak nepada (ani se nedrzi u spodni hranice). Zkousel jsem i cisticem brzd strikat spoje na sani a u vstriku - taky zadne zakolisani volnobehu. Vazne uz me dochazi napady, kde hledat chybu. Nenapada Vas jeste neco co jsem mohl opomenout?

Diky

Odkaz ke komentáři

Tak jsem se dostal k premereni kompresnich tlaku - 10,3-14,5-14,5-14.8 baru. Pak jsem zkusil do kazdeho valce dat cca 4ml hustsiho oleje (abych zkusil netesnost krouzku) a tlaky vysly 11,7-15,3-15,3-15,3 ... takze o trochu vice, ale myslim, ze to neni tak velka zmena. Motor bere olej (nevim kolik, protoze mi z nej i tece) ale myslim, ze to bude pres ventily (pokud po meste vice brzdim motorem, olej bere vice nez na dalnici). 

Dal jsem vyzkousel dat do mrazaku teplotni cidlo a pripojit ho na startv-auto chytlo krasne (vyssi startovaci davka paliva). Napadlo me, zda by to nemohl delat zapalovaci modul. SIce je pred pul rokem vymeneny, ale neni znackovy, tak jestli neodchazi a v dusledku male jiskry jsou pak spatne starty. 

Co si o tom myslite. Nebo jakou mate zkusenost vy? DIky

Odkaz ke komentáři

Ano, svicky i filtr byly menene. Svicky se po nejake dobe spini od oleje (nejspis kolem ventilu - po dlouhem brzdeni motorem se pri proslapnuti objevi oblacek). Jinak k teplotnim cidlum - jsou dve? Jedno je na hadici mezi motorem a prevodovkou (to jsem zkusil menit a nic) a kde by melo byt druhe?

Odkaz ke komentáři

já mám stále tento problém a taky si již nevím rady prošel jsem snad už všechno a dělá to stále jinak zapalovací modul jsem měnil čidlo teploty taky ale menší poznatek když jsem vyměnil čidlo teploty tak to bylo tak den dva relativne ok ale pak nanovo taky začínám přemíšlet nad oxidací někde v motorovém prostoru

Odkaz ke komentáři

pak mne napadlo jestli by to náhodou nemohlo dělat i čidlo rychlosti jizdy které jsem měnil před 3 roky a nedávno mi na rj prevodovky vyskocila chyba ohledně tohoto cidla kterou jsem smazal kvuli tomu ze mam automatickou prevodovku a v tu chvili to spatne prerazuje a jakmile jsem chybu vymazal tak je zase klid a dobre radi ale ty starty jsou obcas uz sileny kolikrát mi to chytne až na popáté

Odkaz ke komentáři

To karelkopp: Oxidaci celkem vyloucuji, mel jsem vsechny konektory i od RJ rozpojene a vse ok. Kostry taky v pohode. Jak pises ohledne cidla rychlosti u automat. prevodovky, tak to si myslim, ze by nemelo mit vubec vliv.

Jinak jsem jeste proveroval vahu vzduchu. Chybu nevypisuje, ale asi bude spatna jako zde: https://www.fcd.eu/story/224. Pri mereni (bohuzel jen multimetrem) - napeti na merici vzduchu jsem nameril max. 3,9V. Pak jsem zkusil zalepit cast mrizky a provedl dalsi mereni - dostal jsem se na cca 4,2V. Pokud necham vahu lehce prelepenou, jsou starty ok.

Dale me k tomu jeste nahravaji nízké adaptacní hodnoty (v minusu), tzn. ze system bezi s bohatou smesi (hodne paliva a malo vzduchu) a jednotka proto smes ochuzuje (ubira palivo). Proto si myslim, ze bude problem ve vaze. Nechal jsem ji jeste prelepenou a vyzkousim ji i zitra rano na studenem startu. Pokud to pujde nastartovat, koupim novou a uvidim. Doufam, ze jsem na spravne stope. Dam Vam pak info, jak jsem dopadl.

Odkaz ke komentáři

Zkusit to můžeš i bez váhy vzduchu a uvidíš taky mi dělala dlouho problémy než se na ni přišlo, po výměně, smazání adaptací a pár km bylo vše v pořádku, adaptace byly úplně v háji a tím i starty atd. :)

 http://www.autojob.cz/auto-magazin/clanek/15-kdyz-vaha-vzduchu-lze-–-skoda-octavia-2.0-aqy.htm

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

Takze ranni start s prelepenou vahou ok (na prvni dobrou). Start s odpojenou vahou jsem taky zkousel (jiz drive) a nic, neslo to. Ale mohlo to byt tim, ze byly rozhozene adaptace. 

To Romix95: ten clanek uz jsem take cetl, ale nejdriv jsem na vahu moc podezreni nemel, protoze chybu nevypisovala a drzela se v limitech DP. Takze spatna asi je, ale ne tolik, aby se ulozila chyba (proto jsou spatne jen studene starty a jinak jsem nemel problem).

Zkusim koupit novou vahu, smazat adaptace a dam vedet. Doufam, ze uz to bude ono:)

Odkaz ke komentáři

Z hlavy ti ted nereknu jak se mazou adaptacni hodnoty pres Vag. Ale odpojenim baterky je taky smazes.

Smazal jsi adaptacni hodnoty i pri minule vymene vahy? Jestli ne, muze byt ok, jen diky nesmazanym hodnotam spatne pripravuje smes.

Jinak ja dnes objednal po zvazovani origo Bosch (https://mlparts.cz/snimac-mnozstvi-protekajiciho-vzduchu-bosch-0280218002). Tak uvidim. Ta co je od karelkopp v odkazu buhvi odkud je - kdo je vyrobce. Co na ni je vyrazeno?

Jinak dobry clanek srovnani MAF senzoru je zde: http://www.mjauto.cz/vaha-vzduchu-maf-senzor-srovnani-vyrobcu-v-testu

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...