Přejít na obsah

Rady při koupi Octavie, na co si dát pozor, co si ověřit...


Guest astrid

Doporučené příspěvky

Hlavně podvozek, po ujetí cca 50ti km, začalo všechno vrzat a bouchat, takže většinu uložení a čepů budu dávat nové, zadní díl výfuku (o něm jsem věděl), vlnovec, někde teče olej, protože za těch cca 50km se ztratily asi 2litry oleje (auto nijak nečmoudí), a začalo to z motoru divně cvakat, mehachanik říkal, že to zní jako by drhnul někde řetěz ne vačce....

Odkaz ke komentáři

No tak to je radost. Kolik byla cenovka při koupi? Co odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení peněz? Protože 2l oleje na 50km je brutální, pod autem musí být kaluž a to považuji za skrytou vadu. Pokud jsi teda auto nekoupil za 30t Kč.

 

Každopádně přeji hodně štěstí...

Odkaz ke komentáři

No ona je potíž v té smlouvě... Kde je napsáno, že jsem obeznámen s technickým stavem vozidla. Nu což jsem vůl. Ale zase reálně za auto jsem dal 55, po opravách budu na 80 a bude to v topu Ale tomu překupníkovi to tam asi dojedu vypálit. Jako já jsem s investicí okolo 20ti tis počítal, ale to jak kecal mě fakt naštvalo. Přejít top stav jen sednout a jezdit...

Odkaz ke komentáři

Neřekl, ale když půjde do tuha, tak bude tvrdit, že mi to říkal. Já tam byl sám, takže nemám ani svědka. Jak říkám, já mu to tam normálně vypálím.... Ona byla i sranda, když jsem mu na bazoš napsal negativní hodnocení, to mi volal a vyhrožoval ať to stáhnu.... Nevím jak, ale nějak docílil toho, že to hodnocení zmizelo a nemůžu přidat nové, nějak mě zablokoval....

Odkaz ke komentáři

Smlouva je v autě v servisu, takže bzvhlavy nevím. Ale je stručná, výpis závad tam není. Jsou tam obvyklé formality, čili prodejce, kupující, předmět prodeje, cena a věta která zní zhruba takto: kupující je obeznámen s technickým stavem vozidla, jehož funkčnost ověřil zkušební jízdou, kupující kupuje vozidlo tak jak stojí a leží.

Odkaz ke komentáři

mě dal papír, kde bylo označené vše .. karoserie poškození, baterie na výměnu atd. určitě máš nárok na vratku ... já měl i smlouvu na to, že při vzniku skryté vady (převodovka, klouby) půjde oprava na půl. ale to vše záleží na prodejci. ať ti ten boj dobře dopadne, ale asi se borec bude pěkně cukat

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Ahoj,

jsem zde úplný nováček, tak mi snad odpustíte, pokud se to tu již někde probíralo :unsure:

 

Rád bych si s přítelkyní pořídil Octu v kombíku. Ročně najezdíme 15 tisíc km, většinou město a dojížďky 10 km, semtam výlety a jen několikrát ročně dálka přes celou republiku + k moři. Z toho důvodu bych byl pro benzín, pravděpodobně 1.8 T, který mi i dle recenzí vyšel nejlépe. Strašák jménem nafta ve městě (přestože jsem dosud měl jen naftová auta, nicméně půjčená, člověk si nemohl vybrat) je zmiňován všude, ale třeba mi to vyvrátíte. Ta spotřeba je solidní rozdíl, ale pochopitelně se to pak může vrátit v servisu. Ať bych pořídil benzín nebo naftu, v obou případech bych hned po koupi šel do rozsáhlejší opravy, abych měl většinu klíčových dílů v novotě.

 

Myslíte, že taková strategie je dobrá? Upřednostňuji raději kompletní opravu starší poctivé Octávky, než pořízení nového auta a věřím, že se mi pak náležitě odvděčí spolehlivou službou. :palec:

Odkaz ke komentáři

ahoj, já jsem také měnil během 3 měsíců co šlo,komplet přední náprava,turbo,spojka,bubny komplet,kotouče komplet,rozvody,klínový řemen,kladky,napínak...no co bych ti řekl,to co bylo vyměněno je v pořádku,ale zachvilku to byl startér ,zámky dveří a td..... záleží jak to auto vypadá a to to moje vypadalo dobře,je to moje druhá octavia ,tu první mě ukradli a byla stará 5 let,co se týče oprav byla na tom úplně stejně. Od té doby říkám,jak má auto 200tis a nebylo do něj investováno,tak je to stále to samé,čepy,spojka,tlumiče,brzdy.........nejhorší je,že něco opravíš a je tu nový problém. Mít na nové,tak kupuji nové......

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Zřejmě bude, neb neprojde měřením emisí, kde nesmí být vady. Je otázka co a jak zjišťoval. Švagrova Octa, ale 1,6 75kW občas svítila též, preventivně se vyměnily lambdy za origo ( už měly nárok), ale hlavní příčina se přisuzovala LPG, tedy ač to ukazovalo na ně, na nic se nepřišlo. Od té doby se ujelo asi 50tis a najednou začal motor občasně vynechávat. Kontrolka svítila, závady nic. Nicméně máme chytrého majitele servisu a po proměření přišel na to, že se prošlusla cívka pro jeden válec - říkal že zažil naposled před 10 lety. A bingo. Octa jezdí a nesvítí. Na co bych si dával ještě pozor je spotřeba oleje, ta se řeší podstatně dráž, než u 1,6. Honza

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Dobrý den všem, 

právě jsem si tu založil profil s nadějí, že se pár zkušených lidí vyjádří k mému dilema. Čtvrtým rokem vlastním Octavii I 1.8T 110 kw, r.v. 1998, najeto 330 tisíc. Kupní cena 40 000 kč. Jak napovídají fotky už jsem zainvestoval deseti tisíce a deseti tisíce korun a spoustu času do proměny. Tak jako asi mnoho z vás... Je to srdcovka. Ale... začalo zatékat, prahy jsou na prach, na pátých dveřích nefunguje vůbec nic a vesele reznou nevídaným tempem, střecha je spálená, chlazení motoru se spustí jen přes klimu, ve světlech nejsou motorky atd atd. A teď, když jsou na cestě z Anglie komplet silikonové hadice za 20 000 kč, abych na zvýšení výkonu šel opravdu poctivou cestou..... Zarazil jsem se, jestli přece jen raději nekoupit jinou, mladší, s polovičním nájezdem, přehodit interiér, kola, brzdy.... 

Vždycky se ujišťuju, že to dělám správně, protože už jsem do ní nasypal tolik, dal jí do pucu a 330 tisíc km u tohoto motoru neznamená nic hrozného.... Ale ale ale..... Víc už to asi rozepisovat nemusím. Budu strašně rád za vaše názory, postřehy, zkušenosti.... A pokud jsem to napsal do nevhodného tématu, tak se moc omlouvám. 

Díky moc a hezkou neděli.

01.jpg

IMG_20191014_155819.jpg

IMG_20191007_141641.jpg

Odkaz ke komentáři

Ono je to tezky radit, protoze pokud koupis jinou OI, tak nemas zaruceno, ze do ni zase nezahucis s investicemi. 

Byt tebou, tak se spis vykaslu na upravu motoru (uz je ale pozde, kdyz mas obj. hadice) a dal bych dokupy zbytek auta. Investice uz ti nikdo nevrati a pokud jses jinak spokojenej, tak bych nechal opravit veci ktery jsou KO a popr. pak bych vymyslel veci typu uprava motoru atd.

Sam jsem si tim prosel, mam taky predface r.v. 98 a postupem casu jsem ji z venku predelal na face RS (jen mi chybi jeste kridlo a koncovka), nechal jsem vyvarit prahy a predni blatniky, GO motoru, vetsi brzdy, vetsi alu kola, LPG atd., vlastne zustaly origo jen tlumice s perama... Proinvestoval jsem za 12 let co octu mam asi 150-200 tis a cena porizeni byla tenkrat 140 tis. Kdyz vemu, ze ted bych za mi snad dostal 40 tis, tak se mi vubec nevyolati ji prodat, spis jen udrzovat pri zivote, protoze jsem s octou spokojeny a vim co vse se s ni delalo, kdezto u dalsiho auta bych zacinal zase od zacatku...

Jinak mame i stejnou barvu, ta je malo kdy videt 👍👍

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

Je to proste srdcovka...

Naftu nechci, jen lituju, ze spis nemam 1.8T. Jinak jsem s octou opravdu spokojenej. Samozrejme uz premyslim o zmene, ale ted dodelavam barak (rekontrukce), tak jeste 2-3 roky musim pockat a pak neco poridim. Dost se mi zamlouva VW Touran 1.4 tsi 110 kw, ale treba pak bude i neco jinyho (hlavne aby to melo MOTOR) 😉

Odkaz ke komentáři
před 5 hodinami, Konny napsal:

Ono je to tezky radit, protoze pokud koupis jinou OI, tak nemas zaruceno, ze do ni zase nezahucis s investicemi. 

Byt tebou, tak se spis vykaslu na upravu motoru (uz je ale pozde, kdyz mas obj. hadice) a dal bych dokupy zbytek auta. Investice uz ti nikdo nevrati a pokud jses jinak spokojenej, tak bych nechal opravit veci ktery jsou KO a popr. pak bych vymyslel veci typu uprava motoru atd.

Sam jsem si tim prosel, mam taky predface r.v. 98 a postupem casu jsem ji z venku predelal na face RS (jen mi chybi jeste kridlo a koncovka), nechal jsem vyvarit prahy a predni blatniky, GO motoru, vetsi brzdy, vetsi alu kola, LPG atd., vlastne zustaly origo jen tlumice s perama... Proinvestoval jsem za 12 let co octu mam asi 150-200 tis a cena porizeni byla tenkrat 140 tis. Kdyz vemu, ze ted bych za mi snad dostal 40 tis, tak se mi vubec nevyolati ji prodat, spis jen udrzovat pri zivote, protoze jsem s octou spokojeny a vim co vse se s ni delalo, kdezto u dalsiho auta bych zacinal zase od zacatku...

Jinak mame i stejnou barvu, ta je malo kdy videt 👍👍

Občas se objevují OI 1.8t 110kw z let 2005-2009 (podle toho, co říkali v Boleslavi, tak musely být na zakázku, protože jak víme, tak TOURky tuto motorizaci neměli) s nájezdem do 200 tis km a cenou mezi 80 a 100 tisíci.  Bohužel, ještě jsem ji nikdy neviděl v provedení combi. Pak by zbývali jen jednorožci RS combi z 2005 nebo alespoň 2004.... Samozřejmě s cedulkou RS roste cena. 

Prostě na jednu stranu "Bylo by hodně fajn pořídit auto, co má o 200 tis méně najeto" a na druhou stranu "Už jí znam atd. a pokud jde o nájezd, vždycky se dá udělat GO..." 

Pánové já fakt nevím... Spouštěč teď bylo, když jsem si říkal, že by bylo fajn si občas o víkendu přivydělat a jezdit pro Bolt (jako Uber, ale to asi víte) protože jsem teď sám v Praze a miluju řízení, ale tam je podmínkou, že auto nesmí být starší 20ti let... 

Jojo 5550 občas vidím, ale skoro vždycky v dost šíleném stavu. Na kolik tě vyšly prahy? A dal jsi prvovýrobu nebo Polsko?

Odkaz ke komentáři

Naopak, TOURky se dělaly s 1.8T do roku 2010, kdy končilo euro 4. Ale cena za to byl nesmysl, tak sehnat něco takovýho je téměr nereálný i v německu ( proč by to taky někdo kupoval, když za míň si mohl koupit 1.9TDi 74kw nebo za podobný prachy O2 ).

Ještě se dá sehnat GT193 třeba z roku 2006, ale z Řecka.

Odkaz ke komentáři

GT 193hp by byla určitě fajn a celkem sběratelský kousek, ale těžko se shání a jsou jen liftback. 

Ještě se zeptám jinak - je tady někdo z Prahy, kdo má možnost a byl by ochoten tu moji prohlédnout, přeměřit tlaky, projet... Prostě někdo, kdo se v 1.8t opravdu vyzná a za úplatek je ochotný ji zkouknout? Víte na koho se tady na fóru obrátit?? 

Díky! 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...