Přejít na obsah

6-stupňová 02M


Guest potal

Doporučené příspěvky

Jde to vymenit, ale neni to jen prevodovka, musis koupit celou sadu na predelani

 

prevodovka

starter

poloosy

plech mezi motor a skrin

spojkovou hadici s posilovacem ucinku

hydraulicke lozisko

servo trubka upravena (nejlip nechat udelat odborne, musi se upravit trubka 6q a pridat kus z 5q protoze 6q se daval do PD a to ma servo dole, kdezto 5q rotacka ma servo nahore)

kompletni spojku 240mm (setrvak , lamela, pritlak) nejlepe SACHS (pozor nelze kombinovat s LUK)

kompletni kulisu a tahla razeni

silentblok prevodovky (na 6q je zesileny)

srouby prodlouzene na spojeni s motorem, starterem a prislusenstvim)

 

Hned zacatku musim rict , ze sehnat 6q sadu je hledani na dlouho, v kazdym pripade si vem nekoho kdo tomu rozumi

 

Tady par foto pro lepsi predstavu, jsou tam fotky ty sady,fotka cidel zpatecky a rychlosti, potom fotka ty upraveny servotrubky, fotka lamely preoblozeny organikou , ke konci fotky z prestavby a porovnani prevodovek 5q vs 6q

 

Dal musim upozornit ze ne vsechny 6q sem pasujou. Rozhodne se vyhni 6q z Fabie RS, ta sem nepasuje a nema cidlo na rychlost. Musi se vybirat pouze z platformy O1 tj O1, Audi A3, Golf 4, Leon 1M a podobne. Prakticky se vyskytujou jen 4druhy 6q prevodovek (nemluvim o 4x4, tam je to jinak) a maji tyto kody DRW (vetsinou v G4) ERF FMH EFF , z techto se musi vybirat. Rozdil mezi nimi je akorat v konstrukci, pokud jde o prevodove pomery tak nejrychlejsi je DRW, nejpomalejsi EFF, ERF a FMH jsou pomerove naprosto stejne, v praxi rozdil nepoznas, prepocitano na rychlost je rozdil mezi nejrychlejsi a nejpomalejsi cca 5KM/H , proste nic zasadniho

 

Jeste chci upozornit , ze na provoz s 6q to chce taky naky kone, takze asi aspon cip by to chtelo, aspon tech 140-150 koniku, kdyby vic , tim lip. Samozrejmne ladit jen u proverenyho upravce , ktery disponuje brzdou, ne u nejakyho kretena , ktery ti neco nablije za 2000 nekde u benzinky

 

No snad budes ted trochu chytrejsi :-) :-)

post-20288-0-68093800-1417886358_thumb.jpg

post-20288-0-20470900-1417886384_thumb.jpg

post-20288-0-42255900-1417886402_thumb.jpg

post-20288-0-06378600-1417886430_thumb.jpg

post-20288-0-87180100-1417886456_thumb.jpg

post-20288-0-38183800-1417886484_thumb.jpg

post-20288-0-78691900-1417886497_thumb.jpg

post-20288-0-53750200-1417886524_thumb.jpg

post-20288-0-84752400-1417886543_thumb.jpg

post-20288-0-03146800-1417886564_thumb.jpg

post-20288-0-11581200-1417886597_thumb.jpg

post-20288-0-23197500-1417886622_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 4 roky později...

No, to výměnou za šestikvalt moc nevyřešíš. Pokud se nepletu, tak celkový převodový rozpětí u sériovýho pěti a šestikvaltu je víceméně stejný, takže bych to viděl na zvýšení dynamiky s nutností častějšího řazení ale trochu vyšší spotřebou. Otáčky tedy skoro nepoklesnou (nechce se mně to počítat), ale tady máš odkaz:

https://www.dieselschrauber.org/GKB.html

Navíc oproti sériový dvouhřídelový převodovce má šestikvalt hřídel navíc a mnohem víc kol ve stálým záběru, takže má větší vnitřní odpor a všechno dohromady bude o dost těžší, nehledě na ten obser všechno dobastlovat. Dokonce, pokud to nemáš možnost sehnat z bouranýho auta, u kterýho ale znáš historii, tak to bude dost drahý. Teda skoro tak, jako dodělání šestky do původní převodovky, kde ale historii svý skříně znáš a práce je to max na 1/2 dne.

Odkaz ke komentáři

No dívej já zase vím svý že kámoš co má 6ti kvalt a když jede 200 točí 3500 což je sakra rozdíl a až při 220 má 4000 otáček, což je sakra velký rozdíl když já točim při 215 doraz 4500. Asi o tom nevíš tolik, už podle info přímo od vw se dá spočítat převodový poměr a jde vidět jaký je rozdíl v ozubení a pokud vím tak převodovka DRW je dost krátká kvůli slabemu motoru 85kw takze tam je 6tka kratší.

Odkaz ke komentáři
před 13 hodinami, Daniel66 napsal:

No dívej já zase vím svý že kámoš co má 6ti kvalt a když jede 200 točí 3500 což je sakra rozdíl a až při 220 má 4000 otáček, což je sakra velký rozdíl když já točim při 215 doraz 4500. Asi o tom nevíš tolik, už podle info přímo od vw se dá spočítat převodový poměr a jde vidět jaký je rozdíl v ozubení a pokud vím tak převodovka DRW je dost krátká kvůli slabemu motoru 85kw takze tam je 6tka kratší.

Tak to je dost dlouhá převodovka. A DRW se na fórech označuje jako nejdelší, čemuž odpovídají i oba dva odkazy na tabulky s převodovejma poměrama výše. Pokud máš tempomat a maxidot budíky O1, tak se s tříhřídelovou převodovkou připrav na problém nefunkčnosti, či zprovoznění oklikou přes čidlo ABS (dobastlit to asi nějak pude), poněvadž původní dvouhřídelovky maj na diferáku klasickej převod, jako bejval k původním rychloměrům, tříhřídelovky ho nemaj.

Já mám po úpravě dvouhřídelovky tenhle pilovej diagram:19TDI_EGS_EUH.png.25745f783cd79c55b6744e1a7cf83fc6.png

Lehce těžší pětka oproti původní proto, aby ten diagram byl ukázkově plynulej. No a šestka odpovídá zhruba tomu, cos napsal (ještě je malinko těžší).

Na druhou stranu, pokud se Ti s tím chce mrmlat a bastlit, tak získáš spojku, která přenese větší točivej moment, odolnější a lépe řadící převodovku, takže pro případný čipování lepší výchozí pozice.

Jen ty budíky budou jaksi ukazovat ještě větší hovadiny a tempomat možná nezprovozníš vůbec. Možná Ti ale tohle právě vůbec neva.

Odkaz ke komentáři

No tak to zase vím že fungovat bude, nešlo by to pouze pokud by se dala převodovka z fabie ta nemá snimac rychlosti ale kámoš tohle jednou predelaval a tempomat i rychlost mu funguje úplně normálně. Uvidíme po predelani, když Hodim fotky a info. Každopádně díky. Jinak to co má kámoš a točí tak.malo otacek tak to je převodovka fmh.

Odkaz ke komentáři

Takže z Tvých vyjádření předpokládám, že máš O1 s motorem PD a nikoli rotačku, což mně mělo dojít rovnou, že? Pak samo-že problém s výstupem pro tacho a tempomat nebude a i přehození pětikvaltu za šesti by neměl bejt problém. Odborník na to ale nejsem.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Takže už mám všechno namontovaný v autě, nebylo to zase tak náročný, takže musel jsem dát plech pod spojku, komplet dvouhmotu, prevodovku poloosy starter, táhla na řazení jsou stejný, liší se pouze drzakem na prevodovce tak pouze ten jsem tam dal, vedení spojky, trubku jsem trochu přemluvil a zapojil, ovzdusnila se spojka a všechno šlape, ještě jsem musel trochu ohnout trubku na servo ale i to šlo. Horní silentblok jsem neměnil, kost (spodní silentbloky do napravnice) ten jsem k tomu měl ale je identický takže netřeba. Mám 66kw agr předělaný na turbo asv 81kw včetně vstriků plus soft na 110kw, motor 6ti kvalt zvládá úplně hravě, zda se mi že jede ještě líp než před tím přitom kvalty 1-4 jsou delší a 5tka se zdá být stejná možná opravdu malinko delší a na 6tku pro 140 točim necelých 2500ot což je bomba. Kupoval jsem celou sadu převodovka erf, poloosy, kost, dvouhmota (měla sjetou lamelu nechal jsem ji preoblozit) , starter, táhla.

20190427_113418.jpg

20190427_193701.jpg

20190427_080653.jpg

před 4 minutami, Daniel66 napsal:

Takže už mám všechno namontovaný v autě, nebylo to zase tak náročný, takže musel jsem dát plech pod spojku, komplet dvouhmotu, prevodovku poloosy starter, táhla na řazení jsou stejný, liší se pouze drzakem na prevodovce tak pouze ten jsem tam dal, vedení spojky, trubku jsem trochu přemluvil a zapojil, ovzdusnila se spojka a všechno šlape, ještě jsem musel trochu ohnout trubku na servo ale i to šlo. Horní silentblok jsem neměnil, kost (spodní silentbloky do napravnice) ten jsem k tomu měl ale je identický takže netřeba. Mám 66kw agr předělaný na turbo asv 81kw včetně vstriků plus soft na 110kw, motor 6ti kvalt zvládá úplně hravě, zda se mi že jede ještě líp než před tím přitom kvalty 1-4 jsou delší a 5tka se zdá být stejná možná opravdu malinko delší a na 6tku pro 140 točim necelých 2500ot což je bomba. Kupoval jsem celou sadu převodovka erf, poloosy, kost, dvouhmota (měla sjetou lamelu nechal jsem ji preoblozit) , starter, táhla.

20190427_113418.jpg

20190427_193701.jpg

20190427_080653.jpg

 

20190427_094132.jpg

20190428_094920.jpg

Odkaz ke komentáři

Vím, že mě před výměnou dvouhřídelový převodovky za tu trojhřídelovou spousta lidí strašila, že bude problém s měřením rychlosti a tempomatem. Jak si tohle teda řešil, když ta tříhřídelovka nemá na rozdíl od tý dvouhřídelový mechanickej výstup na "rychloměr"?

Čím se to ojebává?

Odkaz ke komentáři

Takže vkládám nový informace, kvalty jsou některý delší třeba 4. Stupeň ale 5tka je o asi 3km/h kratší a na 6tku točim opravdu 2500 otáček. Bylo potřeba se napichnout na budiky přes vaga a nastavit tdi 96kw pd a rychlost ukazuje jak má odchylka dle gps je nějakých 5km/h což tak má být. Tempomat funguje naprosto normálně není důvod proč by nefungoval. A ano má to jiný snimac rychlosti ale.konektor normálně pasuje vůbec nic se nepredelava.

20190429_064455.jpg

Odkaz ke komentáři

Děkuju,

konečně použitelná info, která rozptýlila pochybnosti.

Úprava tedy ale nutná byla, nikoli mechanická, ale cestou úpravy ŘJ tak, že si přístrojovka v O1 myslí, že je namontována v autě O2 a navíc v konkrétním modelu, kde se daná převodovka vyskytovala. Pochopil jsem to správně?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...