Přejít na obsah

2.0 FSI vs. 1.6 MPI liftback


Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

už nějakou dobu se rozhoduji pořídit nové auto. Do nedávna jsem byl přesvědčen o motorizaci 1.6 MPI (hlavně z důvodu spolehlivosti, slušná dynamika (dle recenzí) a velký výběr, jelikož je velmi běžná jak v ČR, tak v Německu).

Zjistil jsem si, že 1.6 FSI bych se měl vyhnout, jelikož dynamika prý nic moc, není tak spolehlivá a má vyšší spotřebu. Sem tam se ale objeví 2.0 FSI a na ni jsem nic extra špatného neslyšel. Dynamika velmi dobrá, 6stuňová převodovka, velmi tichý chod, spotřeba dost podobná při Natural98. Je pravda, že bych platil vyšší pojistku (co jsem koukal, tak asi o průměrně o 1000 Kč/rok), asi i se přímým vstřikováním musím počítat s většími náklady na servis (snad ne o hodně).

Co by jste raději doporučili vy? Jde mi asi hlavně o ekonomické nároky a spolehlivost, ale jestli by to byl minimální rozdíl, tak proč ne.

Díky moc

Odkaz ke komentáři

Vlastním už 2,5 roku OII 1.6FSi (BLF, rok 2008), tak ti odpovím na pár otázek. Motor je dle mého super, jediné co jsem měnil byla spojka (chvíli po koupi). Bylo období, kdy vydával podivné zvuky, ale odezněly. Co se týká dynamiky, tak je rozhodně lepší než u 1.6 MPi, vždyť 1.6 FSi je z 0-100 rychlejší než 1.9 TDi. Tankuji prakticky pořád N95, jen občas vezmu něco lepšího (jde to znát na spotřebě i na dynamice). To, když ti tady někdo bude psát, že musíš tankovat N98, tak je to blaf, i na víčku nádrže máš "min N95".

 

Dlouhodobou spotřebu mám 6,7l/100km. Když jsme jeli v létě do Estonska, 4 lidi a přervaný kufr, tak celková spočítaná spotřeba byla 6,83l/100km na 3481km (tankoval se jen N95). Zpátky jsme jeli v kuse 18 hodin, jen se zastávkami na benzínkách a motor spokojeně vrněl. Horší je to se spotřebou na dálnici, tam se budeš pohybovat při 130km/h mezi 6,9-7,8l/100km, což je hrozná nevýhoda toho motoru.

Loni na silvestra jsme jeli kolečko Olomouc - Drážďany - Berlín - Amsterdam - Brusel - Olomouc, zase ve 4 a s plným kufrem a spotřeba byla lehce přes 7 litrů.

 

Pojistku platím ve svých 24 letech jako prvořidič u kooperativy cca 4200kč (začínal jsem na 5700kč). A havarijní mám za 5300kč.

 

 

Nicméně, kdybych se rozhodoval teď, tak bych raději koupil 1.6 MPi a nechal ji předělat na LPG (u FSi je předělání na lpg dost nevýhodné). Je to léty ověřený motor, který není nijak poruchový a když, tak ti ho opraví kdokoli na koleně.

Odkaz ke komentáři

Přesně tak, taky záleží na tom kolik najezdíš, spočítej si rozdíl ve spotřebě, ale co se týče spolehlivosti, je to hlavně o kusu na kterej narazíš, může jezdit bez poruch jak nám, a nebo se může kazit, ale pokud chceš opravdu blbuvzdornej motor, tak hledej MPI v Elegance za cca 3 měsíce budu prodávat :D

Odkaz ke komentáři

Gregy: Díky moc, o tom Naturalu95 jsem si taky četl, že sice doporučují 98 pro ideální chod moturu, ale s 95 není problém.
Pro MPI jsem právě z důvodu jednoduchosti, že je to jeden z posledních klasických atmosférických motorů a pro mnoho automechaniků není žádná věda.

LPG je velmi zajímavý z ekonomického hlediska, jak je na tom s výkonem, to nevím. Nicméně na netu jich je celkem dost a i v Německu. Hlavně chci parkovat v garáži.

Čím je ta vyšší spotřeba na dálnici? Motor se drží ve vysokých otáčkách při 130km/h? Nedělá se i se 6stupňovou převodovkou, jakou máš ty?

Já bych chtěl nejraději narazit na nějaký pěkný kousek z Německa 1.6MPI Elegance (nejlépe v kůži, také se dají sehnat) a to i např. najeto 170 tisíc Km za cca 160 tisíc Kč.

Např. tohle u mě vyvolalo pochybnosti o MPI - http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/skoda/model/octavia/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:skoda,mdl:octavia,frn:2005-01,prx:6001,ful:petrol,ger:manual_gear,pwn:74,vcg:limousine/pg:vipcar/203711348.html



Já jsem ochoten dát cca 170 i s první serviskou, víc dát nemůžu.

Odkaz ke komentáři

Tak to je Edice 100 (dělá se jen v 2.0 FSI nebo TDI, je to předchůdce Laurin a Klement) proto to má takovou výbavu, ale pokud je ti to takto jedno, tak si kup co uznáš za vhodný, je to fuk jestli FSI nebo MPI, rozpočet máš velký, tak to vybírat můžeš v poho, já myslel, že máš třeba 100 nebo 120max, ale pokud máš až 170tis, není co řešit.

Odkaz ke komentáři

Tak ta 1.6 FSi při 130km/h točí nějákých 3800 ot./ min., hodila by se 6ka, ale ta se dávala jen do VW a Audi se stejným motorem. Navíc byla jinak zpřevodovaná a otáčky se sníží jen minimálně, takže to výjde nastejno.

 

Myslím si, že se ti to MPi bude zdát hodně slabé, jako mladej si budeš chtít občas zařádit a se 75kw to moc nejde. Hodně záleží na tom, co od toho auta budeš chtít. Jestli budeš často jezdit dálnice, naložený a tak. Pak dej vědět, co si nakonec pořídil.

 

Jen pro představu tabulkové zrychlení 0-100km/h:

2.0 FSi 9,4s

1.6 MPi 12,3s

1.6 FSi 11,2s

1.9 TDi 11,8s

2.0 TDi 9,6s

Odkaz ke komentáři

Tak kromě RSa bych to na zablbnutí moc neviděl a i to když není v benzínu, tak taky nic moc, já mě ve své 200HP v naftě, jako dalo se, ale snesl bych i víc abych se vyblbl, ale pokud se odprostíš od toho, že si neužíváš rychlou jízdu ve 200 a víc, a třeba jen zatáčky na okreskách, tak stačí i pomale 1,2 a rozdíl vteřiny i 2 na zrychlení moc nepoznáš.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Myslím, že by vůbec nebyl problém pouze 98+, sám jsem nedávno dost často zkoušel tankovat jen 100 octanovej a ty 3 koruny jsem v klidu připlatil a opravdu byl znát hlavně chod motoru (i na křápu, jaká Fiesta je).
Mám jen obavy, zda není 102 koní příliš málo (spotřeba nebude tak brutálně rozdílná), ceny dílů jen o něco horší (hlavně teda spojka je cca 100% rozdíl, rozvody to samé). Můžu ale využít celkem slušné slevy u AutoKelly a APM, takže to není nic hrozného. Hlavně 2.0 seženu i se slušnou výbavou...

 

Takže opravdu nevím - pořizovací cena vozu je cca stejná.

Odkaz ke komentáři

Můžu hodnotit moji O2 2,0fsi a kolegovu O1 tour 1,6mpi.Střídáme se o cestu do práce a musím říct,že fsi je proti mpi úplně někde jinde co se týká výkonu, kultury chodu a tichosti jízdy.Spotřeba je o 1,2L vyšší u FSI, ale nelituji.Táhne od spodu, chováním připomíná šestiválec a otáčky při 90km/h se převalují okolo 2300ot/min( mpi 2800).

Odkaz ke komentáři

Já to vidím tak, že nejspíše pořídím to 2.0 FSI (elegance) cca za 160k Kč, v budoucnu to očipuju (standard za 5000 Kč), čím se trochu sníží spotřeba a tankovat budu jen prémiový benzín (ty dvě korunky mě nezabijou) a spotřeba bude dost podobná.

 

Máte někdo zkušenosti s chiptunningem?

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

mám 2,0 FSI elegance+ , r.v. 2006, dovezenou z Německa , před páru dny udělán chip. Můžu jen potvrdit superlativy a chválu na tento motor, jak píší další kolegové výše. Tichý a kultivovaný chod motoru, slušný zátah, když je potřeba. Jezdím na Ba 95, i když je fakt, že na Ba 98, či 100 se motor chová ještě lépe. Spotřeba dlouhodobá pod 7 L/100. Měl jsem několik let Octu 1,6 MPI , 74 Kw a již nikdy více...nyní s vyšším obsahem a výkonem mám dokonce nižší spotřebu, než s 1,6 MPI. Na tuto motorizaci nedám dopustit.

Závady: sporadické problémy cyklovače stěračů-výměna páčky a vadné ložisko PZ kola-vadný mg. kroužek ABS. Toť vše...

Odkaz ke komentáři

mám 2,0 FSI elegance+ , r.v. 2006, dovezenou z Německa , před páru dny udělán chip. Můžu jen potvrdit superlativy a chválu na tento motor, jak píší další kolegové výše. Tichý a kultivovaný chod motoru, slušný zátah, když je potřeba. Jezdím na Ba 95, i když je fakt, že na Ba 98, či 100 se motor chová ještě lépe. Spotřeba dlouhodobá pod 7 L/100. Měl jsem několik let Octu 1,6 MPI , 74 Kw a již nikdy více...nyní s vyšším obsahem a výkonem mám dokonce nižší spotřebu, než s 1,6 MPI. Na tuto motorizaci nedám dopustit.

Závady: sporadické problémy cyklovače stěračů-výměna páčky a vadné ložisko PZ kola-vadný mg. kroužek ABS. Toť vše...

 

Pozoruješ nějaké rozdíly po čipu? Na kolik tě to vyšlo a kde? Poslední dobou přemejšlím, že možná budu mít i na RS, ale jisto jistě to bude 2.0FSI Elegance anebo RS. Jinak, určitě bych tam lil pouze prémiovéj benzín. To, co ztratíš na ceně, získáš na spotřebě a servisu.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

 

Pozoruješ nějaké rozdíly po čipu? Na kolik tě to vyšlo a kde? Poslední dobou přemejšlím, že možná budu mít i na RS, ale jisto jistě to bude 2.0FSI Elegance anebo RS. Jinak, určitě bych tam lil pouze prémiovéj benzín. To, co ztratíš na ceně, získáš na spotřebě a servisu.

No, ten chip je fakt poznat jednak v zátahu motoru-výkon se zvedl asi o 10 kw, k tomu něco na krouťáku, spotřebu sleduju zhruba stejnou, tj. dlouhodobou pod 7L/100 km. Ale hlavně motor dostal jinou mapu spalování a necuká a nemá díry.

Co se týká chipování, tak první bylo levné na parkovišti za 3000,- kč x 3 vozy, jenže se nám změny moc nepozdávaly a tak syn navázal kontakt s jistým borcem na Slovensku v Trenčíně a ten zjistil, že jeden vůz nejde chipovat s ŘJ ve voze bez demontáže a úprav, další ŘJ byla zamčená a taktéž neupravená a v mojí nebylo taktéž nic nového nahráno, navíc tam byl nějaký chaos v softwearu, takže ŘJ ven z vozu, a opět úpravy, aby se tam dal nový soft dostat. Borec z parkoviště dostal výstrahu na trestní oznámení, zalekl se a poslal prachy na účet.Takže už nikdy nic neřešit na parkovišti za málo peněz,i kdyby ten člověk kdovíjak machroval. Na tom Slovensku jsem osobně nebyl, ale prý je na tyto věci vybavený a je to bedna...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
    • BUBUTECH, vedel by si dat vyrobit 2ks tych gumenych veci ? Mam vsetky suciastky ale tie stople co tu mas model sa uz nikde nedaju kupit a nemam nikoho co by mi to vytlacil na 3d tlaciarni. Dik za odpoved.
×
×
  • Vytvořit...