Přejít na obsah

Teplota


Doporučené příspěvky

Ahoj. Snažil jsem se to někde najít na foru, ale nenašel jsem. Mám motor 66kw Ahl rok 2001. Měnil jsem už čidlo teploty a minulý týden i termostat. Jezdím poměrně dost a všiml jsem si že to vyleze maximálně kousek pod 90 ale spíš se teplota drží na 85 a takhle kolísá, ale včera jsem měl teplotu skoro 90 a jel jsem 6km z kopce a teplota klesla na 70. Čím by to mohlo být když mám čidlo i termostat měněný? Díky za rady

Odkaz ke komentáři

Ahoj. Snažil jsem se to někde najít na foru, ale nenašel jsem. Mám motor 66kw Ahl rok 2001. Měnil jsem už čidlo teploty a minulý týden i termostat. Jezdím poměrně dost a všiml jsem si že to vyleze maximálně kousek pod 90 ale spíš se teplota drží na 85 a takhle kolísá, ale včera jsem měl teplotu skoro 90 a jel jsem 6km z kopce a teplota klesla na 70. Čím by to mohlo být když mám čidlo i termostat měněný? Díky za rady

 

U Tdi naprosto normální jev.Pokud není motor v zátěži tak teplota klesá.Osobně jsem se na 90 v těchto mrazech nedostal

 

Odkaz ke komentáři

Octu mám poměrně krátce, takže nemám extra konkrétní zkušenost. Ale dřív na Feldě jsem to poměrně řešil a výměna termostatu byla celkem loterie - nový termostat se nerovnalo automaticky ok. Někdy hned ko, někdy po chvilce. Až jsem na radu vložil do domku termostatu na průměr upravený wahler (? - sorry, už si nejsem jistý názvem ani tím jak se to píše) a od té doby vyjela rafika na 90 a tam stála jak přibitá (pokud jsem tedy nestál v koloně apod.)

 

U Octy od pořízení se chovala rafika vzorně (vyjela přesně na 90 a držela) a to i když ve většině jezdím krátké trasy (denně práce 17km tam a zpět). Tak jsem si lebedil po Feldě. Ale asi po cca dvou letech jsem začal polehounku pozorovat, že se rafika šplhá tak nějak líně a občas zakolísá. A málokdy doleze přesně na 90. Tak se chystám na termostat taky kouknout, přijde mi, že úplně nedovírá.

 

Tak asi tak moje zkušenost, že ani po výměně termostatu se nemůže na 100 procent brát, že případný přetrvávající problém nemá stále příčinu v termostatu.

Odkaz ke komentáři

A s jakým termostatem je nejlepší zkušenost? Jak jsem psal výš - u Feldy to bylo u mne x typů a výrobců (asi 4 kusy, ceny od 250-800), cena nefungovala čím větší tím lepší. A nakonec to spravilo to střevo od jinud za cca 100kč (obrousil se plechový okraj aby zapadlo do původního tělesa termostatu). Tak jaké jsou osvědčené typy + orientační ceny?

Odkaz ke komentáři

A s jakým termostatem je nejlepší zkušenost? Jak jsem psal výš - u Feldy to bylo u mne x typů a výrobců (asi 4 kusy, ceny od 250-800), cena nefungovala čím větší tím lepší. A nakonec to spravilo to střevo od jinud za cca 100kč (obrousil se plechový okraj aby zapadlo do původního tělesa termostatu). Tak jaké jsou osvědčené typy + orientační ceny?

 

:palec: WAHLER termostat 279kc.

 

link: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/068121113h-termostat-1-9d-1-9tdi-wahler-vernet-2452.html

čaues,

při jízdě z kopce teplota chladne, což je normální, pokud jedeš bez plynu, ne?

Jinak motor by s měl zahřát za cca 10min normální jízdy v zimě, Pokud to chceš urychlit, případně držet teplotu i při volnoběhu, zkus zimní clonu :_)

 

:lol::smich: Blbost aj dole kopcom musi drzat teplotu!!!!! Ak nedrzi teplotu tak je zly TERMOSTAT!!!! :palec: :palec: :palec:

Odkaz ke komentáři

A sakra - našel jsem odkaz s popisem výměny termostatu. Moc mne nepotěšil, termostat je jinde než jsem si představoval (čekal jsem ho nějak u teplotního čidla tak jak byl u Feldy). Oddeklování spodního krytu a vypuštění vody se tedy asi nevyhnu...a bohužel volný přístup na rampu už nemám (u fotrovy garage ji z eko důvodů zrušili a jinde zatím neobjevil). Heverem dát na podpěry asi nebude optimální na tuhle práci...co?

Odkaz ke komentáři

Tak jsem objednal Wahlera z odkazu PROCHYho a termostat dorazil. Mám ale silnou pochybnost, že je to opravdu Wahler. Až teď jsem zjistil, že mají v nabídce pro 1.9TDI čtyři varianty za různé ceny. Já podle ceny opravdu objednal Wahler. Ale na tom lemu je pouze nápis Germany a koncernová značka/logo WV. Čekal jsem nějaký nápis Wahler a nic.

 

Jak má být značen skutečný Wahler? Potřebuju rychle hodnověrné info, abych mohl reklamovat v e-shopu. Dík.

Odkaz ke komentáři

Když koukám na ten odkaz, kde jsi ho koupil, tak je tam uvedeno WAHLER/VERNET.

Podle mě ti přišel Vernet, taky jsem ho kdysi měl, vydržel půl roku, made in Franc nebo kdekoliv jinde od jižní Ameriky až po Čínu, ale v Německu myslím že ne. Já dával Wahlera před pár měsíci, byl v krabičce včetně těsnění (O-kroužku) a myslím, že tak to s těsněním balí Wahler vždy.

Odkaz ke komentáři

Ale zase je tam na tom lemu Germany, to by snad neměl být Vernet?

 

Zkusím jim ještě jednou napsat a poslat i foto Wahlera odsud. Ale moc si od toho neslibuju - můžu vrátit bez udání důvodu, ale moje poštovné směrem tam bude fuč. Nebo se na to vykašlat a neničit si nervy. Uvidím jak se k tomu ještě postaví a jakou budu mít já momentální náladu se dohadovat.

 

Neříkám, že to co poslali by nemohlo dobře makat. Ale není to Wahler co jsem čekal a zaplatil. To co poslali jsem mohl koupit u nás za 220 a bez pošty! Proto mne to tak nějak štve...


Ještě přidám tu jejich první odpověď:

 

"Dobrý den,
jedná se skutečně o termostat Wahler, ale přímo se znaky VW, tady OE díl, pro který právě Wahler dodává.
Koncern používá vždy pouze termostaty výrobce Wahler"

Odkaz ke komentáři

PROCHY603 - je evidentní, že mám to samé jako je tvoje fotka originálu. Ale jestli je to výroba Wahler asi nemůžu mít jistotu? Jak jsem psal - ten samý jsem mohl mít u nás za 220,-. No nic, přišel jsem jindy o víc jindy. Štve mne to spíše už jen z principu.

 

 

A stejně za to můžeš ty, že jsi mne na ten shop navrkal!!! :wallbash:

 

 

 

 

 

 

:D dělám si prču samo...

Odkaz ke komentáři

A já myslel jak to bude jednoduchá odpověď... :)

 

Každopádně teď od stolu jsem přesvědčen, že na vršek chladiče mám připojenou samotnou hadici, na spodek chladiče tu hadici co má termostat. A zajímal mne jen směr proudění. Ale teď jak to tady čtu jsem s těma hadicema znejistěl a musím se pod tu kapotu znova kouknout až pojedu z práce.

 

Z toho obrázku od KaJe mi vyplývá, že směr proudění je chladič-termostat(v obrázku snad pojmenován termoregulátor)-motor a to jsem chtěl vědět. Která hadice jde kam na chladiči z toho vidět není, ale až kouknu znovu pod kapotu tak bude jasné.

Odkaz ke komentáři

Tak ještě koukám na ten obrázek a zřejmě i to napojení hadic jde vidět - spodní jde přes termostat do motoru, horní z motoru do chladiče.

 

Takže závěr by měl být:

 

Chladicí voda proudí směrem z motoru do vrchního vstupu chladiče, spodním výstupem chladiče jde přes termostat zpět do motoru.

 

Tím je snad tento dotaz vyčerpán a děkuji zúčastněným za spolupráci. :palec:

 

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak mohu napsat svoje postřehy-doplňky (k výše uvedenému odkazu na výměnu termostatu):

 

- předek auta zvedl na stojánky (výška tak akorát co dal zvedák). Nic moc prostor pro sundání spodního středního krytu motoru, sotva jsem se tam zepředu nasoukal a montoval před obličejem. Jsou tam torxy vruty (8x?) do takových sponek nasazených na okraj plastu (některé sponky byly už stržené, příště si nějaké rovnou připravím nové)

- výpustný ventil chladicí vody je schovaný až za bočním dílem krytu motoru (kryt je přišroubovaný i shora z motorového prostoru, vrut schovaný někde mezi aku a filtrboxem dole = komplikace). Naštěstí se dá jeho okraj trochu ohnout dolů a jde na výpust nasadit hadice a nemusí se kryt demontovat

- překvapila mne funkce ventilu - po otočení doleva kolečko "vyskočí" z nějaké západky a jde potom povytáhnout volně osička a tím se zvedne těsnící kuželka a začne to vytékat bočním vývodem (protože tam není kolem osy těsnění, tak to trochu teče i kolem té osičky). Ventil se pak zavře zatlačením osičky do sedla a pootočením doprava se zacvakne v zavřené poloze.

- spodem vyteklo jen cca do 3l chladiva

- po sundání hadice z hrdla plastového držáku termostatu (je potom lepší přístup k šroubům držáku) bylo toto po okraj plné vody - odsál jsem hadrem

- opatrně s citem jsem hýbal držákem, hrkal ale nešel pootočit ani vytáhnout. Kolem začla vytékat voda (alternátor zakrytý, ale chtělo to ještě nějakou záchytnou nádobu, já to pustil na zem). Nakonec držák vyndal, termostat zůstal v těle motoru - plastové "packy" v držáku jen plandaly, tak jsem je vyhodil

- namontoval nový termostat a nalil chladivo - musel jsem doplnit cca 2l nové za to co mi vyteklo pod auto (nevím jak to vypustit řízeně i z motoru)

 

Projevy nového termostatu - teplota sice nabíha zřejmě skoro stejně rychle jako u starého (očekával jsem rychlejší náběh oproti starému), ale teď alespoň dojede přesně svisle na 90 a drží (původní se potácel stále někde kolem 80). Takže původní asi zavřený sice těsnil, ale brzo otvíral. Tak snad to úsilí s výměnou mělo význam. Trochu jsem se bál, že vyměním pracně a výsledek stejný.

 

Perlička na závěr - v obchodě u nás jsem si nechal ukázat termostat, co nabízí jako "originální díl - Německo" za 225,- . Naprosto stejný a ve stejném igelitovém pytlíčku jako ten "Wahler", co mi poslala firma z e-shopu za 270+70doprava. No jo no...už se stalo...

Upraveno uživatelem borlan
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...