Přejít na obsah

Oktávia I nefunkční ventilátor topení


Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...
Guest marwik73

Dobré odpoledne, k tomuhle tématu mám taky dotaz. Včera mi zničeho nic přestal fungovat ventilátor. Je to klasika bez klimi, když jsem rzdělal palubku a vyndal ventilátor, napojil jsem ho schválně na 12 V a ventilátor se točil. Tak jsem se díval, co by to mohlo být. Kabinový filtr ucpaný nemám, ten jsem měnil před 14 dny. Prostě mi tam někde nejde proud. Můžete mi poradit? Potřebuju vědět jestli to mám hledat někde v regulátoru, nebo jestli to je jinde, protože mi nefunguje ani klapka na cirkulaci, a když mám seplnutý klíček, tak se ani nerozsvítí točítka. Pojistky jsem procházel třikrát. Všechny v pořádku.

 

Máte někdo nějaký nápad, kde tuhle závadu hledat? Už mi z toho jde hlava kolem.

 

Předem díky.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...
  • o 3 týdny později...
  • o 11 měsíců později...

Zdravim. Zkousel sem to hledat, je mi jasny ze se to tu uz resilo ale nepodarilo se mi to najit. U nasi O1 2004 s manualni klimatizaci nam odesel ventilator, respektive jen prvni 3 stupne ventiloru. 4.jede v pohode. Ptal sem se servisaka a tan mluvil o nejakych odporech. Da se k nim nejak rozumne dostat a vymenit je treba za nejaky z vrakace? Nebo je potreba rozmontovat pulku palubovky? A taky kdyz zapnu tu 4.rychlost kdyz je zapnuta klima, tak to tu klimu vypne ze zhasne tlacitko klimy a nechladi to. To ma taky spojitost s tema odporama? Jinak to chladi. Diky.

Odkaz ke komentáři

Předřadný odpor je ze spodu na ventilátoru, číslo dílu 1J0819022A za pár stovek. Výměna do 15 minut. Shodit spodní pěnový kryt pod kastlíkem spolujezdce, vymontovat dva šroubky a odpojit konektor. Pak půjdou všechny rychlosti. Ale s tou klimou nevím, s tím jsem se ještě nesetkal.

Upraveno uživatelem KaJe
Odkaz ke komentáři

Dá se nějak poznat že zrovna ten předřadný odpor je KO ještě před výměnou?jako než pořídím nový?

 

Ono s tou klímou to bylo současně i ty rychlosti že odešly takže třeba tam bude opravdu spojitost.

 

A Pavle kdyby byly špatný uhlíky, to by přece nejela i 4. rychlost ne? ale ta mě jede (teda s tím že to vypne klímu).

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak prave odesel i ten predradnej odpor z vrakace. Nez tam koupim uplne novej tak se chci zeptat jestli je mozny aby bylo neco v aute spatne kvuli cemu zed odesly oba odpory nebo jen proste ten puvodni uz toho mel dost a ten z vrakace byl pred koncem zivotnosti? Diky.

 

Mám stejný problém a při hledání na netu po příčině jsem narazil na možnost, že může být ucpaný pylový filtr, proto dochází k nadměrnému zatížení ventilátoru a odejde předřadný odpor. Ještě jsem to na autě neskoušel, ale mohla by to být příčina.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...
  • o rok později...

Taky přispěji trochou do mlýna -
Octavia 2003  - 330 000km
Climatronik, původní ventilátor (2003)

Problém:  náhodné kolísání otáček větráku, 2x se větrák neroztočil vůbec.
Příčina: Sjeté uhlíky na doraz (slabý kontakt na komutátoru) + prachem zacpané drážky komutátoru, suchá ložiska + filtr z roku 2013

Indikace: na svorkovnici "ježka" (tranzistorová náhrada předřadných odporů) měření napětí + proudu klešťovým ampérmetrem. Napětí do ventilátoru lineární dle nastavení klimatroniku, ale procházející proud skákal v řádu ampér, ačkoliv větrák chvílemi zpomaloval.


Po rozebrání větráku se ukázalo že uhlíky jsou sjeté, prach zacpal nezery v komutátoru a tím vznikal mezizávitový zkrat ve vinutí. Ventilátor se doslova pral sám se sebou. Rozebrání a repase větráku se dá zvládnout doma svépomocí bez poškození, všechno je poměrně dobře přístupné a uhlíky lze vyměnit (musí se ale přepájet vývod).
Větrák a komutátor vyčistit od prachu (hlavně drážky), ložiska zrovna máznout, vyměnit uhlíky a na dalších 300k km klid.

Před opravou si větrák vzal i 5A, po opravě na max cca 1A.

Z toho bych usoudil že pokud Vám často umírají tepelné pojistky nebo samotné odpory, tak bych šel po závadě ve větráku.
Tomcat.


 

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...
V 24. 10. 2018 at 19:13, Tomcat 540i napsal:

Po rozebrání větráku se ukázalo že uhlíky jsou sjeté, prach zacpal nezery v komutátoru a tím vznikal mezizávitový zkrat ve vinutí. Ventilátor se doslova pral sám se sebou. Rozebrání a repase větráku se dá zvládnout doma svépomocí bez poškození, všechno je poměrně dobře přístupné a uhlíky lze vyměnit (musí se ale přepájet vývod).
Větrák a komutátor vyčistit od prachu (hlavně drážky), ložiska zrovna máznout, vyměnit uhlíky a na dalších 300k km klid.

Tomcat.


 

Zajímalo by mě jak, se dá na ty uhlíky dostat. Sundaval jsi to foukací kolo s lopatkami?

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...
  • o 11 měsíců později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...