Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
Bobešek

Oktávia I nefunkční ventilátor topení

Recommended Posts

Ahoj. Kámoš má jedničkovou oktávku a přestala mu šlapat ventilace k topení. Mohl by mi někdo prosím poradit, jak se dostanu do středu palubky k vypínačům a k ventilátoru? Díky předem :-)

Share this post


Link to post

Ano, ventilátor je za kastlíkem spolujezdce. Jde o auto s klimatronikem nebo ne? Nejde mu vůbec žádná rychlost?

Edited by KaJe

Share this post


Link to post

Ano, ventilátor je za kastlíkem spolujezdce. Jde o auto s klimatronikem nebo ne? Nejde mu vůbec žádná rychlost?

 

Jo. Vůbec mu nefunguje. Pojistka je v cajku. Nechci mu tam něco při rozebírání ulámat. U Vectry, kterou mám palubku rozebrat umím ale oktávka je jiná.

 

Share this post


Link to post
Guest marwik73

Dobré odpoledne, k tomuhle tématu mám taky dotaz. Včera mi zničeho nic přestal fungovat ventilátor. Je to klasika bez klimi, když jsem rzdělal palubku a vyndal ventilátor, napojil jsem ho schválně na 12 V a ventilátor se točil. Tak jsem se díval, co by to mohlo být. Kabinový filtr ucpaný nemám, ten jsem měnil před 14 dny. Prostě mi tam někde nejde proud. Můžete mi poradit? Potřebuju vědět jestli to mám hledat někde v regulátoru, nebo jestli to je jinde, protože mi nefunguje ani klapka na cirkulaci, a když mám seplnutý klíček, tak se ani nerozsvítí točítka. Pojistky jsem procházel třikrát. Všechny v pořádku.

 

Máte někdo nějaký nápad, kde tuhle závadu hledat? Už mi z toho jde hlava kolem.

 

Předem díky.

Share this post


Link to post

Tipuju odpory vedle větráky. U klimatroniku je to ovládací jednotka větráku. Taky to teď řeším. Větrák se točí při připojení na 12v. Z ovládací jednotky mi však nejde proud do větrkáku. Výměna z vrakáče za 400,-

Share this post


Link to post

Zdravim. Měl jsem ten samy problem. Ventilator nesel ani na jednu rychlost. Pojistky byly dobre tak jsem vytahl ventilator a kdyz jsem s nim pohnul- nebyl uz prisroubovany- tak se roztocil. Zavada byla prach na uhlikach. Musi se odrazit opatrne to kovove pouzdro a vycistit to . Prach branil kontaktu. :)

Share this post


Link to post

Zdravim. Zkousel sem to hledat, je mi jasny ze se to tu uz resilo ale nepodarilo se mi to najit. U nasi O1 2004 s manualni klimatizaci nam odesel ventilator, respektive jen prvni 3 stupne ventiloru. 4.jede v pohode. Ptal sem se servisaka a tan mluvil o nejakych odporech. Da se k nim nejak rozumne dostat a vymenit je treba za nejaky z vrakace? Nebo je potreba rozmontovat pulku palubovky? A taky kdyz zapnu tu 4.rychlost kdyz je zapnuta klima, tak to tu klimu vypne ze zhasne tlacitko klimy a nechladi to. To ma taky spojitost s tema odporama? Jinak to chladi. Diky.

Share this post


Link to post

Předřadný odpor je ze spodu na ventilátoru, číslo dílu 1J0819022A za pár stovek. Výměna do 15 minut. Shodit spodní pěnový kryt pod kastlíkem spolujezdce, vymontovat dva šroubky a odpojit konektor. Pak půjdou všechny rychlosti. Ale s tou klimou nevím, s tím jsem se ještě nesetkal.

Edited by KaJe

Share this post


Link to post

Dá se nějak poznat že zrovna ten předřadný odpor je KO ještě před výměnou?jako než pořídím nový?

 

Ono s tou klímou to bylo současně i ty rychlosti že odešly takže třeba tam bude opravdu spojitost.

 

A Pavle kdyby byly špatný uhlíky, to by přece nejela i 4. rychlost ne? ale ta mě jede (teda s tím že to vypne klímu).

Share this post


Link to post

panove diky, vymenen predradny odpor za jeden vrakacovy za 300 a slapou vsechny rychlosti vcetne klimy na 4.rychlost, takze spojitost tam opravdu byla.diky za rady.

Share this post


Link to post
Guest kolomann

tak to by ma ani vo sne nenapadlo, že spojitosť tam môže byť ale super, že si na to došiel ;)

Share this post


Link to post

Tak prave odesel i ten predradnej odpor z vrakace. Nez tam koupim uplne novej tak se chci zeptat jestli je mozny aby bylo neco v aute spatne kvuli cemu zed odesly oba odpory nebo jen proste ten puvodni uz toho mel dost a ten z vrakace byl pred koncem zivotnosti? Diky.

Share this post


Link to post

Tak prave odesel i ten predradnej odpor z vrakace. Nez tam koupim uplne novej tak se chci zeptat jestli je mozny aby bylo neco v aute spatne kvuli cemu zed odesly oba odpory nebo jen proste ten puvodni uz toho mel dost a ten z vrakace byl pred koncem zivotnosti? Diky.

 

Mám stejný problém a při hledání na netu po příčině jsem narazil na možnost, že může být ucpaný pylový filtr, proto dochází k nadměrnému zatížení ventilátoru a odejde předřadný odpor. Ještě jsem to na autě neskoušel, ale mohla by to být příčina.

Share this post


Link to post

Měl bych k někomu znalému prosbu. Na tom předřadném odporu bude nejspíš spálená ta pojistka co se nachází nahoře. Nevíte někdo její hodnoty, mám to tam smazané a pokud se dá sehnat samostatně (nebo nějaká její náhrada) tak by ji stačilo jen vyměnit. Za případné odpovědi díky.

Share this post


Link to post

Tak toto téma můžu ukončit. Kamarádovi zjistili, že má v řiti ovládače na topení. Nechal za 1000kč udělat repasi. Bohužel mě předem neinformoval. Na letgo to celé prodávají lidi za 500 :-) a ventilátor mu už šlape.

Share this post


Link to post

Taky přispěji trochou do mlýna -
Octavia 2003  - 330 000km
Climatronik, původní ventilátor (2003)

Problém:  náhodné kolísání otáček větráku, 2x se větrák neroztočil vůbec.
Příčina: Sjeté uhlíky na doraz (slabý kontakt na komutátoru) + prachem zacpané drážky komutátoru, suchá ložiska + filtr z roku 2013

Indikace: na svorkovnici "ježka" (tranzistorová náhrada předřadných odporů) měření napětí + proudu klešťovým ampérmetrem. Napětí do ventilátoru lineární dle nastavení klimatroniku, ale procházející proud skákal v řádu ampér, ačkoliv větrák chvílemi zpomaloval.


Po rozebrání větráku se ukázalo že uhlíky jsou sjeté, prach zacpal nezery v komutátoru a tím vznikal mezizávitový zkrat ve vinutí. Ventilátor se doslova pral sám se sebou. Rozebrání a repase větráku se dá zvládnout doma svépomocí bez poškození, všechno je poměrně dobře přístupné a uhlíky lze vyměnit (musí se ale přepájet vývod).
Větrák a komutátor vyčistit od prachu (hlavně drážky), ložiska zrovna máznout, vyměnit uhlíky a na dalších 300k km klid.

Před opravou si větrák vzal i 5A, po opravě na max cca 1A.

Z toho bych usoudil že pokud Vám často umírají tepelné pojistky nebo samotné odpory, tak bych šel po závadě ve větráku.
Tomcat.


 

Share this post


Link to post
V 24. 10. 2018 at 19:13, Tomcat 540i napsal:

Po rozebrání větráku se ukázalo že uhlíky jsou sjeté, prach zacpal nezery v komutátoru a tím vznikal mezizávitový zkrat ve vinutí. Ventilátor se doslova pral sám se sebou. Rozebrání a repase větráku se dá zvládnout doma svépomocí bez poškození, všechno je poměrně dobře přístupné a uhlíky lze vyměnit (musí se ale přepájet vývod).
Větrák a komutátor vyčistit od prachu (hlavně drážky), ložiska zrovna máznout, vyměnit uhlíky a na dalších 300k km klid.

Tomcat.


 

Zajímalo by mě jak, se dá na ty uhlíky dostat. Sundaval jsi to foukací kolo s lopatkami?

Share this post


Link to post

Dobrý den,prosím o radu.na oct 1 mě nejde vůbec elektrika do vypínače topení,motor topení fiunguje napřímo,pojistky OK nemůže být někde ještě relé?Nemám vůbec proud na vypínači topení a od něho do topení taky nejde.

Share this post


Link to post

Dobry den, chci se zeptat když měním ventilátor můžu tam dát jakýkoliv který se dává do octavia 1 nebo jen ten přesný co mám v autě podle toho čísla tam? 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...