Přejít na obsah

Spotřeba


Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Tak som mal možnosť tento týždeň sa na 1,6 TDI CR poriadne povoziť. Auto bolo relatívne nové, malo najazdených len 1500 km.

Viem to bezprostredne porovnať so svojou 1,9 TDI, ktorá má tiež aktuálne najazdených kúsok cez 1500. Oboma autami som prešiel svoju rovnakú testovaciu trasu (cca 80 km v okolí Bratislavy), boli rovnaké poveternostné podmienky, šiel som rovnakým štýlom, t.j. podľa predpisov, väčšinu času na tempomate, radil som optimálne atď.

 

S 1,9 TDI som uvedenú trasu zajazdil za 4,6 l/100km, s 1,6 TDI za 5,0 l/100 km. 1,6 TDI je naozaj tichšie, nepočuť to charateristické klepanie motora. Bohužiaľ dunenie ale zostáva a keďže chýba to klepotanie, o toľko sa to dunenie zdá výraznejšie a pod 1500-1400 otáčok vyslovene trhá uši. Čo ma ale na 1,6 TDI veľmi nepríjemne prekvapilo, bola reakcia motora na pridanie plynu - otáčky 1500, stlačím plyn a nič! U 1,9 človek stlačí plyn a cíti, ako auto začne okamžite zrýchľovať. Najväčší šok ale bola pre mňa akcelerácia na zaradenom 5-tom stupni pri rýchlosti 80 km/h - po stlačení plynu trvalo 2 sekundy, kým auto začalo zrýchľovať!!! Skúšal som to viackrát, aj som posunul auto človeku, čo má na 1,9 TDI najazdených 200tisíc km a tiež bol prekvapený správaním 1,6 TDI. Skúsim ešte preveriť iné auto s týmto motorom, ale ak to majú takto všetky, tak ďakujem pekne. Asi to ale bude kvôli DPF a kvôli emisiám?

Takisto štart studeného motora 1,6 TDI je iný, než 1,9 - 1,9 TDI má po naštartovaní asi 30 sekúnd drsný klepavý zvuk, 1,6 TDI tento zvuk nemá, ale prvých cca 12-15 sekúnd má nepravidelný chod a otáčky lietajú hore a dole, po chvíli sa ustália.

 

Uvidíme časom, ako sa 1,6 TDI CR osvedčia. Prvotné dojmy mám ale rozpačité - áno zmizol klepot, ale viac duní a nižšia spotreba sa zatiaľ nekonala. Som rád, že som do svojho auta zvolil osvedčenú klasiku 1,9 TDI!

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Já jsem někde četl, že se musí více vytáčet. Takže to že nechtěla možno bylo tím, že jsi měl malé otáčky bo jsi na ně zvyklí s 1,9kou.

Tohle porovnání je naprd chtělo by to mít půjčené na delší dobu. Spotřeba taky je jasné, že dáš lepší s tvým se kterým už to máš v palci.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Takže až včera som sa dostal k tej 1,6TDI...

 

V podstate môžem potvrdiť presne to čo napísal 160R, je to podstatne tichšie ako 1,9TDI, s dvomi ľudmi je to podobne živé.

Prevodovka má iné odstupňovanie, je tiež 5-stupňová manuálna, ale pri rýchlosti 100km/h má 1,6 otáčky 1900 a 1,9 má 2000 otáčok... a pri 140km/h má 1,6 2650 otáčok a 1,9 má 2950...

a obmedzovač vypína pri 5200 otáčkach... :facka:

 

Nižšia spotreba sa nejako nekonala, možno keby dodržujem to čo sa mi snažil nahovoriť maxidot, kde ukazoval aby som zaradil vyšší rýchlostný stupeň, ale keď mi pri 60km/h na 4-ke pri 1500 otáčkach v meste ukázalo že mám zaradiť 5-ťku tak to bolo moc pod otáčky a celé auto dunelo pri cca 1200 otáčkach... :ph34r:

Motor sa začína trochu preberať pri 1800 otáčkach a ťahať začne asi okolo 2100 - 2200 otáčkach...

 

post-120-1267365859_thumb.jpg post-120-1267365850_thumb.jpg

post-120-1267365837_thumb.jpg post-120-1267365824_thumb.jpg

post-120-1267366224_thumb.jpg post-120-1267366229_thumb.jpg post-120-1267366234_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...
Guest TDi Pragmatik

tak jsem dnes přesně 2 týdny majitelem O 2 s tímto motorem. Přesedlal jsem z benzínu na naftu, sice jsem ve firmě něco s nafťáky už najezdil, ale nebylo toho zase tak moc. Mám proto dotaz-kdy a jak správně řadit-jak někdo psal výše-auto ožívá kolem 1800 otáček, takže aby auto trochu jelo, tak ho do 2500 točím než přeřadím-není to ale moc? Zkoušel jsem řadit na vyšší stupeň při nižších otáčkách, ale měl jsem z toho špatnej pocit, ale možná je to taky tak trochu zlozvyk z benzíňáku....

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Takže mám tento motor v Seat Altea Xl ale myslím si, že rozdiel v tom neni žiadny.

 

Motor je o chodne tichší. Máme doma aj 1.9 tdi 77kw a teraz aj 1.6 tdi 77kw. Spotreba sa dosť pohybuje podľa štylu jazdy čo ma prekvapilo. Je to podobné benzínovým motorom. Citeľne mi pride slabšia preto som si robil taký testík. Dlhá rovinka a dve auta akurát že jedno bolo Octavia a druha ta Altea. Po tomto teste vyšla Altea ako vytaz hoc len o trochu. Test sa opakoval 3x a vždy to tak skončilo. Pri teste bola spotreba 7.7l/km čiže stále plný kotol. Inak podľa palubáku mám v meste spotrebu 5,5. Uvidíme čo priniese čas. To turbo musí byť dosť veľké lebo aj pri bežnej jazde sa mi stáva, že ked vystúpim z auta turbo nejak čudne zapácha, nestretol sa s tým niekto?

 

Lukas

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...
Guest 16-TDI-DSG

Tak před týdnem jsem si konečně převzal fungl novou O2 1,6 TDI DSG combi. Po jednom týdnu denního dojíždění do práce/domů/nanákup mám najeto 440 km, takže auto je vlastně ještě úplně surové, nezajeté. Moje typická jízda je dlouhá průměrně 17 km, z toho asi 4 km ve městě, zbytek kvalitní okreska mimo město. Jezdím klidně a plynule, dodržuji 90 mimo město (téměř vždy). Používám tempomat v maximální možné míře.

 

Během mrazů jsem se s průměrnou spotřebou nedostal nikdy pod 5,4 l/100km. Škrábání námrazy z oken při nastartovaném motoru, topení, vyhřívání zadního okna, zrcátek a sedačky, ofukování předního okna... prostě doznívající zimní radovánky žeroucí naftu.

 

Včera a dnes už nemrzlo, takže jsem spáchal rekord: 4,7 km/100 km. :o

Kolik to bude asi papat, až přezuji na letní pneu, auto se zajede, a venkovní teploty se vyrovnají s těmi pokojovými?? Asi perpetuum mobile... :o

 

Pokud jde o řazení: Někdo tu konstatoval, že u manuální převodovky mu maxidot radí při 60km/h řadit 5-ku. Tak přesně takto brutálně se chová 7-kvaltová DSG. Jenže ona mi neradí, ani se mně neptá, ona sama jedná. ;) Jedete si po městě ukázněných 50km/h, a ona tam má 6-ku. Vyjedete z města a těsně před 80-kou tam šoupne 7-čku. Jedete předpisových 90 na tempomat, 7-mý kvalt, 1750 otáček. Krása. Jen jednou jsem zažil, že podřadila, a to do docela prudkého kopce. Na chvíli tam vrazila 6-ku. Asi po 5sekundách zase hbitě 7-čku. Já věděl, proč chci automat. Toto bych u manuálu psychicky nezvládl. :)

 

Nějaké prudší ježdění zkusím až to bude mít alespoň těch 1500km na tachometru. Teď je to ještě kojenec v šestinedělí, tak jsem na ní hodný. ;)

Pak dám vědět, jak se chová sportovní režim, a co kickdown, atd. Do té doby 90 a tempomat. Howk.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Tak mame OII 1.6TDI doma tyzden. Momentalne ma 1600km. Priemerna spotreba na tych 1600km podla PP 5,1 - jazdene v obci, na dialnici a aj dost v kopcoch. Vcera z prace (60km s prudkým stupanim uprostred) priemer 4,8l.

Njn ten ukazovatel radenia je vtipny no :smich: ! Ten by chcel 5- ku uz asi aj na 50tke. Problem ale potom je, ze sa jej moc z tych nizkych otacok nechce no. Takze moc na to nepozeram. Ale inak sa da povedat, ze je to fajne vozenie. Uplne nam postacuje a sme zatial moc spokojni! Casom hodim dalsie postrehy

Upraveno uživatelem Giancarlo
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Já sem měl půjčenou Octavii s tímto motorem na pár hodin a byl jsem celkem překvapenej jak to docela pěkně jede, je fakt, že slušnej zátah je někde kolem těch 1800 toček, ale zase se nechá krásně točit do červena. S 1,9 jsem jel krátce, ale zásadní rozdíl jsem necítil. Jo vlastně cítil - hluk byl menší.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
Guest 16-TDI-DSG

Tak po 7 měsících mám najeto 19000 km, z toho asi tak 2/3 byly po dálnicích, zbytek město a okresky. Dlouhodobá spotřeba dle knihy jízd se ustálila na 5,5 l/100km.

Samozřejmě velmi záleží na trase a zatížení vozu.

Rekord mám 4,2 l/100km na 60-ti kilometrové trase po okreskách s prázdným autem. Navíc výškový profil trasy byl směrem dolů (návrat ze Šumavy do "nížin").

Rekord z opačné strany spektra (nejvyšší spotřebu) si přesně nepamatuji, ale je to někde okolo 6,5 l/100km.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak som mal možnosť ...

 

Cauko,

no ked som sa ja rozhodoval aky motor si zaobstaram, prehovarali ma na klasicku 1,9nu. Ja vsak dizle neznasam kvoli klepotaniu a duneniu - ako si tu pekne popisal (mali sme firemnu). Pri vybere mi predajca povedal, ze 1,9 jazdi lepsie, aj ked podla papierov maju rovnaky vykon, no co sa tyka pruznosti a sprevodovania je lepsia 1,9na./objem je objem, to plati stale.

Ked som sadol do 1,4TSI vtedy som vedel, ze toto je motor pre mna. Tichucky, silny, turbo spina od 1400 otaciek a velmi pruzny. Chlapi, sak ja do frasa radim uz pri 2000 otackach a krasne to taha. Oproti dizlu mu chyba par Nm hlavne pri obehovani v 5tke pri 90km.h, vtedy tam obcas treba hodit 4ku a dostat ho do vyssich otacok.

No na dialnici v 6tke to jazdi neskutocne, kopec, nekopec - a hlavne ticho. Skusal som aj max. 203km.h, islo to.

 

Maki.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 5 týdnů později...

Mam 1.6 TDI 4x4 a som velmi prekvapeny tichostou motora, robievam spotrebu na mesacne najazdenych 6 000 km 6,1, ale je pravda, ze niekedy sa neovladnem a pri hudbe sa dam zviest. Nemam ani kriveho slova, co by som vytkol. Velmi velka spokojnost a prijemna zmena z 1.9TDI. Byvam v Cechach a cestou k mojim rodicom do SR s rodinou sa dostanem na 4,6l. Jedina vec mi vadi a to je caste vypalovanie ziaroviek.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Takže mám tento motor v Seat Altea Xl ale myslím si, že rozdiel v tom neni žiadny.

 

Motor je o chodne tichší. Máme doma aj 1.9 tdi 77kw a teraz aj 1.6 tdi 77kw. Spotreba sa dosť pohybuje podľa štylu jazdy čo ma prekvapilo. Je to podobné benzínovým motorom. Citeľne mi pride slabšia preto som si robil taký testík. Dlhá rovinka a dve auta akurát že jedno bolo Octavia a druha ta Altea. Po tomto teste vyšla Altea ako vytaz hoc len o trochu. Test sa opakoval 3x a vždy to tak skončilo. Pri teste bola spotreba 7.7l/km čiže stále plný kotol. Inak podľa palubáku mám v meste spotrebu 5,5. Uvidíme čo priniese čas. To turbo musí byť dosť veľké lebo aj pri bežnej jazde sa mi stáva, že ked vystúpim z auta turbo nejak čudne zapácha, nestretol sa s tým niekto?

 

Lukas

 

S tym zapachom som sa stretol aj ja... mam tu cest jazdit funglaka, mam najazdenych prvych 800km, stiplavy smrad pripisujem nejakemu vypalovaniu farby na vyfuku, alebo nieco. par krat som sa zlakol, co to je, lebo to naozaj smrdelo priserne. ale nie je tam ziadna pravidelnost.

 

spotreba : palubny pise priemer od zaciatku 5,5 l/1OOkm, zial, na moje dnesne prekvapenie a prepocet po natankovani plnej / najazdene km od posledneho natankovania = 6,6 l / 100 km. A to jazdim naozaj velmi komfortne, ziaden sport. Zvysenu spotrebu opat pripisujem este surovemu motoru a castej jazde po meste. Vsimol som si, ze aj ked je motor relativne teply, stale si drzi otacky tesne nad 1000 / min. Pri "teste" na mieste a sledovani aktualnej spotreby, co je okolo 0,6 l / hod, vypnem svetla a ventilator kuranie, spotreba padne na 0,2 l / hod.

Zaujimave.

Kazdopadne som presedlal z oct 1,6 fsi, co mi prislo mierne sportovejsie vozenie, ked porovnam spotrebu, nie som velmi nadseny a hlavne prevody na tdi su nejake divne. Hlavne jednotka je tak kratucku, ze tam snad ani nemusela byt :)

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Hlavne jednotka je tak kratucku, ze tam snad ani nemusela byt :)

Jednicka je tam podle me pouze na pojizdeni, kdyz pustis brzdu, je to preci jen sucha spojka.

 

Jinak ja mam ted 1.6 cerstve (ojetou se 75000km) a jak po meste, tak po dalnici (130km/h) mi to ukazuje 5,5l/100km prumer.

Odkaz ke komentáři

Po cca 20 000km mame dlouhodobou 5,2l/100km.

 

Je to rodinné auto a jezdí se s tím všude (hory, dovoléné - dálnice, okresky..)

 

Rekord jsem stanovil já sám

- nejnižší 3,8l/100km - jízda po okresce, pomalu v poklidu (s tempomatem), rovinka...

- nejvyšší 6,9l/100km - závodil jsem s týpkem co měl 1.9TDI v O1 (verzi nevím)...

 

Celkově jsme s motorem spokojení...

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

U mna napodobne, OIIFL najazdenych cca 20000km (9mes.), spotreba dlhodobo ustalena na 4,2l/100km :prcprc: ...vacsinou jazdim dialnicu a mimo mesto, popripade obchvat. Tankujem na Shell (nie Power), alebo v Rakusku + pridavam VIF (neviem ci to ma na spotrebu nejaky extra vplyv). Na plnu nadrz (55l) pravidelne najazdim skoro 1300km s 0-ovym dojazdom :lool:

 

Najnizsiu, co som dosiahol bolo 3,4l/100km a najvyssiu sa mi zda nieco cez 5,0l/100km.

 

Co sa tyka hlucnosti, tak to posudit neviem, presiel som z benzinu, takze pre mna to reve/klepe ako besne :D Ano to signalizovanie rychlostnych stupnov je trochu od veci a ked sa clovek podla toho riadi, tak ako sa tu uz pisalo, ide na nizsich otackach a to dunenie je dost pocut. Osobne sa ho snazim drzat medzi 1400-2500ot/min (no obcas mi aj ujde) ;)

 

Co si tyka zivosti, tak pri tom 1,5t aute mi tam predsa len nieco chyba a rozmyslam, ci ho nedam chipnut. Nehovorim, ze to netaha, len to treba dat do vyssich otacok (okolo 1900-2100ot/min to uz kope). Mozno som len trochu rozmaznany :)

 

U mna zatial v celku spokojnost...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...