xxhans Odesláno Březen 19, 2015 Sdílet Odesláno Březen 19, 2015 Ahoj, chtěl bych na svojí octávii vyměnit zadní prachové štíty. Už to někdo zkoušel měnit? Musím rozebrat všechno na nápravě až po čep, nebo stačí sundat brzdič a kotouč a pak se nechá šáhnout pod ten kus co je v něm ložisko a povolit šrouby? Jedná se o zadní kotoučovou nápravu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
kocka87 Odesláno Březen 19, 2015 Sdílet Odesláno Březen 19, 2015 Vše sundat, brzdič, kotouč atd...stáhnout ložisko, sundat čep ložiska a jsi na plechu. Vyměníš plech a skládáš. Jen pozor na zadní prachovku ložiska ať si sedne správně. Je to pohoda práce, tedy když máš potředné nářadí. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
cosby Odesláno Březen 19, 2015 Sdílet Odesláno Březen 19, 2015 a také se někdy stane,že se ložisko zničí a začne hučet. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
kocka87 Odesláno Březen 19, 2015 Sdílet Odesláno Březen 19, 2015 Může se stát i to. Ale když je stávající ok, jde dobře stáhnout a vše se správně poskládá, tak staré bude sloužit dál. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
xxhans Odesláno Březen 19, 2015 Autor Sdílet Odesláno Březen 19, 2015 Ještě otázka to nářadí počítám nějakej stahovák. To ložisko zůstane v celku, nebo se rozloží na dva kusy? Zejtra to teda zkusím a doufám že to klapne. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
kocka87 Odesláno Březen 19, 2015 Sdílet Odesláno Březen 19, 2015 Ano, stahovák, gola sada, klíče a nemělo by tě nic překvapit. Až ho stáhneš, tak ti vnitřní prstýnek ložiska zůstane na čepu, ten tam nech + na tom prstýnku nejspíše zůstane zadní prachovka z ložiska. Tu pak opatrně sundáš a nasadíš na ložisko, to si pak ohlídej, ať ji dáš dobře. Pak to vše nasadíš zpět, dotáhneš a mělo by to být ok. Já když před rokem měnil sérii plechy za velký z RS, tak jsem ještě ložiska lehce přimáznul vazelínou. Není to na škodu, neublíží jim to. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
xxhans Odesláno Březen 19, 2015 Autor Sdílet Odesláno Březen 19, 2015 Jo rozhodně to máznu. Nejradši bych to nedělal, ale ty plechy si už můžu loupat jak perníček. Díky za info, snad to teda dopadne dobře. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
kocka87 Odesláno Březen 19, 2015 Sdílet Odesláno Březen 19, 2015 Nemáš zač, kdyžtak dej info, jak si dopad ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
xxhans Odesláno Březen 20, 2015 Autor Sdílet Odesláno Březen 20, 2015 (upraveno) Takže dneska sem se do toho postil, Docela mě překvapilo jak to šlo lehce. Všechno sem sundal na pohodu. Jedinej zádrhel byl u držáku s deskama, nechápu proč tam dávali šrouby na imbus. Když už sem to dělal tak sem hodil nový ložisko. Nejvíc mě nasralo že sem koupil originál prachovej štít a až když sem chtěl namontovat šroub co drží snímač na ABS tak sem zjistil že v tom štítu není na šroub otvor :( . Tudíž sem to dělal dvakrát . Jinak pro lehce vzručného domácího kutila práce na cca 2,5H při pohoda tempu. Všem zůčastněným díky za postřehy a rady. Upraveno Březen 20, 2015 uživatelem xxhans 0 Citovat Odkaz ke komentáři
kocka87 Odesláno Březen 20, 2015 Sdílet Odesláno Březen 20, 2015 Z toho starýho teda moc nezbylo :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
xxhans Odesláno Březen 20, 2015 Autor Sdílet Odesláno Březen 20, 2015 Jo je to maso. To sem prostě vyfotit musel Pravá strana je na tom stejně, udělám jí o příštím volnu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
hanys888 Odesláno Březen 20, 2015 Sdílet Odesláno Březen 20, 2015 s těma imbusama sem se divil taky, ale držák není třeba vůbec sundávat kotouč jde vyndat i tak :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
xxhans Odesláno Březen 21, 2015 Autor Sdílet Odesláno Březen 21, 2015 Tak to jsem ani nezkusil, ale ty šrouby sem vytunil klasickym šestihranem. Padne tam nádherně. Ten imbus je akorat pro zlost. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
kocka87 Odesláno Březen 21, 2015 Sdílet Odesláno Březen 21, 2015 Mě ty imbusy taky potrápily. Nešlo to ani za boha a tak přišel na řadu autogen a pěkně nahřát do červena a ochladit vodou, pak už bez problémů :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
xxhans Odesláno Březen 24, 2015 Autor Sdílet Odesláno Březen 24, 2015 Ty jo, tak to sem měl ještě docela ještě v pohodě. Akorát sem je poklepal stříknul WD 40 a pak gola a kladivo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pivi Odesláno Září 11, 2015 Sdílet Odesláno Září 11, 2015 zdravím...můžu se zeptat jestli někdo neví utahovací moment matky na náboj 2. osy.....škoda octavia 1.9 Tdi 81 Kw 2002 0 Citovat Odkaz ke komentáři
sirius1 Odesláno Srpen 5, 2021 Sdílet Odesláno Srpen 5, 2021 V 20. 3. 2015 at 19:26, xxhans napsal: Takže dneska sem se do toho postil, Docela mě překvapilo jak to šlo lehce. Všechno sem sundal na pohodu. Jedinej zádrhel byl u držáku s deskama, nechápu proč tam dávali šrouby na imbus. Když už sem to dělal tak sem hodil nový ložisko. Nejvíc mě nasralo že sem koupil originál prachovej štít a až když sem chtěl namontovat šroub co drží snímač na ABS tak sem zjistil že v tom štítu není na šroub otvor 😞 . Tudíž sem to dělal dvakrát . Jinak pro lehce vzručného domácího kutila práce na cca 2,5H při pohoda tempu. Všem zůčastněným díky za postřehy a rady. Hele chlapi jaký je tam potřeba imbuák?Myslím číslo.Údajně škodáci dávají šrouby na nestandartní čísla imbusů.Ne všechny jsou v běžné sadě.Díky Mirda 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Srpen 5, 2021 Sdílet Odesláno Srpen 5, 2021 Jediné co jsem musel tehdy dokoupit byl 7 imbus, ten bohužel v běžné sadě nebyl a na třmen je potřeba 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Spooky1 Odesláno Srpen 5, 2021 Sdílet Odesláno Srpen 5, 2021 7 je na předek na vodící kolíky... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
sirius1 Odesláno Srpen 6, 2021 Sdílet Odesláno Srpen 6, 2021 V 5. 8. 2021 at 17:12, sirius1 napsal: Hele chlapi jaký je tam potřeba imbuák?Myslím číslo.Údajně škodáci dávají šrouby na nestandartní čísla imbusů.Ne všechny jsou v běžné sadě.Díky Mirda Dnes jsem to udělal.Vše šlo dobře až na ty imbusy (u moji Octavky 1U2 byly zadní imbusy č.8).Nakonec po nastříkání WD40 a poklepání kladivem povolily.I ložisko šlo bez problémů sundat.Vyměnil jsem ten ochranný kryt a současně jsem dal oba nový kotouče a destičky od Deckermann.Pístík jsem dotlačil s otáčením profi-přípravkem.Nakonec po zkušební jízdě asi 10 km zjistil, že se moc hodně zahřívá zadní strana řidiče (levý zadní plechový kolo), nedal se tam udržet prst tak to pálilo.Druhá strana byla vlažná.V čem mám problém?Dík za každou radu.Mirda 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Srpen 6, 2021 Sdílet Odesláno Srpen 6, 2021 očistil jsi a namazal vodící kolíky, třmen musí chodit hladce, 0 Citovat Odkaz ke komentáři
sirius1 Odesláno Srpen 6, 2021 Sdílet Odesláno Srpen 6, 2021 před 45 minutami, Radas napsal: očistil jsi a namazal vodící kolíky, třmen musí chodit hladce, Kolíky namazány všechny.Jen spodní (strana co moc hřeje) ačkoliv namazán se zadrhával (jakoby někde nakonci ho něco drželo). Druhá strana (spolujezdce) to nedělá.Tam oba třeny pěkně "jezdí".Mirda 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Srpen 7, 2021 Sdílet Odesláno Srpen 7, 2021 pokud je ten vodící kolík poškozen tak jej nahraď novým nejlépe oba dva, musí to pěkně klouzat bez drhnutí, Předpokládám že to máš složené a v pořádku 0 Citovat Odkaz ke komentáři
sirius1 Odesláno Srpen 8, 2021 Sdílet Odesláno Srpen 8, 2021 V 7. 8. 2021 at 8:36, Radas napsal: pokud je ten vodící kolík poškozen tak jej nahraď novým nejlépe oba dva, musí to pěkně klouzat bez drhnutí, Předpokládám že to máš složené a v pořádku Včera jsem to rozebral celé a zjistil,že tam jsou odlišně vypadající vodící trny a ten spodní byl nepatrně ohnutý a trochu drhnul-neklouzal volně.Koupil jsem nový v Autokelly typ FK G087501 za 65kč.Namazal azasunul.Šel tam vsunout parádně jako do maminy.Po testovací jízdě stejné oteplení kola jako na druhé straně.Moc vám děkuji za rady a pomoc.Díky Mirda 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.