Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Kolik stojí zkalibrovani pc? Mám po chipu. Na volnoběh spotřeba dost kolísá. A i tak bych to chtěl zkalibrovat,auto mám cca 3 měsíce.

 

Tento problém jsem měl po chipu také. A byl jsem z toho špatnej. Nikde jsem se nedočetl o tom že by to mělo po chipu dělat. Vysoká spotřeba , ukazatel paliva neukazoval co má, na volnoběh totéž. Odpojil jsem baterii a nic, cca po 14 dnech se mi to ustálilo a od té doby je to v pořádku.

 

Odkaz ke komentáři

No jako bys to přivolal.. Dnešní trasu do práce jsem jel se spotřebou o litr méně,než vždycky. Je pravdou,že se také stále učím s tímto motorem zacházet.. Auto mám cca 3 měsíce. Chip mi dělal TDIfun a taktéž mi nechal vyčistit turbo. Skvělá to věc.. Dlouhodobou mám 6,6l,ale jde to níž a níž..

Odkaz ke komentáři

Já mám chip taktéž od TDIfuna a spokojenost. Spotřeba šla dolů a auto ožilo. Jinak jezdím osobně úsporně, ale občas to protáhnu. Myslím že to zbytečně držíš ve vyšších otáčkách a pak to více papá. Normální jízda 90km/hod a na pětku 1700 - 1900 ot. Ale na to přijdeš jak na to. Budeš spokojen.

Odkaz ke komentáři

Myslíš že to držím zbytečně nahoře? Vidíš,stále se učím.. :) Předtím jsem měl OI,ale tam je spojka a setrvák nesmrtelný. Takže nějaké podtáčení jsem neřešil.. Po koupi OII proběhla okamžitá výměna komplet spojky se setrvákem,tak bych ji nechtěl hned zrušit zbytečným podtáčením...

Odkaz ke komentáři

Myslíš že to držím zbytečně nahoře? Vidíš,stále se učím.. :) Předtím jsem měl OI,ale tam je spojka a setrvák nesmrtelný. Takže nějaké podtáčení jsem neřešil.. Po koupi OII proběhla okamžitá výměna komplet spojky se setrvákem,tak bych ji nechtěl hned zrušit zbytečným podtáčením...

Já do toho, s dovolením, vstoupím... Protože je potřeba rozlišovat dvě věci:

 

1) podtáčení motoru

2) jízda v nízkých otáčkách.

 

Ad 1) to jsou zpravidla otáčky pod hodnotu 1050-1100 ot/min a v těch není dobré jezdit bůh ví jak dlouho. Motor už dost duní a veškeré nároky na dynamiku jsou fuč. Navíc zvýšené vibrace motor znamenají i zvýšenou zátěž pro klíčové komponenty hnacího ústrojí.

 

Ad 2) Všechno nad 1200 otáček je ok. Není problém s tím autem jet na 5° konstantně 55km/h. Ale nesmíš od toho čekat zázraky v akceleraci. Pak je třeba myslet dopředu, ale na plynulou jízdu to bohatě stačí.

 

Ale je třeba se na to podívat z jiného úhlu: máš auto z toho důvodu, aby ti nežralo, anebo abys měl z jízdy radost, prožitek a zážitek?

A podle toho s autem jezdíš buď za 4,x nebo 6,x litrů dlouhodobé spotřeby ;)

Odkaz ke komentáři

Já nepíšu že to nejde, o podtáčení dieslu se toho už napsalo dost, ať si každej jezdí jak chce, pokud neohrožuje ostatní, s mým autem ale tohle ne ;) Jednak je to hnusnej pocit, jednak s takovým stylem neuspořím a jednak si dodnes myslím že to některým součástem v autě nedělá dobře o čemž už sem měl možnost se několikrát přesvědčit. No a Sniper píše o těch 1500 jako o "Osobně se domnívám" takže to chce začít vyvracet ať je o čem psát i když už se tohle popsalo x krát :)

Odkaz ke komentáři

K tomu není co psát. Každé auto je jinak zajeté a jinak jede. Já osobně pokud pojedu 50 v obci tak tam raději dám trojku a motor si vrní v pohodě a mám tam tak 14000 - 1500otáček, pohoda. Pokud bych tam měl méně už je to na prd a slyším že to chce něco jiného. Jezdím a poslouchám motor. Ale pokud pojedu normálně na rovině na 4 nebo 5, tak pod 1500 nejdu jelikož už vím že musím podřadit a záleží na tom jakou rychlostí jedu,. Ale jeden příklad. Měl jsem dříve Octavii, jejíž majitel jezdil přes obec 50km/hod jelikož to byl starší pán a dodržoval rychlost ale měl tam 5. A jak to dopadlo? Když jsem sním jel tak jsem kňučel jak ten motor trápí. Pak jsem to koupil v létě a v zimě jsem zjistil ,že tímto stylem jízdy odrovnal dvouhmotu , tak to snad nemusím rozebírat. Jinak já osobně jezdím na spotřebu. Každý den dojíždím do služby 100km, Takže to i něco stojí. Ale každopádně nejsem brzdou provozu a občas to i protáhnu. Zkoušel jsem nafotit jak to jede a jak mi to žere, něco je na rovině a něco do mírného kopce. Sami posuďte.


Tady jen par fotek.

post-29989-0-23131200-1391888709_thumb.jpg

post-29989-0-01142100-1391888719_thumb.jpg

post-29989-0-40742700-1391888738_thumb.jpg

post-29989-0-11344400-1391888747_thumb.jpg

post-29989-0-26044100-1391888765_thumb.jpg

post-29989-0-02226900-1391888783_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

moje spotřeba podle tankování a zkušenosti je:

město 6,5

okresky 4,5

dálnice 6,1 (130 km/h)

Dlouhodobou spotřebu za rok s Oktávkou mám 5,65 l/100 km. Jinak je to 1.9 TDi 77 kw BXE Combi Elegance 10/2009.

Co se týče mé zkušenosti s PP, tak ukazuje při jízdě po okreskách o cca 0,2 menší spotřebu a na dálnici zase o cca 0,2 vyšší.

Odkaz ke komentáři

Sniper, motorpower aj.: to je nekončící debata. :D Ono je důležitý mrknout (zejména po úpravách), kde vrcholí krouťák a jaký má průběh. A v tomto ohledu je třeba se k motoru chovat. Důležitý jsou ale např. i pokyny na plynovém pedálu; jezdím úsporně, ale dynamicky, nebrzdím provoz a nezřídka dávám i plný plyn.

 

Pokud mám správný informace přímo od techniků z MB, tak ty naše 1,9TDi nejsou vysokootáčkové motory. Podle toho mají posazený i vrcholy křivek; krouťák má vrchol zhruba 1800ot. a max. výkon zhruba ve 4000ot. A pokud mám zhruba od 1300ot. k dispozici kolem 200Nm (v sérii), tak není třeba točit víc jak 2700ot.

 

50km/h na pětku je málo, na 5°až tak od 55km/h výš, jinak stačí čtvrtý stupeň. Dvouhmoty odcházejí z toho důvodu, že když jsou nízké otáčky, tak přidáním plného plynu (neúměrné zatížení) dochází k protichůdným vibracím, které dvouhmota odskáče. Proto je třeba neustále jezdit hlavou, a pak se dá jezdit i v nižších otáčkách ;)

Odkaz ke komentáři

Zdar chlapi, nejsem žádnej odborník, určitě se tu najdou zkušenější řidiči, nicméně souhlasil bych s oběma názory. Podtáčení samozřejmě motoru a setrváku neprospívá, nicméně bych to vždycky stahoval ke konkrétní situaci. Je rozdíl, když to budu rvát v nízkých otáčkách pod plynem do kopce nebo když jedu kochačku po rovině. Ve městě jezdím po rovině nebo z kopce na čtyřku tachometrových 55 (real 50) a to má motor otáčky lehce pod 1500 (nevím přesně 1400-1500), ale zdůrazňuji, že před kopcem včas podřadím a při nutnosti rychle akcelerovat taky. Asi se mnou někteří nebudete souhlasit, ale já si myslím, že takto plynulou jízdou po rovině mezi 1400 a 1500 otáčkami svému autu neubližuji. Mám najeto lehce přes 200 tis. km a setrvák původní.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...