Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Já mám teď přes zimu (patnáctky kola) reálně dle počítání 5.0 L. PP ukazuje o 0.3 L míň než skutečnost. Přes léto je to o něco více - sedmnáctky kola+klimatizace. Snažím se jezdit úsporně. To ale neznamená, že jezdím pomalu, to vůbec ne, jenom předvídám a využívám konfiguraci terénu.

Odkaz ke komentáři

Já mám teď přes zimu (patnáctky kola) reálně dle počítání 5.0 L. PP ukazuje o 0.3 L míň než skutečnost. Přes léto je to o něco více - sedmnáctky kola+klimatizace. Snažím se jezdit úsporně. To ale neznamená, že jezdím pomalu, to vůbec ne, jenom předvídám a využívám konfiguraci terénu.

 

 

Mimochodem na kolik máš nahuštěny pneumatiky?? ^_^

 

 

2 ALL

 

Všimli jste si, že většinou každý pisatel píše že není brzdou provozu hned po tom přijdou slova že předvídá provoz a zde jako třešnička je i využívání terénu?? :smich: Já jsem už takhle v pár vláknech, které byly zaměřeny na téma spotřeby tuto věc spatřil. :palec:

Odkaz ke komentáři

A co povies na moju dlhodobu spotrebu 4.8l/100km (jednotlive jazdy do roboty a nazad mavam teraz 4.2 - 4.5/100)?

V meste 55km/h, mimo mesta 90km/h tempomat. :P Pneu na 2.5atm

dialnice cca 5%, okresky 80%, zvysok mesto.

 

A ked sa da, vyuzivam aj ten profil terenu, dojazdy podla terenu so zaradenou, alebo vyradenou rychlostou, ...

Odkaz ke komentáři

Předvídat provoz opravdu nejde, např. jedu do práce a jeden úsek je z kopce se zatáčkama a když budu umět předvídat provoz tak to tam projedu jako nůž máslem a ušetřím. Zrovna nedávno sem přesně tam (v poslední zatáčce po který následuje dlouhá rovina) vyjel ze zatáčky a proti mě debil v kamiónu (já byl ve svým pruhu :lol:) Pokud bych tohle uměl předvídat tak se tomu přispůsobím ale tak bych byl omezen a tím pádem ublížil spotřebě, takže to předvídání je dvousečný. O brzdě provozu se taky nedá mluvit páč to osobně není objektivní. Terén se dá využít tam kde to známe, což cesta do stálé práce splňuje. Nedávno mi v práci bylo zděleno že cestou kterou jezdím tak jezdí dvě rychlý Oktávky, jedna zelená která předjíždí i před horizontem nebo zatáčkou a druhá modrá, to sem zbystřil a jak sem tušil tak správně :lol: Ta spotřeba právě není jen v tý ne-rychlosti, ale to tu všichni víme ;)

Odkaz ke komentáři

Ja mam teraz pocas rannej teploty 1 - 5C rano vacsinou stale primer 6.3-6.7, ked tomu idem po krku tak 7,1 ... ale mam karton pred radiatormi vpredu. Auto sa po zohriati v meste uz vobec nevychladi( po najazdeni 15 km a stati 4-6 hodin) a po nastartovani aj ked je voda pod 50C, tak sa zohreje na 90 behom 3 min. pohodovou jazdou mam vacsinou teraz 5,5, neviem sa dostat nizsie. Ked idem svoj eko-maraton, kde som dal v lete 3,7 (15 km, s tym ze zaciatok je 3 km dole kopcom a 2 km rovinka, bez zmeny smeru a semaforu), dam max 5,0 ... Ale pravda je ze bez toho kartonu bol uspech ked som dosiahol 75C v tuhsiej zime.

Odkaz ke komentáři

 

 

Mimochodem na kolik máš nahuštěny pneumatiky?? ^_^

 

 

2 ALL

 

Všimli jste si, že většinou každý pisatel píše že není brzdou provozu hned po tom přijdou slova že předvídá provoz a zde jako třešnička je i využívání terénu?? :smich: Já jsem už takhle v pár vláknech, které byly zaměřeny na téma spotřeby tuto věc spatřil. :palec:

 

Pneu na leto - 17" mam na cca 2.5 atm, zimni 15" trosku min-2.2 az 2.3, jezdim prevazne ve dvou bez vetsiho nakladu. Psal jsem, ze predvidam-ne ze predvidam provoz, to znamena, ze kdyz za mnou nikdo nejede a nikoho tudiz nebrzdim, tak si v klidu vyradim pred obci a setrvacnosti tam dojedu. To samy s vyuzivanim konfigurace terenu. Kdyz je to zkratka z kopce, necham to klidne rozjet nad povolenou rychlost a setrvacnosti dojedu dal. Jezdim porad ty same trasy, takze uz proste vim, kde muzu klidne dat nohu z plynu a pojedu nekolik kilometru setrvacnosti aniz bych ztracel rychlost. Ale to nejdulezitejsi-beru ohled na ostatni ucastniky provozu a nikoho nebrzdim ani se na nikoho nelepim!!! Nevim co je na tom zvlastniho a proc by to mela byt tresnicka na dortu a duvod se tomu smat.

Odkaz ke komentáři

Ta věta , všimli jste si ,že každý pisatel není brzdou provozu apod.? Hmm dobrý!

K tomu lze napsat jen jedno, každý jezdíme jinak. I já využívám, pokud chci jet na spotřebu jízdu z kopce ,ale nevyřazuji rychlost. Mám tam např. 5 a nechám to jet. Pak se směju, když jedu z kopce 90km/hod a předjíždí mě ti , co si musí dokázat že umí jezdit rychleji . Nedivím se , že pak mají spotřebu jako prase, To jsou řidiči brzda ,plyn, jinak jezdit neumí. Takže ti co píší, že nejsou brzdou provozu , ty já osobně chápu, jelikož se mezi ně řadím i já. Pokud vím že se dá někde jet i já to klidně rozjedu ale jinak jezdím podle předpisů. Nestojí mi to za to, aby mě někde naměřili a sebrali řidičák. Za další si myslím ,že záleží také na tom v jakém stavu máš auto, nahuštěný pneu a hlavně jakou máš nohu. Nemíním se zde dohadovat ,kdo za kolik jezdí. Beru to tak ,že to je každého věc a každý má právo napsat své postřehy a za kolik jezdí o tom, to tu je. Nebudu zde nikoho kritizovat za to že jezdí úsporně a používat slova jako kup si Rikšu. Nedávno jsem jel směr Bratislava - Brno 130 na tempomat a spotřeba 5,1 tak nevím jestli mi to blbě ukazuje a nebo jestli jezdím nenormálně při dodržení dovolené rychlosti a nebo jestli nejsem ta brzdy provozu. A ti co si opět dokazují jak se má jezdit na dálnici tak to dopadne většinou tak, že o několik km dál,bud někde stojí a já je v klidu dojedu a nebo je zastaví chlupatí. K tomu snad není co dodat.

post-29989-0-97898300-1393079975_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Predpisy jsou fajn ale jezdit podle nich se dlouhodobe neda. Ne ze bych byl nervoza co musi mit nohu na podlaze ale proste nekdy jsou zmeny rychlosti a ruzne prikazy tak nasekany blizko na sobe ze to potom nema nic spolecneho s plynulou jizdou. Rekl bych ze hlavne by se melo jezdit podle aktualnich podminek na silnici a podle racionalnich schopnosti kazdehom z nas za volantem, coz je kamen urazu a proto tady mame predpisy:)

Odkaz ke komentáři

Na legislativu zapomeňte, jinak si ani nemůžete koupit nové auto. U nás jednoznačně diskriminační záležitost.

Ve spolupráci s výzkumným ústavem v DE je dokázané, že pasivní regenerace funguje nejlépe na 5 a 6 rychlostní stupeň v permanentní zátěži / rozumněj čelní odpory/ která vzniká od 130km/hod směrem výše..cca do 160. To odpovídá 60% zdvihu plynového pedálu, kdy teplota ve výfukovém traktu vystoupá dostatečně vysoko. Vzhledem k tomu, že u nás na dálnici se nejezdí dost často ani těch 130, ať už vlivem řidičů, či situace/ opravy, výluky atd./ je jasné proč životnost DPF je u nás tak nízká.

Když plno z vás jezdí tu "rikšu", tak sice šetříte, ale zároveň vás čeká nepříjemná budoucnost v podobě zanesených turb a DPF filtrů.

Nenutím tím nikoho k rychlé jízdě, ani neodsuzuji ty pomalé, ale někdy je dobré toto trošku přehodnotit.

A občas je i lepší koukat dopředu a kolem co se děje, než jen zírat na údaj palubního počítače.... Ověřeno životem..

Odkaz ke komentáři

motorpower

 

Za mě mohu jen dodat.......... :palec:

 

 

 

 

Pneu na leto - 17" mam na cca 2.5 atm, zimni 15" trosku min-2.2 az 2.3, jezdim prevazne ve dvou bez vetsiho nakladu. Psal jsem, ze predvidam-ne ze predvidam provoz, to znamena, ze kdyz za mnou nikdo nejede a nikoho tudiz nebrzdim, tak si v klidu vyradim pred obci a setrvacnosti tam dojedu. To samy s vyuzivanim konfigurace terenu. Kdyz je to zkratka z kopce, necham to klidne rozjet nad povolenou rychlost a setrvacnosti dojedu dal. Jezdim porad ty same trasy, takze uz proste vim, kde muzu klidne dat nohu z plynu a pojedu nekolik kilometru setrvacnosti aniz bych ztracel rychlost. Ale to nejdulezitejsi-beru ohled na ostatni ucastniky provozu a nikoho nebrzdim ani se na nikoho nelepim!!! Nevim co je na tom zvlastniho a proc by to mela byt tresnicka na dortu a duvod se tomu smat.

 

Mimochodem měl by jsi to i v zimě dávat 2,5, protože snížením teploty se ti to o cca 0,2 sníží a máš větší valivý odpor ( platí v případě pokud nepoužíváš jako plnivo Dusík ). Tudíž pak z kopce nemusíš vyhazovat, protože palivo ušetříš jinde. :palec: Ohledně toho předvídání jsem to napsal příliš jednoznačně, měl jsem na mysli jak provoz tak terén, protože to jde dle mého soudu ruku v ruce. Mimochodem to co jsem psal bylo spíš zaměřeno všeobecně na příspěvky, které byly napsány podobným způsobem jako tvůj. Nebylo to nic osobního. :loool: Pokud si prolistuješ více vláken, kde je zmínka o spotřebě ( i na jiných fórech ), tak mi dáš jistě za pravdu. A určitě nejen ty. :palec:

S tím lepením to asi také nebude tak horké, protože ve většině případů se na tebe lepí někdo s rychlejším vozem a potřebuje tě předjet a ty mu to neumožňuješ tak vyčkává až se smiluješ ( či někdo jiný - mluvím hypoteticky ) a zařadíš se. Toť má zkušenost a musím dodat že se má slova týkají dálnice.

 

Mimochodem NEJSEM BRZDA PROVOZU :smich: tudíž jezdím za 6,8. Nicméně to obsahuje dálnici v rozmezí od 150-180km/h a ve městě, obcích a silnicích první třídy tak o 10-20km/h nad limit. A když vezmu v potaz kolik stojí vyčištění turba (nebo dokonce nové ) dále DPF filtru nebo dokonce nová dvouhmota tak ty 2L/100km na víc mi za to stojí. :jelen:

Odkaz ke komentáři

Hele na tohle téma se asi nikdy větší okruh lidí neshodne. Já jezdím 55/100/135 km/h, takže +- v rámci předpisů a nemyslím si, že bych někoho brzdil. Když vidím, že se mi na dálnici někdo rychle blíží a zrovna předjíždím třeba kamion, tak mi vůbec nedělá problém to přišlápnout na 160 a uhnout mu... Se svižnými řidiči nemám absolutně žádný problém, bezpečně se dá jezdit i rychle, naopak si myslím, že více krizovek zaviní zbytečně pomalu jedoucí řidiči než ti rychlí...

Jezdím převážně dálky a pravidelně každou jízdu zahřátý motor vytočím skoro k červenýmu-třeba při nájezdu na dálnici-to jenom poznámka k zanesení turba, který mám původní a nikdy se nečistilo, setrvák původní... DPF nemám... Najeto aktuálně 210 tisíc...

Což je myslím důkaz v tom, že úspornou jízdou v rozumných mezích (čti používám mozek) tyhle komponenty zbytečně brzy neodrovnám (jejich výměna nás stejně dřív nebo později všechny čeká ať chceš nebo ne).

A mimochodem ten rozdíl dva litry ve spotřebě jak píšeš, dělají při mým nájezdu skoro 150 tis. Kč :D reálně je ovšem rozdíl v mojí a tvojí spotřebě spíš 1,5 litru, takže je to "jen" 110 tis. Kč :lool:

Ad plnění pneu-na všech autech máme plněno dusíkem, možná je to zbytečný, ale můj kamarád v servise mi ho tam dává "zadarmo", tak proč ne ;)

Odkaz ke komentáři

Tak s mým nájezdem udělá rozdíl 1,5l/100km za rok cca 11tkč takže pokud někdo udělá 200tkm ročně, moc tomu nevěřím že s jedním autem, tak už je to pěkná pecka. S jedním autem jezdit průměrně cca 550km denně a ještě předpisově musí bejt na palici ale spíš na brzkej dřevěnej spacák :lol:

Se svižnými řidiči nemám absolutně žádný problém, bezpečně se dá jezdit i rychle, naopak si myslím, že více krizovek zaviní zbytečně pomalu jedoucí řidiči než ti rychlí...

A pak že se nedá shodnout :lol:
Odkaz ke komentáři

Šulda: Tak s tím rozdílem jsem to myslel za celkový nájezd na autu, néé za rok :P ročně to dělá tak 20 tis. Kč (40 tis. km) ;)

A pak se můžu vždycky za břicho popadat, když mi moji kamarádi a známí s benziňákama vždycky řeknou, že k čemu mi je oproti jejich autum par tisic usetrenejch na nafte, kdyz pak naladuju desetitisice do oprav turba, setrvacniku, vstriku atd... Kdyz jim povim, ze tohle vsechno je puvodni a ze za tech 200 tis. km jsem na nafte oproti benzinu (treba 1.6 74kw) usetril 150 tisíc Kč, tak mi stejně nevěří :loool:

Odkaz ke komentáři

Tak nějak sem to tušil, proto ty kecy ;) Abych pravdu řekl tak moje O II má teď 244tkm a zatím sem taky opravoval jen věci nesouvisející s dieselem (kondezátor klimi + výparník, zadní náboj kola s ložiskem L a zatuhlý stěrače, stěrače vyšli zdarma) a úspora na palivu (sem druhý majitel) mi zatím dělá cca 50tkč. Možná to není moc ale proč bych platil víc.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Dneska jsem musel narychlo otočit Kroměříž - Ústí nad Labem a zpět. Skoro celé dálnice s tempomatem na 140 km/h kde to šlo (podle GPS 134 km/h). Před jízdou jsem tankoval do plné a po návratu u stejného stojanu opět plná. Kola 195/65 R15 s gumama ContiWinterContact TS850. Posádka 2 dospělí.

Výsledek: ujeto 772 km, podle PP průměrná rychlost 109 km/h a spotřeba 5.7 l/100 km. Podle tankováni spotřeba 5.63 l/100 km.

To celkem ujde, ne?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdar. Ako to mate so spotrebou na volnobehu 1,9 TDI 77kW? Dnes som si to nejako vsimol, ze pokial je motor chladny, von bolo cca +14C a po nastartovani bola okamzita spotreba 0,9 l/100km. Po zapnuti rezimu ECON na Climatronic-u to kleslo na 0,8 l/100km. Ked som vsak po cca 30 km jazdy nechal auto na mieste stat, ta spotreba aj v rezime ECON bola 0,7 l/100km a po vypnuti stale "koketovala" s 0,8 l/100km. Priznam, ze ma to celkom nechalo na pochybach pretoze jazdim hlavne s 2.0 TDI 103kW a tam je ta spotreba 0,6 chladny a 0,5 zohriaty - aj ked, to je samozrejme tosku menej porovnatelne. Pytam sa len tak pre info comu to pripisovat.

Odkaz ke komentáři

Ta spotřeba by se měla pohybovat od 0,4-0,6l/hod. Včera bylo nějakejch 18-19° a měl sem to téměř hned na 0,6 jinak u studenýho v zimě je to až po zahřátí. Těch 0,8 je už dost, neměnil jsi třeba rozvody atd.? Nebo to samo od sebe?

Upraveno uživatelem šulda
Odkaz ke komentáři

Zacal som to skor pripisovat rozvodom. Auto bolo kupovane jazdene a viem sice kedy bol meneny rozvod, ale kedy, po kolkych km menit teraz? Napadlo ma to hlavne z dovodu, ze autu pomaly odislo turbo, potom o par mesiacov vackovy hriadel a vsetky tieto veci maju nieco spolocne. Spotreba po kupe bola stale taka 0,7, vobec som neriesil, ale ked poodchadzali tie casti, zacinam sa o to zaujimat a pripisovat to rozvodom. v akej cene sa pohybuje demontaz a montaz? a po kolko KM by mali byt menene?

Odkaz ke komentáři

Zacal som to skor pripisovat rozvodom. Auto bolo kupovane jazdene a viem sice kedy bol meneny rozvod, ale kedy, po kolkych km menit teraz? Napadlo ma to hlavne z dovodu, ze autu pomaly odislo turbo, potom o par mesiacov vackovy hriadel a vsetky tieto veci maju nieco spolocne. Spotreba po kupe bola stale taka 0,7, vobec som neriesil, ale ked poodchadzali tie casti, zacinam sa o to zaujimat a pripisovat to rozvodom. v akej cene sa pohybuje demontaz a montaz? a po kolko KM by mali byt menene?

 

1.9 do 2007 po 120tis/6let

1.9 od 2007 po 150tis/6let

 

jelikož jsem je nechal dělat před nedávnem tak kompletní originál sada mě vyšla na 5500Kč. Práce byla kolem 3000Kč, ale to nevím přesně.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...