Přejít na obsah

kontrola napínáku řetězu / 1.4 TSI / udělat nebo ne?


Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

jsem nový majitel a O II. a chci se o něčem poradit.

Mám 1.4 TSI (90kW), r.v. 01/2010, najeto 149000km.

Jsem v tom laik a nechci naletět, ale vrtá mi to v hlavě....

 

Kupoval jsem ji ojetou přímo v autosalonu Škoda. Chtěl jsem auto nechat napíchnout na diagnostiku, projet minimálně vzhledově podvozek a tak. Chtěl jsem být přímo u kontroly a auto vidět zespodu a zkonzultovat si stav s technikem. Vše OK, diagnostika OK, auto vypadá víc než v pohodě zespodu a vypadá to zatím, že i po všech ostatních stránkách.

 

Když jsem mluvil s přijímacím technikem (pán u přepážky v kravatě) a bral si ode mě klíče pro to zvednutí vozu a zajetí do dílny, tak mi říkal, že auto má napínák ozubeného řetězu u rozvodů (snad to píšu správně) a není zatím nikdy měněn. Prý se ale nemění v pravidelných intervalech. Pak se mám s nimi domluvit a zase přijet na kontrolu tohoto napínáku řemene. Případná jeho výměna je za cca. 10tis. Když se to podcení, přeskočí řemen a dojde k destrukci motoru.

 

Pak mě zavedl do dílny a mluvil jsem tam s "obyčejným" servisákem v kombinéze, co se mnou procházel auto. Řekl jsem mu, jak se pozná, že je řetěz nebo jeho napínák v nepořádku a je ho potřeba vyměnit. Na můj dojem pracovník vypadal zkušeně a jistě měl už spoustu aut za sebou. Řekl mi, že po nastartování když je slyšet od motoru cca. 3 vteřiny zachrastění, tak je to v pořádku a řetěz se napíná. Mění se jen když prý silně chrčí, dělá různé zvuky, apod. Na moji otázku jak se tedy pozná, že napínák málo napíná nebo je ho potřeba vyměnit, tak odpověděl, že to nikdo neví jak má být napínák přesně napnutý.

 

Pak už jsem toto téma nechal být, ale podle jednoho člověka to bylo prakticky ožehavé téma a podle druhého něco, co by řešil až by auto vydávalo nezvyklé zvuky.

 

Hlodá mi to v hlavě a nechci, aby mi něco přeskočilo (v autě) :lool: a pak to bylo v háji.

Takže pro Vás zkušené - prosím o nějakou konzultaci, jakou s tímto máte zkušenost, jak by jste se třeba zachovali na mém místě. Nevím, jestli to se mnou v onom servisu mysleli dobře nebo ze mě chtěli vytáhnout peníze. Nevím ani co obnáší ona kontrola napínáku, i kdyby resumé bylo, že je v pořádku...

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

 

Mame doma starsi se stejnym motorem a najeto 175000km. Vim ze predchozimu majiteli preskocil retez jen nastesti o 1 zub. Nastesti se tim padem az tak moc nestalo a komplet se menit retez i napinak.

Vim ze na techto motorech byly problemy s nekvalitnimi retezy, opotrebovavaly se a pak se to projevovalo prave vytahanim retezu a nasledne preskoceni.

 

Za me nazor - pokud nebyl meneny a planujes si auto nechat delsi dobu a chces se vyhnout neprijemne situaci nekde na ceste nejlepe v zahranici, nech to vymenit a budes mit klid.

 

Mej se

 

R.

Odkaz ke komentáři

Děkuji za reakci.

Tak pokud motor ZATÍM jede jako hodinky, tak nemám důvod nic řešit. Blbý bude, že vše se pokazí hned potom, co to jede v pořádku.

Když se podívám na ceny náhradních dílů (napínák + řetěz), tak mi to s daní vychází na cenu okolo 3000 Kč. A celá rozvodová sada ( FAI TCK178 ) na cenu okolo 4000 Kč. Zbytek je za práci? To se mi nezdá....

Odkaz ke komentáři

Omlouvám se, mám auto čerstvě......

Napínák byl v autě měněn v 84600 km. Pouze výměna napínáku řetězu. Podle servisních údajů, které mi vytiskli zvlášť k autu. Teď do nich koukám. V servisce nic o tomto není.

Tak teď jsem zmaten ještě víc. Tím pádem výměna u mě snad v nejbližších měsících hrozit nebude. Ale proč mi to zase přijímací technik k opravám říkal?

Odkaz ke komentáři

Díky všem a tobě cosby obzvlášť.

Mám poprvé TSI v životě a žil jsem v tom, že prostě řetěz se mění až chrastí. Omyl.

Takže zřejmě raději udělám výměnu....

Jen informaci, jestli můžu. Mění se vždy všechny díly z rozvodové sady FAI TCK178 nebo stačí pořídit jen něco z toho?

Zřejmě pořídím díly sám a pak s tím zajedu do servisu.

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...
  • o 5 týdnů později...

Ahoj všem,

též vlastním Octavii II FL r.2010.. mám jí od jara..najeto 116tis km.. řetěz při startu nechrastí a vše vypadá OK... Po přečtění všech strašidelných příběhů s problémovými řetězi u TSI motorů přemýšlím, zda měnit nebo neměnit. Když mi řetěz nechrastí, třeba jsem měl zrovna kliku a mám kvalitnější díl..co když ten dobrý vyměním za horší..nebo to v autorizovaném servise nenamontují tak jako při origo výrobě a mě se pak kousne ten nový řetěz !? Prostě si říkám, mám dát 10 tis za něco, co možná nepotřebuji ? Známí v neznačkových servisech se mi smějí, že chci měnit rozvody, když nemám problémy..že u benzínů není potřeba, že jen u dieselů.

Honza

Odkaz ke komentáři

Řeším to samé, řetěz nechrastí, resp. jen někdy a to sporadicky, vím, že přestavovač mám už ten správný z výroby (inovovaný), už jsem to málem nechal preventivně vyměnit, ale nakonec jsem se na to vykašlal, auto funguje a v podstatě mi i známej technik v servisu řekl, nechat, řešit až při pravidelném chrastění, věnovat se pravidelné výměně kvalitního oleje po max. 15.000 km.

Jinak existuje způsob, který tak nějak může posoudit vytahání řetězu, slyšel jsem to u nás v jednom servisu v Trutnově a prý o tom pak psal i SM. Bohužel kontrolu řetězu nelze provést servisním okénkem u napínáku a ani vyčtením z měřených hodnot motoru.

Jde o to využít aretační sadu vaček pro výměnu rozvodů. První válec dát do horní úvratě, pak by měla jít aretační sada lehce nasadit a zapadnout do výřezů, pokud je řetěz už vytahaný tak nepůjde, resp. na poloze pístu "horní úvratě" se dá prý odhadnout posun natočení vaček a tím i protažení řetězu. Sám jsem to nedělal, ale v Autostylu Trutnov to prý takto praktikují.

Mám aktuálně najeto 175.000 km na tomto motoru a řetěz neřeším.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Zdravím, jsem sice golfák, ale CAXA motor spolu sdílíme. Zaujala mě ta opravná sada jak píše Cosby. Ptal jsem se na ní ve VW a prý k tomu motoru konkrétní oficiální sada neexistuje a jde to udělat jen na díly - udělali mi nabídku dle VINu a cena je holt mnohem vyšší (6k za rozvody + 15k za přestavovač vačky).

 

Dotaz: Kupoval někdo tu sadu? Konkrétně tu 03C198229C, jelikož prý mám 18/18 zubu na klikovém kole a ta sada obsahuje kolo s 19/18 zuby - nemusel bych pak měnit i pohon olejového čerpadla. Na netu je jen málo eshopů (když nepočítám ruský) co jí mají a někde se tam liší fotky obsahu a mě právě jde o to, zda tam jsou šrouby a těsnění nebo ne?

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Odpovím si sám: Ano, pasuje to a s olejovym čerpadlem nebylo potřeba dělat nic, respektive měnit. Kritérium se dá zjistit dle ETKy, pokud tam máte řetěz olejového čerpadla 03C115225A a kolo 03C115121J (což se na golfy dávalo od přechodu na 6. generaci, takže od srpna/září 2008), tak není třeba ho měnit a postačí ta céčková opravná sada. V sadě ale nejsou žádné šrouby či těsnění. Minimálně šrouby na obou vačkách a klice by si zasloužili vyměnit - když už se to rozdělává. Pozitivní je, že to ozubené kolečko kliky se nemusí lisovat a drží tam šroubem skrz pouzdro a drážku. Doporučuji současně vyměnit olej, jelikož se prý sundavá vana, takže koupit i těsnící tmel. Sakum prásk s olejem a novým drážkovým řemenem to stálo 13K, ovšem v neorigo dobrém servise, jelikož VW odmítá tu sadu osadit - snad budete mít větší štěstí u škůdky. Zdar a sílu.

 

Po výměně chrastění ustalo a zlepšil se i chod motoru: nižší hlučnost, plynulejší zátah. Byla to sice drahá sranda, ale asi to mělo smysl, jelikož řetěz už byl kapku vytahaný a kolečko na klice bylo lehce opotřebené

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Trochu to oživím a navážu na předchozí příspěvek, taky sdílím v Golfu motor CAXA a měním rozvody komplet.

Sada 03C 198 229 C obsahuje přestavovač vačky, kolo vačky, napínák, řetěz, spodní kolo 18/18 zubů a vodící lišty, foto dávám.

Jak psal kolega výše, tato sada pasuje na Golfa 6 CAXA, sada "B" se liší pravděpodobně spodním kolem s jiným počtem zubů, takže nejdříve se podívejte do Etky dle vašeho VIN, co tam máte za spodní kolo rozvodů a řetěz na olejové čerpadlo. Přikládám dokument pro názornost a vysvětlení rozvodů (ale pozor, uvedená čísla dílů už mohou být inovovaná a tedy jiná)

Dále výtah z postupů v pdf.

rozvody_caxa.PDF

cax nastav. rozv.pdf

cax kontrola nast rozv.pdf

IMG_20181219_0808145.jpg

IMG_20181219_0808047.jpg

IMG_20181219_0807475.jpg

IMG_20181219_0807359.jpg

IMG_20181219_0807014.jpg

IMG_20181219_0806353.jpg

IMG_20181219_0806204.jpg

Já rovnou dávám i nový řetěz olejového čerpadla, včetně kola.

IMG_20181219_0808337.jpg

IMG_20181219_0808256.jpg

Upraveno uživatelem jar_da
Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...
  • o rok později...

jar_da,ale to zubové kolečko na kluke,/čo si odfotil/ je 19/18 zubové.To znamená,že aj koleso vačky a prestavovač má 38 zubov namiesto 36.

Vmestilo sa ti to tam?Lebo tie kolesá na vačke majú o cca 6mm väčší priemer.Alebo sú menšie zuby?Ja by som to chcel použiť na motor CAXC,ale bojím sa,že sa tie 38zubové kolesá pod kryt nezmestia..

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...