Jump to content

1,4 TSI 110kW ACT


Recommended Posts

1.4 TSI 110 kW EU 6 (6°MP)

Nový motor 1,4 TSI uplatňuje všechny nové konstrukční prvky řady EA211 a navíc je o plných 22 kilogramů lehčí než jeho stejnojmenný předchůdce. Hlavní podíl na snížení hmotnosti má hliníkový blok, který sám ušetřil 16 kilogramů hmotnosti. Agregát je spjatý se 6° mechanickou převodovkou a nabízí výkon 110 kW.


Max. výkon/točivý moment: 110kW / 250 Nm (1500-3500 ot/min)
Objem motoru: 1395 ccm
Vrtání x Zdvih: 74,5 x 80,0 mm
Maximální rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,6 s
Objem palivové nádrže: 66 l

Spotřeba - město / mimo město / kombinace:

6,1 / 4,4 / 5,0 (l/100km)

 

 

Pozoruhodností tohoto motoru je vypnutí dvou válců (prostředních) při částečném zatížení. Systém funguje v otáčkovém rozmezí 1400-4000 ot/min (of. údaje), ale z vlastní zkušenosti jsem s dvěma válci jezdil od 1200 ot/min až do zmíněných 4000 ot/min. O dvouválcovém provozu je řidič informován pouze prostřednictvím MaxiDOTu, kde se buď u spotřeby zobrazí příslušná hláška, anebo se u jiných zobrazovaných parametrů objeví v pravém dolním rohu malý nápis "eco" s kulatou šipkou (obdobně jako u symbolu Start/Stop systému).

WP_20150517_19_29_35_Pro.jpg WP_20150517_19_49_10_Pro.jpg

 

Přestavovače vačkové hřídele pro vypnutí dvou prostředních válců jsou umístěné na horní straně hlavy motoru a jsou poznávacím znamením této motorizace.

WP_20150522_14_25_17_Pro.jpg WP_20150522_14_25_35_Pro.jpg WP_20150522_14_25_28_Pro.jpg

 

Mně osobně vadilo občasné vypnutí dvou válců v případě brždění motorem. Sem tam se válce vypnuly, sem tam při brždění motorem fungovaly všechny čtyři válce. Nějak jsem nedokázal vypozorovat, kdy se tak děje...

 

Motor je taktéž vybaven aktivním uzavíráním chladiče, čímž se optimalizuje proudění vzduchu a dochází k rychlejšímu ohřevu motoru.

WP_20150522_14_26_24_Pro.jpg WP_20150523_15_51_24_Pro.jpg

 

Za necelý měsíc jsem s tímto motorem najezdil přes 2500km. S pohonnou jednotkou se dá jezdit do pěti litrů, ale když jsem využíval dynamiku a pružnost motoru, tak se spotřeba ustálila mezi hodnotami 5,6 - 6,3 litrů. Vše samozřejmě se zapnutou klimatizací.

WP_20150513_16_18_46_Pro.jpg WP_20150517_20_13_54_Pro.jpg WP_20150523_16_39_51_Pro.jpg

 

WP_20150523_16_09_00_Pro.jpg WP_20150524_10_52_23_Pro.jpg

Link to post
  • 4 weeks later...

Nedokážu říct. Na Sardínii moc dálnic není a hlavně se ty válce vypínají jen v případě nižší zátěže. Musím mrknout do podkladů, zda není vypínání válců limitováno i nějákou rychlostí. Zkusím dohledat a napíšu. ;)

Link to post
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Jo, něco jo. Ale informace přišly později, než se předpokládalo. :D

 

Takže systém je (dle podkladů) funkční v rozmezí 1400-4000 ot/min, okamžitý točivý moment musí být mezi 25-100Nm. Vypínání válců na volnoběh není možné.

 

Celý systém váží 3kg. Rychlosti jsou omezený na max. 130km/h, ale největší potenciál tento systém přináší v oblasti 50-80km/h, kdy se jezdí jen na částečné zatížení a není potřeba překonávat velké odpory. Na dálnici už je zatížení vyšší z důvodu překonání odporu vzduchu.

Link to post
  • 2 weeks later...

Mam tento motor v SIII a oproti SII 1.8tsi mam spotrebu o litr az dva mensi. Takze tady naprosta spokojenost.

 

Problem je, ze nekdy dvouvalcovy provoz zvukove obtezuje. Hlavne pri malych rychlostech, jako je treba popojizdeni po meste v kolone. Klidne se to prepne na dva valce i pri zarazene jednicce. A je to znat...

 

U SII jsem mohl jet v obci predpisove se zarazenou petkou. Tady je lepsi tam mit trojku. Jinak pri vyssich rychlostech o systemu ACT clovek nevi.

Link to post
  • 3 months later...
  • 2 months later...

Jinak takto může vypadat spotřeba při 60km/h a puštěném adaptivním tempomatu. Foceno ve stavbě za Drážďanami, kde je na 12km dlouhém úseku rychlost snížena na 60km/h a spotřeba byla po celou dobu téměř konstantní a jel jsem na dva válce. :)

 

20160712_123333500_iOS.jpg

Link to post
  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Chtěl jsem to zkusit, navíc většinu věcí jsem na to doma měl, dokupoval jsem akorát barvu ve spreji za 100 Kč a plnič za 150 Kč. Říkal jsem si, že buď se mi to povede a ještě to nějaký ten pátek vydrží a nebo když se mi to nepovede tak to dám do lakovny už teď. Právě i kdyby se mi to povedlo a byl bych s tím spokojený tak jsem počítal s tím, že ten puchýř který tam byl tam bude do půl roku max do roku zpátky. 
    • Otazka: proc jsi doma opravoval a lakoval kufr, kdyz ho ted budes davat do lakovny? 
    • Trubka EGR po 200 000 km a to auto jezdilo dálnice po DE, jak jsem jej kupoval 198 000 tak byl výstup výfuku jak psí kulky, nyní je koncovka ve 278 800 černá jak bota. Prostě krátké trasy dělají své  
×
×
  • Create New...