Přejít na obsah

Aký olej 1.8 TSI


Doporučené příspěvky

Rayx: mam moznost s autem jet na rampu, urcite bych to nedelal tak, ze bych si pod auto lehnul a operoval, to by nedopadlo dobre a jinak me to nestve, ale mam obavy aby to necemu neublizilo, jinak je mi to jedno ze je tam 5,5l oleje.

S autem jezdim, ptz mechanik co mi to daval dokupy rikal ze je to v poradku, varoval jsem ho ze tam sviti kontrolka motoru a navic, kamarad mi delal diagnostiku a vypsalo to 11 chyb z toho asi 6 se tykalo motoru. Na to mecahnik taky nereaguje, ze kdyz je se to da smazat tak to nic neni. Po smazani chyb dneska opet vyskocila kontrolka motoru takze to urcite neni jen tak a otacky se drzi na 1100. V pondeli se to bude resit tak dam vedet jak to dopadlo.

 

Jeste mam dotaz. Da se nejak nastavit aby mi odtud z fora chodilo upozorneni na telefon treba emailem?

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Čeká mě teď výměna a na moje častý startování, poskakování po městě, krátký trasy, občas 200 po dálnici... Mám QG1 a auto si řekne o výměnu po 13 měsících a 12tkm. Přemýšlím jestli nepřejít na pevnej interval, najeto mám 161tkm, výměna shortmotoru cca ve 113tkm.

Olej podle specifikace VW502.00 a to 5W-40 nebo 5W50. Ale jak je to s ACEA A3/B4? Musí to být olej bez C3? Nebo raději C3? Má někdo zkušenost s Yacco nebo Liqui Moly? Nejlépe když někdo poradí jaký přesně olej.

A i když se to sem nehodí (ale trochu to k tomu patří), tak budu měnit i svíčky - originál nebo Denso iridium, Brisk premium evo nebo NGK?

Odkaz ke komentáři

Mě olej skoro nebere, kdybych občas nevyjel na dálnici, tak mezi výměnama asi nedoleju. Olej se mi ztrácí na dálnici, protože tam běžně jezdím přes 200km/h nebo řekněme 160-220 a tam je 5W-30 C3 od Castrolu ve více jak 100°C jako voda = motor něco sežere a snad se ten olej i odpařuje. :lool: Proto chci přejít na 5W-40, 5W-50 nebo 0W-50. Na pevnej interval asi teda půjdu, teď jde o to, jestli brát olej A3/B4 nebo C3. Někdo říká, že C3 je pro tenhle motor špatnej a je potřeba dávat A3/B4. Jiný lidi zase povídaj, že i po A3/B4 je motor v háji a předtím na C3 byl ok...Tak co si má člověk vybrat.

 

Odkaz ke komentáři

Já právě pročetl snad všude všechno a moc chytrej z toho nejsem...

Servis ti naleje olej většinou mezi rysky, běžným provozem se něco ztratí - motor si něco vezme. A pokud navíc jedeš takovýhle rychlosti, tak ti stačí řekněme 300km a rozsvítí se kontrolka, což pak znamená otočit tam 1l balení. Ale to proto, že ten olej 5W-30 není na takovej provoz a při tý teplotě je z něho fakt voda. U 5W-40 ten úbytek bude malej a u 0W-50 možná u skoro nulovej.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

zdravim aj ked sa to tu uz riesilo stale neviem co si vybrat.

 https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/999000470-motorovy-olej-shell-helix-ultra-5w-40-shell-22919.html alebo

                https://oleje-a-maziva.heureka.sk/castrol-magnatec-c3-5w-40-4-l/

neviem sa rozhodnut cim menej ublizim . v podstate rozhodovanie medzi acea a3/b4 alebo c3 ?

ide mi hlavne o to aby to zanechavalo po sebe co najmenej karbonu popripadne ho cistilo. 

za pripadne rady dakujem

Odkaz ke komentáři

C3 jsou bezpopelný oleje pro motory s DPF (=doteď jen diesely, od konce 2018 i benzíny). Nemá smysl ho lít do motoru, co to nevyžaduje.

Lil jsem 5w-40 Helix Ultra a naprosto bez problémů, naposledy 5w-40 Total Quartz 9000 energy a nejde poznat rozdíl. Oba jsou kvalitní oleje, kterých se není třeba bát, pokud nekoupíš fake. Magnatecu bych se vyhnul, dost lidí na něj nadává, viděl jsem dost motorů, ve kterých nechal bahno, a je to nejnižší řada od Castrolu (Edge je lepší).

Odkaz ke komentáři

Nalej tam cokoliv lepšího bez C3, hlavně ne Castrol.

Shell, Total, Valvoline, Elf, Liqui Moly, Texaco, Mobil, MILLERS OILS a úplně top je Yacco. Třeba Yacco GALAXIE GT 5W50. Ten má A3/B4 i VW 502.00 / 505.00. Jasně, je to 5l za 1500Kč, ale zase nic lepšího do auta nalejt nemůžeš. Nebo ti tam můžou nalejt v autorizáku nějakej shit ze sudu a jenom za 2200-3300 podle servisu...

 

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...

Při poslední výměně oleje (v cca 220k km) mi to nedalo a demontoval jsem vanu. V různých diskuzích se psalo o tom, jaký humus tam bývá usazen. K mému velkému překvapení tam vůbec žádné usazeniny nebyly. Ve fabrice tam dali olej od Shellu, tak jsem u tohoto výrobce zůstal. Prvně jsem tam lil 5W30 a po pár letech jsem přešel na 5W40. Nemůžu si tedy na tento olej stěžovat.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, pro jakýkoliv motor jsou ZASADNI vcasne vymeny a norma. Běžný uživatel by měl zapomenout na long life provoz. Interval 15tis/rok je taky moc. Moje doporučení je maximalne 10tis/rok a "plnotučný" olej normy 502.00.

Osobně dávám Yacco VX 1000 LL 5W-40....LL neznačí long life :-), protože nejde o tuctovku,  kterou navíc kupuji od distributora do ČR, takže se tím snažím minimalizovat riziko falsifikatu.  

Dál bych klidně doporučil ve viskozitě 5W-40:

RAVENOL VSI SAE 5W-40
MOTUL 8100 X-CESS 5W-40
Valvoline SynPower 5W-40
Shell Helix Ultra 5W-40 

V 0W-40 (lepší základový olej): 

Yacco VX 1000 LL 0W-40
RAVENOL SSL SAE 0W-40
Mobil 1 FS 0W-40

A v 5W-50:

Yacco GALAXIE GT 5W-50

 

Odkaz ke komentáři
  • o 10 měsíců později...

Já osobně z těch tří jmenovaných bych vzal ten Castrol,jako jediný má normu vw505.01,je střihově stabilnější,výměna po 10 max 12.tis.km.Vřele dopuručuji dávat VIF do benzinu do obyč. N95,aby dobře rozprašovaly vstřikovače,pokud jsou přiucpaný,dělá se hodně sazí,jede to blbě a spotřeba jde nahoru.

Odkaz ke komentáři

Neraď mu nesmysly..

505.01 pro benzínový motor ? 

Jás i zase naopak myslím, že castrol je z nich nejhorší. 

Však má normu ACEA C3 což je norma pro vznětový motor, proč by měl do benzínový auta kupovat olej pro diesely ?

Koukej po normě 502.00  a vem ACEA A3/B4. 

Stejně je nejdůležitější včasná výměna a původ oleje. Ber to tak že víc jak třetina Castrolu prodaná na českém trhu je FAKE.

Takže prověřený dodavatel, časní výměna a není co řešit..

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...