Jump to content

Aký olej 1.8 TSI


Recommended Posts

před 7 minutami, maran5 napsal:

Hmm,vw502? Jo,do sekačky dobrej olej...Myslíš,že aditiva pro PD vačku TSI neocení? Když sežene Castrol za dobrou cenu,se zaručeným původem,proč ne,já tuhle značku moc nemusím,ale každej ať si tam nalije co chce.

Ne, olej C3 s normou 505.01 opravdu TSI neocení, za to dám ruku do ohně. 

Ono myslel jsem samozřejmě oleje s normou 502.00/504.00. Což jsou oleje které se lejou i do nejmodernějších motorů. Samozřejmě neplní LL a eko normy. Ale každej soudnej človek, který o těch autech trošku přemýšlí a ví, že má co dočinění se slavnou EA888 opravdu LL a ECO v rámci vlastních zájmů neřeší..

Link to post
V 2. 10. 2020 at 21:35, header009 napsal:

Ne, olej C3 s normou 505.01 opravdu TSI neocení, za to dám ruku do ohně. 

Ono myslel jsem samozřejmě oleje s normou 502.00/504.00. Což jsou oleje které se lejou i do nejmodernějších motorů. Samozřejmě neplní LL a eko normy. Ale každej soudnej človek, který o těch autech trošku přemýšlí a ví, že má co dočinění se slavnou EA888 opravdu LL a ECO v rámci vlastních zájmů neřeší..

No siahol som aj tak po tom shelle nakoniec plní  502.00/504.00 aj ACEA A3/B4  rovnako ako total, ale podla recenzii to vyhral shell ... 

Link to post
  • 10 months later...

Zdravím přátelé, vmísím se s dotazem tady do toho vlákna... Jednou za čas mě popadne mánie a přemýšlím, co a jak.. a teď momentálně jaký olej.. dáte tip příp. můžete porovnat?

 

1) Chci zimní třídu 0W - bohužel jezdím často i kratší trasy <20 km v rozložení cca 30 % město, 60 % okresky, 10 % dálnice, mám ji odzkoušenou, motor je spokojen a pro napínák rozvodů je to ideál. 

2) Z výroby bylo auto nastavené na QG1, nicméně jezdilo na výměny po roce resp. 15 000 km. Já měním rok nebo max. 8 000 km víc nenajedu a i kdybych najel, tak pro těch pár peněz za dřívější výměnu se svět nezboří

3) Aktuálně mám v motoru https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30-5l_134293. Vím, že tady na fóru jsou ACEA C3 oleje haněné (pokud nejsou vyloženě vyžadované) s tím, že nemají takové čistící účinky. Na druhou stranu s mými častějšími výměnami by to mohlo být v pořádku? Čistě teoreticky - pokud se jedná o bezpopelnatý olej, neměla by být svým způsobem i výhoda v rámci karbonování?

4) Zná někdo přesný rozdíl mezi normami VW 504 a 502 (vyjma proměnlivý a pevný interval), jaké jsou požadavky?

5) Když si to štráduji po dálnici (140 km/h dle tacho) tak po 20-30 min ustálené jízdy mám teplotu oleje 120 °C nebo i lehce přes - to se mi nelíbí - jak moc kritická je taková teplota? Hraji si s myšlenkou, jestli by nepomohlo přejít na 0W-40 (nebude olej chladnější)? Konkrétně se rozhoduji mezi https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-shell-helix-ultra-0w-40-1l_34091 a https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-mobil-1-fs-0w-40-5l Znáte? Používáte?

 

P.s. auto nemá problém se spotřebnou oleje (0,1-0,2l/1000 km)

 

Moc děkuji

Link to post

Zde i na vedlejším fóru jsou zkušenosti a informace jasné. Pevný interval a 1 rok nebo 15 tkm podle toho co nastane dříve. Olej bez Acea C3, tedy vybírat A3/B4, olej dle specifikace. Výrobce je asi jedno. Jinak bych dával 5W-40, není důvod dávat 0W-30 nebo 0W-40 pokud nebydlíš na Kvildě. Po startu počkat s rozjetím 30-45 vteřin na natažení oleje kam je potřeba, potom normální jízda, až se olej dostane nad 80°C, tak na to klidně šlapat. Po zastavení zase nechat cca 30 vteřin dochladit kvůli turbu a víc lepšího pro motor a jeho životnost udělat nemůžeš. Teda ještě dobrý palivo, osobně beru jen na Benzině a jednou za čas můžeš pro dobrý pocit při tankování nalít https://www.oleje.cz/p/vif-super-benzin-aditiv-125-ml--16791 .

Link to post

No při dvou desetinách na 1000 km už docela papá..

A co se teploty týká - pod motorem máš velký kryt, anebo normální? Osobně jsem olej rozpálil nad cca 110°C jen jednou a to bylo na D1 v kopci nad Brnem právě s tím velkým krytem, ale to bylo venku 30+.

Link to post

Ve vedlejším vláknu o spotřebě oleje a motorech po repasu, co dělali kluci z Brna uvádí, že tahle spotřeba je normální. Mají ji i motory po GO s novými kroužky a každý turbomotor si něco vezme.

Co se krytu týče - velkým krytem myslíš paket pro špatné cesty? Pokud ano, tak ten nemám. Teďka bylo sice taky vedro, ale 120 °C mi přijde už hodně 😕

Link to post

Já se s Helixem 5W-40 dostal na teplotu nejvíc 108°C a to bylo odpoledne v létě 35°C a jel jsem 220km/h. S Castrolem 5W-30 jsem dolejval litr za rok (cca 12-14tkm) a to mi tu spotřebu oleje dělalo těch pár svižných cest po dálnici, kdybych takhle neprasil, tak se podle mě nedolejvalo. S 5W-40 jsem nedolejval nic. Teď mám 2,5 roku Octavia 3 1,8TSI 4x4 DSG a ani kapka oleje, autorizák tam leje Shell 5W-40.

Link to post
  • 1 year later...

Trošku oživím toto téma 🙂 Četl jsem tu o ACEA C3 a taky by mě zajímal váš názor na tento olej:

https://www.red-rider.cz/2193-petro-canada-supreme-c3-x-synthetic-5w-40-1l.html

Kde údajně X znamená, že nemá ani jednu ze škodlivých látek (fosfor, síra a sulfáty). A údajně když tam tedy tyto látky nejsou, nemůže se ani karbon a úsady vytvářet.

Zde převzato z jedné skupiny:

"Kvalita oleje je v procesu to nejzásadnější, prtž jak je uvedeno výše, stojí za vznikem karbonu, i celkově dalších úsad, z 80%. Jedná se pak především o nežádoucí látky Fosfor, Síra a "Sulfáty". V dnešní době je pak toto zaneseno do normy C3, která je prioritou pro "naše řešené" motory a proto i ta "3", která právě znázorňuje maximální povolené množství těchto látek v procentech na litr oleje, pokud je toto splněno, tak získáte normu C3. Tudíž všechny běžné oleje tuto normu prostě musí plnit, ale pokud najdete olej, který tyto látky nemá vůbec, tak logicky se nemůže ani karbon a úsady vytvářet. Proto i kluci, kteří pochopili sílu oleje, používají olej C3-X, jelikož to X znázorňuje to, že ty látky v tom oleji prostě nejsou, to je celá věda a ne marketing. Marketing je, pokud prodáváte průměrnou věc jako top ............ 😉

Pochopitelně základový olej a norma C3 není zdaleka vše, oleje jsou vysoká chemická, rozumí jim hrstka lidí, na internetu je 90% nesmyslů a mylných názorů a tudíž mě opravdu fascinuje, kolik chemiků tady na skupině je, ale to je jedno. Olej musí pochopitelně mít další "výbavu", než je základový olej a jeho čistota, na samotný základová olej by to nefungovalo, ten se dává do krémů, balzámů, masážních olejů atd., ale do motorového oleje musí přijít aditiva, detergenty, přidávají se kluzné složky pro vyšší TBN a dodávají se látky proti kyselosti, termální zátěži a antioxidaci. Tyto věci pak i vytváří cenu oleje a pochopitelně rozdělují trh s oleji do velkých rozdílů kvalit, i když mají všechny normu C3. Zapomeňte, že je to stejné, ty rozdíly jsou často až gigantické. Pokud chcete opravdu kvalitní olej, který nemá látky pro tvorbu karbonu a má solidní aditivaci a ochranu, tak zapomeňte na Castroly a Shelly a podobné......."

 

Co si o tom myslíte? Doteď jsem používal Shell Helix Ultra 5W40, ale po přečtení tohoto, nevím jestli nepřejít...

Link to post

U TSI to chce olej bez C3. Optimálně jen A3/B4. A pokud se nepletu, tak to Shell Helix Ultra 5W40 splňuje. Tady je 168 stránek o olejích pro koncern. Je tam několik odborníků co radí všechno možný. 99% z nás nejezdí s autem po okruhu, nejezdí nějaké závody a ty auta nemaj z 99% extrémní zatížení. A 99,9% pro soukromé použití nenajezdí s TSI 600tkm. Je tak ve výsledku jedno co se tam leje, zůstal bych u Shell Helix Ultra 5W40 s výměnou 12-15tkm nebo rok a víc bych neřešil.

Link to post

Díky moc za názor. Situace se má tak, že ve 147tis km byl na záruku měněn motor. Teď má auto najeto 230tis, čili nový motor má najeto 80tis. První dvě náplně byly LL - 2 roky a 30tis.

Pak jsem auto koupil já a od 200tis km měním olej každý rok. A jelikož s ním jezdím málo (opravdu málo), tak na olej najíždím poslední 3 roky třeba 4tis km a mění se bez ohledu na nájezd. Prostě po roce. Teď má auto po skoro 7 letech u mě najeto 230tis.

No a nyní jsem uvažoval nad preventivní dekarbonizací. Ale většina firem co jsem tak vysledoval tam po vypuštění oleje s tou chemií BG asi leje právě zmiňovaný Petro Canada. Tak mě zajímalo, co si o něm myslíte.

Edited by Sprite
Link to post

Záleží kdy proběhla výměna toho motoru. Pokud to bylo po roce 2013, tak je to ok. A pokud se tam leje 5W40, tak taky pohoda.

Určitě bych se občas chvilku projel na Sko nebo to trochu točil u manuálu při oleji nad 90°C, bral bych efectu 95 u benziny a u každé druhé nádrže tam nalil VIF (jinde půjde koupit i za 60 lahvička).

Víc to auto nepotřebuje při takovém nájezdu. Rozvody jsou "doživotní", to je v překladu výměna cca 8 let nebo 200tkm.

Link to post

Měněn byl v 11/2011. Pak do konce roku 2015 proběhla jedna výměna oleje (do roku 2013 tam byl původní LL z výroby a v roce 2013 tam tehdejší majitel zase dal LL). A na začátku roku 2016 jsem auto koupil já, hlásilo výměnu oleje, takže jsem ho nechal vyměnit a od té doby už vždy každý rok. Což první rok bylo cca po 10tis, druhý rok po 7tis a od té doby poslední 4 roky je to po 3,5 - 4 tis Km.

Občas to protáhnu (když se náhodou dostane auto i na dálnici). Ne, že bych byl závodník na rychlost, ale spíš se snažím motor lehce vytáčet třeba ke 4 tis otáčkám.

Tankuju už přes 10 let jen u Benziny. Do předchozí Octavia 1 TDi jen Vervu a VIF a teď do S2 vždy Efecta + VIF při každém tankování.

Rozvody jsem pro jistotu nechával měnit hned po koupi v roce 2016, aby tam byl napínák "K" tuším se to tehdy značilo.

Jde mi tak spíš o to, jestli vůbec tu dekarbonizaci provádět a pokud ano, tak jestli trvat na svém oleji Shell helix ultra nebo tam nechat klidně dát ten Petro Canada.

Mám strach jen z jedné věci, že když se vypustí po dekarbonizaci ten starý olej s tou chemií, tak nikdy se nepodaří vypustit všechno. A bojím se, jestli to pak nemůže něco udělat, když tam bude ten nový olej, ale s nějakým zbytkem toho starého s chemií a auto bude provozováno v režimu jakém je, tzn. že třeba 2 týdny vůbec nevyjede z garáže, pak o víkendu třeba 50-100km a zase do garáže. 

Edited by Sprite
Link to post

Co jsem tak já pochytil, tak dekarb bude nejlepší sundat sání a manuálně ten karbon vyčistit 🙂 Pak s tím jezdit po nahřátí oleje 2-3k otáček a karbonizace by měla být co nejmenší.
Ale prvně si musím vyřešit, že mi olej jde na 116 stupnů 😄

Osobně ale tankuju MOLku, klasicky 95 a co třetí nádrž tam bud hodím VIFa, nebo premiovku MOLky.

Autu to nejspíš sedí, protože na studeném startu to krásně přede a nedějí se nejisté otáčky, nechcípá to.

Link to post
  • 2 months later...

Pod 2K nevznikají takové podmínky aby dokázal upnout na ventilech. Není dost horký, nad 3K už zase probíhá jeho spalování. Myslím že když pohledáš články o EA211 ve světe motoru tak tam ten rozbor někde najdeš.

Edited by 15degren
Link to post

Nevím nevím, dá se to takhle paušalizovat? Pokud chce člověk jet ve vyšších otáčkách, tak leda na nižší stupeň - za to ale s nižší zátěží a menším teplem. Nejspíš nula od nuly pojde.. obávám se, že aby spálil karbon, tak by to znamenalo jet s plnou zátěží - někde poblíž maximálky, nebo v nějakém brutálním stoupání, na brzdě..

Link to post

Viděl jsem video dva dny zpátky, kde borec říká, že nad 3k se spaluje proto, že se jinak otevírají ventily díky variabilnímu časování, tak to právě nad 3k spaluje... 
EDIT: Díky tomu časování jak jsou jinak otevřené, tak se dostane více tepla k těm sacím.

Dobré vědět 😄
Nebo to prostě co třetí výměnu oleje nechat vyčistit a jezdit na premiovější palivo, nebo aspon s VIFem.

Edited by MorDecaY
Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...