Přejít na obsah

Oprava motorů 1.8 TSI CDAA :)


Doporučené příspěvky

Origo se skládaným stírákem jsou 06H198151J. S vrtaným stírákem jsou 06H198151C, ty nebrat, tys tam už měl :cool: Ovšem, půjdou dát J na DF píst s ohledem na radiálku???

Řešení od KolbenSchmidt je jen jedno a to sada se skládaným stírákem, 80 01138 1 0 000  (EAN 4028977880292), je to ale asi málo sehnatelný.

800113810000.jpg.a28970c73d817eb22726a418b54ca1bd.jpg

 

Kroužky 80 00775 1 0 000 nebrat, ty jsou jako origo C a jen vrtaný,

800077510000.jpg.3e52d7ce0dbdb37a5f255d5abddd7814.jpg

 

Varianta s prořezy je vyhrazená jen pro BK písty ...

800073810000.jpg.ef458282aa48fea0c2f889e696383bb9.jpg

Odkaz ke komentáři

Jo Tome, budou to opět kroužky, ani 2mm ale jen vrtaný na fenomén přímovstřiku navíc s agresivním nasazením EGR nestačí ... Točit to můžete jak chcete, vnitřní EGR (překrytí ventilů) to nikdy zcela neomezí a díky tomu vypadaj i sací ventily jak vypadaj. Jakmile to začne brát více oleje, díky vnitřnímu EGR se efekt násobí a jde to rychle do kopru ...

U MPI s vnitřním EGR sací ventily omyje směs, u FSI/TSI/GDI je nemá omýt co, ale pokud by nebylo EGR, nebylo by skoro co smívat ...

A co je velmi smutný a jen to potvrzuje, jakej je u VAGu neskutečnej bordel je to, že ti parchanti už minimálně v roce 2011 věděli jak to opravit, divte se ale sami vytvořili TPI 2025422-3, kde CDAA s BS písty nařizují opravovat písty BK bez výměn ojnic!!! Díky jejich bordelu to pak nějak zamotali a víte, jak to dopadlo. Navíc poslední verze TPI z 2016 už zmiňuje i číslo motoru 482228, od kterýho nasadili DL se skládaným stírákem, protože ani CP nebo DF problém dlouhodobě neřešily ...

Takže nahrazovat písty BS na 21mm čepech písty BK není nějaký samodomo řešení od rusáka, ale oficiální cesta VAGu, kterej nyní toto už bohužel v posledních verzích TPI nezmiňuje a i ETKA zná jen řešení DL pístů s novými ojnicemi.

VAG je velkej a nedokáže si bohužel při fluktuaci svých zaměstanců udržet kontinuitu technických řešení, je to čím dál horší ...

Sice jen DE verze ale myslím, že vám všem se tyhle info budou líbit, info je tam jasné :cool:

Technische Produktinformation 2025422_3.pdf

Technische Produktinformation 2025422_4.pdf

Technische Produktinformation 2025422_5.pdf

Technische Produktinformation 2025422_9.pdf

 

Michale, díky kontaktům na autorizák, měl bys možnost nechat odměřit drážky na jednom novém DL pístu a porovnat je s drážkami na současném DF? To by pak řeklo, jestli J kruhy pásnou i na ty DF písty :cool:

Odkaz ke komentáři

Ano, měl jsem tam vrtané tl. 2mm. Totálně zalepené všechny otvory. I kroužek v pístu byl zalepený. Jak se jezdilo a olej píšu někde o 3-4 stránky zpátky.

Písty pro kroužky vrtané (u škodovky index C) i skládané (u WV index  J) jsou shodné.

Píše to i "Kolbenka":

https://www.ksmotorshop.com/article-detail/view/en/123760

Citovat

 

Note: This piston (OE: 06H107065DL substitutes in OE older version of the piston 40761600  (OE: 06H107065CP)  since 2011.Pistons are identical, the only distinctions are piston rings – mainly in the wiper ring design:

  • 40761600 uses 800113810000 (SLF type wiper seal – steel lamination ring without expander). = skládaný
  • 41197600 uses 800077510000 (DSF type wiper seal – double tapered with spiral expander). = vrtaný

 

 

Odkaz ke komentáři

Na to bych si dal bacha, pozor na to a vzájemně nezaměňovat. Počátky KSMotorshop.com, tedy česká fy. KS Motor Servis Van, s.r.o. byla sice spoluzaložena německou KS Motor Servise International GmbH, následně MSI Motor Servise International GmbH. Ale už od roku 2005 s nima nemá nic společného, proto si taky vytvořili svůj brand ET Engineteam a KS díly sice prodává ale ET upřednostňují ...

To, že staví písty CP na stejno jako DF a DL je blbost, CP měli mít vrchní kroužek jen 1mm, DF a DL jsou 1,2mm, v tom se bohužel plete i německý KS který také nerozlišuje ...

CP písty měly kroužky 06H198151B,

DF písty měly kroužky 06H198151C.

Odkaz ke komentáři

Robili to v servise...Prečo tam dali čínu neviem, pri výmene som nebol...auto išlo po výmene krásne, tichúčko... už "len" išlo :(

Práve riešim reklamáciu... som zvedavý ako sa k tomu páni postavia...

Menili aj spodné koleso na kluke (tvrdili, že menili...bolo v sade)...prikladám foto po 6500 km.

IMG_20180312_162222_resized_20180313_104412133.jpg

Za jazdy. Skapalo pred križovatkou a už nenaskočil.

Otazka je, ako riešiť reklamáciu...Tu sa nejedná o cca 500 Eur za robotu a rozvody...Tu ide o poškodenie motora...500 Eur vs. 2500 Eur ?

Odkaz ke komentáři

No, "čínská" sada to byla, bylo by zajímavý jaká přesně, nemáš detaily na faktuře? To spodní kolo=stromeček, to je fakt tvaroh, nechápu, že se lidi neozývaj ve větší míře, ty sady jsou dnes všude a asi spoustu mechánů je v "klidu" dává ...

Jak k reklamaci? Uvést vše do OK stavu za použití pouze originálních dílů od VAGu (Škoda, VW atd) či prověřených prvovýrobců, kteří dodávají jako OE i do automobilek. Tohle asi jistě odnesly i ventily, tak aby se servis nesnažil opět šetřit, chtělo by to buď být osobně u skládání a nebo mít někoho, kdo to nezávisle bude kontrolovat. A pokud by servis pyskoval, na tvrdo vyrukovat s tím, že jim uděláš reklamu. Pokud budou solidní, měli by sami vyrukovat proti dodavateli tý sady, protože tohle je prostě ojeb na všechny, kdo si tu nějakou sadu koupí!

Odkaz ke komentáři

sada FAI, teda aspoň na krabici bola značka FAI.

Poča rozoberania som bol celý čas pri tom.  Reklamácia je na svete, postúpená na "najvyššie miesta" u dodávateľa.

Len som si nie istý, či chcem aby opravu riešil servis v ktorom menili rozvody. Netvrdím, že niečo zanedbali chalani, ale niekedy mam pocit, že u nich prevláda obchodnícky duch ako technický.

 

 

Odkaz ke komentáři

Myslím, že bych neprohrál :cool: RS0043 ET Engineteam ale velmi rád si taky počkám na info

https://www.ksmotorshop.com/article-detail/view/cs/123808/sada-rozvodoveho-retezu-rs0043-et-engineteam-06h105209at-06h109158-06h109158aa

a tak vedle... Ale porovnojete su tu FAI s ET

http://catalogue.faiauto.com/parts/TCK212NG

https://www.ksmotorshop.com/article-detail/view/cs/118567/sada-rozvodoveho-retezu-tck212ng-fai-06k109158ad-06h109467ae-06h109467l

A zuby na kole co je na autě sice maj barvu jak kalený, ale není to nic platný ...

Jen pro srovnání, kolik si řekli za tu sadu? Ono ani FAI nebo ET nestojí malé peníze, nechápu, že nedávají VAG ... Asi na tom maj velký rabat u dodavatele :biggrin:

Hlavu tedy zatím nijak nezkoumali??? Protožes to zkoušel nastartovat (ale už při trhnutí řetězu to stačilo na škody na vršku ...) , bude muset jistě dolů. No, servis je v tom trochu jako Ty, z dodavatele vydupat řešení opravy na origo dílech, se servisem prodiskutovat, jak se k tomu postaví sami co se týká opravy a nutné Tvojí kontroly a podle toho řešit, jak dál.

Odkaz ke komentáři

Dobrej, no koukal jsem na příspěvky ohledně motoru 1.8tsi 118kw a nevím,nevím. Mohu koupit Skodu octavii 1.8 tsi 118kw  rok 2008 tech. uvidím zítra najeto 110tk od velmi dobrého kámoše jeho tchýně zapomněla dolít olej takže to zadřela. Tím pádem to je motor CDAA když musela dolévat mezi intervalama. Jejich mechanik se jich ptal ,jestli si to chtějí nechat a nebo prodat podle toho se orientovala cena opravy. Vybrali si tu dražší opravu. Už jsem s tím autem jel vypadá to že po opravě motor šlape je tichý a žádné nežádané zvuky jsem neslyšel. S autem jezdí ale jestli papá olej nebo ne to zatím nevědí. Mám tady fotku o tom co bylo provedeno na tom motoru.   Zajímá mě jestli do toho mám jít nebo ne. Nechtěl bych řešit nové GO motoru po pár tisích a ikdyž je to staré auto tak je pro mě furt dost peněz. Tědka mam 1.8 92kw AGN a na motor při 270tk se ani nesáhlo. Vím co tam bylo montováno jen co je na obr. Děkuji za odpověd

received_1459348580836788.jpeg

Odkaz ke komentáři

Ten rok auta/motoru bereš z čeho, z techničáku? CDAA mělo do OII nastoupit od 11/2008, což už je modelový rok 2009 i ve VIN. Na to pozor, pro typ motoru je nejlepší kouknout na značení na autě, na štítku na vrchním krytu rozvodů (pokud to někdo nesloupl nebo kryt neměnil) najdeš jak typ motoru, tak datum jeho výroby a výrobní číslo. Dál je typ motoru uveden na typovém štítku (černá nálepka na B sloupku u řidiče), na štítku nalepeném v kufru pod kobercem podlahy a ten samý štítek je i v servisní knížce, no a samozřejmě ve velkým i malým TP.

Oni si stěžovali na to, že jim auto před zadřením bralo hodně oleje (jakej to mělo interval a kolik museli dolévat?), nebo to mělo jen špatný servis a olej si tam nikdo nekontroloval delší dobu? Ono i BZB umí brát více oleje, když je třeba špatná membrána ve vrchním odlučovači, nebo to má nalítáno reálně větší porci km a nízkoviskozitní olej ... Taky to mohlo jen někudy týct ale konkrétní simeringy na listu nevidím.

Pokud máš možnost se zeptat i servismana, co to opravoval, zeptej se ho přímo. Kolik to má nyní najeto po opravě? Podle toho listu Ti nikdo nebude moci říci nic ohledně dílů (no origo díly od VAGu to asi nebyly podle cen :cool:), tak by Ti mechán mohl říci detaily, co používal za značky a čísla dílů, to taky pomůže v rozhodování. Ale když se tu mluví o zadření díky nedostaku oleje, tak tyhle mrchy jsou na to moc háklivý díky všem kluzným uložením (hlava, ložisková stěna, vyvažovací hřídele) no a když tam to vydřeš, tak i ostatní místa s ložisky jsou pak na štíru s mazáním ... Nechal bych orientačně změřit tlak oleje na studeném a zahřátém motoru :cool:

Fridex je OK, horší je, že nikdo neuvádí čísla dalších dílů, servis je tak i proti sobě v případě nějakých dalších řešení po opravě. Kdo má problém uvést číslo dílu na oficiální faktuře (tím nemyslím tenhle list) je pro mě nedůvěryhodný.

http://velvana.cz/produkt/fridex-g-plus

Odkaz ke komentáři

Tak mam vyfocený štítek z kufru. A olej tam měnili každý rok najezdily 6tk a dolejvali 1litr ročně. S tim mechanikem to asi nedám. A najeto po opravě asi do 1tk. Jasný tenhle list je stějně jen kus papíru a na druhou stranu se nikde člověk ani nedovolá. Jaký typ motoru i u novějších octavek ktera ma více jak 110kw by jste mi doporučili do budoucna kterej něco vydrži? Pouze benzín naftak s mým ročním najezdem je zbytečný.Děkuji

received_1466046510166995.jpeg

Odkaz ke komentáři

No vidíš, je to BZB jak vyšitý, žádný CDAA ... Nevím co se s autím dělo, ale nic dobrýho to nebylo, přestože zainvestovali opravu, já bych do něj nešel. Vsadím se, že problém nebyl v pístech no a jestli to opravdu takzvaně "zadřeli", tak ten soupis opravy ten problém nevyřešil a bude to třeba znovu brzy řešit ...

Tady vidíš, že v podstatě bezproblémový BZB motor se umí taky podělat, ať už díky konstrukci nebo spíše zanedbáním servisu. Radu na konkrétní typ motoru, co něco vydrží, Ti dá každý podle svého vidění, a pak narazíš třeba na bezproblémové BZB ... Pročti si fora, snaž se kriticky dívat na popisované problémy a nedívej se jen v rámci jedné značky :cool:

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...