Přejít na obsah

Oprava motorů 1.8 TSI CDAA :)


Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Tak to je síla, takový fotky jsem na 1.8 ještě neviděl, takhle protavit píst ze strany ...

@Sweden už jsem si myslel, žes tu Alteu prodal nebo si ji vzal pan doktor zpět, a ono ani jedno a nechals to paní takto dojezdit. Na jakou spotřebu oleje jste se nakonec dopracovali?

Když si ale prohlížím ty písty v detailu, jsem tedy hodně zneklidněn ... To maj být ještě původní písty na motoru z 10/2010, tedy s 1,5 vysokým stírákem, ten motor tedy ještě nebyl dělaný? To co tam vidím se mi nelíbí ani trochu a doufám, že to je jen klam ve fotce :ohmy:

@p2p udělal bys prosím ještě jednu detailní fotku se zaměřením na pístní kroužky? Díky.

Odkaz ke komentáři
před 2 hodinami, marekczek napsal:

pěkný motor :-D ideální asi poslat do šrotu.

 

před 4 hodinami, rayx napsal:

@Sweden už jsem si myslel, žes tu Alteu prodal nebo si ji vzal pan doktor zpět, a ono ani jedno a nechals to paní takto dojezdit. Na jakou spotřebu oleje jste se nakonec dopracovali?

Když si ale prohlížím ty písty v detailu, jsem tedy hodně zneklidněn ... To maj být ještě původní písty na motoru z 10/2010, tedy s 1,5 vysokým stírákem, ten motor tedy ještě nebyl dělaný? To co tam vidím se mi nelíbí ani trochu a doufám, že to je jen klam ve fotce .

Ahoj, nn, bohužel jsem to nechal manželku dojezdit až sem do tohoto stavu. O prodeji jsem snad ani neuvažoval, prodat to v tomto stavu a čekat kdo mě bude kde žalovat, na to nemám náturu, a hlavně manželka má tohle auto ráda a vyhovuje jí, holt to nesponzoruje no. Ale věřím že se s tím kluci nějak poperou. Největší problém byl asi ten že na 3 válce jela domu asi 85km z Prahy, tam jsem jel s ní, auto jelo normálně, když nebudu řešit spotřebu oleje která nás trápí už od začátku. Jen jsem vystoupil, ona odjela a za 10min mi volá že na palubce oranžový motor a že to nechce jet a že cítí vetší vibrace když tomu přidá plyn. Neměl jsem náladu to řešit odtahem apod., manželka je těhotná takže stresu měla i tak dost, tak jí říkám jeď dokud to pojede, buď to lehne nebo se dostaneš domu,  no a tak jela :).

 

No a s reklamací jsem to nedotáhnul, hned první týden jsem podal dopis se skrytou vadou a požadavkem na vrácení peněz nebo spolufinancování opravy, to byl nějaký konec října 2016 a stav tacho 90tis.km, následně proběhlo se zástupcem prodávajícího výměna x emailů s tím že to vypadalo že jsme na dobré cestě, od nich byla závada uznána, měl jsem vyjádření ze škoda servisu o nadměrné spotřebě oleje, váhová zkouška.

 

No a začátkem listopadu se u manželky objevilo závažné onemocnění, rentgeny, rezonance, a podezření na nádor v kosti. Nějaký posraný TSI šel stranou, nebyla nálada, chuť, prostě nic, však jde " jenom " o peníze. Když se ukázalo, že jde u manželky o planý poplach, asi po 2měsících nervů, tak jsem se znovu pokusil navázat na to kde jsem skončili se škoda auto salonem, chtěl jsem v tom pokračovat, 14dnů na to přestala pomalu chodit dcerka, a s doktory, nervy a časem to jelo na novo, diagnóza artritida, léčíme to dodnes, po tomto zjištění a všemožných patáliích kolem doktorů jsem rezignoval a motor nechal motorem. Takže takhle asi ve zkratce jak se věci bohužel měli.

 

Vrátím se k motoru, popiš mi přesně co vidíš a z čeho máš obavy? Motor nebyl na 90% dělaný, spotřeba oleje na 20tis.km co jsme s tím za 2 roky najeli asi takových 50litrů?

 

M.

před 2 hodinami, marekczek napsal:

pěkný motor :-D ideální asi poslat do šrotu.

Nové písty, případně nový blok a bude si ševelit jako za mlada, neházej hned flintu do žita :)

Jinak díra do pístu moc pěkná, se nedivím, že jsem na 2válci nemohl naměřit kompresi :)

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

chápu, v té tehdejší situaci holt šlo autí stranou, ale chtělo to vyřešit dříve, nemuselo to dojít do takového extrému. Ten hrubý odhad spotřeby oleje, to je tedy síla, to vychází 400km na 1l oleje, to jste fakt dolívali tak často? No jistě se to zhoršovalo, takže na začátku míň, na konci více, ale když si vemeš, že povolený limit je 0,5l na 1000km (ne jen od VAGu, i KolbenSchmidt to uvádí jako maximum, cca 0,5% ze spotřeby paliva což při 80l benzínu na 1000 dělá 0,4l oleje), tak vy jste ho překročili v průměru 5x s 2,5l na 1000km :ohmy: No nejsi sám, jestli se nepletu, někdo na dalším foru psal myslím 3l na 1000 a najel prý snad kolem 30tkm, když se mu povedlo sundat spotřebu z 3/1000 asi na 1,2/1000 ...

No nelíbí se mi to, co vidím na pístech, tedy stíracích kroužcích, a pevně doufám, že je to jen nějaký klam. Označil jsem to, tak co si o tom myslíš? Tohle bych na původním seriovém motoru CDAA z 10/2010 vidět neměl, to by jinak bylo vše špatně ...

5bf45d126d285_2018-10-0918_36_23.jpg.06f6e3d5a8c426a4089ac22d0297d105.jpg.c90602445722996bcc0d9e14bb4969bc.jpg

JInak z fotek nepoznám, co to provedlo s válcem, překvapuje mě ale, že výfukový ventily i sedla jsou pravděpodobně OK a místo nich to odnesl opravdu pro mě zatím neviděným způsobem píst ... No je to pod výfukovými ventily, strana pístu, co není paradoxně primárně chlazená olejovou tryskou, která je na straně sacích ventilů ... Že je to relativně čistý, za to může asi to velký množství oleje, který už všechno neshořelo a tak to i "mylo". Výfuk byl jistě i před katastrofou v motoru plný oleje, a záď auta podle toho zacákaná, že?

Odkaz ke komentáři

Prosím s tím množstvím oleje to ber s malou rezervou, fakt je to hrubý odhad. Nějak přesněji jsem to nepočítal, prostě než jsem třeba odjížděl pracovně na tři dny mimo republiku tak jsem kouknul na měrku, když bylo na spodu něco jsem dolil, když to bylo mezi nechal jsem to být. Tenhle motor sloužil víceméně jako městský, takže nákupy, školka, návštěvy, 5km tam, 2km tam a zase zpátky. Čas od času nějaká delší cesta pokud byla možnost, aby se to prostě projelo. Na delších trasách jsem nepozoroval rapidní úbytek oleje, při městském provozu se to tam ztrácelo podstatně více, ale toto vše je již dávno známo a věděl jsem o tom. Chtěl jsem to podchytit dříve, ale to toho všeho jsem začal stavět barák, starosti kolem práce apod., prostě to jezdilo tak jsem to stále odkládal až to došlo až sem. Manželce jsem koupil fábku v PD a jsem spokojený, na rozdíl od ní teda :).

 

Ano, zadní část auta chtělo čas od času omýt přípravkem na alu kola, pak to bylo zase hezky čisté bez kapiček nespáleného oleje. Motor šlapal do poslední chvilky jako by nic, tah, výkon nebo jeho propad, nikde nic, tam byla spokojenost.

 

Popravdě jsem čekal že bude spíše odpálený výfukový ventil, při pohledu otvorem pro svíci nebylo po takto velké destrukci pístu ani náznakem nic poznat. Svíce na druhém válci měla odpálenou "pouze" elektrodu, jinak byla celá. Ty co jsou teď natočené v hlavě jsou všechny nové, prvně jsem si totiž myslel, že vypadnutí zapalování na druhém válci způsobila právě odpálená svíce. Být to tím tak věřím že manželka jezdí dál a já čekám až dojde k destrukci tohoto povedeného motoru který mi tak nějak pije krev, ale věděl jsem asi co kupuji, nebo byl jsem spíše donucen to koupit, ale to už je jiná historka víceméně úsměvná, Petr mě taky přes telefon vícekrát varoval abych TSI nekupoval, holt nedal jsem si říct, tak má teď Petr s Jurou práci :).

 

Moc tuto problematiku nastudovanou do dokonalosti nemám, ale ten stírák ti připadá jako po modernizaci? Chápu to tak správně?

 

Díky moc.

Odkaz ke komentáři

Jo, vypadá to jako prořezaný stírák, tedy verze z BZB motoru, co i nyní Brno dává na GO v aftermarketu od KolbenSchmidt, tedy ne modernizace, ale předmodernizace, která fungovala před nástupem vrtaných kroužků, a i já se tady vyjadřoval v jejich prospěch ve srovnání s jinými možnostmi GO ...

Věřím, že je to nějakej šotek nebo klam ve fotce, přestože to vypadá na první pohle jasně, když si i prohlídneš další místa na tom stíráku.

Stíráky a jejich historie jsou tu popsány mockrát

https://forum.octaviaclub.cz/index.php?/topic/28696-oprava-motorů-18-tsi-cdaa/&do=findComment&comment=1683936

https://forum.octaviaclub.cz/index.php?/topic/28696-oprava-motorů-18-tsi-cdaa/&do=findComment&comment=1704792

No, jsem si říkal, že ty svíce tam nebudou dlouho:cool: To že ji to utavilo elektrodu, to měla být stopka pro další jízdy, opravdu jsi ten motor chtěl "cíleně" popravit :laugh: Nebo to právě po výměně svící už nejelo?

Odkaz ke komentáři

A do háje, pokud tvoji teorii potvrdí Petr tak vlastně svým motorem zbortím veškerý mýtus o BZB? :)

Pro mne je zatím prví bod úspěchu to, že nebude vydřený blok a tím pádem na odpis, Petr říkal, že něco na něm je, ale není to tak strašidelný jak by se mohlo na první pohled zdát, víc hlav víc ví, takže věřím že to rozřeší a dají nám všem vědět.

Hmmm ... cíleně popravit?! Zajímavá otázka. I když to tak nevypadá o všechna svá auta se starám s láskou, většinou BMW s V8, teď na dopravu svého zadku a jízdě v zimně jsem si koupil jedničkového Supa 96kw, manželce taktéž náhradní pédéčkovou Fábii, hned jak byla chvilka postaral jsem se o vše nutné i pouze preventivní věci, oleje, filtry, brzdy, čepy, ramena, co bylo potřeba jsem si udělal, protože ty auta ač je mám chvilku mám i přesto rád a vím že budou při troše péče fungovat dokud nepůjdou zase z domu. U TSI jsem věděl že to fungovat prostě nebude dokud se nedostane klukům do Brna pod ruce, ano přiznávám se dobrovolně, chtěl jsem ho popravit a myslím že se mi to (nám) i podařilo.

Co se svíce týče tak myslím že elektrodu odpálil až benzín ze vstřiku jelikož nebyl spalován na druhém válci jak by měl?

Už jsem z toho blbý a zeptám se zkušených, ztráta výkonu na druhém válci byla prvně způsobena odpálenou svící nebo propáleným pístem? Nebo tomu bylo naopak?:blink:

Odkaz ke komentáři

Kluci motate dve veci dohromady.... :)

Foto pistu je po ujeti 100 km po go... Byl spatny vstrik a ten upalil pist... Opravdu najeto cca 100 km na tri... Odnesl to pist, vstrik a svicka... Nastesti valec OK... Opraveno a auto jezdi...

 

Fotka bloku a hlavy... zatim jsme to nerozdelali, ale blok se asi bude dat zachranit... :)

Psal jsem to jako varovani nejezdete po trech... a jedno jestli rupne ventyl nebo pousti vstrik... vzdy je to masakr...

Davame kolbena s ovalnym stiracim krouzkem, lepsi nez Skoda original s trochu vetsima dirkama a samo dalsi problem s cepem a ojnici... 

Odkaz ke komentáři

Reaguji na příspěvek od P2P

Cituji: Psal jsem to jako varovani nejezdete po trech... a jedno jestli rupne ventyl nebo pousti vstrik... vzdy je to masakr...

Jak poznám, že je vadný střik nebo svíčka, nahlásí něco jednotka motoru, nebo to jen začne špatně jet.

Jde mi o to že někam pojedu a může se stát že začnu mít nějaké problémy. Jak na cestě vědět už nejeď dál? i kdyby to třeba byl jen planý poplach.

Odkaz ke komentáři

Já si zrovna říkal, že vyndaný píst je ve srovnání s tím ještě v bloku na pohled jiný :biggrin: Tak ještě že se to vysvětlilo, že ten píst s prořezaným stírákem je z GO, která umřela na vstřik.

No ale ta poslední fotka s detailem na píst v bloku z Altea, to je taky pěkná dírečka ... Jasně, spalování velkýho množství oleje je vlastně nekontrolovaný, vede to k delšímu hoření a vyšším teplotám a ty nesvědčí ani vstřikům, ani "hliníku" ...

Svíčku podle mě utavilo jen množství páleného oleje, když se podíváte, jak jsou natočený obloučky elektrod svíček, tak vidíte, že EA888 je maj k sacím ventilům, tedy volný konec je směřován k výfuku. To pak vede k tomu, že teplo je špatně odváděno a elektroda se utaví, když jsou podmínky spalování špatné. Jo, u motorů EA211 je už předpis na montáž svíček, který maj pozici opačně, tedy oblouček u výfuku, takže teplo odvádí lépe a volný konec elektrody se tak může chladit. Ty EA211 musí spalovat ve srovnání s EA888 směs výrazně chudou, která pak také vede k vysokým teplotám ... (a vzniku NOx, s kterým bojujou recirkulací EGR jak u dieslu ...)

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=1219247#1219247

Takže díra ve výfukových ventilech na 2hém válci na fotce vidět není, otázka je, jak vypadaj ventily a sedla. Ten vršek pístu je v obou případech poprskanej od tavby materiálu, kterou mohl zavinit jak nadměrně spalovaný olej, tak benzín z netěsnýho/neprášícího vstřiku. No vstřiky na tom asi opravdu nebudou nejlépe, i kdyby byly těsné a prášili OK, tak po takovým 20tkm očistci bych je asi preventivně vyměnil všechny, zvlášť s ohledem na ten první případ :cool:

Odkaz ke komentáři

Při pohledu na ten píst ze zhora to nebylo zřetelně vidět, ale poslední fotka je jasná :huh:

No, otázka je, jakou cestou a tedy náklady na opravu se vydat. Že by p2p a Jura zkusili poprvé výbrus na výbrusové písty od KS?

Nemáte info od @garny jak dopadl jeho pokus?

Rusák nechá brousit už dávno, Němci se nedaj zahanbit také ...

https://www.ebay.de/itm/Audi-1-8-TFSI-Motor-BZB-BYT-CDAA-CDHB-CABD-CJEB-CDHA-Motorinstandsetzung/123241041872

https://www.ebay.de/itm/Skoda-1-8-TSI-Motor-Superb-Octavia-Yeti-BZB-CDAA-CDHB-CABD-Motorinstandsetzung/123410408481

fotka evidentně z 2.0 TSI EA888, bratříček 1.8 ...

s-l1600.jpg

Odkaz ke komentáři

Tady tahle destrukce je náhlý proces, anebo se to ničí průběžně? A jaké jsou projevy? Bohužel problém s oním kulháním po třech jsem teď měl taky a taky byly poškozené elektrody na 2. a 3. svíčce. Po výměně svíček motor jede, zdá se, normálně, ale trochu mě to znejistilo. Zvýší se nějak spotřeba na volnoběh, zhorší se startování, zahlásí něco diag?

Odkaz ke komentáři

Právěže teď po opravě vířivých klapek (+výměna oleje) jsem dal 1100 km a hladina klesla minimálně. Od rysky maxima se to pohlo ani ne o 1 mm. 

Teď právě nevím, jestli to takhle zmršilo turbo, (tj. olej ve válcích) které je při pohledu zpod kapoty trochu oslintané ve spoji (ale to teď moc nejde dohromady s nízkou spotřebou oleje), anebo čekat, že se kazí vstřiky/y - je reálné, aby odešly dva naráz?

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj ,tak taky trochu přidám do mlýna , protože to asi tady hodně lidí zajímá tak jen skromné info ( nechci tady někomu lést do zelí :-))))  )

Ano dělal jsem GO motoru 1.8 TSI a dělal se komplet výbrus a dával jsem výbrusové písty a pozor nebyl to žádný POKUS to nevím kdo to tady psal

Až budu mít více času ( tak vánoční svátky by asi šly dám do svého vlákna více info a foto :

PS: pro nevěřící sem dávám jednu fotku už hotového bloku s novíma pístama .

Dle slov majitele , motor jede líp než před tím a olej nežere ... tak uvidíme zatím najeto po opravě cca 2500km

 

IMAG2182.jpg

Odkaz ke komentáři

Garny, díky za info i příslib postnout k tomu více info i fotek. Info jsem k tomu měl zprostředkovaně přes další forum viz odkaz, sorry za to označení "pokus", který jsem nemyslel nijak špatně :cool: Už jen z té Tvé první fotky je vidět, že si pohlídáš detaily, viz ty štefty pro hlavu, s kterými si třeba ten německý servis pro info fotku pro zákazníky hlavu nelámal.

V 26. 11. 2018 at 10:19, rayx napsal:

Nemáte info od @garny jak dopadl jeho pokus?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...