Přejít na obsah

Amoghovic SAABík :-)


amogh

Doporučené příspěvky

 

a já myslel že Sob je pro Evču , dobře ty ...

je pro oba :-)

 

šlo o to, splnit si sen a zaroven už šetřit touránka...ten bude ted jenom na dálky a kdyz vse bude klapat tak nekdy prelom roku, nebo pristi rok na prodej

 

v situaci prodeje tourana pak bude saab dostatečnou náhradou a nez se najde nový hlavní auto, bude plnit i funkci jedničky (to mi i umožní nespěchat na prodej a stát si za cenou a taktéž nehrotit nákup nového a v klidu vybírat)

 

Saabika ted beru do prace a malou cestou do skolky (prece jenom bezpecnejsi nez fabka) nebo na chatu 55km

 

evča má ještě služebního Focuse :-)

jinak díky :-)

 

a je to 10/2006, MR2007...už má vnitřek z FL, ale ještě starej čumák což jsme chtěli, vypadá trochu obyčejnějc :-)

 

najeto má 194000 km

Odkaz ke komentáři

@holy - zahlídnul jsem tu někde nějaký bávko :-))) prosimtě s dílama necejtim nějakej zásadní problém, motor Fiat/Alfa/Opel, jiný mechanický díly Opel Vectra, ostatní díly stále jsou, je tu hned nekolik lidí co díly na Saaby tahaj, vrakárníci jsou taky, tak snad nezapláču :-)

 

@TomasB - njn, když si pročteš jak uměj poslední klasický Saabovský motory zlobit, tak to ani jako skodu nevidim. Když k tomu připočteš spotřebu a pro me nemoznost LPG (v práci stojim ve společný garáži a doma nekdy taky). K tomu kdyz vezmu, že 1,9 JTD je spolehlivej a mechanicky příkladně odolnej agregát, tak jsem mel vcelku jasno :-) Prostě já jsem si sen splnil i když je Saabik v dieselu :-) Koneckonců, nějakej ladič motorů a závodník jsem nikdy nebyl, me to chrochtání vyhovuje :-)

Odkaz ke komentáři

zdroj: Autoojetiny

Problémy však měly i vlastní motory švédské automobilky. Především z nich v prvních letech produkce velmi často unikal olej. V servisech neustále měnili
těsnění pod vanou, různé simerinky, pravá příčina stále unikala pozornosti. Vinen byl totiž špatně dimenzovaný systém odvětrávání motoru, kvůli němuž uvnitř agregátu vznikal tlak, který vypuzoval olej ven. Sám výrobce po čase vyvinul řešení, takže u aut, co jezdila do servisu, se již problém nevyskytuje. Bohužel platí, že životnost proslavených turbomotorů již není tak excelentní, jako bývala v dobách fenomenálního modelu 9000. Známe mnoho devítitisícovek, co mají s původním trubomotorem najeto půl miliónu km, čemuž se 9-5 dle dosavadního vývoje těžko přiblíží - kolem dvou set tisíc km mu často vyletí ojnice blokem. V roce 1999 proběhla svolávací akce, při níž byly měněny řídicí jednotky a často i elektronické škrticí klapky. Je dobré si zjistit, zda předchozí majitel na tuto výzvu reagoval. Pokud se Saab 9-5 v provozu zastaví, většinou za to může kazeta zapalovacích cívek. Ta oproti modelu 9000 (kde u turbem dopovaných motorů zlobila také) změnila barvu z červené na černou. Neznamená to však žádné zlepšení - spíše naopak. Černé kazety přestávají fungovat již klidně po šedesáti tisících, a to zcela bez varování. Je tak možná lepší těch deset tisíc obětovat a vozit jednu rezerv ní s sebou.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...