Přejít na obsah

koupě 1,8 TSi


Doporučené příspěvky

  • o 8 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Zdarec pánové, chtěl bych si nechat od Vás poradit :-) Můžu koupit škodu octavii II 1,8 TSI 118 kW rok 10/2010 najeto 152000 km.

Četl jsem, že tyto motory mají problém s napínákem rozvodového řetězu. Jak bych mohl poznat, jestli je řetěz už načatý? Či dokonce už těsně před smrtí? Co jsem četl na foru, tak mě tento motor docela vylekal. Můžete mi prosím poradit, na co se při prohlídce zaměřit atd?

Díky :-)

Odkaz ke komentáři

Co mate vsichni s tema napinakama?Copak jste nikdy nekupovali starsi auto u ktereho jako samozrejmost beru to ze po koupi se dela zakladni servis u ktereho beru jako samozrejmost vymenu rozvodove sady? To jako koupite 6 let stary auto a chcete jenom jezdit?Rozvodova sada zase nestoji tolik abych resil jestli je napinak nacnuty nebo ne, pouze bezna kontrola aby to nelehlo behem par prvnich km po koupi a pak co nejdriv poresit servis.

Odkaz ke komentáři

No, jde jen o to, co o svém produktu říká výrobce a takto si i školí své techniky v servisech... Nemyslím si, že ta formulace je správná u první a druhé generace EA888, která ani v servisních podkladech nemá stanoven interval pro kontrolu, natož výměnu rozvodu ... (ve srovnání s motory s řemeny, že ...)

 

Řetězový rozvod
Řetězový rozvod se skládá ze třech řetězů, které jsou
poháněny ozubeným modulem prostřednictvím klikového
hřídele:
- Jeden řetěz slouží k pohonu vačkových hřídelů. Otáčky
vačkových hřídelů jsou díky převodovému poměru
poloviční než otáčky klikového hřídele.
- Druhý řetěz slouží k pohonu vyvažovacích hřídelů.
Otáčky vyvažovacích hřídelů jsou díky převodovému
poměru dvojnásobné než otáčky klikového hřídele.
- Třetí řetěz slouží k pohonu olejového čerpadla.
Řetězy jsou vyrobené z kovu a jsou bezúdržbové.
Řetězy se vyznačují tichým chodem a jejich životnost je
výrazně vyšší. Umožňují převod stejných točivých
momentů při menší šířce řetězu.

 

teprve u třetí generace po milých a skutečných zkušenostech s předchozími skokany zapracovali do ECU (to samé ale umí i předchozí, ale asi ne tak jako tady, že...) diagnostiku natažení řetězu, str.9, konečně se zobrazením K napínáku

SSP 522.pdf

a proto si tam můžou dovolit tvrdit, že jak řetěz tak napínák je doživotní. No a doživotní u koncernu všichni dobře známe, že? ^_^

str.61, není to origo file ale i tak info dá B)

SSP 606.pdf

 

 

Odkaz ke komentáři

Ahoj pánové, tak dneska jsem se byl na to auto podívat. Prvotní dojem byl dobrý, ale našel jsem tam pár nedostatků.

1. - trochu tekl olej okolo nějakého čidla z boku, na na levém horním boku u alternátoru, prý je to běžné je to jenom starý o kroužek, jednoduchá oprava

2. - auto při běhu na volnoběh má pěkný zvuk, ale je tam nepravidelný, klapavý zvuk nejspíše od vysokotlakého čerpadla. Tento zvuk se mi moc nezdál, ale mechanik tvrdil, že prý je to u těchto aut s přímím vstřikem normální. Já si to nemyslím a tak bych chtěl vědět Váš názor na toto? Při vyšší otáčkách 2500 ot/min už to nedělalo.

3. - auto při volné jízdě v pohodě. Ale při zrychlení na 4-ku (5-ku) (2000 ot/min) auto zrychlovalo, ale škubalo sebou a někdy to bylo opravdu pořádné zaškubnutí, až jsem musel zmáčknout spojku. Při vyšší otáčkách už zase dobrý. Auto bylo zahřáté a dělalo to pořád na trase cca 20 km.

Auto stálo cca 3 měsíce na jednom místě a tak mě napadlo, jestli to nemůže být zatuhlé natáčení lopatek v turbu?

Díky Jarda

Odkaz ke komentáři

ad1 může souviset s ad2, byl dekl/kryt motoru sundán při poslouchání nebo ne? Vysokotlaká pumpa je pravidelná, ta to asi nebyla, ale může to dělat přestavovač vačky, jehož čidlo je právě na tom bočním plastovém krytu.

 

ad3 - nic takového se dít nesmí.

 

Koukli jste před jízdou na měrku oleje? Nechal bych si vytočit svíčky pro rychlou kontrolu jejich stavu.

 

Turbo to nebude, tohle není TDI s variabilní geometrií lopatek, nic zatuhnout nemůže ...

 

Tipuju, že je to bazarová nabídka, že? V tomto případě doporučuju už to, co psal motoosman, kouknout po mladším, od 6/2011 vejš a nechat pro sichr zkouknout rozvody.

Odkaz ke komentáři

Při sundaném krytu to není při poslouchání zkreslené, tak věřím, že možné je vše a to včetně toho ventilu na vs. čerpadle.

Když máte technika k ruce, může auto (nejen toto ale i další co bude na výběr) připojit na diagnostiku? Čím jsou auta mladší, tím je to důležitější, nejde jen o paměť závad ale i o parametry, zrovna to čerpadlo se nechá ověřit, jestli dává co má, stejně tak turbo, atd.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Prošel sis téma "Poruchy a problémy 1,8 TSI" a díval ses na předchozí příspěvky?

Při prohlídce spotřebu oleje nezjistíš. Demontovat podběh pro kontrolu typu a stavu napínáku Ti asi nedovolí - možná to půjde zjistit ze servisní historie ... takže si myslím, že není moc na co se zaměřovat :D

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...