Přejít na obsah

Skúsenosti FABIA III 1.2 TSi 81 kW DSG


Doporučené příspěvky

Zdravím.

 

Do rodiny sme objednali k mojej Octavii aj funglovku Fabiu III, 1.2 TSi, 81 kW s 7° DSG. Očakávame ju na konci februára/února :palec: .Výbava style + zeleno-čierny color concept + niečo navyše. Chcem sa spýťať, či má niekto z vás osobnú skúsenosť s týmto motorom - poruchovosť, čipernosť, servis, spotreba?

 

Ďakujem :pivo:

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

motor není špatnej, jenom to je jak vysavač při plném plynu, ale co bych taky čekal od 1200 obsahu.... Dynamika není špatná.

Okresky se s tím dají jezdit za 5 litru, nebo tomu jde nakládat po dálnici maximálku a to mě to pak ukazovalo kolem 9 litru.

Doporučuji deaktivovat start/stop, je to hrozná kravina, zabíjel bych za to....

Maximálka je cca 190km/h po rovině, z kopce to klidně jede 200km/h...

S novým superbem mě Fabie 3 dost potěšila, oproti Oktavii 3 či rapidovi...

Upraveno uživatelem marekczek
Odkaz ke komentáři

Čipernost je ok, ve spojení s DSG je to i povedený. Jen pozor na to permanentně honit tenhle motůrek na maximální rychlosti, to ti moc nepoděkuje.

Jinak olej, i oproti "doporučení" výrobce a servisu měň po 15tkm a co se týče zvuku, tak to bude ve vyšších středních otáčkách takový "syrově nasraný".

Odkaz ke komentáři

To auto je pre ženu. Takže nejaké honenie maximálnou rychlosťou nehrozí :) . Každopádne som chcel DSG, to bola podmienka. A kedže nájazd bude nejakých 12 000 - 14 000 km ročne s trasami do 50 km, dialnicu pochybujem že vyskúša, tak určite benzín. A jediná FIII s DSG bola práve 1.2 TSi 81 kW, ak by bola DSG v kombinácii aj s väčším objemom, kľudne idem do toho motora. To, že to je "vysávač" nevadí, kedže teraz jazdím na 1.9 TDi 77 kW, tak mi určite zvuk nijako prekážať nebude :lol:

Čo sa týka oleja a filtrov, určite si ich budeme meniť buď pri tých 10 000 km, alebo každý rok, podľa toho, čo príde skorej. Čo je ale super, tak že auto už má remeň a nie tú tenkú retiazku :wallbash: . Určite nejaké poznatky budem dávať sem, či už s motorom alebo autom samotným.

 

Výbavu sme zvolili takú akú sme zvolili, auto bude zelená metalíza v kombinácii s čiernym Color Conceptom - čierna strecha, černe doplnky, čierne zrcátka, čierne lakované 16" hliníkové disky, čierne svetlá a mlhovky. Výbava je Style - šošovky, denné svietenie, mlhovky, dotykové Blues rádio, automatická digitálna klíma, zadné parkovacie senzory, front assistant, komplet v elektrike, vyhrievané zrcátka, light assistant, dažďový senzor, malý kožený packet. Navyše k tomu sme prihodili MF volant, vyhrievané predné sedadlá a predné parkovacie senzory. Pôvodne sme chceli aj Kessy, ale nakoniec sme zvolili klasiku.

 

Keď to bude aktuálne, určite jej založím vlastnú tému :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...

Zdravím. Tak jsem koupil další auto do rodiny, také F3 1.2 TSi, 81 kW s 7° DSG. Je v podstatě v maximální výbavě, kromě Navigace. Protože podle ní manželka stejně jezdit neumí. Jinak tam má vše včetně sportovních sedaček, parkovací kamery, přední i zadní senzory, adaptivní tempomat a jako třešničku na dortu jsem přidal bílou Moon metalízu a red & grey motiv. Dal jsem tam i 17 papcová originál kola, smart link atd.post-45617-0-84077600-1483302806_thumb.jpg

Ve vlakně jsem našel spotřebu kolem 5 litrů. Nevím zda byl myšlen opravdu tento motor se spojením DSG ale žena se nedostane pod 7 litrů. A to s tím opravdu jezdí "jako s hnojem" ?.

Proto jsem to vzal na delší projížďku (asi 300km) a opravdu se s tím pod sedm litru jen tak nedostanu. ?.

Je to nás první automat tak možná to ještě neumíme.

Také řeším za jak dlouho měnit olej a to jak motorový tak hlavně i převodový ....???

Co Ty "Pejp" ????

Jaké mas zkušenosti a jak jsi spokojený?????

Upraveno uživatelem Lubos4x4
Odkaz ke komentáři

Takže jsi si odpověděl sám .... 7 litrů je dost, to nemám ani s Golfem 1,4 tsi, tedy za předpokladu že s tou svojí F3 nejezdíš pouze popojížděčky po městě, zkušenost mám jen s manuálem a tam jezdí F3 za stejnou spotřebu jako píšeš u Rapida.

 

Ono spojení 7 stupňů DSG a 1,2 tsi není tak úplně ideální, DSG bych já osobně viděl až pro silnější motory, u 1,2 tsi je ideál šestikvalt manuál, s tím se jezdí pohodlně díky zpřevodování, pětikvalt mi moc nevyhovoval pro ježdění ve městě.

Pětikvalt i šestikvalt točí obě převodovky na nejvyšší kvalt cca skoro stejné točky, takže je to v poskládání směrem dolů. Tam je šestikvalt dobrý, stačí jet ve městě na čtyřku (cca 65 km/h) na konci vesnice přišlápnout a vytočit tak na 2.800 a řadit rovnou šestku, otáčky klesnou na 1.800 a turbo pěkné táhne, ale podseknutý otáčkově to ještě není.

 

U toho DSG to musí po městě a okreskách, podle mě, celkem často a zbytečně řadit, furt nahoru, dolů ...

Odkaz ke komentáři

Ahoj. Momentálne má mama na tej Fábii nabehaných cca 10 800 km, aktuálne po výmene oleja a filtra. Priemer tam robí mesto cca 6 l a mimo mesta sa s ňou dostane na bezproblémov 5,2 - 5,6 l / 100 km. Dialničná trasa Břeclav - Praha, predpisovo, 2 ľudia a minimum batožiny, bez tempomatu - 6,5 l/100 km. Samozrejme bez StartStop systému a podľa palubáku.

Prepočet na posledné 4 nádrže podľa tabuliek je 5,59 l / 100 km.

 

Trúfnem si povedať, že aj tú spotrebu ti robia práve 17" kolesá, kde 16" na mojej mamy aute sú 205ky, na 17" sú už 215ky + hmotnosť disku. Na krútiaci moment toho auta to môže byť veľký rozdiel.

 

Čo sa týka prevodovky, musím povedať že je až otravne uradená. Prevodovka má výmenu doživotnú, avšak ja to nechám vymeniť pri 2 Longlife prehliadke - tzn. pri 60 000 km / 4 rokoch. Ten liter oleja ma nezabije. Zároveň sa spraví znovu adaptácia a základné nastavenie.

 

Ja s autom nejazdím, jazdí na ňom mama a sestra a teda chrochtajú si výnimočne, spotreba super, výkon super, prevodovka rýchla a motor tichý. Jediná vada, ktorá sa prejavila a bola riešená na záruku, tak pri 8400 km začali pískať pri cúvaní predné brzdy. Na záruku vymenené platničky a vyčistené kotúče. Jediné čo ešte riešime, tak za studena po naštartovaní je cca 1-2 sekundy počuť "zarapotanie". Kedže ale motor už má remeň a nie reťaz, tak nevieme čo to je.

 

V robote máme predvádzačky Polo 1.2 TSi s manuálom, a takisto s tým beháme za 6 litrov po meste.

 

Upraveno uživatelem Pejp
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...