Přejít na obsah

O3 1,4Tsi vs 1,6 Tdi


Doporučené příspěvky

zdravim.tak jsem se rozhodl pro ojetou o3 s programu skoda plus...stari do jednoho roku nebo do 30 tisic najeto.porad vaham jestli 1,4 Tsi nebo 1,6 Tdi..u benzinu asi slusny vykon,u nafty spotreba..najedu tak 15 tisic rocne...cena je tak nejak stejna......osobne bych asi tadeji zkusil benzin,ale mam strach ze zivotnosti.spousty lidi me odrazuje,ze na tak maly obash je to auto moc silne....takze ptam se vas,o kterem motoru si myslite,ze bude mene poruchovy,nerad bych v 70 tisicich mena motoru nejake problemy.moc vsem dekuji za odpovedi

 

Odkaz ke komentáři

Myslím, že motor 1,4 je už vychytaný a nebál bych se ho. Při tak malém nájezdu jedině benzín. Myslím si, že 1,4 je ještě docela OK, pokud se uvažuje trojhrncích o obdobném výkonu v brzké době. Ostatně je jen na Tobě, jak se k motoru budeš chovat, jestli z něj budeš "ždímat" výkon, nebo využívat potenciál v případě potřeby. H

Odkaz ke komentáři

Na 1.4 TSi mám nejeto asi 71000km a zatím s motorem žádné problémy. Naopak motor se mi líbí čím dál víc. Je tichý, pružný a úsporný. Dlouhodobou spotřebu mám 6,3, kazí mi to jízda po dálnici, kde občas jedu rychleji, když je trochu volno. Po okreskách se dá jet za 5,3 a to nejsem eco jezdec. Při tvém ročním nájezdu km si dovolím doporučit benzín.

Upraveno uživatelem aha
Odkaz ke komentáři

Momentálně máme doma dvě 1,6 TDi.

Jedna 69000,druhá 157000.

Ani s jednou nebyl problém,narozdíl od TSI-stačí číst diskuze.Sousedovi od vedle Golf ,sice 1,2 TSi,rok 2014,najeto 28000km,den před plánovanou garančkou se rozletěl přenastavovač vaček-motor KO,dostal nový a co jsem slyšel,tak v Helleru(nyní Porsche) Ostrava je to docela běžné.

U nás na servisu TSi každou chvílim s klepajícíma rozvodama.

Ale,pokud má člověk ten nová 1,4 s řemenem a ohlídá si přenastavovač-resp.akci na výměnu tak si myslím,že bude také bezproblému.Na krátké trasy ideál.

Odkaz ke komentáři

Na 1.4 TSi mám nejeto asi 71000km a zatím s motorem žádné problémy. Naopak motor se mi líbí čím dál víc. Je tichý, pružný a úsporný. Dlouhodobou spotřebu mám 6,3, kazí mi to jízda po dálnici, kde občas jedu rychleji, když je trochu volno. Po okreskách se dá jet za 5,3 a to nejsem eco jezdec. Při tvém ročním nájezdu km si dovolím doporučit benzín.

na predjzdeni je to asi idealni motor co?nejakych 130-150 behem chviole asi neni problem co?rikam,me jde hlavne o tu zivotnost,spotreba je pekna.je jasne ze je tam oproti nafte rozdil,ale zase vykon uplne nekde jinde asi

Odkaz ke komentáři

1.4TSI - 250Nm/1 500–3 500

1.6TDI - 250Nm/1 500–3 000

pravdupovediac neverim, ze to TDi taha od nizsich otacok, moja 1.8 sa nadychuje naozaj uz okolo 1500 otaciek, takze by som povedal, ze to bude skor v hlave a o tom, ze sa za cias atmosferickych benzinov tvrdilo, ze diesle maju krutiak ovela nizsie a tahaju od spodu, ale v sucastnosti to je vela krat presne opacne, ked si porovname 1.8 TSI a 2.0TDi tak to krasne vidno.

 

Odkaz ke komentáři

Vybíral jsem stejně jako ty. Vyhrála u mě, možná zbytečně (leč klid je klid), sázka na snad mohu říci jistotu a to 1.6TDI. Samozřejmě, vše se kazí. <br />Rozhodoval jsem se na přelomu roku 2013/2014 a to ty nové TSI moc najeté neměly. Po předchozích řadách TSI jsem jednoduše Škodovce odmítl dělat králíka. <br />Jen pro upřesnění dodám, že se pohybuju skoro v dvojnásobku tvého nájezdu. <br />Přeji sťastný výběr a spokojenost.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Tak ja môžem porovnať aspoň niečo ale priamo. Včera som kupil octaviu kombi 2014 1,4 tsi 103 kw, čiernu. Najazdené skutočne 37500km,kupované na Slovensku a overené.

Ako proti hodnotu som nechal golfa variant 1.6 tdi 2011 77 kw,najazdených 174000 km,z toho mojich najazdenych cca.44000 km.

Na golfe som každý rok menil olej a všetky filtre. Teraz, sa menily komplet rozvody aj klinovy remeň a olej v prevodovke manualnej.

Golf bol úžasný, spotreba okolo 5,5L na sto. Snažil som sa jazdiť vo vyšších otáčkach. Keďže som mal do práce okolo 8 km tam a späť 9,tak som si vždy cestu úmyselne predlzoval. Kôli DPF a kôli zahriatiu. Vždy som čakal, keď prebiehal proces regenerácie DPF, takže o auto skutočne bolo postarané. No novší model octavie, ročník a kilometre ma presvedčili.

Na golfe po dialnici pri 130 km spotreba 6,2 na päťke. ( bratov Touran 2,0 TDI mal na DSG spotrebu 5,6 L),

Na skodovke pri 130 na šestke spotreba 6,0 L. Ťah motora je lepší pre benzín, samozrejme myslím keď aj popodradujem.

Takže uvidíme. No zatiaľ síce krátka ale dobrá spokojnosť.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Zdravím... chci oživit vlákno, rozhoduji se mezi 1,6 TDI a 1,4 TSI. chtěl bych koupit lehce jetý vůz od škoda plus, kombi, ideálně s DSG.

 

Na auto mám připraveno 350-400t CZK.

Jaký motor by jste mi doporučili na 25000 km ročně?

Denně bych jezdil do práce 100 km (50 tam 50 zpět) vícemnéně po rovině 1/2 dálnice, 1/2 okreska kde jedu vždy tak 100-110.

Auto si chci nechat minimálně 5 let, raději ale i více.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Nechci tvrdit, že motor  a jízdní vlastnosti 1,6 TDI jsou nějak horší nebo lepší než  u 1.4 TSI, nemám osobní zkušenost a každý motor má asi svoje pro a proti, záleží na preferencích majitele. Ale pokud by se někdo chtěl rozhodovat čistě jen podle spotřeby, myslím si že oproti minulosti jsou dnes rozdíly ve spotřebě minimální. Ani nevím jakou má 1.4 TSI deklarovanou spotřebu od výrobce, ale já dlouhodobě jezdím za 5,4 litru/100km. A to polovina jízd je po dálnici 130 km/hod. Rádce na palubce na přeřazování neposlouchám, je to blbost která trápí motor a řadím podle otáček, nikdy nejdu pod 2 tis. Výkon a dynamika , jízdní projev-hlučnost motoru naprosto fajn. A převodovka 6 stupňů, takže i nižší otáčky. A 1.4 TSI je dnes už lety ověřený motor, bez větších problémů. Já jen pro jistotu přidávám osvědčené VIF aditivum proti karbonizaci. Co se týká složitosti motorů/oprav, bude to tak asi nastejno.

Fotografie0515.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Myslím si že tu úplně zbytečně porovnáváte 1.4 TSi s 1.6 TDi. Samozřejmě 1.4 TSi bude ve všech ohledech krom spotřeby lepší než 1.6 TDi, protože ten motor je ekvivalent k 2.0 TDičku, které jede podobně jako právě 1.4 TSi.

1.6 TDi rozhodně nejede lépe než 1.4 TSi ani se k ní nepřiblíží.

Podle mé zkušenosti, nemůže 1.6 TDi soupeřit ani s výkonnějšími tříhrnky (1.0 TSI 85kw)

1.6 TDi motory jsou v ovcích co se týče dynamiky nejhorší motory, jejich hlavní doménou je úsporná jízda a tu plní.

Ty nafty běžně jezdí kolem 4l a při dálničních 130 km/h se pohybují mez 5-6l o tom si samozřejmě může nechat TSI zdát, to je hlavní parametr rozdílu a podle toho by se měl každý rozhodovat. 

Pokud někdo řeší dynamiku a výkon motoru, tak se nad 1.6 TDi nemá vůbec smysl zamýšlet i papírová 1.2 TSI s 81kW která má menší krouťák jede podstatně lépe.

EA211 jsou povedené motory a 1.0/1.2/1.4/1.5 TSi motory jsou v poměru k výkonu jejich naftové konkurenci vždy lepší.

Upraveno uživatelem 15degren
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...